Hyvältä näyttää....
- ppn76
- Viestit: 6
- Liittynyt: 18.05.2004 00:00
- Paikkakunta: Pirkkala
Hyvältä näyttää....
TÄSSÄ PIKKU TARINA ELÄMÄN MENOSTA:Raskaan ja työntäyteisen syksyn ja alkutalven päätteksi,saimme vihdoin huoltoauton parhaimpaan kuntoon,mitä se on rallia ajatellen ollut koko aikana,kun se on omistettu.(vanha paska Ducato).Lisäpenkit,riittävästi valoja,kone,laatikko,turbo,välijäähdytin,ruiskupumppu,kaikki iskarit,jarrut jne...
Myös kilpa-auto eli FORD läpikäytiin täysin,koko
tekniikka,vaihdelaatikko,jarrut,perä, uusi moottori,jne...
NO kauniina la päivänä 14.1-06 lähdimme penkittämään kalustoa,pieni jännitys päällä,kaiken raatamisen jälkeen,kuinka rattaat toimisi kun,kauden eka kisa (satamoto) häämötti,seuraavana eli nyt tulevana viikonloppuna.Myös F-cup suunnitelmissa.
Auto toimi säädössä oikein mallikkaasti ja oltiin tyytyväisiä kättemme töihin.
Paluumatkalla velipojan kanssa oli tunnelma katossa,kerrankin asiat näyttää hyvältä,kilpuri ok,huoltoauto ok,ei muutakun pääsis"viivalle".
Kohtalo puuttui peliin valtatiellä 12,kun edestämme kääntyi auto vasemmalle pienemmälle tielle,jolloin hidastimme vauhtia ja samaan aikaan takaa tuleva auto lähti ohittamaan meitä,sellaisin seurauksin että,säikähdettyään kääntyvää autoa(joka kuitenkin ehti alta pois)painoi jarrut pohjaan.No,auto lähti lapasesta,heittelehti meidän rinnalle ja osui voimallisesti huoltoauton takakulmaan,jonka jälkeen korjausyrityksistä huolimatta meistä tuli matkustajia.Onneksi meillä ei ollut enää paljon vauhtia,ehkä 60 kmh.Törmääjä jäi tielle ja meidän koko kalusto(koko persaukisen omaisuus)pyörähti takavalot menosuuntaan, luisti vastaantulevan kaistan yli,otti pikku ilmalennon ja pyöri paskaksi paikallisen maanomistajan peltoon.
Hetken keräiltyämme pakettiauton hytissä todettiin,että ollaan hengissä,sammutettiin moottori,joka vielä kävi, ja kiivettiin pihalle kuskin sivu ikkunasta,kun auto oli kyljellään.
VOITTE USKOA,ETTÄ NÄKY OLI MURHEELLINEN.Kahden miehen satojen tuntien työ,kaikki rahat ja haaveet meni hukkaan yhdessä pamauksessa prkle!
kyllä kiristää pähkinää ts.ottaa pattiin edelleen.....
vastapuolen vakuutus korvaa,mutta miten,kun kyseessä on käsintehty kilpa-auto????entä työtunnit? entä kaikki mitä hajosi? ja sitä on paljon.Tee kaikki uusiksi aikaahan ja varaa on.....(ei todellakaan,motivaation kanssakin vähän niin ja näin...)
Ala nyt tosiaan tappelemaan vakuutusyhtiön kanssa -79 escortista!!vaikeaa tulee olemaan.
huoltoauto lunastukseen.Trailerin kohtaloa en tiedä.
OK.tuskia on ollut ja tulee olemaan.Onneksi oli tuuria,jos poliisi-setä olisi joutunut lapioimaan meidät ämpäriin tapahtuma-paikalta,en kirjoittaisi tästä teille!!!!
Toivottavasti nähdään Savonlinnassa paremmissa merkeissä,penkalla tai pelissä mukana,ei vielä tiedä,mutta periksi ei anneta,ennenkuin henki lähtee ja tuntuu sekin olevan pirun tiukassa. TERVEISIN: NÄTKINNIEMI X 2
Myös kilpa-auto eli FORD läpikäytiin täysin,koko
tekniikka,vaihdelaatikko,jarrut,perä, uusi moottori,jne...
