Kadettien/Astrojen vaihdeloota?
- AnttiP
- A-Junnu

Kadettien/Astrojen vaihdeloota?
Miksi joissakin kadetin ja astran laatioissa on lukittu viitos vaihde,siis ei mene viitonen päälle? mitä iteaa tossa on? :?
- kolli
- A-Junnu

Re: Kadettien/Astrojen vaihdeloota?
kuulostaa kyllä ihmeelliseltä,ite en ole vastaavaan törmännyt,jottet sekoita vaan pakkilukkoonAnttiP kirjoitti:Miksi joissakin kadetin ja astran laatioissa on lukittu viitos vaihde,siis ei mene viitonen päälle? mitä iteaa tossa on? :?
- AnttiP
- A-Junnu

- Saku_Tiainen
- B-junnu

- Trophy
- KV

- Viesti:
Terve, muistaakseni "torni" on aina ns. 5-vaihteisen, mutta kepissä on "haitta", jotta viitonen ei mene päälle, elikkä viilaamaan´nailonia sieltä kepin juuresta.AnttiP kirjoitti:Ihan normaali laatikko, lukolla vaan ja välitki normaalit. Ootko tietoinen että onko kadettiin vaihdettu vielä vakio jousten tilalle pehmeämmät jouset taakse? kun ei kadetti pysy ollenkaan poorissa niin käskivät vaihtaa viel pehmeemmät jouset taakse?
"Poorissa" pysymiseen vaikuttaa eniten varmasti raideleveys etu/taka ja sen jälkeen kulmat. Edessä meillä oli haritusta n. 3mm ja takana aurausta melkein 9mm; ei muuten vatkannut enään...
Jousia kokeiltiin monia mutta pehmein silloin "ennenvanhaa" oli ihan tavallisen Kadett E 1,3 takajousi (orkkis ti Kilen) joka oli varustettuna Bilstein 210/90 iskarilla, Saxsberg korjaa jos meni arvot pieleen...
- AnttiP
- A-Junnu

Se on se hässäkkä nyt siellä laatikon päässä? ku sillon oli viitonen ku oli Gsi:n oma vakio laatikko.
Mulla on ollut nyt takana 4mm aurausta, mitenkäs teillä oli pysty kallistuma takana? Ja onkohan GSI kadetissa sitten jäykemmät jouset kuin 1,3kadetissa?
Ja miten nuo raidevälit pitäis olla nyt on aika lailla yhtä leveet, vaihoin tohon kadettiin astran taka-akselin ni se on muutaman sentin leveempi kun kadetin oma akseli.
Mulla on ollut nyt takana 4mm aurausta, mitenkäs teillä oli pysty kallistuma takana? Ja onkohan GSI kadetissa sitten jäykemmät jouset kuin 1,3kadetissa?
Ja miten nuo raidevälit pitäis olla nyt on aika lailla yhtä leveet, vaihoin tohon kadettiin astran taka-akselin ni se on muutaman sentin leveempi kun kadetin oma akseli.
- jarko
- Yleinen

AnttiP kirjoitti:Se on se hässäkkä nyt siellä laatikon päässä? ku sillon oli viitonen ku oli Gsi:n oma vakio laatikko.
Mulle on Astraan neuvottu vaihtamaan vakiota jäykemmät jouset taakse. Joissakin etuvetoisissa käytetään jopa lähes tuplasti jäykempiä jousia takana kuin edessä. On tosin vielä itsellä asia kokeilematta, kun on koko ajan ollut kaikkea muuta "kiisseliä".
Eilen RiiUA:n/HyUA:n kovavauhtisella treenipätkällä ehdin ennen takajarrujen jumiutumista ja sitä seurannutta reipasta ulosajoa havaita, että takapään haritusten lisääminen (n. 2 mm/puoli), perän pudottaminen (auto nyt "vaaterissa") sekä jäykempien uretaanipuslien asentaminen taka-akseliin alkuperäisten tilalle paransivat ajettavuutta uskomattoman paljon. Auto menee nyt urissakin suoraan, eikä enää puhko kaikkia mahdollisia penkkoja, kuten se teki vielä Hankirallissa ja Lopen sprintissä.
Eteen mulle on suositeltu 1 mm:n aurausta. Haritus tehnee autosta turhan äkkinäisen ja levottoman. Pitää muistaa, että "silloin muinoin" 90-luvun alussa piti pyörän asentokulmilla (= harituksella) huolehtia kääntymisestä, kun Kadettilla ajettiin ilman kunnon lukkoa. Tai ainakin rehelliset ajoivat...
- AnttiP
- A-Junnu

Juu nii olen itsekkiin kuullu että vielä löysempää jousta taakse, tietäisi vaan eetä minkä auton jouset ois läysemmät kun ei varmaa tietoo noista tän hetkisistä jousista.. Ja takana on kunnon puslat iha vasta vaihdettu. Ja tosiaan takana nyt se 4mm aurausta, pitäiskö tosta nyt ottaa pois vai lisätä aurausta? Mikähän on se kunnon lukko sitten?
:?