Ford Escort MK1/MK2 -uusi merkkiluokka tulossa!
- hannulehessaari
- WRC

- Viestit: 1557
- Liittynyt: 17.05.2004 00:00
Ford Escort MK1/MK2 -uusi merkkiluokka tulossa!
Ford Escort on ehtimässä piakkoin jo 40 vuoden ikään. Se lienee maailman eniten käytetty ralliauto ja useimmat menneistä ja nykyisistä huippukuskeista niin Suomessa kuin muualla ovat uransa jossain vaiheessa sillä ajaneet. Autolla on ajettu voitokkaasti niin kansainväisellä huipulla kuin peräkylän jäsentenvälisissäkin.
Vielä tänäänkin Escort on monen aloittelijan ja harrastajan valinta, koska se on edullinen hankkia sekä ylläpitää ja ralliajon perusjuttujen opettelu Escortilla on suhteellisen helppoa. Eikä Escortin kilpailukykyisyyskään ole vielä menneen talven lunta (nyt ei tosin tulevan talven lumista ole tietoakaan). Hyvin rakennettuna ja varusteltuna Escort ei ole sen hitaampi eikä turvattomampi kuin muutkaan F-ryhmässä käytettävät ajopelit.
Suosituin Escort on nykyisikin juniorikilpailijoiden ajokkina. Nämä pahnanpohjimmaiset ovat niitä, jotka ajavat edellämenneiden rikkipiiskaamilla teillä ja rikkovat usein autojaan esiin nousseisiin kiviin ja metrinsyvyisiin spooreihin tai jopa ulosajoihin "ratamestarin spesiaaleissa", jotka on jätetty merkkaamatta, koska ne ovat "kaikille tuttuja" edellisiltä vuosilta. Vaan ensikertalaisellepa tie on täsin tuntematon, mistä huolimatta kaatopaikat kyllä löytyvät. Ne jotka pääsevät reitin läpi, saapuvat pimeässä maaliin, jossa ei ole muita vastaanottajia kuin AT-auton miehistö ja oma isä tai huoltomies. Seuraavaan kisaan valmistautumisen keskeinen kysymys on, mistä rahat harrastaa taas palan matkaa. Sen paremmin media kuin sponssitkaan eivät ole kiinnostuneet ellei junnulla ole työnsä ja asemansa puolesta sopivia suhteita. Kilpailujen järjestäjät kyllä ovat kiinnostuneita junnuista, eikä ilman heidän osanottomaksujaan kisoja saataisi muillekaan aikaiseksi. Kaikesta huolimatta nämä rallin aktiiviharrastajat palavat innosta päästä taas viivalle ja vetämään sen minkä osaavat ja pelit kulkevat ja kestävät. Rallin ajaminen on siistiä hommaa ja harrastuksen parista löytyy hyviä kavereita, joiden kanssa on kiva kisata, ilman sen kummempaa uran nousujohteisuutta, kuin "seuraavassa kisassa on minun vuoroni".
Tavallisesti hyvin asioista perilläolevat pikkulinnut tietävät kertoa, että nostalgiseen romantisoimiseen taipuvainen "Hannun Ralli Tallin" (HRT, Hannu's Rally Team) "äijä" on päättänyt omaa junnuaikaansa (nykyäänhän äijä on taas (A-)junnu itsekin) 60-vuotisjuhlavuonnaan muistaakseen ja rakkaudesta lajin harrastamiseen laittaa pystyyn "Ford Escort MK1&2 -merkkiluokan" eli "Primus Inter Escorts 2006" -sarjan. Sarjan tavoitteena on rohkaista tämän päivän aloittelevia junnuja, joskin myös yleisen kilpailijat voivat ottaa osaa koko sarjan voitosta kilvoittelemiseen. Rajaus Mk1 ja Mk2 Escorteihin on tietysti valitettava, mutta se kuuluu nyt tähän juttuun ja ensi kaudelle saattaa olla taas uudet kujeet mielessä.
