"hauska" päivä: ti 18.10 (tositarina)

Yleisön pyynnöstä, huumoriosasto! Älä ota tosissaan mitään mitä täällä kirjoitetaan, lukeminen omalla vastuulla.
Vastaa Viestiin
Nikey
KV
KV

"hauska" päivä: ti 18.10 (tositarina)

Viesti Kirjoittaja Nikey » 18.10.2005 15:48

Tämmöstä tapahtunut tänään:
Heräsin ja huomasin olevani jo myöhässä. No lähdin sit autolla koululle ja huomasin 3 ja 5 vaihteiden "hävinneen". Ajelin takas kotiin kakkosvaihteella. En onneksi ollut kerinny kovin kauas. No ei mitään, bussilla pääsee. Pysäkillä huomasin pipon unohtuneen. Korvat jäässä astuin sit bussiin (semmonen pikkubussi) ja löin pääni semmoseen kahvaan, josta voi pitää kiinni seisoessa. Olin sit myöhässä pirusti ja tunnilla aivan jäässä (niin fyysisesti kuin henkisestikin). Noin 10 minsaa saapumisestani tulikin sitten aivan helvetillinen nälkä. No, sinnittelin tunnin loppuun ja sain syötävää. Kouluruoka ei sitten hirveesti miellyttänytkään makuhermoja, joten iltapäivällä taas nälkäsenä. Lisäksi korsolainen kaveri loisti (ainakin muhun verrattuna) tunneilla. Siinä vaiheessa alkaa miettiä olemassaolon miellekkyyttä. Opettajatkin oli sopivasti unohdelleet asioita.

Nyt ei sitten ole hetkeen (pariin tuntiin) sattunutkaan mitään onnettomuuksia...niin paitsi huomasin että autossa ei muuten toimi pakkikaan. Nyt kun kaveri anto lipun hifkin peliin, niin todennäköisesti tuleekin sit 0-5 kuokkaan.

sps1
KV
KV

Viesti Kirjoittaja sps1 » 18.10.2005 16:16

Aika hyvä esimerkki siitä että elämä ei mene aina kuin kusi lautaa pitkin :?
Toisaalta eikö olisi aika tylsää jos aina vain päivästä toiseen kaikki onnistuisi kuin elokuvissa :wink:
Pienet ja joskus valitettavasti vähän suuremmatkin vastoinkäymiset kasvattaa. Täytyy silti todeta että välillä itsellä kun oikein vastustaa joku asia niin heti ei tajua mitä siitä pitäisi ottaa opiksi mutta ehkä se on sitten taas tätä elämän arvoituksellisuutta eli tarkoittaa että ihan kaikkea ei tarvitsekaan tietää :lol:

Niin ja muuten mitä tulee tuohon Hifkin peliin jos sitä pelaamiseksi voi joskus kutsua niin niiden kuuluu hävitäkin vähintään se 5-0 8)
http://www.youtube.com/user/rallyfin?ob=5" onclick="window.open(this.href);return false;

Tony
Yleinen
Yleinen
Viesti:

Re: "hauska" päivä: ti 18.10 (tositarina)

Viesti Kirjoittaja Tony » 18.10.2005 22:39

Nikey kirjoitti:Lisäksi korsolainen kaveri loisti (ainakin muhun verrattuna) tunneilla. Siinä vaiheessa alkaa miettiä olemassaolon miellekkyyttä.
Kyllä vähemmästäkin alkaa.. Ei vaan kyllähän korsolaiset on välkkyä jengiä. :roll:

Ketzi
KV
KV

Viesti Kirjoittaja Ketzi » 19.10.2005 00:50

Minkäs merkkinen auto sulla on? :lol:

Tienlukija
B-junnu
B-junnu

Maanantai

Viesti Kirjoittaja Tienlukija » 19.10.2005 10:01

Mulla oli maanantai vähän samanlainen fiilis...

