nuoret ja yli 1600 äffäläiset

Kuumimmat huhut, viimeisimmät juorut ralliin, sprinttiin, rallicrossiin, jokamiesluokkaan ja kaikkeen muuhun autourheiluun liittyen...
Avatar
janzqu
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 71
Liittynyt: 02.05.2004 00:00

nuoret ja yli 1600 äffäläiset

Viesti Kirjoittaja janzqu » 30.08.2004 23:03

olisiko enempi harrastajia?eihän kaikki halua ajaa etuvetoista nasselaista...eikä maailmalle...vaan haluisi harrastaa suhkot halvalla.
:lol:
pikkuveli pääsis ajamaan reilun vuoden päästä mut täytyisi vaihtaa autoo..
:(

Avatar
ariwalk
KV
KV
Viestit: 587
Liittynyt: 17.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja ariwalk » 01.09.2004 10:21

juu, ja seuraavaks varmaa nelikotki nuortenluokkaa, ko eihä kaikki haluu ajaa taka- tai etuvetosilla autoilla. karkaa taas kohta harrastus käsistä.

t.ari-matti
:arrow: www.rt-racing.net

Avatar
Matsku
KV
KV
Viestit: 500
Liittynyt: 30.04.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja Matsku » 01.09.2004 13:57

" karkaa taas kohta harrastus käsistä."
Kyllä se karkas käsistä tasan siinä vaiheessa kun n- ryhmäksi muutettiin Jun-SM!
Takas vaan f ja a ryhmät ja kaskummaa, vähintään 150 nuorta on viivalla joka kisassa! Tehdään sitten vaikka SM kisojen yhteyteen JUNNU+ luokka jossa saavat ajaa ketkä maailmalle haluavat ja nuotista tietenkin pikku n kalustolla!
Lisä etuna tässä olisi se että olisivat "isojenpoikien" mukana pyörimässä ja näkyväisyys olisi ehkä parempi = tukijoita enemmän?

Vai olisiko oikea ratkaisu siirtää koko JUN-SM SM rallin yhteyteen ja kaivaa kätköistä nuoret ritarit sarja ilman sm arvoa tietysti ponnahduslaudaksi SM ja F ryhmien väliin? Tietysti autoille pitäisi tehdä tiukat sääntörajat, että ei "rahamiehet" liiaksi hyötyisi... kuitenkin niin, että monen kirjavaa kalustoa sallittaisiin (f, a ja n)!

Avatar
VAZ-rallye
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 54
Liittynyt: 14.07.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja VAZ-rallye » 01.09.2004 18:25

Matsku puhuu asiaa.Ei nykyiseen nuorten sm:ään ole asiaa kuin rahamiesten pojilla.N-autot kun on suhteellisen tuoreita ja pärjätä voi vain civicillä tai cliolla.1400 tai f (vaikka alle 1600) mukaan, niin johan on taas yritystä.

Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras » 01.09.2004 23:18

nuortenSM pelkästään trophy autoil ajettavax :arrow: ois ajamine halpaa ja lähes kaikil yltäs kynnet kilpailukykysen kaluston hankintaan...
pikku ännäl pääsee kyntesä näyttämää yl.SM:ssä, ken siihe pystyy

Avatar
seppo
KV
KV
Viestit: 420
Liittynyt: 30.04.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja seppo » 02.09.2004 09:15

Kyllä F-ryhmää on turha haaveilla arvokisoihin, AKK pitää ihan oikeutetusti linjansa että arvosarjoissa ajetaan luokitukset omaavilla autoilla. F-ryhmä on se kansallinen "lisämauste" lajille, upea oma lajinsa, jota ei saa sotkea näihin SM -arvosarjoihin mukaan.

Mielestani Trophy 1400 ja pikku n yhdessä mukaan Nu/Na SM sarjaan, molemmille oma luokka, josta sitten saa pisteitä luokkasijoituksen mukaan. Kuten jo aiemmin muualla totesin tämä systeemin on käytössä Ruotsissa jopa SM sarjassa! Nythän esim. Trophy autoja on ollut liki 30 kpl näissä kisoissa mukana, tosin näistä n. puolet a -ryhmän pelejä.

Avatar
northwest
KV
KV
Viestit: 832
Liittynyt: 29.04.2004 00:00
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » 02.09.2004 09:16

Hmmm.Ei ole pikku-f autotkaan mitään halpoja.Nyt kun type-r tuli niin autojen hinnat nousivat,ennen astra-aikaan oli helpompaa auton hankkiminen(edullisempaa).Kilpailu on vaan mennyt niin kovaksi että kaikki hankkii vimpanpäällevehkeet,ja eipä tuolla ison N-ryhmän puolellakaan pärjää paria poikkeusta lukuunottamatta kuin mitsulla.
-Omasta mielestä tulisi palata vanhaan junnu-sm luokkajakoon,jos haluaa tehdä ammatti-uraa niin ajaa ännäläisellä ja paikallisharrastajat vetäis äffäläisillä-ja yleisöä tulisi.Olivat paljon vaihtelevampia kisoja katsoa aikoinaan...