PIE 2006 sarjaan voivat ilmoittautua kaikki Escort MK1&2:lla F-cupiin ilmoittautuneet kilpailijat. Ilmoittautuminen tarvitaan, jotta tulosseuranta voidaan rakentaa ajoissa ja muutenkin on hauska tietää hieman enemmän osanottajien taustoista. Osanotto PIE 2006 -sarjaan on kilpailijoile ilmaista. Sarja ajetaan siis F-cupin kilpailujen yhteydessä. Osakilpailuihin osallistuvat vain juniorikuljettajat, mutta kokonaiskilpailuun myös yleisen kuskeilla on osanottomahdollisuus. Pistelaskusysteemi julkaistaan myöhemmin. Se ei perustu sijoituksiin vaan ajettuhin pikisaikoihin, joita verrataan saman luokan neljän parhaan kilpailijan (automerkistä riippumatta) laskettuun kilometriajan arvoon. Osakilpailu ratkeaa sen perusteella, miten paljon edessä tai jäljessä kilpailija on luokkansa kärkiajoista. Koko sarja, koska on junnuvoittoinen, ratkeaa painotettujen osakilpailu-tulosten perusteella siten. että viimeisin osakilpailu merkitsee eniten. Tällä pyritään ottamaan huomioon kilpailijan kehitys kauden aikana ja antamaan niillekin mahdollisuus, jotka eivät lähde cuppiin "pinnan päästä luokkanoususta". Nämä kuten kaikki muukin tarkentuu toivottavasti jo ennen joulua tulevissa säännöissä.
Hannu's Rally Team on pelkästään nimitys äijän, lähinnä perhepiirissä tapahtuvalle, ralliharrastukselle, joskin HRT on antanut ja antaa jatkossakin tukea muutamalle autokunnalle perheen ulkopuoleltakin. HRT:llä ole kaupallisia intressejä eikä mitään sidosryhmiä eikä se vastaanota mitään tukea miltään taholta ja HRT:n tukemat kuljettajat ovat vapaita hankkimaan itselleen mitä tahansa muita sponsseja. HRT ei ole siis juridinen henkilö, joskin tallin nimissä on ilmoittajalisenssi. Äijä kustantaa tallin toiminnan henkilökohtaisista varoistaan.
PIE 2006 tarkoituksena ei ole tarjota medianäkyvyyttä, mainetta ja kunniaa tai ponnahduslautaa uralla eteenpäin. Sen ainoa tarkoitus on edistää ja tukea lähinnä aloittelevien rallikuljettajien harrastusta Ford Escortin perinteikyyttä kunnioittaen. HRT kustantaa sarjan palkinnot, joiden kokonaissumma tulee olemaan välillä 10-20.000 EUR ja ehkä juuri tuossa puolivälin tuntumassa. Palkintorahoja ei voi käyttää "paheelliseen elämään" (säästyneet omat rahansa kukin saa käyttää haluamallaan tavalla) vaan ne tulevat muodossa, joka liittyy lajin harrastamiseen (mm. kilpailujen osanottomaksut, rengashankinnat, varaosat, vanhentuneiden tai muusta syystä vaihdettavien turvavälineiden kustannukset) eli HRT kustantaa pääsääntöisesti harrastukseen liittyviä todellisia kuluja eikä maksa suoranaisia rahapalkintoja. Tavoitteena on kuitenkin toimia palkittavan ehdoilla eli tarjota jotain siihen tarpeeseen joka autokunnalla on eikä esim. uutta kypärää vanhan kunnollisen lisäksi tai HRT:n nimissä tehtävää ilmoittautumista, jos kilpailijalla on oma ilmoittajasponssinsa. Yleisestikään kilpailijan ei tarvitse sitoutua HRT:n suhteen mihinkään, maksaa HRT:lle mitään tai luopua oikeuksistaan HRT:n hyväksi.
