Kent-kytkin

Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Kimi
KV
KV
Viestit: 443
Liittynyt: 06.07.2004 00:00

Kent-kytkin

Viesti Kirjoittaja Kimi » 26.04.2006 21:45

Pitäisi uusia Kenttiläiseen kytkin. Mitä suosittelette? Kupari / HD, painelaakeri, paineasetelmaksi? mikä? En tiedä mikä levy siellä on tällä hetkellä, mutta ajattelin irroittaa sen viikonloppuna.

Vaihdelaatikkona 4-v Kenttiläisen laatikko, joten olisiko kytkin sitten 7/8"x20?

Otan kommentteja kiitollisuudella vastaan.

Avatar
Kimi
KV
KV
Viestit: 443
Liittynyt: 06.07.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja Kimi » 03.05.2006 21:28

Anyone? :)
Kai jollakin on kokemuksia Kenttiläisen kytkimistä. Mitä olette käyttäneet?

Avatar
HBRteam
KV
KV
Viestit: 329
Liittynyt: 14.06.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja HBRteam » 03.05.2006 22:08

itsellä oli suht hyvä escort kentillä ajoin ralleja aika paljon ja sprinttejä varmaan 20.
kun remppasin koneen ennen noita kisoja niin ostin uudet vakio kytkimen "eli ton pikku kytkimen" oliko nyt 190mm halkaisijaltaan eikä ikinä ollut ongelmia.sitten kun otin koneen pois niin kytkin levy oli vielä ihan käyttökelpoinen.osta vaik joku merkki kytkin sachs tai vastaava niin varmaan pelaa.sedällä oli rs 2000 escortti suht tehokas ja ajo asvaltti sprinttejäki repi slickseillä ja sit ku otti koneen pois niin suuri ylläri sielläkin oli pikku kytkin..

Avatar
Kimi
KV
KV
Viestit: 443
Liittynyt: 06.07.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja Kimi » 03.05.2006 22:16

Mulla on sellainen hytinä, että siellä olisi ihan vakiolevy. Levyssä ei ollut periaatteessa mitään merkintöjä.

Lähinnä sitä pähkäilen, että onko mitään järkeä heittää AP:n kytkintä, jos tuollakin pärjää. Tuo levy on kestänyt nyt vuodesta 2002.

Avatar
northwest
KV
KV
Viestit: 832
Liittynyt: 29.04.2004 00:00
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » 04.05.2006 19:35

Taitaa antautua ensin tuo "pikkuloota" kuin kytkin :wink: .Ja normikytkin antaa sille hieman armoa esim. lähdöissä kun ei nappaa niin kovasti kiinni...laatulevyn kun laittaa niin luulis kestävän.

Avatar
Kimi
KV
KV
Viestit: 443
Liittynyt: 06.07.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja Kimi » 04.05.2006 19:39

Kop kop kop. Laatikko on kestänyt ja toiminut kuin unelma. Lautamäki näyttää myyvän tuota vakiolevyä ja asetelmaa. Siellä ei edes ole Kenttiläiseen muuta tarjolla.

Avatar
Kimi
KV
KV
Viestit: 443
Liittynyt: 06.07.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja Kimi » 05.05.2006 10:04

Lautamäki suositteli vakioasetelmaa, hinta ja sintterilevyä, jousittamaton, 3-lapainen. Pystyykö tuota sintteriä luistattamaan ollenkaan? Joku sanoi, että sitä ei oikein pysty luistattamaan.

Lautamäellä ei ollut painelaakeria ollenkaan. Onko noissa painelaakereissa suuria eroja?

MRT
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 110
Liittynyt: 03.05.2004 00:00
Paikkakunta: Billnäs

Viesti Kirjoittaja MRT » 05.05.2006 11:43

Kimi kirjoitti:Lautamäki suositteli vakioasetelmaa, hinta ja sintterilevyä, jousittamaton, 3-lapainen. Pystyykö tuota sintteriä luistattamaan ollenkaan? Joku sanoi, että sitä ei oikein pysty luistattamaan.

Lautamäellä ei ollut painelaakeria ollenkaan. Onko noissa painelaakereissa suuria eroja?
Kyllä sintteriä pystyy luistattaa ihan hyvin vakio asetelmalla, se on sitten kun tulee äkäisempi asetelma niin ei voi luistattaa kovin helposti enää.

Avatar
Kimi
KV
KV
Viestit: 443
Liittynyt: 06.07.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja Kimi » 05.05.2006 11:53

Kiitos tiedosta.

Avatar
Kimi
KV
KV
Viestit: 443
Liittynyt: 06.07.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja Kimi » 08.05.2006 17:22

Päädyin sitten tilaamaan AP:n levyn ja asetelman. Autoracingillä ei ollut hyllyssä, joten piti tilata Burtonilta englannista.

Hinta 330 eur.

Vastaa Viestiin