Avatar
janzqu
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 71
Liittynyt: 02.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja janzqu » 02.09.2004 10:16

mä kyllä tarkoitin nuoret sprintti et miks ne ei saa ajaa eeesim.2000 rs:llä meillä olis nyt sit kaluston vaihto edessä :roll:

Avatar
Mopoilija
WRC
WRC
Viestit: 3125
Liittynyt: 25.07.2004 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mopoilija » 02.09.2004 18:24

janzqu kirjoitti:mä kyllä tarkoitin nuoret sprintti et miks ne ei saa ajaa eeesim.2000 rs:llä meillä olis nyt sit kaluston vaihto edessä :roll:
Eiköhän tuo ole ihan turvallisuus syistä.

Avatar
J_Mantyla
KV
KV
Viestit: 685
Liittynyt: 30.04.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja J_Mantyla » 02.09.2004 18:40

janzqu kirjoitti:mä kyllä tarkoitin nuoret sprintti et miks ne ei saa ajaa eeesim.2000 rs:llä meillä olis nyt sit kaluston vaihto edessä :roll:
Mun mielestä äffässä on toi 1600 hyvä raja. Ison äffän sallimalla olisi huimaa katsella poikia opettelemassa ajamaan 300-heppaisella M3:lla.

Pikku-N:ssä pitäisi laatia sääntö, jolla viimeisimmät luokitukset ovat nuorten luokalta karenssissa vaikka nyt viisi vuotta. Ne jotka kortin saatuaan jatkavat tosissaan eteenpäin vaihtavat pelinsä joka tapauksessa tuoreempaan versioon.

Avatar
Unto
KV
KV
Viestit: 728
Liittynyt: 29.04.2004 00:00
Paikkakunta: Valkeakiski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Unto » 03.09.2004 17:22

J_Mantyla kirjoitti:
janzqu kirjoitti:mä kyllä tarkoitin nuoret sprintti et miks ne ei saa ajaa eeesim.2000 rs:llä meillä olis nyt sit kaluston vaihto edessä :roll:
Mun mielestä äffässä on toi 1600 hyvä raja. Ison äffän sallimalla olisi huimaa katsella poikia opettelemassa ajamaan 300-heppaisella M3:lla.

Pikku-N:ssä pitäisi laatia sääntö, jolla viimeisimmät luokitukset ovat nuorten luokalta karenssissa vaikka nyt viisi vuotta. Ne jotka kortin saatuaan jatkavat tosissaan eteenpäin vaihtavat pelinsä joka tapauksessa tuoreempaan versioon.
Nuorten luokan auto sääntö on kinkkinen. F<1600 sääntö on sinänsä hyvä, että nuoret voi harrastaa "2000€ 1600 escortilla" suht järkevästi. Mutta sääntö sallii myös ylilyöntejä kuten "20000€ 200hv corolla gt" Sama asia toistuu N:nän autoissa. Astraa ja escorttia saa alle 10000€ kun huomattavasti tehokkaammasta hondasta parhaimmillaan pyydetään 50000€.
Se kysyy köyhältä nuorelta aikalailla luonnetta ja ajohuumoria, kun omalla "työvoitolla" ajat parempiosaisten kalustoa vasten.
Mielestäni nuorille voisi laatia säännöt, jotka tasaisi kalustojen eroa. Kyse on kuitenkin 16-18v koltiaisista, jotka haluavat harrastaa.
Jälleen kerran trophy autot olisi tähän omiaan. Siinä kun kalliin ja halvan auton ero ei ole niin suuri, ja autoja saa jo suht edullisesti. (ei ihan vielä 2000€) Siirtymä aikaa pari vuotta, niin synnytys tuskat hieman laimenisi??

Täysin eri juttu on se että ketä 16v pojan koltiaista kiinnostaa nissanin micra tai muu 1400cc etuveto?? Ilmeisesti auton täytyy työntää takaa ja olla vanhempi kuin kuljettaja :D

Avatar
Mopoilija
WRC
WRC
Viestit: 3125
Liittynyt: 25.07.2004 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mopoilija » 04.09.2004 11:42

Unto kirjoitti: Täysin eri juttu on se että ketä 16v pojan koltiaista kiinnostaa nissanin micra tai muu 1400cc etuveto?? Ilmeisesti auton täytyy työntää takaa ja olla vanhempi kuin kuljettaja :D
Minua jota pelottaa ajaa tuommoista +200hp corollaa :oops: ja myös siksi että rahaa ei ole paljon :(

Avatar
mac
B-junnu
B-junnu
Viestit: 29
Liittynyt: 22.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja mac » 04.09.2004 16:55

halvat trophy autot juu , mikäs sen polon hinta nyt olikaan öhläreillä ja muilla herkuilla :D

htr
KV
KV
Viestit: 539
Liittynyt: 08.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja htr » 04.09.2004 17:32

Rallista ei saa ikään eikä millään halpaa :(

Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras » 04.09.2004 18:53

mac kirjoitti:halvat trophy autot juu , mikäs sen polon hinta nyt olikaan öhläreillä ja muilla herkuilla :D
ei sen polo tarvia olla, kyllähän citikal ja suzukilkii on pärjätty tänä vuonna...

Vastaa Viestiin