HRT ei luonteensa mukaisesti ota kaupallisia yhteistyökumppaneita PIE 2006 sarjan järjestämiseen (mehän olemme käenpoikana F-cupin rinnalla, joskin uskomme edesauttavamme osaltamme myös F -cupin suosiota) tai palkintosumman kustantamiseen. HRT on kuitenkin valmis toimimaan syndikoiden sellaisten yksityishenkilöiden ja tahojen kanssa, jotka haluavat olla samalla asialla eli harrastelijoiden tukemisessa tässä samassa yhteydessä. Käytännössä syndikoiden toimiminen tarkoittaa että voimme toimia yhdessä ja yhteistyössä, mutta kukin vastaa omat huutonsa ja hoitaa omat tukimarkkansa perille ja muodostaa niiden jakamiselle omat kriteerinsä tai sitten noudattaa samoja kriteereitä kuin HRT.
Palkinnoissa on tarkoitus pitää hieman B-junnujen puolta, vaikkakin pistelasku asettaa kaikki vertailukelpoiseen asemaan. Tämä pyritään kuitenkin tekemään tavalla, joka ei loukkaa osanottajien oikeustajua.
HRT:n oma Escort on mukana pistelaskuissa, mutta "hypätään yli" mahdollisen palkinnon kohdalla. Sensijaan Kalle Asikainen, joka on HRT:n nimikkokilpailija yleisessä luokassa, on mukana samalla tavalla kuin muutkin yleisen kuskit. Kallen mukaanlähtö varmistui tänään lopullisesti, kun aiemman vapaan osanoton lisäksi varmistimme hänelle kunnon piikkipyörät F-cupin starttiin. Toivottavsti saamme sitä ennen kunnon lumipeitteen.
Tämäntyyppiset asiat herättävät aina keskustelua. Jos joku haluaa "syndikaattiin", niin voi lähetellä sähköpostia, mutta muita yhteydenottoja en kaipaa. Ideoita voi esittää ralli.netin palstoilla, sellaisia esityksiä en kuitenkaan kaipaa, jotka muuttavat tämän homman tarkoitusta ja luonnetta. Kaikkinaiset kehut voi jättää antamatta, koska tavoittelen tässä vain hyvää mieltä itselleni ja lajiin tykästyneille harrastelijoille. Ralli on hieno laji seurata penkalta, toimitsijana, huollosta ja ennenkaikkea kilpailuauton sisältä!
- hannulehessaari
hannu.lehessaari@acmeric.com
Ps. Jos joku sattuu tietämään mistä voisi kysellä uusia tai uudenveroisia "Bilsteinin isoja tolppia" MK1:een (kiinteällä lautasella) ja MK2:een (säädettävä kynäjouselle) tai MK1:n uusia etulokasuojia, niin olen yhteystiedosta kiitollinen. Kaikki tavanomaiset paikat olen jo kolunnut Englantia myöten.
Vielä tänäänkin Escort on monen aloittelijan ja harrastajan valinta, koska se on edullinen hankkia sekä ylläpitää ja ralliajon perusjuttujen opettelu Escortilla on suhteellisen helppoa. Eikä Escortin kilpailukykyisyyskään ole vielä menneen talven lunta (nyt ei tosin tulevan talven lumista ole tietoakaan). Hyvin rakennettuna ja varusteltuna Escort ei ole sen hitaampi eikä turvattomampi kuin muutkaan F-ryhmässä käytettävät ajopelit.