NO kauniina la päivänä 14.1-06 lähdimme penkittämään kalustoa,pieni jännitys päällä,kaiken raatamisen jälkeen,kuinka rattaat toimisi kun,kauden eka kisa (satamoto) häämötti,seuraavana eli nyt tulevana viikonloppuna.Myös F-cup suunnitelmissa.
Auto toimi säädössä oikein mallikkaasti ja oltiin tyytyväisiä kättemme töihin.
Paluumatkalla velipojan kanssa oli tunnelma katossa,kerrankin asiat näyttää hyvältä,kilpuri ok,huoltoauto ok,ei muutakun pääsis"viivalle".
Kohtalo puuttui peliin valtatiellä 12,kun edestämme kääntyi auto vasemmalle pienemmälle tielle,jolloin hidastimme vauhtia ja samaan aikaan takaa tuleva auto lähti ohittamaan meitä,sellaisin seurauksin että,säikähdettyään kääntyvää autoa(joka kuitenkin ehti alta pois)painoi jarrut pohjaan.No,auto lähti lapasesta,heittelehti meidän rinnalle ja osui voimallisesti huoltoauton takakulmaan,jonka jälkeen korjausyrityksistä huolimatta meistä tuli matkustajia.Onneksi meillä ei ollut enää paljon vauhtia,ehkä 60 kmh.Törmääjä jäi tielle ja meidän koko kalusto(koko persaukisen omaisuus)pyörähti takavalot menosuuntaan, luisti vastaantulevan kaistan yli,otti pikku ilmalennon ja pyöri paskaksi paikallisen maanomistajan peltoon.
Hetken keräiltyämme pakettiauton hytissä todettiin,että ollaan hengissä,sammutettiin moottori,joka vielä kävi, ja kiivettiin pihalle kuskin sivu ikkunasta,kun auto oli kyljellään.
VOITTE USKOA,ETTÄ NÄKY OLI MURHEELLINEN.Kahden miehen satojen tuntien työ,kaikki rahat ja haaveet meni hukkaan yhdessä pamauksessa prkle!
kyllä kiristää pähkinää ts.ottaa pattiin edelleen.....
vastapuolen vakuutus korvaa,mutta miten,kun kyseessä on käsintehty kilpa-auto????entä työtunnit? entä kaikki mitä hajosi? ja sitä on paljon.Tee kaikki uusiksi aikaahan ja varaa on.....(ei todellakaan,motivaation kanssakin vähän niin ja näin...)
Ala nyt tosiaan tappelemaan vakuutusyhtiön kanssa -79 escortista!!vaikeaa tulee olemaan.
huoltoauto lunastukseen.Trailerin kohtaloa en tiedä.
OK.tuskia on ollut ja tulee olemaan.Onneksi oli tuuria,jos poliisi-setä olisi joutunut lapioimaan meidät ämpäriin tapahtuma-paikalta,en kirjoittaisi tästä teille!!!!
Toivottavasti nähdään Savonlinnassa paremmissa merkeissä,penkalla tai pelissä mukana,ei vielä tiedä,mutta periksi ei anneta,ennenkuin henki lähtee ja tuntuu sekin olevan pirun tiukassa. TERVEISIN: NÄTKINNIEMI X 2
- MPHUOLTONISULA
- A-Junnu

- Viestit: 144
- Liittynyt: 17.05.2004 00:00
- Paikkakunta: Seinäjoki
..
Osanotto tapahtuneeseen..! Tuskin huonompaa tuuria vois olla jos aineellisista vahingoista puhutaan. Onneksi jalat toimii ja puhe luistaa.. Intoa harrastuksen jatkamiseen.
- Larppa
- KV

- Viestit: 844
- Liittynyt: 14.05.2004 00:00
- Paikkakunta: Orimattila
- Viesti:
- hannulehessaari
- WRC

- Viestit: 1557
- Liittynyt: 17.05.2004 00:00
Harmin paikka
Niinkauan on hyvin, kun ei tule henkilövahinkoja. Peltiä voi oikoa tai ostaa lisää ja aikaa nuorilla miehillä on vielä vuosikymmenet edessäpäin ja työtuntejakin autonlaittoon tuhansittain. Rahaakin painetaan vielä lisää, joten senkin hankkiminen ei ole kuin ajan kysymys. Tsemppiä!
