BMW power
- tth
- Yleinen

BMW power
Minä en tiedä Bemarista juuri mitään mutta olen ihaillut niiden vauhtia joten kysyn:
- Mikä on noiden nopeiden 6-cyl Bemareiden koneen aihio?
- Täytyykö olla M3 kone vai saako rakennetua karvahattumallista myös nopean? Mikä vm aihio on paras?
- Muuta hyödyllistä tietoa; Mikä kampura, onko säätyvät nokat, käykö vakio imusarja, jne?
- Kiitos!
- Mikä on noiden nopeiden 6-cyl Bemareiden koneen aihio?
- Täytyykö olla M3 kone vai saako rakennetua karvahattumallista myös nopean? Mikä vm aihio on paras?
- Muuta hyödyllistä tietoa; Mikä kampura, onko säätyvät nokat, käykö vakio imusarja, jne?
- Kiitos!
_RWD rocks_
-
GTE
- Yleinen

- Viesti:
Noi M3:sten koneet on kehitetty bemarin M50-moottorista, BMW Motorsport suurensi ne 2,5 litrasesta versiosta 3,0 litraseks.
Ainakin tällä hetkellä äffään käyvät E36 M3:set on vuosilta 92-94.
Ja jos on M3 kone niin pitää myös olla tietääkseni M3 kori, se on kai vahvempi kuin vakio.
Näissä bemareissa on jo valmiina säätyvät nokat.
Valaiskaa enemmän tietävät lisää, ja oikaiskaa jos olen väärässä. :)
Ja jos on M3 kone niin pitää myös olla tietääkseni M3 kori, se on kai vahvempi kuin vakio.
- Masa
- KV

Joo pitää paikkansa että M3 kori on jäykempi jos verrataan muihin E36 koreihin. Onhan auto jo suunniteltu eri käyttöön kuin tavalliset E36 korin autot .Tyyppimerkinnältään moottori on S50B30, tilavuus 2990cm3, teho 286hv/7000rmp vääntö 320nm/3600rpm. Ja Mielestäni M3 koneella ei ole mitään tekemistä pienempien M50 sarjan koneiden kanssa.GTE kirjoitti:Noi M3:sten koneet on kehitetty bemarin M50-moottorista, BMW Motorsport suurensi ne 2,5 litrasesta versiosta 3,0 litraseks.
Muistaakseni muutama vuosi sitten oli juttu F-ryhmän E36 M3 autosta VM:ssä
- mpwr
- B-junnu

Kori on kaikissa malleissa sama ainakin bmw vara-osa cd:n peruusreellaMasa kirjoitti:Joo pitää paikkansa että M3 kori on jäykempi jos verrataan muihin E36 koreihin. Onhan auto jo suunniteltu eri käyttöön kuin tavalliset E36 korin autot .Tyyppimerkinnältään moottori on S50B30, tilavuus 2990cm3, teho 286hv/7000rmp vääntö 320nm/3600rpm. Ja Mielestäni M3 koneella ei ole mitään tekemistä pienempien M50 sarjan koneiden kanssa.GTE kirjoitti:Noi M3:sten koneet on kehitetty bemarin M50-moottorista, BMW Motorsport suurensi ne 2,5 litrasesta versiosta 3,0 litraseks.
Muistaakseni muutama vuosi sitten oli juttu F-ryhmän E36 M3 autosta VM:ssä
-
GTE
- Yleinen

- Viesti:
- Unto
- KV

- Viesti:
[/quote]Kori on kaikissa malleissa sama ainakin bmw vara-osa cd:n peruusreella[/quote]
Olen kuullut /ymmärtänyt että uudemmasta E36 M3 siittä 3.2L korista saa kevyemmän aihion kun itte 3.0L M3 kopasta. Moottori täytyy sitten olla joka tapauksessa enintään tuo 3.0L. Siittä en sitten tiedä mikä on todellissudessa saavutettu hyöty, käytettäessä uudempaa koppaa.
Olen kuullut /ymmärtänyt että uudemmasta E36 M3 siittä 3.2L korista saa kevyemmän aihion kun itte 3.0L M3 kopasta. Moottori täytyy sitten olla joka tapauksessa enintään tuo 3.0L. Siittä en sitten tiedä mikä on todellissudessa saavutettu hyöty, käytettäessä uudempaa koppaa.
- PORTTIKIVI
- A-Junnu

- JanneE
- Yleinen

- Viesti:
Olet niin pelottava, kaikki ei uskalla soittaaPORTTIKIVI kirjoitti::( Mainostan kai liian vähän...Mulle saa soittaa ja vastaan mitä tiedän ja autan mielelläni.PORTTIKIVI RACING
3.2 ja 3.0 autoissa on paljonkin teknisiä eroja.. Laatikko taitaa olla kaikissa 3.2:ssa 6v (voin olla väärässäkin), eivätkä voimansiirron osat käy yhteen toistensa kanssa.
Onhan niitä tehty paljon ihan 325:sen koreista. Voimaa saa lisää suht pienillä muutoksilla mukavasti.
- mpwr
- B-junnu

Ei ainakaan painoon sitte vaikuta koska 316 ja muut aina m3 3,2 saakka painaa kilolleen saman verran tosin sedan malli n. 100 kg vähemmänJ_Mantyla kirjoitti:M3:en korissa on vahvikkeita jotka normi-E36:sta puuttuvatmpwr kirjoitti:Kori on kaikissa malleissa sama ainakin bmw vara-osa cd:n peruusreella
- J_Mantyla
- KV

En tiedä painoeroista, ehkä näin on. Kimmo & Saxberg-kaksikko kykenee luettelemaan kaikki eroavaisuudet ...mpwr kirjoitti:Ei ainakaan painoon sitte vaikuta koska 316 ja muut aina m3 3,2 saakka painaa kilolleen saman verran tosin sedan malli n. 100 kg vähemmänJ_Mantyla kirjoitti:M3:en korissa on vahvikkeita jotka normi-E36:sta puuttuvatmpwr kirjoitti:Kori on kaikissa malleissa sama ainakin bmw vara-osa cd:n peruusreella
- northwest
- KV

- J_Mantyla
- KV

Joo, ja tietääkseni ainakin runkoaisat edessä on M3:ssa tehty tästä materiaalista. Muuallakin M3:ssa tuota lienee käytetty, mutta kun en ole varma odottelen asiantuntijoiden kommenttia.northwest kirjoitti:Olisko niin että M3-korissa materiaali ohuempaa/parempaa ja tästä tullut painosäästö käytetty lisäpalkkeihin?Ainakin yhdellä tutulla ei aidossa M-korissa tahtonut normaalihitsaukset pitää,repesi saumojen vierestä...eikös suurlujuusteräkset tee tätä?
- mpwr
- B-junnu

korit on samalla vara-osa numerolla on sitte m3 tai 316 eli ei eroa!northwest kirjoitti:Olisko niin että M3-korissa materiaali ohuempaa/parempaa ja tästä tullut painosäästö käytetty lisäpalkkeihin?Ainakin yhdellä tutulla ei aidossa M-korissa tahtonut normaalihitsaukset pitää,repesi saumojen vierestä...eikös suurlujuusteräkset tee tätä?
ja mahtaisko olla niin et jos ihan hi tech koneen tekee niin 3,2 moottori aihioksi ja se 3,0 kampiakselilla niin on pro!