Suosituin Escort on nykyisikin juniorikilpailijoiden ajokkina. Nämä pahnanpohjimmaiset ovat niitä, jotka ajavat edellämenneiden rikkipiiskaamilla teillä ja rikkovat usein autojaan esiin nousseisiin kiviin ja metrinsyvyisiin spooreihin tai jopa ulosajoihin "ratamestarin spesiaaleissa", jotka on jätetty merkkaamatta, koska ne ovat "kaikille tuttuja" edellisiltä vuosilta. Vaan ensikertalaisellepa tie on täsin tuntematon, mistä huolimatta kaatopaikat kyllä löytyvät. Ne jotka pääsevät reitin läpi, saapuvat pimeässä maaliin, jossa ei ole muita vastaanottajia kuin AT-auton miehistö ja oma isä tai huoltomies. Seuraavaan kisaan valmistautumisen keskeinen kysymys on, mistä rahat harrastaa taas palan matkaa. Sen paremmin media kuin sponssitkaan eivät ole kiinnostuneet ellei junnulla ole työnsä ja asemansa puolesta sopivia suhteita. Kilpailujen järjestäjät kyllä ovat kiinnostuneita junnuista, eikä ilman heidän osanottomaksujaan kisoja saataisi muillekaan aikaiseksi. Kaikesta huolimatta nämä rallin aktiiviharrastajat palavat innosta päästä taas viivalle ja vetämään sen minkä osaavat ja pelit kulkevat ja kestävät. Rallin ajaminen on siistiä hommaa ja harrastuksen parista löytyy hyviä kavereita, joiden kanssa on kiva kisata, ilman sen kummempaa uran nousujohteisuutta, kuin "seuraavassa kisassa on minun vuoroni".
Tavallisesti hyvin asioista perilläolevat pikkulinnut tietävät kertoa, että nostalgiseen romantisoimiseen taipuvainen "Hannun Ralli Tallin" (HRT, Hannu's Rally Team) "äijä" on päättänyt omaa junnuaikaansa (nykyäänhän äijä on taas (A-)junnu itsekin) 60-vuotisjuhlavuonnaan muistaakseen ja rakkaudesta lajin harrastamiseen laittaa pystyyn "Ford Escort MK1&2 -merkkiluokan" eli "Primus Inter Escorts 2006" -sarjan. Sarjan tavoitteena on rohkaista tämän päivän aloittelevia junnuja, joskin myös yleisen kilpailijat voivat ottaa osaa koko sarjan voitosta kilvoittelemiseen. Rajaus Mk1 ja Mk2 Escorteihin on tietysti valitettava, mutta se kuuluu nyt tähän juttuun ja ensi kaudelle saattaa olla taas uudet kujeet mielessä.
PIE 2006 sarjaan voivat ilmoittautua kaikki Escort MK1&2:lla F-cupiin ilmoittautuneet kilpailijat. Ilmoittautuminen tarvitaan, jotta tulosseuranta voidaan rakentaa ajoissa ja muutenkin on hauska tietää hieman enemmän osanottajien taustoista. Osanotto PIE 2006 -sarjaan on kilpailijoile ilmaista. Sarja ajetaan siis F-cupin kilpailujen yhteydessä. Osakilpailuihin osallistuvat vain juniorikuljettajat, mutta kokonaiskilpailuun myös yleisen kuskeilla on osanottomahdollisuus. Pistelaskusysteemi julkaistaan myöhemmin. Se ei perustu sijoituksiin vaan ajettuhin pikisaikoihin, joita verrataan saman luokan neljän parhaan kilpailijan (automerkistä riippumatta) laskettuun kilometriajan arvoon. Osakilpailu ratkeaa sen perusteella, miten paljon edessä tai jäljessä kilpailija on luokkansa kärkiajoista. Koko sarja, koska on junnuvoittoinen, ratkeaa painotettujen osakilpailu-tulosten perusteella siten. että viimeisin osakilpailu merkitsee eniten. Tällä pyritään ottamaan huomioon kilpailijan kehitys kauden aikana ja antamaan niillekin mahdollisuus, jotka eivät lähde cuppiin "pinnan päästä luokkanoususta". Nämä kuten kaikki muukin tarkentuu toivottavasti jo ennen joulua tulevissa säännöissä.
