Kampiakselin koneistus

Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
kent
Yleinen
Yleinen
Viestit: 205
Liittynyt: 07.10.2004 00:00
Viesti:

Kampiakselin koneistus

Viesti Kirjoittaja kent » 27.02.2006 22:58

Miten paljon uskaltaa koneistaa kiertokangen kauloja pienemmiksi ettei tarvitse mitään kummempia toimenpiteitä? Nyt kaula 49.2 ja pitäis saada 45.7. Mikä firma Pirkanmaan alueella tekee niitä nitrauksia? Tai paikan ei ole väliä kuhan työ hyvää, ja onko misään samassa paikassa tuota nitraus ja koneistus mahollisuutta?

Avatar
MJT
WRC
WRC
Viestit: 1046
Liittynyt: 21.05.2004 00:00

Re: Kampiakselin koneistus

Viesti Kirjoittaja MJT » 27.02.2006 23:19

Asia riippuu monesta tekijästä. Hiotaanko kaula "poskelle" joko lyhentääkseen tai pidentääkseen iskua vaiko vain jonkin sopivamman kiertokangen asentamiseksi. Näin suuri kaulan ohentaminen . riippuu akselin materiaalista , voi olla riskipeliä. Nitraamisella ei käsitääkseni akselin vahvuuteen saada lisäystä, kylläkin kaulojen kestävyyteen ja parempaan kitkan pienenemiseen. Olenkohan väärässä+ kyllä varmasti tulee vastauksia tähän. :oops:


:cry:
kent kirjoitti:Miten paljon uskaltaa koneistaa kiertokangen kauloja pienemmiksi ettei tarvitse mitään kummempia toimenpiteitä? Nyt kaula 49.2 ja pitäis saada 45.7. Mikä firma Pirkanmaan alueella tekee niitä nitrauksia? Tai paikan ei ole väliä kuhan työ hyvää, ja onko misään samassa paikassa tuota nitraus ja koneistus mahollisuutta?

Avatar
kent
Yleinen
Yleinen
Viestit: 205
Liittynyt: 07.10.2004 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kent » 17.03.2006 20:11

Muuten homma hanskassa mutta miten paljon voi laittaa puristuksia? et kestäis vielä kenttiläinen kone. Männät Wicekot ja kanget Eaglen teräsveivit.

Vastaa Viestiin