Kampiakselin koneistus
- kent
- Yleinen

- Viestit: 205
- Liittynyt: 07.10.2004 00:00
- Viesti:
Kampiakselin koneistus
Miten paljon uskaltaa koneistaa kiertokangen kauloja pienemmiksi ettei tarvitse mitään kummempia toimenpiteitä? Nyt kaula 49.2 ja pitäis saada 45.7. Mikä firma Pirkanmaan alueella tekee niitä nitrauksia? Tai paikan ei ole väliä kuhan työ hyvää, ja onko misään samassa paikassa tuota nitraus ja koneistus mahollisuutta?
- MJT
- WRC

- Viestit: 1046
- Liittynyt: 21.05.2004 00:00
Re: Kampiakselin koneistus
Asia riippuu monesta tekijästä. Hiotaanko kaula "poskelle" joko lyhentääkseen tai pidentääkseen iskua vaiko vain jonkin sopivamman kiertokangen asentamiseksi. Näin suuri kaulan ohentaminen . riippuu akselin materiaalista , voi olla riskipeliä. Nitraamisella ei käsitääkseni akselin vahvuuteen saada lisäystä, kylläkin kaulojen kestävyyteen ja parempaan kitkan pienenemiseen. Olenkohan väärässä+ kyllä varmasti tulee vastauksia tähän.
kent kirjoitti:Miten paljon uskaltaa koneistaa kiertokangen kauloja pienemmiksi ettei tarvitse mitään kummempia toimenpiteitä? Nyt kaula 49.2 ja pitäis saada 45.7. Mikä firma Pirkanmaan alueella tekee niitä nitrauksia? Tai paikan ei ole väliä kuhan työ hyvää, ja onko misään samassa paikassa tuota nitraus ja koneistus mahollisuutta?
- kent
- Yleinen

- Viestit: 205
- Liittynyt: 07.10.2004 00:00
- Viesti: