Ford OHC "viimeset" hepat ulos alakerrasta

Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
robu84
Yleinen
Yleinen
Viestit: 172
Liittynyt: 22.04.2005 00:00

Ford OHC "viimeset" hepat ulos alakerrasta

Viesti Kirjoittaja robu84 » 23.01.2006 14:04

Voisko joku "ammattilainen" selvittää tällaselle teitämättömälle miten kannattaisi rakentaa kunnon alakerta ekkeriin, kestävätkö vw männät vai kannattaako investoida wisecoihin? onko jotain muita mäntiä? kertokaa rohkeasti miten kunnon alakerta kannattaa tehdä. Yläpää on kunnossa ja nokka enem a8.

Avatar
ekeri
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 127
Liittynyt: 01.05.2004 00:00

Re: Ford OHC "viimeset" hepat ulos alakerrasta

Viesti Kirjoittaja ekeri » 23.01.2006 16:28

robu84 kirjoitti:Voisko joku "ammattilainen" selvittää tällaselle teitämättömälle miten kannattaisi rakentaa kunnon alakerta ekkeriin, kestävätkö vw männät vai kannattaako investoida wisecoihin? onko jotain muita mäntiä? kertokaa rohkeasti miten kunnon alakerta kannattaa tehdä. Yläpää on kunnossa ja nokka enem a8.
enpä oo ammattilainen mut meillä kestäny ainaki rossin männät (94) ja eaglen veivit sit tuossa on valettu betonia tuonne lohkon sisälle...

Avatar
robu84
Yleinen
Yleinen
Viestit: 172
Liittynyt: 22.04.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja robu84 » 23.01.2006 17:52

Kiitos pistetään harkintaan. oisko muilla ideoita?

Avatar
kent
Yleinen
Yleinen
Viestit: 205
Liittynyt: 07.10.2004 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kent » 23.01.2006 23:03

Paljonko tekee jos on tuo 92 volsun männät ja saabin kanget ja sit 92 wicekot ja teräsveivit niin paljo vois olla hyöty noista kalliista hilppeistä??

Avatar
ProStreet
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 52
Liittynyt: 13.09.2004 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ProStreet » 23.01.2006 23:44

noin 3-5hv totutusajettuna (veivin pituus / iskunpituus suhde parempi)

paljon enemmän kauden ajettuna...

Avatar
ProStreet
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 52
Liittynyt: 13.09.2004 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ProStreet » 23.01.2006 23:46

normaali OHC + Cosworth 2wd lohkoon max 92mm poraus

4wd Cossun lohkoon max 94mm poraus

joustavaa lohkobetonia voi käyttää vesitilojen alaosassa jos kilparyhmän säännöt sen sallivat

Avatar
robu84
Yleinen
Yleinen
Viestit: 172
Liittynyt: 22.04.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja robu84 » 25.01.2006 10:20

okei. kiitoksia hienoista vinkeistä. eli jos ymmärsin oikein niin teräsveivejä ei voi käyttää vw:n mäntien kanssa, vaan jos mielii käyttää vw:n mäntiä niin pitäis sitten käyttää myös saabin kankia?
vai ymmärsinkö ihan väärin?

Avatar
ProStreet
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 52
Liittynyt: 13.09.2004 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ProStreet » 25.01.2006 10:39

robu84 kirjoitti:okei. kiitoksia hienoista vinkeistä. eli jos ymmärsin oikein niin teräsveivejä ei voi käyttää vw:n mäntien kanssa, vaan jos mielii käyttää vw:n mäntiä niin pitäis sitten käyttää myös saabin kankia?
vai ymmärsinkö ihan väärin?
Useimmat teräsveivit ovat 5,4" tai 5.7" pitkiä, siis liian pitkiä VW:n mäntien kanssa

Meille on keväällä tulossa uusia Saab 99/900 134mm teräsveivejä ARP pulteilla 24mm uivalle tapille jota voi jatkossa soveltaa kunhan moottorikoneistamossa muuttaa tapin helman VW:n tapille ja sovittaa kanget Ford OHC:hen

Muistathan katsoa että VW.n mäntien tapin offset tulee oikealle puolelle kun asennat muuhun autoon (merkit ovat VW:hen tehty)

tenutappi

Lohkot

Viesti Kirjoittaja tenutappi » 25.01.2006 18:12

Eikös nelikko-Cossun lohkoa (200-lohko) ole ajettu ainakin 96mm porauksella, näin muistelen ainakin.. Kyllähän sekin ajan kanssa pullahtaa mut muutaman kauden pitäis kestää ainaski

Avatar
ekeri
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 127
Liittynyt: 01.05.2004 00:00

Re: Lohkot

Viesti Kirjoittaja ekeri » 25.01.2006 19:01

tenutappi kirjoitti:Eikös nelikko-Cossun lohkoa (200-lohko) ole ajettu ainakin 96mm porauksella, näin muistelen ainakin.. Kyllähän sekin ajan kanssa pullahtaa mut muutaman kauden pitäis kestää ainaski
nii ja cossun 200 lohko (tehdasuusi) maksaa J.Junnikkalalla 1400¤... että jos vara on muutaman kk.n välein ostaa tollanen lohko ni onnea menestykselle :lol:

Avatar
jokinenracing
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 56
Liittynyt: 29.08.2005 00:00

joo

Viesti Kirjoittaja jokinenracing » 26.01.2006 03:30

Itelläni oli 205:ssa lohkossa 94:et rossin männät ja 5.7"aluveivit. Pelas ihan hyvin,kun muisti vaihtaa lohkoa n.5 kisan jälkeen,oli aina siinä vaiheessa jo putki jostain kohtaa niin turvonnu ettei hooni ottanu kiinni.
Parhaan alakerran saat 200:esta cossun lohkosta,mutta älä poraa kun 92 max. ei kestä kauaa jollet putkita,niin ja pitää tietysti laittaa ne keleen pinnapultit läpi lohkon. Joku taas väittää,että kyllä kestää porata isommax,kestää kyllä muttei mitään 20 kisaa mikä taunuksen pitäis kestää. Pohjanmaan hurjat teki jopa 98,mutta laittamalla uuden ryhmän,ei poraamalla. Eli parhaan hinta laatu suhteen saat kun ostat 205 lohkon,(mikä ei aina ole takaveto cossun lohko)poraat 92 wisecolle ja pistät 5.7" pitkän veivin ja sierran kampparin. Käy felpron tiivisteet ei tartte leikkiä liekkirenkaitten kanssa ja on monta muuta etua mm.hinta verrattuna 200 lohkoon pinnapultteineen. Äläkä usko mihkään rullanokka höpötyksiin, pistät joensuun nokkahiomon 300r:n ja kantin sinne 11,3:en paikkeille niin onhan pitelemätön peli ja kohtuu hintaan.

nimimerkillä aivan vitusti taunuksen moottoriin rahaa laittanut. :lol:

Avatar
jjs
Yleinen
Yleinen
Viestit: 281
Liittynyt: 18.06.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja jjs » 26.01.2006 22:45

Kaikissa 2,0l OHC (ei DOHC 8v/16v) Sierroissa, Scorpioissa ja Transiteissa alkaen -85 on sama 205 -lohko, uudempi kampura ja kanget (ns."F"). Cossuissa toki eri sisuskalut. Myös merkinnöillä 207 ja 209 olevat lohkot ovat käytännössä samaa valua; löytyvät yleensä "saastemalleista". RS500 205, ja 4x4 + escocos. 200 -lohkot ovat tosiaan järeämpiä.

Vastaa Viestiin