Jutussa tulee esiin yksi itseänikin harmittava seikka ja se on kilpa-auton vakuutusten ongelmatiikka. Minulla on punakilpisiä autoja ja niille ei tahdo saada minkäänmoista vakuutusta. Kelasin läpi kaikki vakuutusyhtiöt ennenkuin pystyin vanhoilla liikesuhteilla saamaan Mitsulle (joka on muuten aika arvokas laite) ja Escortille (joka on uushankintahinnaltaan tuossa nykykunnossaan jossain kolmenkympin tienoilla) palo-, varkaus- ja ilkivaltavakuutukset säilytystallissaan, missä on mm. hälytyskeskukseen kytketyt hälyttimet ja asianmukaiset murtosuojaukset. Olisin halunnut myös kuljetusvakuutuksen, mutta se ei onnistunut. Kilpailuvakuutuksiahan saa ulkomailta, mutta ovat melko arvokkaita ja omavastuutkin sellaisia, ettei ihan perus -Escortia kannatta ajatellakaan vakuuttavansa, vaikka siinä olisi kaikki rahat kiinni (jos sen kisavakuuttaa, ovat kaikki rahat pian vakuutusyhtiössä). Ilmeisesti tuolta, mistä kisavakuutuksia saa, voisi saada myös kuljetusvakuutuksen, mutta voi sekin olla melko arvokas.
Kun selvittelin näitä asioita, kävi ilmi, että suomalaiset vakuutusyhtiöt ovat sopineet, ettei kilpa-autoja vakuuteta. Se tuntuu aika eriskummalliselta, kun ajatellaan, että niissä voi olla melkoinen rahatukku kiinni. Syy tuohon vakuuttamattomuuteen ei ole suuressa onnettomuusriskissä (toki trailereita liikutellaan joskus melkoista hatkaaa), vaan aiempien vuosien väärinkäytöksissä, jotka ovat paremmalta nimeltään vakuutuspetoksia, vaikkei niistä aina näyttöä olekaan. Vakuuttaminen ei ollut kannattavaa, kun sen piikkiin tehtiin liikaa perushuoltoja ja nollattiin loppuunajettuja raatoja. Ilmiö on vähän sama kuin moottoripyörien kohdalla. Jostain syystä niitä varastetaan ja katoaa jäljettömiin eniten ajokauden päättyessä. Lumikelkkoja taas keväisin, kun lumet sulavat.
Nätkinniemille lohdutukseksi: Sain juuri valmiiksi uuden version (ei aiempaakaan ole vielä julkistettu) PIE 2006 pistelaskennasta ja siitä tulee nyt sellainen, että mahdollisuudet vaikka talvikauden voittoon säilyvät vaikka Savonlinna jäisi väliinkin. Eivät tosin isoina, mutta kuitenkin. Koko skabassa voi menestyä yhden kilpailun väliinjäämisestä huolimatta ihan täysipainoisesti. Samahan pätee myös F cupiin.
Vielä kerran: Tsemppiä!
-hannulehessaari
Jutussa tulee esiin yksi itseänikin harmittava seikka ja se on kilpa-auton vakuutusten ongelmatiikka. Minulla on punakilpisiä autoja ja niille ei tahdo saada minkäänmoista vakuutusta. Kelasin läpi kaikki vakuutusyhtiöt ennenkuin pystyin vanhoilla liikesuhteilla saamaan Mitsulle (joka on muuten aika arvokas laite) ja Escortille (joka on uushankintahinnaltaan tuossa nykykunnossaan jossain kolmenkympin tienoilla) palo-, varkaus- ja ilkivaltavakuutukset säilytystallissaan, missä on mm. hälytyskeskukseen kytketyt hälyttimet ja asianmukaiset murtosuojaukset. Olisin halunnut myös kuljetusvakuutuksen, mutta se ei onnistunut. Kilpailuvakuutuksiahan saa ulkomailta, mutta ovat melko arvokkaita ja omavastuutkin sellaisia, ettei ihan perus -Escortia kannatta ajatellakaan vakuuttavansa, vaikka siinä olisi kaikki rahat kiinni (jos sen kisavakuuttaa, ovat kaikki rahat pian vakuutusyhtiössä). Ilmeisesti tuolta, mistä kisavakuutuksia saa, voisi saada myös kuljetusvakuutuksen, mutta voi sekin olla melko arvokas.
