DX Corollaan Iso tekniikka

Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
Avatar
Janneee
Viestit: 4
Liittynyt: 04.09.2005 00:00

DX Corollaan Iso tekniikka

Viesti Kirjoittaja Janneee » 24.10.2005 13:51

Yep.. eli auto olisi tulossa kadulle ja on alkuperäinen 1.6 kaasari.. mikä on isoin ja tehokkain tekniikka mitä tommosen auton keulille saa heittää? ois kiva saada semmonen vähän tehokkaampi sleeper henkinen dexi ja tehdä tuosta siisti mahdollisimman alkuperäisen näköinen pappalook. siis autoa ei minulla vielä ole mutta kohta semmosen ostan yhdeltä tutulta talviautoksi.
sorry ei nyt mitenkään ralliin liittynyt mutta varmasti täällä on joku joka noita vanhempia toyotia tuntee.

kiitos

Avatar
coach
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 73
Liittynyt: 02.02.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja coach » 24.10.2005 14:13

En sinällään tiedä toyotan sielunelämää, mutta jotain kuitenkin. 1.6 kone poraillaan n1.8l. Työstetään kahdella nokalla oleva kansi sopivasti, kylkeen turbo, jne.... Näillä eväillä saadaan ainakin 350hv, mutta pito? sitä ei ole :wink: Kiihdytys specialisti on ainakin tälläisiä viritelmiä rakentanut.

Avatar
Janneee
Viestit: 4
Liittynyt: 04.09.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja Janneee » 24.10.2005 14:27

:) niin no kyllähän tota vois isommaks porauttaakkin.. mutta löytyisköhän valmiina jo mitää isompaa tekniikkaa.. ja mielellään ruiskukonetta. no mutta saahan ne vaihdettua kai.. ja vaparia ajattelin.. tai voishan tuosta jonkun budjetti turbon laitella.. mutta eka ois suunitelmissa turbotella toi mun GSi corsa. no pitää katella mitä aika tuo tullessaan :wink:

Avatar
Samikaze
Yleinen
Yleinen
Viestit: 174
Liittynyt: 04.09.2004 00:00
Paikkakunta: Keuruu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Samikaze » 24.10.2005 14:46

Mulla deksi työn alla, gt:n turbo koneella...ulkonäkökään ei mee sleeperiks ku välijäähytin (50cmx20) keulal... mitenköhän rekkariin, saahan normi 1.6 koneella ja venojen määrä ei vaikuta ja kahtakertaa ei moottoriprossia oteta(turbosta...)

Avatar
Janneee
Viestit: 4
Liittynyt: 04.09.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja Janneee » 24.10.2005 15:33

no tuo ei nyt niin haittaa jos välijäähdytin vähän pilkottaa :D mutta se haittaa että tuulilasista ei näe ulos ku on semmonen nivaska niitä joulukuusia ja karvapalloja taustapelissä.. ja muutenkin nää deeäksät on niin hemmetinmoisia Hälyytyksiä :D :oops: siis maalataan se vaan sprayllä liilaks ja kalvot ikkunoihin ja isot roiskeläpät ni on makee.. ja vedetää vielä se kolmen tuuman suora putki että lähtee tehokkaat äänet :oops: :cry: ei näin :D

Avatar
emk67
KV
KV
Viestit: 356
Liittynyt: 29.04.2004 00:00
Paikkakunta: Jääli

Viesti Kirjoittaja emk67 » 24.10.2005 15:42


Avatar
weka
Yleinen
Yleinen
Viestit: 162
Liittynyt: 07.05.2004 00:00

Auton muuttaminen

Viesti Kirjoittaja weka » 25.10.2005 05:53

Kun suunnitellaan katukäyttöön tulevan auton muutoksia, niin kannattaa (lue pitää) olla yhteydessä paikalliseen katsastustoimipaikkaan. Siellä asiantuntijat kyllä kertovat mitä ja miten voi muttaa ja vaihtaa niin että peliin saa leiman.

Avatar
Corolla79
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 64
Liittynyt: 13.02.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja Corolla79 » 25.10.2005 14:12

kyseiseen corollaan voi laittaa esim. 3S-FE (2,0 16valve) tai 4A-ge moottorin.
vertailu moottoreina seuraavat.
-tehot. 2T-G 108hv+20%
-tilavuus 1c tiisseli tai 3T+25%
-paino 1C tiisseli tai 3T+20%

nuiten prosentti säännösten sisään menee 3S-F ja 4A-GE moottorit.

mulla on rakenteilla ke70 corolla katukäytöön johon tulee 3S-F moottori.

T. -kyyry-

Avatar
Altezza
B-junnu
B-junnu
Viestit: 32
Liittynyt: 27.07.2004 00:00
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja Altezza » 25.10.2005 19:44

4A-GE olis mun suosikki tohon. Kevyt, hyvin saatavilla jne. Tosin sit vaaditaan se GT:n kytkinkoppa tai mieluummin koko loota, joka ei ollut niin halpa.

Mut jos vetopito ole niin olennainen :lol: , ni 3TG keulalle (eli siihen 2T:n lohkoon 3T:n kampura ja G-kansi) . Tossa on tohon 4A-GE:hen verrattuna se huono puoli et painaa aika pirusti enempi... :wink: Mut mahkuja tossa riittää liki 2-litraan, ku poraa isommille mukeille.

Ja vielä mahdollisena (tosin vieläkin painavampana) 18R-G

Avatar
Samikaze
Yleinen
Yleinen
Viestit: 174
Liittynyt: 04.09.2004 00:00
Paikkakunta: Keuruu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Samikaze » 26.10.2005 09:18

Mutta eiks carinan loota käy 4a-ge:hen? mulla ainakin Gt corollassa carinan loota...Ainakin vahv asti uskosin niin...tai voin muistaa väärinkin mutta laatikoita löytyy...

Avatar
Corolla79
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 64
Liittynyt: 13.02.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja Corolla79 » 26.10.2005 12:25

carinan loota passaa 4A-GE:hen ku vaihtaa kytkin kopan 4A-GE:n koppaan.

Avatar
Samikaze
Yleinen
Yleinen
Viestit: 174
Liittynyt: 04.09.2004 00:00
Paikkakunta: Keuruu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Samikaze » 26.10.2005 12:52

jaa... mulla on laatikoita jossa kytkimiä eri puolilla ja kaikki tuntuu käyvän, vai onko sitten gt:n laatikoissa kytkin eroja?

Avatar
Corolla79
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 64
Liittynyt: 13.02.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja Corolla79 » 26.10.2005 16:27

kytkimessä on sama spoori mutta tuo kytkinkopan koneen puolen pulttijako on eri carinassa.

Avatar
TaVu_racing
Yleinen
Yleinen
Viestit: 177
Liittynyt: 01.07.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja TaVu_racing » 26.10.2005 17:46

Jos ite tekisin tuollaisen corollan katukäyttöön niin ahdin kylkeen ilmanmuuta, jos vähääkään enempää aikoo tehoja ottaa niin on varmasti halvempi vaihtoehto tehdä jonkinmoinen budjettiturbotus, ja on paljon mukavampi ajella liikenteen seassa kun vääntöä on hemmetisti :D

Avatar
Samikaze
Yleinen
Yleinen
Viestit: 174
Liittynyt: 04.09.2004 00:00
Paikkakunta: Keuruu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Samikaze » 27.10.2005 09:09

On se varmaan... kestääköhän 4A-GE:n kiertokanget yms. paljon tehoa? vakiohilut siis..Kyllä ne varmaan mun tehot kestää 200hv?

Vastaa Viestiin