Hannu's Rally Team on pelkästään nimitys äijän, lähinnä perhepiirissä tapahtuvalle, ralliharrastukselle, joskin HRT on antanut ja antaa jatkossakin tukea muutamalle autokunnalle perheen ulkopuoleltakin. HRT:llä ole kaupallisia intressejä eikä mitään sidosryhmiä eikä se vastaanota mitään tukea miltään taholta ja HRT:n tukemat kuljettajat ovat vapaita hankkimaan itselleen mitä tahansa muita sponsseja. HRT ei ole siis juridinen henkilö, joskin tallin nimissä on ilmoittajalisenssi. Äijä kustantaa tallin toiminnan henkilökohtaisista varoistaan.
PIE 2006 tarkoituksena ei ole tarjota medianäkyvyyttä, mainetta ja kunniaa tai ponnahduslautaa uralla eteenpäin. Sen ainoa tarkoitus on edistää ja tukea lähinnä aloittelevien rallikuljettajien harrastusta Ford Escortin perinteikyyttä kunnioittaen. HRT kustantaa sarjan palkinnot, joiden kokonaissumma tulee olemaan välillä 10-20.000 EUR ja ehkä juuri tuossa puolivälin tuntumassa. Palkintorahoja ei voi käyttää "paheelliseen elämään" (säästyneet omat rahansa kukin saa käyttää haluamallaan tavalla) vaan ne tulevat muodossa, joka liittyy lajin harrastamiseen (mm. kilpailujen osanottomaksut, rengashankinnat, varaosat, vanhentuneiden tai muusta syystä vaihdettavien turvavälineiden kustannukset) eli HRT kustantaa pääsääntöisesti harrastukseen liittyviä todellisia kuluja eikä maksa suoranaisia rahapalkintoja. Tavoitteena on kuitenkin toimia palkittavan ehdoilla eli tarjota jotain siihen tarpeeseen joka autokunnalla on eikä esim. uutta kypärää vanhan kunnollisen lisäksi tai HRT:n nimissä tehtävää ilmoittautumista, jos kilpailijalla on oma ilmoittajasponssinsa. Yleisestikään kilpailijan ei tarvitse sitoutua HRT:n suhteen mihinkään, maksaa HRT:lle mitään tai luopua oikeuksistaan HRT:n hyväksi.
HRT ei luonteensa mukaisesti ota kaupallisia yhteistyökumppaneita PIE 2006 sarjan järjestämiseen (mehän olemme käenpoikana F-cupin rinnalla, joskin uskomme edesauttavamme osaltamme myös F -cupin suosiota) tai palkintosumman kustantamiseen. HRT on kuitenkin valmis toimimaan syndikoiden sellaisten yksityishenkilöiden ja tahojen kanssa, jotka haluavat olla samalla asialla eli harrastelijoiden tukemisessa tässä samassa yhteydessä. Käytännössä syndikoiden toimiminen tarkoittaa että voimme toimia yhdessä ja yhteistyössä, mutta kukin vastaa omat huutonsa ja hoitaa omat tukimarkkansa perille ja muodostaa niiden jakamiselle omat kriteerinsä tai sitten noudattaa samoja kriteereitä kuin HRT.
Palkinnoissa on tarkoitus pitää hieman B-junnujen puolta, vaikkakin pistelasku asettaa kaikki vertailukelpoiseen asemaan. Tämä pyritään kuitenkin tekemään tavalla, joka ei loukkaa osanottajien oikeustajua.
HRT:n oma Escort on mukana pistelaskuissa, mutta "hypätään yli" mahdollisen palkinnon kohdalla. Sensijaan Kalle Asikainen, joka on HRT:n nimikkokilpailija yleisessä luokassa, on mukana samalla tavalla kuin muutkin yleisen kuskit. Kallen mukaanlähtö varmistui tänään lopullisesti, kun aiemman vapaan osanoton lisäksi varmistimme hänelle kunnon piikkipyörät F-cupin starttiin. Toivottavsti saamme sitä ennen kunnon lumipeitteen.
