Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
-
Anselmi
- A-Junnu

- Viestit: 134
- Liittynyt: 18.06.2005 00:00
Viesti
Kirjoittaja Anselmi » 12.02.2006 20:12
Eli kellä olis myynnissä vai onko kellään?? 205:sen kupeeseen sellaisen mielellään laittaisin. Vai pitääkö pistää normaali + invertteri...
-
thkj
- Viestit: 1
- Liittynyt: 20.01.2005 00:00
Viesti
Kirjoittaja thkj » 12.02.2006 22:52
Anselmi kirjoitti:Eli kellä olis myynnissä vai onko kellään?? 205:sen kupeeseen sellaisen mielellään laittaisin. Vai pitääkö pistää normaali + invertteri...
Ei taida olla olemassa 12v lohkolämppäreitä. Jos laittais niin ison invertterin kun lohkolämppäri vaatii niin virrankulutus olis melkein kuin starttimoottorilla, eli muutamia minuutteja olis akun kesto.
-
Anselmi
- A-Junnu

- Viestit: 134
- Liittynyt: 18.06.2005 00:00
Viesti
Kirjoittaja Anselmi » 12.02.2006 23:01
Vai niin... Olen kyllä kuvitellut, että normi lohkolämmitin on teholtaan jotain 500 - 800 wattia. Ja invertterin hyötysuhde pyörii jossain 85 - 90% paikkeilla, eli 500W = noin 50A 12 voltista. Ei pitäis olla ongelma nykyisille latureille...
-
KMS
- A-Junnu

- Viestit: 64
- Liittynyt: 18.05.2004 00:00
Viesti
Kirjoittaja KMS » 12.02.2006 23:19
...
Anteeksi maalaisuuteni, mutta miksi lämmittää konetta jos se jo käy...?
The older I get, The faster I was
-
Tepi
- A-Junnu

- Viestit: 142
- Liittynyt: 19.05.2004 00:00
Viesti
Kirjoittaja Tepi » 13.02.2006 00:42
oletan, että ideana on lämmittää kilpuria trailerin päällä, virtalähteenä vetoauto ?
-
Anselmi
- A-Junnu

- Viestit: 134
- Liittynyt: 18.06.2005 00:00
Viesti
Kirjoittaja Anselmi » 13.02.2006 08:33
Juuri niin, ei vaan tarviis turhaan sitä invertteriä hommata, jos sais sen 12v vastuksen jostain... Kuorma-autojen kylmäkoneissa on ainakin 24v lämppäreitä, joten ihmeenä pidän jos ei 12v ole kukaan tehnyt...
-
Vieras
Viesti
Kirjoittaja Vieras » 13.02.2006 16:53
Joskus jossain Vauhdin-maailmassa oli myytävänä 12v elementtejä, jotka lämmittivät öljypohjaa (öljyä) samalla periaatteella kuin lohkolämppäri!
-
Vieras
Viesti
Kirjoittaja Vieras » 13.02.2006 20:06
oisko hm-osatuonnilla ollut moisia
-
Charter
- Yleinen

- Viestit: 251
- Liittynyt: 01.07.2005 00:00
- Paikkakunta: Kiuruvesi
Viesti
Kirjoittaja Charter » 13.02.2006 20:21
mulla on chevy vanissa 105 amp laturi ja kolme akkua...meininki laittaa 1kw invertteri ja sit siitä roikka escoon jossa on 600w vastus.Uskoisin et on aika kiva laittaa kilpuri käyntiin kisapaikalla,ku on notkea moottori!

-
voortimies
- A-Junnu

- Viestit: 102
- Liittynyt: 22.08.2004 00:00
- Paikkakunta: Kaustinen
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja voortimies » 07.03.2006 21:58
Tuli tuossa mieleeni sellainen ratkaisu.. Eikös jossain mersussa "väyrysmalli" ole olemassa sähköisiä moottori lämmittimiä webaston tilalla.?
Elikkä kun ei mese muutoin lämpene.. Siitähän voisi saada sellaisen??
-
sunbeam1
- Yleinen

- Viestit: 172
- Liittynyt: 25.08.2005 00:00
Viesti
Kirjoittaja sunbeam1 » 09.03.2006 22:21
Ja ainakin VW konsernin autoissa , läppärin vettä lämmittää kolme hehkutulpan näköistä tulppaa
Masalinin historic impissä oli ainakin 12v öljyn lämmitin, se muistaakseni teetti sen jossain
-
peteracing
- KV

- Viestit: 675
- Liittynyt: 21.08.2004 00:00
- Paikkakunta: kemi
Viesti
Kirjoittaja peteracing » 09.03.2006 23:17
eikös kuplaan saa sellasia öljypohjia joissa vastus... sit vaa rälläkkää

power is nothing without control...