Kartaani

Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Miki
Viestit: 10
Liittynyt: 06.05.2004 00:00

Kartaani

Viesti Kirjoittaja Miki » 27.03.2006 10:31

Minkä Volvon kardaani Escorttiin?
Mitä pitää ottaa huomioon kardaanissa ,jotain mittoja,halkaisijaa?
SF Pyörän laatikko ja volvon perä tulee tietty autoon

Avatar
northwest
KV
KV
Viestit: 832
Liittynyt: 29.04.2004 00:00
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » 27.03.2006 18:43

Itsellä on nurkassa odottamassa volvon jonkun ambulanssimallin kardaani,peränpuoleisessa päässä kumivaimennus jonka pitäisi kuulemma säästää välitystä.Itsellä ei tarvitse muuttaa pituutta,akseliväli hieman escorttia lyhyempi.

Avatar
pete1
WRC
WRC
Viestit: 992
Liittynyt: 03.05.2004 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pete1 » 27.03.2006 21:55

Älä tee ainakaa tiukkaa siitä, vaan jätä hieman lyhyemmäksi se kardaani, jotta tulee liikkumavaraa.. Eikös se pituus muutu, kun auto on ilmassa tms..?
Lappu lattiaan ja NIMI LEHTEEN... www.kortesuo.com

Avatar
NikoN
Yleinen
Yleinen
Viestit: 199
Liittynyt: 02.05.2004 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NikoN » 28.03.2006 11:39

pete1 kirjoitti:Älä tee ainakaa tiukkaa siitä, vaan jätä hieman lyhyemmäksi se kardaani, jotta tulee liikkumavaraa.. Eikös se pituus muutu, kun auto on ilmassa tms..?
Liukukiinnikkeen asento kannatta kokeilla vaikka ilman takatolppia, ettei ole limiitillä joustojen ääriasennoissa.

Avatar
Miki
Viestit: 10
Liittynyt: 06.05.2004 00:00

Kartaani

Viesti Kirjoittaja Miki » 28.03.2006 12:10

No toi asia on kyllä tiedossa lähinnä nyt kysymys olikin siitä ,että mistä volvosta se kardaani pitää hommata,kun 240 Volvossakin on kahta eri kardaania.

Avatar
NikoN
Yleinen
Yleinen
Viestit: 199
Liittynyt: 02.05.2004 00:00
Viesti:

Re: Kartaani

Viesti Kirjoittaja NikoN » 28.03.2006 13:03

Miki kirjoitti:No toi asia on kyllä tiedossa lähinnä nyt kysymys olikin siitä ,että mistä volvosta se kardaani pitää hommata,kun 240 Volvossakin on kahta eri kardaania.
Siinäpä se onkin. Ainakin on n. 44mm ja n. 50mm etuputkella olevaa, ja isolla takanivelellä ja pienellä takanivelellä. Varmasti kannatta etsiä tuollaista missä mahdollisimman isot nivelet. Lisäksi laatikon laipan halkaisijakin ratkaisee jotain. Muistaakseni Sf-pyörän laatikot tulee ns. pienemmällä laipalla...M45:seen sopivaa isoa laippaa taas kannattaa etsiä 1030-pikkuperästä.

Tämä omaa hataraa muistikuvaa, ei faktaa... :roll:

Vastaa Viestiin