Jokamiesluokkaan liittyvä keskustelufoorumi
-
Migself
- A-Junnu

- Viestit: 56
- Liittynyt: 26.12.2005 00:00
- Paikkakunta: Lapinlahti
Viesti
Kirjoittaja Migself » 15.07.2006 18:45
Mikä päivän tapahtuma saldo? tuloksia?
Kuulemma tapahtunut vakava onnettomuus, jossa 3 katsojaa jouduttu viemään sairaalahoitoon.
missä kohtaa rataa?
muualla ei taida vauhtia kertyä kuin pääsuoran päässä..
-
JM
- WRC

- Viestit: 1413
- Liittynyt: 09.02.2004 00:00
- Paikkakunta: Nokia
Viesti
Kirjoittaja JM » 15.07.2006 18:50
http://www.mtv3.fi/urheilu/muutlajit/uu ... /07/457122
Eiköhän tuossa ole jo riittävästi "saldoa"
Oli muuten viime viikonloppuna jo Nokiallakin lähellä, ettei siellä eräs kuvaaja vaihtanut hiippakuntaa kun auto häneen osui...
Kun tähän aikaan tämmöisiä sattuu niin melko varmaan peukaloitaan pyörittelevät toimittajat tähänkin valitettavaan tapahtumaan tarttuvat.
-
Migself
- A-Junnu

- Viestit: 56
- Liittynyt: 26.12.2005 00:00
- Paikkakunta: Lapinlahti
Viesti
Kirjoittaja Migself » 15.07.2006 19:54
niinpä.. mutta muuta yleensä?
oliko tuo kisan tämänpäivän ainut tapahtuma?
ikäviä tuommoiset kyllä ovat, eikä niille aina vaan voi mitään. :?
-
Jokkismies
- B-junnu

- Viestit: 33
- Liittynyt: 04.02.2006 00:00
- Paikkakunta: Harjavalta
Viesti
Kirjoittaja Jokkismies » 15.07.2006 21:14
Keväällä äitienpäivänä Honkajoella auto meni lippupisteen päälle, sitten tuo JM:n mainitsema tilanne Nokialla ja nyt tämä, mitä vielä.
Erityisesti minua on pitkään huolettanut tuo ratatuomareiden turvallisuus. Millainen olisi turvallinen paikka ratatuomarille sekä kilpailijalle? Ainoa vaihtoehto joka tulee mieleen on, että tarpeeksi korkea hiekkakasa, jonka yli auto ei varmasti tule. Mutta huono puoli on että se on sitten taas niin korkealla etteivät kilpailijat näe radalta käsin lippuja.
-
Migself
- A-Junnu

- Viestit: 56
- Liittynyt: 26.12.2005 00:00
- Paikkakunta: Lapinlahti
Viesti
Kirjoittaja Migself » 15.07.2006 21:31
hurjaa olisi nähdä mitä tilanteessa tapahtui.. lähinnä tuo ilmalento ihmetyttää.. todella ikävää on aina kun sivullisia loukkaantuu :(
lähivuosina jokkiksessa on ollut useita lippumiesten "yliajoja" jotain tulisi tehdä :?
mielestäni ensimmäinen tapaus vuosiin, jossa KATSOJIA on loukkaantunut..

-
northwest
- KV

- Viestit: 832
- Liittynyt: 29.04.2004 00:00
- Paikkakunta: Tampere
Viesti
Kirjoittaja northwest » 16.07.2006 07:45
Tietyillä radoilla vauhti pääsee aika kovaksi,kaluston vauhti(kiihtyvyys) on noussut viimeisten kymmenen vuoden aikana.Joillakin radoilla mm pääsuoran päässä katsomot parimetrisen vallin takana ja kun autot kelaa lähes markkakuuskymmentä suoralla->toinen pökkää poikittain=pitkälle pomppii etenkin kun autot on kevyitä.
Onkohan ratojen määräykset ajantasalla?,eihän tuollaisiin paikkoihin ralleissakaan pääse katselemaan...
-
Ege
- Yleinen

- Viestit: 176
- Liittynyt: 28.06.2004 00:00
- Paikkakunta: Huittinen
Viesti
Kirjoittaja Ege » 16.07.2006 14:05
ei tasan tarkkaan ole suomessa rataa jossa jm-autolla mentäis 160 nopeuksia rupee 130 olemaan maksimi.
-
pikkis
- A-Junnu