Kun selvittelin näitä asioita, kävi ilmi, että suomalaiset vakuutusyhtiöt ovat sopineet, ettei kilpa-autoja vakuuteta. Se tuntuu aika eriskummalliselta, kun ajatellaan, että niissä voi olla melkoinen rahatukku kiinni. Syy tuohon vakuuttamattomuuteen ei ole suuressa onnettomuusriskissä (toki trailereita liikutellaan joskus melkoista hatkaaa), vaan aiempien vuosien väärinkäytöksissä, jotka ovat paremmalta nimeltään vakuutuspetoksia, vaikkei niistä aina näyttöä olekaan. Vakuuttaminen ei ollut kannattavaa, kun sen piikkiin tehtiin liikaa perushuoltoja ja nollattiin loppuunajettuja raatoja. Ilmiö on vähän sama kuin moottoripyörien kohdalla. Jostain syystä niitä varastetaan ja katoaa jäljettömiin eniten ajokauden päättyessä. Lumikelkkoja taas keväisin, kun lumet sulavat.
Nätkinniemille lohdutukseksi: Sain juuri valmiiksi uuden version (ei aiempaakaan ole vielä julkistettu) PIE 2006 pistelaskennasta ja siitä tulee nyt sellainen, että mahdollisuudet vaikka talvikauden voittoon säilyvät vaikka Savonlinna jäisi väliinkin. Eivät tosin isoina, mutta kuitenkin. Koko skabassa voi menestyä yhden kilpailun väliinjäämisestä huolimatta ihan täysipainoisesti. Samahan pätee myös F cupiin.
Vielä kerran: Tsemppiä!
-hannulehessaari
- Holle64
- A-Junnu

- Viestit: 76
- Liittynyt: 10.02.2005 00:00
- Paikkakunta: Oulu
Osanotto tapahtuneeseen. Me kyseltiin kans varkausvakuutusta parivuotta sitten Suzuki Swiftiin ja saldona oli vain Lähivakuutus, joka vakuutti auton kuvattuaan sen. Herätyksenä toimi kaverin kilpurin ja trailerin varkaus. Siispä kaikki meidän vakuutukset siirtyi ko. yhtiöön. Nykyiseen Integraan homma toimi samoin, kuvaamalla. Autossa on nyt palo, varkaus ja ilkivaltavakuutus, säilytyksestä ei ole erikoisempia ehtoja.
Jonkin aikaa sitten paikallinen kisakuski pyöräytti yhdistelmänsä palasiksi poroja väistellessään, niin taas meillä herättiin. Eipä ollut kilpurille minkäänlaista kuljetusvakuutusta tätä kysyttäessä, mutta nyt on ja yhtiö on sama. Kuljetusvakuutus on 190e/vuosi ja se kohdistuu vain omalla avotrailerilla em. auton kuljetuksiin.
Ongelmiahan varmasti vakuuttamisessa on, jos -74 auton arvo on 30000e. Kaikkihan pitäisi sinetöidä vakuutusyhtiön toimesta, jotta väärin käytös tulisi vaikeammaksi. Väärinkäytöksistähän tämä vakuuttamattomuus johtunee, koska tämä on ollut ilmeisesti helpoin tapa realisoida äkkiä käteiseksi vaikeasti myytävä kylän kallein, mutta viidenneksi nopein 5K-RS äffäläinen.
Meidän tapauksessa autot on olleet ännäläisiä, joissa ei ole juurikaan reaalihintaan vaikuttavia erikoisosia, verrattuna vastaavaan siviilipeliin.
Jonkin aikaa sitten paikallinen kisakuski pyöräytti yhdistelmänsä palasiksi poroja väistellessään, niin taas meillä herättiin. Eipä ollut kilpurille minkäänlaista kuljetusvakuutusta tätä kysyttäessä, mutta nyt on ja yhtiö on sama. Kuljetusvakuutus on 190e/vuosi ja se kohdistuu vain omalla avotrailerilla em. auton kuljetuksiin.
Ongelmiahan varmasti vakuuttamisessa on, jos -74 auton arvo on 30000e. Kaikkihan pitäisi sinetöidä vakuutusyhtiön toimesta, jotta väärin käytös tulisi vaikeammaksi. Väärinkäytöksistähän tämä vakuuttamattomuus johtunee, koska tämä on ollut ilmeisesti helpoin tapa realisoida äkkiä käteiseksi vaikeasti myytävä kylän kallein, mutta viidenneksi nopein 5K-RS äffäläinen.
Meidän tapauksessa autot on olleet ännäläisiä, joissa ei ole juurikaan reaalihintaan vaikuttavia erikoisosia, verrattuna vastaavaan siviilipeliin.
