Uudet SE-lukemat

Kuumimmat huhut, viimeisimmät juorut ralliin, sprinttiin, rallicrossiin, jokamiesluokkaan ja kaikkeen muuhun autourheiluun liittyen...
Avatar
Ark
Viestit: 3
Liittynyt: 01.02.2005 00:00

Uudet SE-lukemat

Viesti Kirjoittaja Ark » 12.01.2006 17:20

Kuulin että Harisen pajalla olis käyty jarruttamassa uudet SE-lukemat Starletin 5K-moottorista. Voimaa olis 191 hp ja vääntöö 194 nm ja kukas muukaan kuin Starlet-velho Peltosen Esa. Vanajanlinna rallissa pitäis ainakin auton kulkee.

Avatar
piippalakki
Yleinen
Yleinen
Viestit: 210
Liittynyt: 26.07.2004 00:00

Re: Uudet SE-lukemat

Viesti Kirjoittaja piippalakki » 12.01.2006 17:34

Ark kirjoitti:Kuulin että Harisen pajalla olis käyty jarruttamassa uudet SE-lukemat Starletin 5K-moottorista. Voimaa olis 191 hp ja vääntöö 194 nm ja kukas muukaan kuin Starlet-velho Peltosen Esa. Vanajanlinna rallissa pitäis ainakin auton kulkee.
tais mennä kumpulaisella jo viime vuosisadanpuolella 209 hv rikki
billetti 5 k.lla millä ajeli kilpaa...
ja super hessulla oli kans aikalähelle 198 hv.. omassa starassa...
Ralli on reteetä :=)

Avatar
Bosse
Viestit: 19
Liittynyt: 04.09.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja Bosse » 12.01.2006 18:20

Kovat on koneet sanoi mummo hohtimia.! Mitähän näyttäis Röyhkiön lukemat , ST.ssä tuli huimat lukemat. Ja jännitys senkun tiivistyy, huomenna Harisella eräs huippu starletti....

fortsoni
Yleinen
Yleinen
Viestit: 191
Liittynyt: 13.01.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja fortsoni » 12.01.2006 19:30

Mitähän näyttäs pohjosen penkit..??:D:D

Avatar
Ossi
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 78
Liittynyt: 14.09.2004 00:00
Paikkakunta: valkeakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ossi » 12.01.2006 19:40

Joops!

Äkkiäpä nuo huhut lähtee liikkeelle!!

Kyseinen auto taitaa olla muuten myynnissä ja se on Peltosen Esan oma auto.
Esa antaa varmaankin tarvittaessa lisätietoja kiinnostuneille.
Siinä olisi todella hyvä Starlet jollekin A tai B Junnulle ja miksei yleiseenkin.

T: Ossi

htr
KV
KV
Viestit: 539
Liittynyt: 08.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja htr » 12.01.2006 20:43

fortsoni kirjoitti:Mitähän näyttäs pohjosen penkit..??:D:D

160-170hv :wink:

Avatar
pete1
WRC
WRC
Viestit: 992
Liittynyt: 03.05.2004 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pete1 » 12.01.2006 22:28

htr kirjoitti:
fortsoni kirjoitti:Mitähän näyttäs pohjosen penkit..??:D:D

160-170hv :wink:
No joo, veikkaanpa että pohjosten poikien penkit näyttävät yli 200hv... :roll:

No mutta aiheeseen, mitäs on Kauppisen Starletin tehot? Kuulin, että olisi 190hv paremmalla puolella myös siinä moottorissa tehoa... Ja en ole kuullut vastaavaa saundia kenenkään muun Starletissa, kuin mikä Kauppisen autossa on...
Lappu lattiaan ja NIMI LEHTEEN... www.kortesuo.com

Avatar
vipe
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 129
Liittynyt: 25.06.2004 00:00
Viesti:

Re: Uudet SE-lukemat

Viesti Kirjoittaja vipe » 12.01.2006 22:56

Ark kirjoitti:Kuulin että Harisen pajalla olis käyty jarruttamassa uudet SE-lukemat Starletin 5K-moottorista. Voimaa olis 191 hp ja vääntöö 194 nm ja kukas muukaan kuin Starlet-velho Peltosen Esa. Vanajanlinna rallissa pitäis ainakin auton kulkee.


onhan tuolla nyttekin yks starletti myynnissä mis on 194hp.... :wink:
mut eikös se vähä niin oo että penkit näyttää mitä sattuu ? :lol:

Avatar
Rattikeisari
WRC
WRC
Viestit: 908
Liittynyt: 12.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja Rattikeisari » 13.01.2006 08:33

tehot on aina niin suhteellisia joo. penkkejä kun ei voi verrata keskenään. mutta väitän et H.Koskeman auto on muitten huippunappirasioihin verrattuna 15-20 heppaa laimeampi.mut siellä paikataan eniten hanskalla....joten ei se teho aina ratkase. eipä menny Röyhkiö Riksussa mihkään 190heppasellaan....