Tämäntyyppiset asiat herättävät aina keskustelua. Jos joku haluaa "syndikaattiin", niin voi lähetellä sähköpostia, mutta muita yhteydenottoja en kaipaa. Ideoita voi esittää ralli.netin palstoilla, sellaisia esityksiä en kuitenkaan kaipaa, jotka muuttavat tämän homman tarkoitusta ja luonnetta. Kaikkinaiset kehut voi jättää antamatta, koska tavoittelen tässä vain hyvää mieltä itselleni ja lajiin tykästyneille harrastelijoille. Ralli on hieno laji seurata penkalta, toimitsijana, huollosta ja ennenkaikkea kilpailuauton sisältä!
- hannulehessaari
hannu.lehessaari@acmeric.com
Ps. Jos joku sattuu tietämään mistä voisi kysellä uusia tai uudenveroisia "Bilsteinin isoja tolppia" MK1:een (kiinteällä lautasella) ja MK2:een (säädettävä kynäjouselle) tai MK1:n uusia etulokasuojia, niin olen yhteystiedosta kiitollinen. Kaikki tavanomaiset paikat olen jo kolunnut Englantia myöten.
- hannulehessaari
- WRC

- Viestit: 1557
- Liittynyt: 17.05.2004 00:00
Re: Ekkerit
Tuo 290 on RS:ien määrä ja kaikki MK1 sekä MK2 Escot mukaanlukien löytyy hieman yli 300 autoa 2005. Todettakoon kuitenkin, että olen joutunut rajaamaan tässä "merkkiluokan" vain F -cuppiin osallistuviin (vuonna 2005 oli mukana noin 30 MK1&2 Escortia). Tähän on monia käytännön ja muita syitä, joista ei nyt tässä enempää. Tuskin näillä palkinnoilla mitään Escort buumia syntyy, eikä se ole tarkoituskaan. Tuki on kokonaisuudessaankin aika symbolinen on, kun tietää, miten paljon rahaa ja työtä lajin harrastaminen kesylläkin tasolla vaatii jokaiselta mukaanlähtevältä.saxspeed kirjoitti:No niin pojat tuliko paskat housuun, nyt sorvit pyöriin ja eskot viivalle tommoisia tarjouksia ei tule montaa kertaa. tilastojen mukaan tänä vuonna on ollu 290 F Eskoa viivalla että kisat tulevat olemaan kovat.
- northwest
- KV

- Viestit: 832
- Liittynyt: 29.04.2004 00:00
- Paikkakunta: Tampere
-
sps1
- KV

- Viestit: 754
- Liittynyt: 10.08.2004 00:00
Siis todella hieno homma tällainen. Hattua nostaisin jos sellainen olisi päässä :D
Itse en ole ikinä ajanut kilpaa Ford Escortilla vaikka MK2 rs 2000 oli joskus tallissa mutta myin sen perhana vieköön pois ennenkuin ajoin sillä yhtään kisaa. Huolimatta siitä että Escortti on ainakin toistaiseksi kokeilematta niin lähellä sydäntä sellainen on ollut aina ja tälläinen huomionosoitus näitä autoja kohtaan lämmittää katkeraa ja kateellista mieltäni. Vielä enemmän mieli voisi lämmetä jos joku käynnistäisi samanlaisen sarjan Lada merkkisille autoille mutta tämä on melkein yhtä hieno homma. :)
Itse en ole ikinä ajanut kilpaa Ford Escortilla vaikka MK2 rs 2000 oli joskus tallissa mutta myin sen perhana vieköön pois ennenkuin ajoin sillä yhtään kisaa. Huolimatta siitä että Escortti on ainakin toistaiseksi kokeilematta niin lähellä sydäntä sellainen on ollut aina ja tälläinen huomionosoitus näitä autoja kohtaan lämmittää katkeraa ja kateellista mieltäni. Vielä enemmän mieli voisi lämmetä jos joku käynnistäisi samanlaisen sarjan Lada merkkisille autoille mutta tämä on melkein yhtä hieno homma. :)
http://www.youtube.com/user/rallyfin?ob=5" onclick="window.open(this.href);return false;
- northwest
- KV

- Viestit: 832
- Liittynyt: 29.04.2004 00:00
- Paikkakunta: Tampere
Noniin,puhelin käteen ja laatokan maahantuojalle vaan viestiä.Eli samalla tyylillä homma pyörimään,ja palkinnot voi olla sitä Kummelin ladakerho-tasoa... :Dsps1 kirjoitti: Vielä enemmän mieli voisi lämmetä jos joku käynnistäisi samanlaisen sarjan Lada merkkisille autoille mutta tämä on melkein yhtä hieno homma. :)
- Nikey
- KV

- Viestit: 535
- Liittynyt: 06.05.2004 00:00
- Paikkakunta: Vantaa
Jaahas. Tämmönen tällä kertaa. Näyttää näitä uusia sarjoja olemaan aikas paljon ensi vuodeksi, ku on vakio1600, pelimies challenge, motorstars-sarja, eikä noi eurosarja ja subaru-challengekaan hirveen vanhoja ole. Ei siinä muuten mitään, mutta mitenköhän kuskeja riittää.
