Ford OHC "viimeset" hepat ulos alakerrasta
- robu84
- Yleinen
- Viestit: 172
- Liittynyt: 22.04.2005 00:00
Ford OHC "viimeset" hepat ulos alakerrasta
Voisko joku "ammattilainen" selvittää tällaselle teitämättömälle miten kannattaisi rakentaa kunnon alakerta ekkeriin, kestävätkö vw männät vai kannattaako investoida wisecoihin? onko jotain muita mäntiä? kertokaa rohkeasti miten kunnon alakerta kannattaa tehdä. Yläpää on kunnossa ja nokka enem a8.
- ekeri
- A-Junnu
- Viestit: 127
- Liittynyt: 01.05.2004 00:00
Re: Ford OHC "viimeset" hepat ulos alakerrasta
enpä oo ammattilainen mut meillä kestäny ainaki rossin männät (94) ja eaglen veivit sit tuossa on valettu betonia tuonne lohkon sisälle...robu84 kirjoitti:Voisko joku "ammattilainen" selvittää tällaselle teitämättömälle miten kannattaisi rakentaa kunnon alakerta ekkeriin, kestävätkö vw männät vai kannattaako investoida wisecoihin? onko jotain muita mäntiä? kertokaa rohkeasti miten kunnon alakerta kannattaa tehdä. Yläpää on kunnossa ja nokka enem a8.
- kent
- Yleinen
- Viestit: 205
- Liittynyt: 07.10.2004 00:00
- Viesti:
- ProStreet
- A-Junnu
- Viestit: 52
- Liittynyt: 13.09.2004 00:00
- Viesti:
- ProStreet
- A-Junnu
- Viestit: 52
- Liittynyt: 13.09.2004 00:00
- Viesti:
- ProStreet
- A-Junnu
- Viestit: 52
- Liittynyt: 13.09.2004 00:00
- Viesti:
Useimmat teräsveivit ovat 5,4" tai 5.7" pitkiä, siis liian pitkiä VW:n mäntien kanssarobu84 kirjoitti:okei. kiitoksia hienoista vinkeistä. eli jos ymmärsin oikein niin teräsveivejä ei voi käyttää vw:n mäntien kanssa, vaan jos mielii käyttää vw:n mäntiä niin pitäis sitten käyttää myös saabin kankia?
vai ymmärsinkö ihan väärin?
Meille on keväällä tulossa uusia Saab 99/900 134mm teräsveivejä ARP pulteilla 24mm uivalle tapille jota voi jatkossa soveltaa kunhan moottorikoneistamossa muuttaa tapin helman VW:n tapille ja sovittaa kanget Ford OHC:hen
Muistathan katsoa että VW.n mäntien tapin offset tulee oikealle puolelle kun asennat muuhun autoon (merkit ovat VW:hen tehty)
- ekeri
- A-Junnu
- Viestit: 127
- Liittynyt: 01.05.2004 00:00
Re: Lohkot
nii ja cossun 200 lohko (tehdasuusi) maksaa J.Junnikkalalla 1400¤... että jos vara on muutaman kk.n välein ostaa tollanen lohko ni onnea menestykselletenutappi kirjoitti:Eikös nelikko-Cossun lohkoa (200-lohko) ole ajettu ainakin 96mm porauksella, näin muistelen ainakin.. Kyllähän sekin ajan kanssa pullahtaa mut muutaman kauden pitäis kestää ainaski

- jokinenracing
- A-Junnu
- Viestit: 56
- Liittynyt: 29.08.2005 00:00
joo
Itelläni oli 205:ssa lohkossa 94:et rossin männät ja 5.7"aluveivit. Pelas ihan hyvin,kun muisti vaihtaa lohkoa n.5 kisan jälkeen,oli aina siinä vaiheessa jo putki jostain kohtaa niin turvonnu ettei hooni ottanu kiinni.
Parhaan alakerran saat 200:esta cossun lohkosta,mutta älä poraa kun 92 max. ei kestä kauaa jollet putkita,niin ja pitää tietysti laittaa ne keleen pinnapultit läpi lohkon. Joku taas väittää,että kyllä kestää porata isommax,kestää kyllä muttei mitään 20 kisaa mikä taunuksen pitäis kestää. Pohjanmaan hurjat teki jopa 98,mutta laittamalla uuden ryhmän,ei poraamalla. Eli parhaan hinta laatu suhteen saat kun ostat 205 lohkon,(mikä ei aina ole takaveto cossun lohko)poraat 92 wisecolle ja pistät 5.7" pitkän veivin ja sierran kampparin. Käy felpron tiivisteet ei tartte leikkiä liekkirenkaitten kanssa ja on monta muuta etua mm.hinta verrattuna 200 lohkoon pinnapultteineen. Äläkä usko mihkään rullanokka höpötyksiin, pistät joensuun nokkahiomon 300r:n ja kantin sinne 11,3:en paikkeille niin onhan pitelemätön peli ja kohtuu hintaan.
nimimerkillä aivan vitusti taunuksen moottoriin rahaa laittanut.
Parhaan alakerran saat 200:esta cossun lohkosta,mutta älä poraa kun 92 max. ei kestä kauaa jollet putkita,niin ja pitää tietysti laittaa ne keleen pinnapultit läpi lohkon. Joku taas väittää,että kyllä kestää porata isommax,kestää kyllä muttei mitään 20 kisaa mikä taunuksen pitäis kestää. Pohjanmaan hurjat teki jopa 98,mutta laittamalla uuden ryhmän,ei poraamalla. Eli parhaan hinta laatu suhteen saat kun ostat 205 lohkon,(mikä ei aina ole takaveto cossun lohko)poraat 92 wisecolle ja pistät 5.7" pitkän veivin ja sierran kampparin. Käy felpron tiivisteet ei tartte leikkiä liekkirenkaitten kanssa ja on monta muuta etua mm.hinta verrattuna 200 lohkoon pinnapultteineen. Äläkä usko mihkään rullanokka höpötyksiin, pistät joensuun nokkahiomon 300r:n ja kantin sinne 11,3:en paikkeille niin onhan pitelemätön peli ja kohtuu hintaan.
nimimerkillä aivan vitusti taunuksen moottoriin rahaa laittanut.

- jjs
- Yleinen
- Viestit: 281
- Liittynyt: 18.06.2004 00:00
Kaikissa 2,0l OHC (ei DOHC 8v/16v) Sierroissa, Scorpioissa ja Transiteissa alkaen -85 on sama 205 -lohko, uudempi kampura ja kanget (ns."F"). Cossuissa toki eri sisuskalut. Myös merkinnöillä 207 ja 209 olevat lohkot ovat käytännössä samaa valua; löytyvät yleensä "saastemalleista". RS500 205, ja 4x4 + escocos. 200 -lohkot ovat tosiaan järeämpiä.