koneen ajoitus.
- ronkeli
- B-junnu

- Viestit: 47
- Liittynyt: 10.01.2005 00:00
koneen ajoitus.
eli kasasin vakio 2 litrasen OHC koneen ja nyt pitäs saada nokan ajotus ja jakaja kohalleen... Saisiko infoa asiasta...........
- rammracing
- Yleinen

- Viestit: 193
- Liittynyt: 15.08.2005 00:00
- Paikkakunta: Valkeala
TERE!
Jos sulla ei oo säädettävää nokkapyörää ni tee homma näinKäännä ykköspytyn mäntä yläkuolukohtaan ja kato et venttiilit on kiinni.Kampiakselin siivapyöräs on merkit kohallaan.Kannessa ja nokassa on myös merkit.Sitten laitat pastorin eli pyörtimen osoittamaan ykkösen kohalle.Eli se on sellanen perus säätö.Sit ei muuta ku kone käyntiin ja sytytyksen lopullinen säätö jakajasta.Eli valolla sytytyksen kohalleen!
Kyllä se siitä alkaa selviää ku vähän aikaa rassaa :D
Opettelin kyseiset asiat ja moottori hommat kyseisellä koneella ku olin 13 vuotias ja siintä sain kimmokkeen lähtee autonasentajaksi.
T:rammracing
PS: Hyvää loppukevättä ja viel kerkee jäälle ajaa :D
Jos sulla ei oo säädettävää nokkapyörää ni tee homma näinKäännä ykköspytyn mäntä yläkuolukohtaan ja kato et venttiilit on kiinni.Kampiakselin siivapyöräs on merkit kohallaan.Kannessa ja nokassa on myös merkit.Sitten laitat pastorin eli pyörtimen osoittamaan ykkösen kohalle.Eli se on sellanen perus säätö.Sit ei muuta ku kone käyntiin ja sytytyksen lopullinen säätö jakajasta.Eli valolla sytytyksen kohalleen!
Kyllä se siitä alkaa selviää ku vähän aikaa rassaa :D
Opettelin kyseiset asiat ja moottori hommat kyseisellä koneella ku olin 13 vuotias ja siintä sain kimmokkeen lähtee autonasentajaksi.
T:rammracing
PS: Hyvää loppukevättä ja viel kerkee jäälle ajaa :D
- ronkeli
- B-junnu

- Viestit: 47
- Liittynyt: 10.01.2005 00:00
säädettävä nokkapyörä on. Ja mistä tiiän että milloin on puristustahti kun venttiilikoppa,pakosarja ja imusarja on kiinni. ei kehtais purkaa. Tietysti jos katon sen vaikka paineilmalla. Nokassahan ei ole merkkiä.kannessa on ja nokkapyörän peltilätkässa on väkänen, mutta siihen ei kuulemma ole luottamista. Mutta nokan kiila kun osoittaa kohtisuoraan ylöspäin niin silloin pitäisi olla kohallaan...
- rammracing
- Yleinen

- Viestit: 193
- Liittynyt: 15.08.2005 00:00
- Paikkakunta: Valkeala
- HBRteam
- KV

- Viestit: 329
- Liittynyt: 14.06.2004 00:00
- peteracing
- KV

- Viestit: 675
- Liittynyt: 21.08.2004 00:00
- Paikkakunta: kemi
- ronkeli
- B-junnu

- Viestit: 47
- Liittynyt: 10.01.2005 00:00
- peteracing
- KV

- Viestit: 675
- Liittynyt: 21.08.2004 00:00
- Paikkakunta: kemi
- peteracing
- KV

- Viestit: 675
- Liittynyt: 21.08.2004 00:00
- Paikkakunta: kemi
- ronkeli
- B-junnu

- Viestit: 47
- Liittynyt: 10.01.2005 00:00
se oli 180 astetta pielessä kun ei virkanut mitään. sitten kun käänsin jakajaa nii sain sen lupaamaan.
käänsin kampiakselin hihnapyörän 0-asentoon ja katsoin huvikseen että mihin pyörijä osoittaa...neloseenhan se osotti....millä ilveellä saan tietää nokan asennon kun poltto pitäisi olla 1-pytyssä?kun ei kehtaisi purkaa konetta että näkisi.
käänsin kampiakselin hihnapyörän 0-asentoon ja katsoin huvikseen että mihin pyörijä osoittaa...neloseenhan se osotti....millä ilveellä saan tietää nokan asennon kun poltto pitäisi olla 1-pytyssä?kun ei kehtaisi purkaa konetta että näkisi.
- peteracing
- KV

- Viestit: 675
- Liittynyt: 21.08.2004 00:00
- Paikkakunta: kemi