ja täysin offtopic: esco mk III on hienompi kuin muut mk:t
ja täysin offtopic: esco mk III on hienompi kuin muut mk:t
-
Vieras
Ennenkuin joku ehtii haukkua ton Lehessaaren erinomaisen idean aivan paskaksi niin todettakoon että: ONPAHAN AINAKIN AUTOJA JO OLEMASSA RIITTÄVÄSTI! Kyllä 300 kpl:sta jo muutama kymmenen tosta asiasta innostuu oli sitte sarjoja vaikka 100!Nikey kirjoitti:Jaahas. Tämmönen tällä kertaa. Näyttää näitä uusia sarjoja olemaan aikas paljon ensi vuodeksi, ku on vakio1600, pelimies challenge, motorstars-sarja, eikä noi eurosarja ja subaru-challengekaan hirveen vanhoja ole. Ei siinä muuten mitään, mutta mitenköhän kuskeja riittää.
ja täysin offtopic: esco mk III on hienompi kuin muut mk:t
-
Vieras
Re: Ekkerit
Saxari vois kanssa ite lopettaa sen paskomisen ja alkaa värkätä räsää!! Olispa taas vuodenvaihteessa lisää jakkaroita kaupan!saxspeed kirjoitti:No niin pojat tuliko paskat housuun, nyt sorvit pyöriin ja eskot viivalle tommoisia tarjouksia ei tule montaa kertaa. tilastojen mukaan tänä vuonna on ollu 290 F Eskoa viivalla että kisat tulevat olemaan kovat.
- markomartini
- KV

- Viestit: 803
- Liittynyt: 29.03.2004 00:00
- Viesti:
ford
Hieno homma lyö kaikki muut merkkiluokat ja ajatukset halvoista sarjoista.
Kuten joskus olen maininnut asiasta täälä foorumilla 5000 escort on halvempi harrastaa kun 30 000 fiesta.
Kuten joskus olen maininnut asiasta täälä foorumilla 5000 escort on halvempi harrastaa kun 30 000 fiesta.
-
sps1
- KV

- Viestit: 754
- Liittynyt: 10.08.2004 00:00
Niin ihme kyllä kerrankin olen myös sitä mieltä että tällainen sarja on hyvä idea sillä kuten joku jo huomasi sen että autot ovat valmiina eikä tarvita erikseen mitään uutta luokkaa koska kisat ajetaan ef kupin sisällä ja uskoisin muuten senkin että tällainen ei ole pois edes trophy luokasta mikä on muuten todella hieno luokka sekin.
http://www.youtube.com/user/rallyfin?ob=5" onclick="window.open(this.href);return false;
- henkka_ok
- WRC

- Viestit: 1187
- Liittynyt: 12.01.2005 00:00
asiallista kritiikkiä
Nyt puhut kyllä jannu paskaa...Nikey kirjoitti:ja täysin offtopic: esco mk III on hienompi kuin muut mk:t
Ei taitu!