Töissä hirvee kiire ja kotii piti lähtä nopeasti koska siellä varttui remontti. Edellisenä iltana oli autoon vaihdettu pakoputki, ralli äänet loppui. Ajelin kotiin ja kiroilin kun edessä ajava (ilmeisesti valtion auto) hidasteli. Sitten huomasin että se löi jarrut pohjaan ja sen että itse kerkesin jarruttaa ja ohjata hieman penkalle olin jo ajanut tämän auton perseeseen. Armeijan autohan tuo sitten oli ja sille autolle ei käynyt mitään.

Minun autostani sen sijaan oli kuskin puolen lisävalon ja ajovalon lasit rikki ja vilkku roikkui sitten siinä johtojen varassa.. Otti vähä päähän ku ajatteli niitä sakkoja mutta onneksi poliisia ei sitten tarvittu.. Normaali varusmies kun ei halunnut varuskunnassa ongelmia koska hän oli painanut kytkimen sijasta vahingossa jarrua.. Eli homma ei ollut kokonaan minun vikani..Vaikka ajoinkin liian lähellä.. :oops: Nyt in kyllä muistanut pitää turvavälin ajellessa..

Ajoin auton kotiin ja siellä todettiin että kun yhden vian saa korjattua minä niitä sitten jo aiheutan lisää.. Onneksi valot lyötyi ilmaiseksi eikä niitä tarvinnut mistään ostaa.. :) Kyllähän se hieman kiukutti.. Onneksi ei itselläni ole mikään uusi auto..
Täytyyhän noita asioia joskus oppia kantapään kautta..

Mutta kyllähän tuo tiistai päivä voiton vie.. :lol:

rank1
KV
KV

Re: "hauska" päivä: ti 18.10 (tositarina)

Viesti Kirjoittaja rank1 » 19.10.2005 13:25

Nikey kirjoitti: Nyt kun kaveri anto lipun hifkin peliin, niin todennäköisesti tuleekin sit 0-5 kuokkaan.
Heh, no ei niin huonoa, ettei sitten tapahtunu sulle jotain posiivistakin..kerrankin kun sattuivat saamaan rökälevoiton... :wink:

Nikey
KV
KV

Viesti Kirjoittaja Nikey » 19.10.2005 14:53

Nojoo, voitto tuli eilen, mut oli se aikas tylsä matsi. Ja eilisestä unohtu sanoa vielä, että koulussa ei koneet toiminu, ja sieltä lähtiessä tuli ihan yhtäkkiä hitonmoinen pistävä kipu polvilumpioon (kesti onneksi vaan ~5minsaa).

...ja toyotahan se

Ketzi
KV
KV

Viesti Kirjoittaja Ketzi » 19.10.2005 17:22

Nikey kirjoitti:Nojoo, voitto tuli eilen, mut oli se aikas tylsä matsi. Ja eilisestä unohtu sanoa vielä, että koulussa ei koneet toiminu, ja sieltä lähtiessä tuli ihan yhtäkkiä hitonmoinen pistävä kipu polvilumpioon (kesti onneksi vaan ~5minsaa).

...ja toyotahan se
Toyota corolla, ohi vaikka porolla. :twisted:

epeli
A-Junnu
A-Junnu

Viesti Kirjoittaja epeli » 19.10.2005 18:31

Ketzi kirjoitti:
Nikey kirjoitti:Nojoo, voitto tuli eilen, mut oli se aikas tylsä matsi. Ja eilisestä unohtu sanoa vielä, että koulussa ei koneet toiminu, ja sieltä lähtiessä tuli ihan yhtäkkiä hitonmoinen pistävä kipu polvilumpioon (kesti onneksi vaan ~5minsaa).

...ja toyotahan se
Toyota corolla, ohi vaikka porolla. :twisted:
Älä pilkkaa toyotaa varsinkaan corollaa.Tiiä vaikka vielä joudut kävelemään piiitkän matkan puheittes ansiosta. :wink: :twisted: :P
Floor the throttle!

