Uudet SE-lukemat
- Ark
- Viestit: 3
- Liittynyt: 01.02.2005 00:00
Uudet SE-lukemat
Kuulin että Harisen pajalla olis käyty jarruttamassa uudet SE-lukemat Starletin 5K-moottorista. Voimaa olis 191 hp ja vääntöö 194 nm ja kukas muukaan kuin Starlet-velho Peltosen Esa. Vanajanlinna rallissa pitäis ainakin auton kulkee.
- piippalakki
- Yleinen

- Viestit: 210
- Liittynyt: 26.07.2004 00:00
Re: Uudet SE-lukemat
tais mennä kumpulaisella jo viime vuosisadanpuolella 209 hv rikkiArk kirjoitti:Kuulin että Harisen pajalla olis käyty jarruttamassa uudet SE-lukemat Starletin 5K-moottorista. Voimaa olis 191 hp ja vääntöö 194 nm ja kukas muukaan kuin Starlet-velho Peltosen Esa. Vanajanlinna rallissa pitäis ainakin auton kulkee.
billetti 5 k.lla millä ajeli kilpaa...
ja super hessulla oli kans aikalähelle 198 hv.. omassa starassa...
Ralli on reteetä :=)
- Ossi
- A-Junnu

- Viestit: 78
- Liittynyt: 14.09.2004 00:00
- Paikkakunta: valkeakoski
- Viesti:
- pete1
- WRC

- Viestit: 992
- Liittynyt: 03.05.2004 00:00
- Viesti:
No joo, veikkaanpa että pohjosten poikien penkit näyttävät yli 200hv...htr kirjoitti:fortsoni kirjoitti:Mitähän näyttäs pohjosen penkit..??:D:D
160-170hv
No mutta aiheeseen, mitäs on Kauppisen Starletin tehot? Kuulin, että olisi 190hv paremmalla puolella myös siinä moottorissa tehoa... Ja en ole kuullut vastaavaa saundia kenenkään muun Starletissa, kuin mikä Kauppisen autossa on...
Lappu lattiaan ja NIMI LEHTEEN... www.kortesuo.com
- vipe
- A-Junnu

- Viestit: 129
- Liittynyt: 25.06.2004 00:00
- Viesti:
Re: Uudet SE-lukemat
Ark kirjoitti:Kuulin että Harisen pajalla olis käyty jarruttamassa uudet SE-lukemat Starletin 5K-moottorista. Voimaa olis 191 hp ja vääntöö 194 nm ja kukas muukaan kuin Starlet-velho Peltosen Esa. Vanajanlinna rallissa pitäis ainakin auton kulkee.
onhan tuolla nyttekin yks starletti myynnissä mis on 194hp....
mut eikös se vähä niin oo että penkit näyttää mitä sattuu ?
- Rattikeisari
- WRC

- Viestit: 908
- Liittynyt: 12.05.2004 00:00
tehot on aina niin suhteellisia joo. penkkejä kun ei voi verrata keskenään. mutta väitän et H.Koskeman auto on muitten huippunappirasioihin verrattuna 15-20 heppaa laimeampi.mut siellä paikataan eniten hanskalla....joten ei se teho aina ratkase. eipä menny Röyhkiö Riksussa mihkään 190heppasellaan....
- petrux
- WRC

- Viestit: 1036
- Liittynyt: 30.04.2004 00:00
Re: Uudet SE-lukemat
joo no eiks sana säätöpenkki kuvaa hommaa paremmin eli hihasta ravistetut teholukemat on sivutuote sille että saadaan vääntö- ja tehokäyrät suunnilleen sellaisiksi että ne miellyttää.vipe kirjoitti:mut eikös se vähä niin oo että penkit näyttää mitä sattuu ?
-
Vieras
- piippalakki
- Yleinen

- Viestit: 210
- Liittynyt: 26.07.2004 00:00
-
Sammy
- Yleinen

- Viestit: 207
- Liittynyt: 30.04.2004 00:00
Billet kansi taitaa olla oikeampi sanamuoto. Ja sehän tarkoittaa että koko kansi on omavalmiste ja tehty ns. billet alumiinista. Ekat tais tulla ruotsista volvoihin ja silloin porukka puhui EVO kansista. Kannethan kiellettiin (onneksi) F-ryhmässä joskus vuosituhannen vaihteessa. Näillä kansilla ainakin virtaukset riitti. Yks tais olla mm Karsikolla "kehu kehu taunuksessa"piippalakki kirjoitti:joo ei taida väki tajuta mitä se billet moottori tarkoittaa.. no se siitä.. no kyllä sen tietysti ymmärtää kun suurimalla osalla on ollut vaipat housuissa kun se kone ja auto on ollut olemassa..
Starleteista sen verran, että eikös Kauppisen koneet tee Mr Starlet eli Esa Peltonen eli luulisi olevan tehot aika samoissa.
- Rattikeisari
- WRC

- Viestit: 908
- Liittynyt: 12.05.2004 00:00
Erään tarinan mukaan Esa P. ei enää tekis kansia itse.....mut mistä näit tietää muuta ku asianosaisilta....
ja kyllä sillon ku 5k:sta puhutaan,ja mennään yli 170 Hevosvoiman ja samas suhtees vääntöjen kanssa,ni voidaan puhua ihan hyvästä koneesta.
Saahan koneesta kuin koneesta tehtyä korkealta parkuvan sirkkelin......riippuen millasella tykkää ajaa..
ja kyllä sillon ku 5k:sta puhutaan,ja mennään yli 170 Hevosvoiman ja samas suhtees vääntöjen kanssa,ni voidaan puhua ihan hyvästä koneesta.
Saahan koneesta kuin koneesta tehtyä korkealta parkuvan sirkkelin......riippuen millasella tykkää ajaa..
- northwest
- KV

- Viestit: 832
- Liittynyt: 29.04.2004 00:00
- Paikkakunta: Tampere
Joo,kyllähän Borehamin väki olisi ihmeissään kun nykyisin parhaat "patarautakantiset" OHC-fordit tuuppaa dynolla penkistä riippuen 230-240hv reiluna kaksilitraisena...Ja vaikka ottaa virhemarginaalin huomioon niin on vanhojen koneidenkin tehot todellakin nousseet,lisäksi ruiskutekniikka on harpannut melkoisesti niistä ajoista kun BDA:lla ratoja sorvattiin.matti kirjoitti:on se jännä ku tääl suomes jossai autotalleis saahaa tehtyä samantehoisia tai jopa tehokkaampiakin moottoreita vanhoista koneista, kuin mitä viisaat tehtaitten kilpaosastojen insinöörit viimosimman teknolokian vehkeistä...![]()
varsin uskottavaa..