- gtdriver
- WRC

- Viestit: 965
- Liittynyt: 09.03.2005 00:00
- Viesti:
Hengessä mukana
Tsemppistä ja voimia uudelleenrakennukseen! Tuleepahan rakennettua perusteellisesti, kun tekee useaan kertaan? Toivottavasti nähdään teidät tulevissa koitoksissa!
- jarko
- Yleinen

- Viestit: 163
- Liittynyt: 25.05.2004 00:00
Re: Harmin paikka
hannulehessaari kirjoitti:Niinkauan on hyvin, kun ei tule henkilövahinkoja. Peltiä voi oikoa tai ostaa lisää ja aikaa nuorilla miehillä on vielä vuosikymmenet edessäpäin ja työtuntejakin autonlaittoon tuhansittain. Rahaakin painetaan vielä lisää, joten senkin hankkiminen ei ole kuin ajan kysymys. Tsemppiä!
Jutussa tulee esiin yksi itseänikin harmittava seikka ja se on kilpa-auton vakuutusten ongelmatiikka. Minulla on punakilpisiä autoja ja niille ei tahdo saada minkäänmoista vakuutusta. Kelasin läpi kaikki vakuutusyhtiöt ennenkuin pystyin vanhoilla liikesuhteilla saamaan Mitsulle (joka on muuten aika arvokas laite) ja Escortille (joka on uushankintahinnaltaan tuossa nykykunnossaan jossain kolmenkympin tienoilla) palo-, varkaus- ja ilkivaltavakuutukset säilytystallissaan, missä on mm. hälytyskeskukseen kytketyt hälyttimet ja asianmukaiset murtosuojaukset. Olisin halunnut myös kuljetusvakuutuksen, mutta se ei onnistunut. Kilpailuvakuutuksiahan saa ulkomailta, mutta ovat melko arvokkaita ja omavastuutkin sellaisia, ettei ihan perus -Escortia kannatta ajatellakaan vakuuttavansa, vaikka siinä olisi kaikki rahat kiinni (jos sen kisavakuuttaa, ovat kaikki rahat pian vakuutusyhtiössä). Ilmeisesti tuolta, mistä kisavakuutuksia saa, voisi saada myös kuljetusvakuutuksen, mutta voi sekin olla melko arvokas.
Kun selvittelin näitä asioita, kävi ilmi, että suomalaiset vakuutusyhtiöt ovat sopineet, ettei kilpa-autoja vakuuteta. Se tuntuu aika eriskummalliselta, kun ajatellaan, että niissä voi olla melkoinen rahatukku kiinni. Syy tuohon vakuuttamattomuuteen ei ole suuressa onnettomuusriskissä (toki trailereita liikutellaan joskus melkoista hatkaaa), vaan aiempien vuosien väärinkäytöksissä, jotka ovat paremmalta nimeltään vakuutuspetoksia, vaikkei niistä aina näyttöä olekaan. Vakuuttaminen ei ollut kannattavaa, kun sen piikkiin tehtiin liikaa perushuoltoja ja nollattiin loppuunajettuja raatoja. Ilmiö on vähän sama kuin moottoripyörien kohdalla. Jostain syystä niitä varastetaan ja katoaa jäljettömiin eniten ajokauden päättyessä. Lumikelkkoja taas keväisin, kun lumet sulavat.
Nätkinniemille lohdutukseksi: Sain juuri valmiiksi uuden version (ei aiempaakaan ole vielä julkistettu) PIE 2006 pistelaskennasta ja siitä tulee nyt sellainen, että mahdollisuudet vaikka talvikauden voittoon säilyvät vaikka Savonlinna jäisi väliinkin. Eivät tosin isoina, mutta kuitenkin. Koko skabassa voi menestyä yhden kilpailun väliinjäämisestä huolimatta ihan täysipainoisesti. Samahan pätee myös F cupiin.
Vielä kerran: Tsemppiä!
-hannulehessaari
Tein tossa parisen vuotta sitten juttua kilpa-autojen vakuuttamisesta, kun paloi hermo oman yhtiön venkoiluun. Luulin pääseväni "kostamaan" omalle yhtiölle, mutta hitot, käytäntö olikin yhtä tyly kaikkialla.