Avatar
petrux
WRC
WRC
Viestit: 1036
Liittynyt: 30.04.2004 00:00

Re: Uudet SE-lukemat

Viesti Kirjoittaja petrux » 13.01.2006 08:50

vipe kirjoitti:mut eikös se vähä niin oo että penkit näyttää mitä sattuu ? :lol:
joo no eiks sana säätöpenkki kuvaa hommaa paremmin eli hihasta ravistetut teholukemat on sivutuote sille että saadaan vääntö- ja tehokäyrät suunnilleen sellaisiksi että ne miellyttää.

Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras » 13.01.2006 09:41

on se jännä ku tääl suomes jossai autotalleis saahaa tehtyä samantehoisia tai jopa tehokkaampiakin moottoreita vanhoista koneista, kuin mitä viisaat tehtaitten kilpaosastojen insinöörit viimosimman teknolokian vehkeistä... :roll: :lol: varsin uskottavaa..

Avatar
piippalakki
Yleinen
Yleinen
Viestit: 210
Liittynyt: 26.07.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja piippalakki » 13.01.2006 09:52

joo ei taida väki tajuta mitä se billet moottori tarkoittaa.. no se siitä.. no kyllä sen tietysti ymmärtää kun suurimalla osalla on ollut vaipat housuissa kun se kone ja auto on ollut olemassa..
Ralli on reteetä :=)

Sammy
Yleinen
Yleinen
Viestit: 207
Liittynyt: 30.04.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja Sammy » 13.01.2006 10:26

piippalakki kirjoitti:joo ei taida väki tajuta mitä se billet moottori tarkoittaa.. no se siitä.. no kyllä sen tietysti ymmärtää kun suurimalla osalla on ollut vaipat housuissa kun se kone ja auto on ollut olemassa..
Billet kansi taitaa olla oikeampi sanamuoto. Ja sehän tarkoittaa että koko kansi on omavalmiste ja tehty ns. billet alumiinista. Ekat tais tulla ruotsista volvoihin ja silloin porukka puhui EVO kansista. Kannethan kiellettiin (onneksi) F-ryhmässä joskus vuosituhannen vaihteessa. Näillä kansilla ainakin virtaukset riitti. Yks tais olla mm Karsikolla "kehu kehu taunuksessa"
Starleteista sen verran, että eikös Kauppisen koneet tee Mr Starlet eli Esa Peltonen eli luulisi olevan tehot aika samoissa.

Avatar
Rattikeisari
WRC
WRC
Viestit: 908
Liittynyt: 12.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja Rattikeisari » 13.01.2006 10:43

Erään tarinan mukaan Esa P. ei enää tekis kansia itse.....mut mistä näit tietää muuta ku asianosaisilta....
ja kyllä sillon ku 5k:sta puhutaan,ja mennään yli 170 Hevosvoiman ja samas suhtees vääntöjen kanssa,ni voidaan puhua ihan hyvästä koneesta.
Saahan koneesta kuin koneesta tehtyä korkealta parkuvan sirkkelin......riippuen millasella tykkää ajaa..

Avatar
northwest
KV
KV
Viestit: 832
Liittynyt: 29.04.2004 00:00
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » 13.01.2006 16:20

matti kirjoitti:on se jännä ku tääl suomes jossai autotalleis saahaa tehtyä samantehoisia tai jopa tehokkaampiakin moottoreita vanhoista koneista, kuin mitä viisaat tehtaitten kilpaosastojen insinöörit viimosimman teknolokian vehkeistä... :roll: :lol: varsin uskottavaa..
Joo,kyllähän Borehamin väki olisi ihmeissään kun nykyisin parhaat "patarautakantiset" OHC-fordit tuuppaa dynolla penkistä riippuen 230-240hv reiluna kaksilitraisena...Ja vaikka ottaa virhemarginaalin huomioon niin on vanhojen koneidenkin tehot todellakin nousseet,lisäksi ruiskutekniikka on harpannut melkoisesti niistä ajoista kun BDA:lla ratoja sorvattiin.

Vastaa Viestiin