- Viestit: 131
- Liittynyt: 20.06.2004 00:00
Viesti
Kirjoittaja pikkis » 16.07.2006 14:31
Ege kirjoitti:ei tasan tarkkaan ole suomessa rataa jossa jm-autolla mentäis 160 nopeuksia rupee 130 olemaan maksimi.
Kyllä ainakin viime vuoden yleisen sm:ässä ajettiin 180 km/h... Alastaron asfaltti suora oli sen verran pitkä...
-
Ege
- Yleinen

- Viestit: 176
- Liittynyt: 28.06.2004 00:00
- Paikkakunta: Huittinen
Viesti
Kirjoittaja Ege » 16.07.2006 16:02
alastaron moottorirata nyt on vähän erillainen rata kuin nuo sora kuoppiin tehdyt radat. alastarolla oli turva alueet kunnossa mutta kyllä jokkis netin puolella kirjoitettiin että tuollakin turva alueet oli kunnossa. eikä vahingoille voi mitään pitäisi vain minimoida riskit.
-
Kartanlukija
- KV

- Viestit: 477
- Liittynyt: 29.04.2004 00:00
Viesti
Kirjoittaja Kartanlukija » 16.07.2006 17:54
pikkis kirjoitti:Ege kirjoitti:ei tasan tarkkaan ole suomessa rataa jossa jm-autolla mentäis 160 nopeuksia rupee 130 olemaan maksimi.
Kyllä ainakin viime vuoden yleisen sm:ässä ajettiin 180 km/h... Alastaron asfaltti suora oli sen verran pitkä...
Onko jokkisvehkeissä niin pitkät välitykset, että kulkee 180km/h? En usko!! Ja jos on, niin eikö kannattaisi hieman tihentää ratasta?
F-ryhmän ralliautoissakin riittää 160-170 km/h !
-
pikkis
- A-Junnu

- Viestit: 131
- Liittynyt: 20.06.2004 00:00
Viesti
Kirjoittaja pikkis » 16.07.2006 19:38
Kartanlukija kirjoitti:pikkis kirjoitti:Ege kirjoitti:ei tasan tarkkaan ole suomessa rataa jossa jm-autolla mentäis 160 nopeuksia rupee 130 olemaan maksimi.
Kyllä ainakin viime vuoden yleisen sm:ässä ajettiin 180 km/h... Alastaron asfaltti suora oli sen verran pitkä...
Onko jokkisvehkeissä niin pitkät välitykset, että kulkee 180km/h? En usko!! Ja jos on, niin eikö kannattaisi hieman tihentää ratasta?
F-ryhmän ralliautoissakin riittää 160-170 km/h !
En tiä si paljon tutka huijjaa, mutta ruutulipussa ainakin viime vuonna sanottiin ja olin myös itse paikalla seuraamassa...
-
northwest
- KV

- Viestit: 832
- Liittynyt: 29.04.2004 00:00
- Paikkakunta: Tampere
Viesti
Kirjoittaja northwest » 16.07.2006 20:12
Tarkoitin vaan että samoilla radoilla vedetään mm. SRC/Autokrossilaitteilla,niissä vetoa piisaa pitkälle.Eikä nykyjokkisautokaan kauheasti niille jää.
Jokatapauksessa,näitä ei saisi sattua.Eli jos auto pääsee näin katsojien joukkoon eikö silloin ole jotain vialla siitä huolimatta että rata on nykysäännösten mukainen?
-
maria
- Viestit: 3
- Liittynyt: 28.02.2006 00:00
Viesti
Kirjoittaja maria » 16.07.2006 20:28
Ottakaa hyvät miehet järki käteen. EI jokkisautolla vedetä missään radalla
180 km/h. Vaikka olís kuinka pitkä suora. Maksimit on n. 130 km/h.
Kemoran suoran päässä huiput noin 125 km/h.
14.7.2006 Happy Beach:llä Erkki Koskelo kiidytti 4-veto Mitsulla huiput 130 km/h 200m matkalla joten utopiaa on 180 km/h vauhdit jokkisautolle on siellä sitten minkälainen Halttusen kone tahansa.
-
Ege
- Yleinen

- Viestit: 176
- Liittynyt: 28.06.2004 00:00
- Paikkakunta: Huittinen
Viesti
Kirjoittaja Ege » 16.07.2006 21:03
lainaus jokkis netin puolelta......."Kiuruvedellä on toistametrinen valli radan reunassa, jonka takana varikkotie ja oja sekä reilu parimetrinen katsomovalli. Hiivatti oli tullu ilmassa ekan vallin yli (ei minkäänlaista jälkeä vallissa) eikä siksi kadottanut liike-energiaa siihen".ei ne autot niin kamalasti kulje mutta ei ne mitään paina verrattuna noihin src ja ralliautoihin kevyin fiat joka itsellä ollu painoi volsun koneella 620 kg.