Fordin kentin kanteen volvon b20/19 venat ?
- vesavee
- A-Junnu

- Viestit: 60
- Liittynyt: 13.02.2006 00:00
Fordin kentin kanteen volvon b20/19 venat ?
Tuli sitten tollaiset laitettua viimeisen räjähdyksen jälkeen kun rupes lohkon kupeesta huohottamaan, isompia ei enää kertakaikkiaan mahdu. Onko kokemuksia tuleeko kestämään kun kynsi mahtuu just ja just venojen väliin ja pytyn seinään on saman verran, palaako esim. kansi tai ventiilli kun on noin lähekkäin. Miten noi volvon venat muuten ovat kestäneet, jouduttiin keventämäänkin isolla kädellä. Edelliset venat katkes +7500 rpm ja halkas männän ja lohkon läpi rojut nokan päälle. Ei kiinnostas sama kohtalo uudelleen kun ei jääny edellisestä kuin pelkkä virranjakaja ehjäksi. Paljonko olette uskaltaneet yleensä kenttiä kierrättää ?
- rallitalli
- A-Junnu

- Viestit: 90
- Liittynyt: 29.09.2004 00:00
> 14500rpm+
Jo kauan kauan sitten 997cc "asiakasmoottoritkin" sai 132bhp lapulla at 9750rpm. Esim Lydden Hillin rallicross puolella 1100cc tappikone rajoitettiin vinkumaan > 9600rpm. Vanhan Silverin "lyhyellä" RataAnkka hakkasi 10500rpm rajoittimeen. Pisimmälle naukuivat preXF Formula "Pikkuiset" esim Nicholson-McLaren motit, vaikka Tecalemit ruiskulla. Nautintoa tarjosi 1.FR sarjalaisista vaikka 59/87 ja 10.29mm
Mihin se koneentakotaito ja kierrätyshalu olisi hävinnyt. Jos nokalle laittaa 352/10.44mm niin se vääjäämättä ampuu yli kymppitonnin. Sinne ysin tuonne puolen naputtavat 336/10.2mm, 324/10.42 ja 332/10.4 ja monet muut sen enempää ihmettelemättä.
Kahdesta osasta tehdyn halvan venttiilin "kuuluukin" katketa ja mennä poikki. Ota magneetti käteen ja testaa varsi ja lautanen. Jos venttiili kaikkialta "hylkii" ja on tehty "yhdestä puusta" > asenna kiertävään koneeseen. Laatu on tällöin haluttu 214N (titaanisetkin kelpaa) > (vesi)vauriotapauksessakin varsi menee vain mutkalle - muttei katkee ja kurkkaa kyljestä ulos.
Kenttiläisen STG5 kannessa on keskimäärin 43.8/36.2mm venat ja STG4 rallikannessa 41.3/34.9mm. Jos kysessä on ns juhlakone 87mm männin niin sitten vaan isompaa venaa pesään. Pikkukone vinkuu ja naukuu pidemmälle kuin iso.
Katukone ja JM onkin sitten eri juttu. Hyvää pääsiäistä.
Mihin se koneentakotaito ja kierrätyshalu olisi hävinnyt. Jos nokalle laittaa 352/10.44mm niin se vääjäämättä ampuu yli kymppitonnin. Sinne ysin tuonne puolen naputtavat 336/10.2mm, 324/10.42 ja 332/10.4 ja monet muut sen enempää ihmettelemättä.
Kahdesta osasta tehdyn halvan venttiilin "kuuluukin" katketa ja mennä poikki. Ota magneetti käteen ja testaa varsi ja lautanen. Jos venttiili kaikkialta "hylkii" ja on tehty "yhdestä puusta" > asenna kiertävään koneeseen. Laatu on tällöin haluttu 214N (titaanisetkin kelpaa) > (vesi)vauriotapauksessakin varsi menee vain mutkalle - muttei katkee ja kurkkaa kyljestä ulos.
Kenttiläisen STG5 kannessa on keskimäärin 43.8/36.2mm venat ja STG4 rallikannessa 41.3/34.9mm. Jos kysessä on ns juhlakone 87mm männin niin sitten vaan isompaa venaa pesään. Pikkukone vinkuu ja naukuu pidemmälle kuin iso.
Katukone ja JM onkin sitten eri juttu. Hyvää pääsiäistä.