Torsen lukon toiminta?

Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Saku_Tiainen
B-junnu
B-junnu
Viestit: 30
Liittynyt: 30.04.2004 00:00

Torsen lukon toiminta?

Viesti Kirjoittaja Saku_Tiainen » 28.01.2006 13:02

Monasti ollu täälläkin keskustelua siitä kumpi kilpakäytössä on parempi torsen vai levylukko, mutta onko tosta torsenin toiminnasta missään mitään infoa?

saxspeed
WRC
WRC
Viestit: 1096
Liittynyt: 29.05.2004 00:00

Kilpaautossa Torsen

Viesti Kirjoittaja saxspeed » 28.01.2006 15:41

Kyllä toi torsen on parempi kuin ilman mutta jos menestyä pitää niin silloin torseenit mäkeen ja kunnon lukot tilalle. Jos haluat tietoa torsen lukoista niin kokeileppas kirjoittaa toi torsen tonne Googleen niin tulee tietoo niin paljon kuin jaksat lukee.
"Tuhatsatayksitoista"

Avatar
MJT
WRC
WRC
Viestit: 1046
Liittynyt: 21.05.2004 00:00

Re: Kilpaautossa Torsen

Viesti Kirjoittaja MJT » 28.01.2006 20:36

saxspeed kirjoitti:Kyllä toi torsen on parempi kuin ilman mutta jos menestyä pitää niin silloin torseenit mäkeen ja kunnon lukot tilalle. Jos haluat tietoa torsen lukoista niin kokeileppas kirjoittaa toi torsen tonne Googleen niin tulee tietoo niin paljon kuin jaksat lukee.
Heikkotehoiseen (?) autoon suosittelen Torsen mallista luiston rajoitinta.
Molemmissa omat hyvät ja huonot puolensa.

Avatar
kartturi
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 71
Liittynyt: 30.04.2004 00:00

Re: Kilpaautossa Torsen

Viesti Kirjoittaja kartturi » 28.01.2006 22:03

[quote="saxspeed"]Kyllä toi torsen on parempi kuin ilman mutta jos menestyä pitää niin silloin torseenit mäkeen ja kunnon lukot tilalle. /quote]

Päteekö sama myös 4-vetoautojen keskilukkoon? Esim. Mitsun keskilukkohan on torsen tyyppinen. Pitäisikö sillä heittää ns. kuikkaa? Evo 3:ssa kun ei ole mitään ns. aktiivijuttuja..

saxspeed
WRC
WRC
Viestit: 1096
Liittynyt: 29.05.2004 00:00

Re: Kilpaautossa Torsen

Viesti Kirjoittaja saxspeed » 29.01.2006 07:50

kartturi kirjoitti:
saxspeed kirjoitti:Kyllä toi torsen on parempi kuin ilman mutta jos menestyä pitää niin silloin torseenit mäkeen ja kunnon lukot tilalle. /quote]

Päteekö sama myös 4-vetoautojen keskilukkoon? Esim. Mitsun keskilukkohan on torsen tyyppinen. Pitäisikö sillä heittää ns. kuikkaa? Evo 3:ssa kun ei ole mitään ns. aktiivijuttuja..
No nelivetoisissa monessa se keskellä toimii myös tasauspyörästönä joten kuikkaa sillä heittäminen ei varmaan ole kovin yksinkertaista, mutta jos tehoja on paljon niin kiintee neliveto eli Plogger on varmaan parempi vaihtoehto auton pysyessä aina nelivetoisena, kiinteä veto kyllä aiheuttaa monesti muita päänsäärkyjä kuten esim perien väsymistä ja akseleiden särkymisiä mutta pääsääntöisesti se on nopeempi kuin Torsti. ja heikkotehoisiin autoihin se torsen sopii ihan yhtä hyvin kuin tehokkaisiinkin ei eroa mutta niin kuin kirjoitin että parempi kuin ei mitään, heikkotehoiseen autoon on järkevämpi laittaa kuiteskin levylukko jos se sitä ylipäätään tarvii ja sen lukon kunto+herkkyys on erittäin tärkee jos tehoo on rajoitetusti.
"Tuhatsatayksitoista"

Vastaa Viestiin