Nikey
KV
KV

Viesti Kirjoittaja Nikey » 20.10.2005 09:30

Nyt ette kyllä usko. Vika löyty. Johonkin sinne vaihteiston väliin oli joutunut polkupyörän polttimo :idea: . Faija oli vienyt auton toyotan huoltoon ja oli kuulemma huoltomies hiukan ihmetelly. Eikä ollut ainoo. :lol:

...eikä oo muuten corolla, vaan aivan mahdottoman miehekäs (tälläinen: http://www.kaarlela.fi/autot/IMG_1295.JPG) yaris verso :oops: . No eihän se kyllä virallisesti olekaan mun auto.

Kun on tälläset vaihtoehtoiset kulkuvälineet, niin mieluusti ton yariksen valitsee:
http://www.volny.cz/autosalony/zeneva20 ... Previa.jpg
http://www.moto-shop-bar.com/moto/zweir ... nda_sm.jpg
http://www.kesport-nummela.com/kuvat/ru ... stimet.jpg

Kollo
KV
KV

Rankka Päivä

Viesti Kirjoittaja Kollo » 16.12.2005 00:19

Tämä sopinee saman topicin alle
Tapahtuipa 15.10.2005:

Tilasin autoon uudet iskarit paikallisesta varaosaliikkeestä. Yleensä kun jotain osia ostan, niin syystä tai toisesta kaksi kolmesta on vääriä vaikka kuinka kataloogeja selaillaan. Johtuneeko minusta?

Käytiin myyjän kanssa vaihtoehtoja läpi, ja kun mieleinen löyty niin eikun tilaukseen. Tarkastettiin vuosimalli, koneen koko, vaikuttaako ABS:sät jne. asiaan. Kysyin ihan oikeesti kaksi kertaa, että tuliko nyt varmasti ko. automalliin sopivat tolpat tilattua. Sitten vastoinkäymisistä oppineena kysyin vielä kolmannen kerran, että onko nyt VARMASTI sopivat mun autoon?

Tässä vaiheessa myyjä huomas, että oho, meinasin tilata kaks vasenta takaiskaria. No onneks saatiin tilaus korjattua ja oikean puolen iskarikin tilaukseen. Sitten vinguin pomolta pekkasen(ei muuten oo helppoa), että saa ajan kanssa tolpat vaihtaa.

No, iskarit tuli ja pääsin talliin vaihtamaan. Etupää meni ihan jees. Sitten takapäähän. Tsekkasin uuden tolpan läpi, näyttää samalta, ABS:sän johdon kiinnike löytyy, jarruletkun kiinnike löytyy jne. OK.

Takatolppa käteen (oli muuten pultit vähän kireessä), ja ruuvipenkkiin purkamista varten. Jousi kasaan, hilut irti ym. Uus tolppa varovasti ruuvipenkkiin jousi paikall... Jumankauta tää jousilautanen on liian pieni!!! Miksi aina minä, miksi?

Mulla oli jousen halkaisija 15cm ja tolpassa oli 13cm jousikuppi. Tsekkasin netistä, mulle myytiin 1.6 koneisen takaiskarit 2.0 koneiseen autoon. Ja mikä parasta, takapää piti koota taas vanhoilla hiluilla, että pääsee sinne kauppaan kitiseen.

Ens kerralla mittaan sen jousilautasen :evil:

Kiitos. Helpotti kun sai tilittää.

Ketzi
KV
KV

Re: Rankka Päivä

Viesti Kirjoittaja Ketzi » 16.12.2005 10:37

Kollo kirjoitti:Tämä sopinee saman topicin alle
Tapahtuipa 15.10.2005:

Tilasin autoon uudet iskarit paikallisesta varaosaliikkeestä. Yleensä kun jotain osia ostan, niin syystä tai toisesta kaksi kolmesta on vääriä vaikka kuinka kataloogeja selaillaan. Johtuneeko minusta?

