koneen ajoitus.

Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
ronkeli
B-junnu
B-junnu
Viestit: 47
Liittynyt: 10.01.2005 00:00

koneen ajoitus.

Viesti Kirjoittaja ronkeli » 21.03.2006 08:10

eli kasasin vakio 2 litrasen OHC koneen ja nyt pitäs saada nokan ajotus ja jakaja kohalleen... Saisiko infoa asiasta...........

Avatar
rammracing
Yleinen
Yleinen
Viestit: 193
Liittynyt: 15.08.2005 00:00
Paikkakunta: Valkeala

Viesti Kirjoittaja rammracing » 22.03.2006 05:03

TERE!
Jos sulla ei oo säädettävää nokkapyörää ni tee homma näinKäännä ykköspytyn mäntä yläkuolukohtaan ja kato et venttiilit on kiinni.Kampiakselin siivapyöräs on merkit kohallaan.Kannessa ja nokassa on myös merkit.Sitten laitat pastorin eli pyörtimen osoittamaan ykkösen kohalle.Eli se on sellanen perus säätö.Sit ei muuta ku kone käyntiin ja sytytyksen lopullinen säätö jakajasta.Eli valolla sytytyksen kohalleen!
Kyllä se siitä alkaa selviää ku vähän aikaa rassaa :D
Opettelin kyseiset asiat ja moottori hommat kyseisellä koneella ku olin 13 vuotias ja siintä sain kimmokkeen lähtee autonasentajaksi.

T:rammracing
PS: Hyvää loppukevättä ja viel kerkee jäälle ajaa :D

Avatar
ronkeli
B-junnu
B-junnu
Viestit: 47
Liittynyt: 10.01.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja ronkeli » 22.03.2006 09:17

säädettävä nokkapyörä on. Ja mistä tiiän että milloin on puristustahti kun venttiilikoppa,pakosarja ja imusarja on kiinni. ei kehtais purkaa. Tietysti jos katon sen vaikka paineilmalla. Nokassahan ei ole merkkiä.kannessa on ja nokkapyörän peltilätkässa on väkänen, mutta siihen ei kuulemma ole luottamista. Mutta nokan kiila kun osoittaa kohtisuoraan ylöspäin niin silloin pitäisi olla kohallaan...

Avatar
rammracing
Yleinen
Yleinen
Viestit: 193
Liittynyt: 15.08.2005 00:00
Paikkakunta: Valkeala

Viesti Kirjoittaja rammracing » 22.03.2006 10:43

TERE!
tätä on jo nyt vaikea selittää,ku sulla on se säädettävä nokkapyörä.Mut puhelimes on helpompi selittää et mitä teet!Soita mulle ku tarviit apua!Onko sulla heittokelloa?!

T:rammracing Antti Rämä 041-4846236
Soita jos ongelmii tulee enemmän

Avatar
HBRteam
KV
KV
Viestit: 329
Liittynyt: 14.06.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja HBRteam » 22.03.2006 17:59

älä nyt ihan mene rammracingingin juttujen mukaan!!!.
laita alhaalta merkki kohilleen siis hihnapyörän päästä 0 kohtaan ja sitten katot että ykkös pytyn imu ja pako on saman verran auki esim luokkaa 4.6mm tai imu hiukan edellä esim imu 0,2 enemmän auki kun pako.

Avatar
Tepi
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 142
Liittynyt: 19.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja Tepi » 22.03.2006 18:27

kaveri taitaa kysellä pelkästään vakio koneen jakopään merkkejä, ja on nyt täysin sekaisin edellämainituista :D

Avatar
peteracing
KV
KV
Viestit: 675
Liittynyt: 21.08.2004 00:00
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja peteracing » 22.03.2006 19:32

eikös se mee nii ett vakio hihnapyörä paikalleen,kiila ylös ja alhaalta merkki kohalleen.. jakajallekin pitäs löytyy merkki,sit vaa pyörijä ykköselle ja työkalujen puhdistukseen.
vai onko joku hyvä syy laittaa vakio moottoriin säädettävä nokkapyörä??
power is nothing without control...

Avatar
ronkeli
B-junnu
B-junnu
Viestit: 47
Liittynyt: 10.01.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja ronkeli » 23.03.2006 09:11

no periaatteessa ei ole hyötyä säädettävästä nokkapyörästä. Mutta siihen on tulossa virikansi ja nokka 45mm tuplien,peltisarja ja putkiston kaveriksi...

ja mulla on juuri sellanen käsitys että 0-merkki kohalleen, nokan kiila kohtisuoraan ylös ja pyörijä osoittamaan 1-pytyn johtoon.

Avatar
peteracing
KV
KV
Viestit: 675
Liittynyt: 21.08.2004 00:00
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja peteracing » 23.03.2006 09:26

juu.. sillai vaa. panet vaa 0-kohtaan sen nokkapyörän. ei asioista kannata tehä liian vaikeita. ja se alamerkki kans 0-kohtaan.
power is nothing without control...

Avatar
ronkeli
B-junnu
B-junnu
Viestit: 47
Liittynyt: 10.01.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja ronkeli » 26.03.2006 21:07

sain ajoitukset kohalleen mutta nyt ei lähde käyntiin. kun starttaa niinj se lupaa muttei lähe tulille. lupaa ja lupaa ja lupaa....onko vinkkejä/ehotuksia. ei auta vaikka jakajaa kui kääntelee.....

Avatar
peteracing
KV
KV
Viestit: 675
Liittynyt: 21.08.2004 00:00
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja peteracing » 27.03.2006 06:12

ettei ois jakaja puolikierrosta väärin...
power is nothing without control...

Avatar
ronkeli
B-junnu
B-junnu
Viestit: 47
Liittynyt: 10.01.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja ronkeli » 27.03.2006 07:06

se oli 180 astetta pielessä kun ei virkanut mitään. sitten kun käänsin jakajaa nii sain sen lupaamaan.

käänsin kampiakselin hihnapyörän 0-asentoon ja katsoin huvikseen että mihin pyörijä osoittaa...neloseenhan se osotti....millä ilveellä saan tietää nokan asennon kun poltto pitäisi olla 1-pytyssä?kun ei kehtaisi purkaa konetta että näkisi.

Avatar
peteracing
KV
KV
Viestit: 675
Liittynyt: 21.08.2004 00:00
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja peteracing » 27.03.2006 09:09

joka toisella kiekallahan se nelosta näyttää... näät nokalta koska ykkösellä pitäs olla tulet. jos ei meinaa pelittää ni soita 040-4194667 pääsen 15.00 töistä
power is nothing without control...

Vastaa Viestiin