Tehtyäni jutun, jossa ilmeni, että Lähivakuutus vakuuttaa, soitti joku tosi iso päällikkö mainitusta yhtiöstä ja kiisti ehdottomasti kaiken arvioiden tiedot yksittäisen virkailijan omiksi kesksinnöiksi. Eli Lähivakuutus saattaa vakuuttaa, mutta se ei ole yhtiön virallinen linja.
On käsittämätöntä, että vakuutusyhtiöt vakuuttavat kyllä jonkun taidekeräilijän "rembrantit", mutta eivät autoa, jonka osista on ihan helppoa kerätä lista ja osoittaa hinnastosta, paljonko auton reaaliarvo on. Luulisi, että tässä markkinataloudessa, jossa elämme (?), joku uskaltaisi purkaa tämän kummallisen kartellin.
Monessa tapauksessa autotallin "taideaarteessa" on kiinni mittava rahasumma. Jos sitä ei voi vakuuttaa ilkivallan, tulipalon, varkauden, kuljetusten ja kisan aikana liikenteessä mahdollisesti sattuvien vahinkojen varalta, niin onhan tää nyt ihme homma. Mutta sellainen oli vastaus kaikissa valtakunnan vakuutusyhtiöissä. Periaatteessa alun tapahtumissakaan ei vastapuolen vakuutusyhtiön välttämättä tarvitse noteerata kilpurin todellista arvoa. Mulle sanottiin aikanaan vakuutusyhtiössä kohtuullisen suoraan, että tämä vuosimallin -91 Skoda Favorit on vahinkotapauksessa lunastusarvoltaan n. 1 500 markan vempele. Olisihan sillä rahalla jo melkein saanut vyöt ja toisen penkin (käytettynä), tai vaikka vaihdelaatikon... Ikävää, että vakuutusyhtiöt ovat niin pitkävihaisia meille autourheilijoille. Linja on kummallisen vaikoiva. Esim. hyvin vakuutettuja konkurssikypsiä sahojahan tuskin palaa muutoin kuin ankaran epäonnen saattelemana?
Yhtäkaikki, tsemppiä epäonnisille kavereille. Yrittäkää jaksaa ja pitäkää pintanne vakuutusyhtiön kanssa. Vaikka se tosin voi olla aika hankalaa?
- Vode
- B-junnu

- Viestit: 48
- Liittynyt: 19.03.2005 00:00
Karmein ralli reissu!
Ei voinut olla kirjoittamatta meidän viimevuoden tai siis 03
Isosyöterallista.Hommattiin "uusi" kilpuri jota lähdettiin kiskomaan Syötteelle,matkaa n.600km suuntaansa,jossa oli pe iltana testi Ek.Autollahan ei tietenkään ehditty ajaa ennen sitä metriäkään. No ei kun pätkälle,heti kun sai koslan vauhtiin huomasin että kytkin luistaa ihan ho.... hyvä kun pääsi edes omin avuin metsästä pois. Parin soiton jälkeen tultiin siihen tulokseen että kytkimen vaihto Mitsussa oli niin suuritöinen ja aikaa vievä että unohda koko homma,eikun pois eli se siitä kisasta. Menimme kaverin luo Tornioon ,jossa hänen isänsä joka oli häärännyt meidän huoltopäällikkönä monen monessa kisassa jo ennen tätä, menehtyi seuraavana aamuna äkilliseen sydämmen pysähdykseen! Eli näinkin totaalisen epäonnistunut ja karmaiseva voi kilpailu reissu olla.
Isosyöterallista.Hommattiin "uusi" kilpuri jota lähdettiin kiskomaan Syötteelle,matkaa n.600km suuntaansa,jossa oli pe iltana testi Ek.Autollahan ei tietenkään ehditty ajaa ennen sitä metriäkään. No ei kun pätkälle,heti kun sai koslan vauhtiin huomasin että kytkin luistaa ihan ho.... hyvä kun pääsi edes omin avuin metsästä pois. Parin soiton jälkeen tultiin siihen tulokseen että kytkimen vaihto Mitsussa oli niin suuritöinen ja aikaa vievä että unohda koko homma,eikun pois eli se siitä kisasta. Menimme kaverin luo Tornioon ,jossa hänen isänsä joka oli häärännyt meidän huoltopäällikkönä monen monessa kisassa jo ennen tätä, menehtyi seuraavana aamuna äkilliseen sydämmen pysähdykseen! Eli näinkin totaalisen epäonnistunut ja karmaiseva voi kilpailu reissu olla.