Käytiin myyjän kanssa vaihtoehtoja läpi, ja kun mieleinen löyty niin eikun tilaukseen. Tarkastettiin vuosimalli, koneen koko, vaikuttaako ABS:sät jne. asiaan. Kysyin ihan oikeesti kaksi kertaa, että tuliko nyt varmasti ko. automalliin sopivat tolpat tilattua. Sitten vastoinkäymisistä oppineena kysyin vielä kolmannen kerran, että onko nyt VARMASTI sopivat mun autoon?

Tässä vaiheessa myyjä huomas, että oho, meinasin tilata kaks vasenta takaiskaria. No onneks saatiin tilaus korjattua ja oikean puolen iskarikin tilaukseen. Sitten vinguin pomolta pekkasen(ei muuten oo helppoa), että saa ajan kanssa tolpat vaihtaa.

No, iskarit tuli ja pääsin talliin vaihtamaan. Etupää meni ihan jees. Sitten takapäähän. Tsekkasin uuden tolpan läpi, näyttää samalta, ABS:sän johdon kiinnike löytyy, jarruletkun kiinnike löytyy jne. OK.

Takatolppa käteen (oli muuten pultit vähän kireessä), ja ruuvipenkkiin purkamista varten. Jousi kasaan, hilut irti ym. Uus tolppa varovasti ruuvipenkkiin jousi paikall... Jumankauta tää jousilautanen on liian pieni!!! Miksi aina minä, miksi?

Mulla oli jousen halkaisija 15cm ja tolpassa oli 13cm jousikuppi. Tsekkasin netistä, mulle myytiin 1.6 koneisen takaiskarit 2.0 koneiseen autoon. Ja mikä parasta, takapää piti koota taas vanhoilla hiluilla, että pääsee sinne kauppaan kitiseen.

Mulle tälläset jutut on enemmän kuin poikkeus.. :roll:

Kollo
KV
KV

Re: Rankka Päivä

Viesti Kirjoittaja Kollo » 16.12.2005 14:14

Kollo kirjoitti:Tämä sopinee saman topicin alle
Tapahtuipa 15.10.2005:

Asia etenee. Aamulla soittelin liikkeeseen, jossa todettiin maahantuojan kirjassa virhe. Neuvoin katsomaan netistä oikeaa luetteloa, josta näkee varaosanumerot. Sitten pyysin selvittämään onko ko. iskareita maahantuojan varastossa. Tarvitsisin ne tänään ehdottomasti.

No, liikkeestä soitettiin, ettei valitettavasti onnistu millään. Huomisaamuna saadaan (mutta sillonhan ollaan jo Kyläseppärallissa :!: ). Siispä soitin itse maahantuojalle, "Joo on niitä varastossa. Tottakai saadaan tänään toimitettua, minne laitetaan?" Kysyin vielä pikarahdin hinnan valmiiks ja soitin taas varaosaliikkeeseen (tässä kohtaa hävetti jo itseäkin). Nyt sielläkin oltiin jo hieman vaivaantuneita, mutta niille varmaan tuleekin kaikki tavara välikäsien kautta ja silloinhan kestää. Ja vikahan olikin maahantuojan kirjassa, eikä siitä voi myyjää syyttää.

Pääasia on, että löytyi sen verran joustavuutta että asia saatiin hoitoon ja iskarit pikarahtina tuleen (siis toivottavasti, kolmen aikaan pitäs olla matkahuollossa). Sovittiin niin että käyn itse matkahuollossa, ja liike hoitaa suoraan laskun.

Jos ko. liikkeen työntekijä tämän lukee, niin iso KIITOS vaivannäöstä!!!
Ehkä tämäkin tarina saa vielä onnellisen lopun, mikä olisi vähintään suotavaa hermojeni kannalta...

Vastaa Viestiin