pultattavat turvakaaret
- dudek
- Viestit: 5
- Liittynyt: 01.07.2004 00:00
pultattavat turvakaaret
En tiedä olenko vain tyhmä, mutta en kyllä saa tolkkua tuosta AKK:n sääntökirjasta turvakaarien osalta. Eli onko nyt sääntöjen mukaan laillista asentaa sprinttiautoon pultattavat kaaret vai ei? Tuolla sanotaan jotain saranoiduista liitoksista, mutta eihän ne sellaiset ole... Vähintäänkin epäselvästi sanottu mun mielestä.
- northwest
- KV
- Viestit: 832
- Liittynyt: 29.04.2004 00:00
- Paikkakunta: Tampere
Sääntökirjassahan on esitetty sallitut pultattavien liitosten mallit ja mihin niitä saa sijoittaa.Ja liitokset oltava sellaisia etteivät toimi SARANATYYPPISESTI,tällöinhän liitos pitää vain sivusuunnnassa esim pääkaaren ja etukaaren välisissä liitoksissa.Ainoa paikka joissa on sen tyyppisiä liitoksia käytetty on oviputken liitokset.
-Taitaa olla paras liitostyyppi se jossa on päittäin olevien putkien päällä putki jonka läpi menee pultit liittäen osat toisiinsa-
-Taitaa olla paras liitostyyppi se jossa on päittäin olevien putkien päällä putki jonka läpi menee pultit liittäen osat toisiinsa-
- saaspe-t
- A-Junnu
- Viestit: 76
- Liittynyt: 22.06.2004 00:00
- Paikkakunta: Valkeakoski
Omassa autossa on OMP:in kaaret, joissa on n. 20 cm putki liitoksen päällä. Jatkoskohta on lukittu on neljällä M8 pultilla. Jatkoskohta on sivukaarissa (auton pituussuunnassa) suunnilleen pään kohdalla.
Tällä on saatu kaaret kahteen osaan, ja ne saa sisään ilman purkua ja hitsattavia kohtia. OMP:in kaarissa on tosin sertifikaatti, mutta samalla tavalla jatkettuna käy itsetehdytkin.
Tällä on saatu kaaret kahteen osaan, ja ne saa sisään ilman purkua ja hitsattavia kohtia. OMP:in kaarissa on tosin sertifikaatti, mutta samalla tavalla jatkettuna käy itsetehdytkin.
- KMS
- A-Junnu
- Viestit: 64
- Liittynyt: 18.05.2004 00:00
Sääntökirjassa on se huono puoli, että pitää osata lukea... :?
Pelkkä selaaminen ei riitä.
Neuvon tekemään niinkuin moni muu. Hankit sääntökirjan kirjana. Ja luet sitä aina kun et tee jotain muuta. Esim vessassa, nukkumaan mennessä, matkoilla, lomilla, autotallilla (kannattaa hankkia tallille oma kopio).
Itse olen lukenut tekniikka osion noin 400 kertaa ja silti aina välillä pitää jokin asia kirjasta tarkistaa.
Jos jatkossa on aikomus ajaa jopa kilpaa, niin on hyvä tietää mitä tekee, niin ei tule sitten Yllätyksenä vaikkapa katsastuksesta hylsy. Paras olisi jos joka teamissa olsi edes yksi joka osaa ulkoa sääntökirjasta oman luokan säännöt.
Tuli ehkä vähän messu, mutta harmittaa kun sääntökirja on kirjoitettu niin, että vasta noin 10. lukukerralla alkaa oman ryhmän säännöt aukeamaan.
Samoten harmittaa kun usein sääntökirja luetaan vähän "Nopeesti" ja sitten pitää naama punasena huutaa katsastusmiehen kanssa kilpaa selvästä asiasta joka on jäänyt huomaamatta... :(
Pelkkä selaaminen ei riitä.
Neuvon tekemään niinkuin moni muu. Hankit sääntökirjan kirjana. Ja luet sitä aina kun et tee jotain muuta. Esim vessassa, nukkumaan mennessä, matkoilla, lomilla, autotallilla (kannattaa hankkia tallille oma kopio).
Itse olen lukenut tekniikka osion noin 400 kertaa ja silti aina välillä pitää jokin asia kirjasta tarkistaa.
Jos jatkossa on aikomus ajaa jopa kilpaa, niin on hyvä tietää mitä tekee, niin ei tule sitten Yllätyksenä vaikkapa katsastuksesta hylsy. Paras olisi jos joka teamissa olsi edes yksi joka osaa ulkoa sääntökirjasta oman luokan säännöt.
Tuli ehkä vähän messu, mutta harmittaa kun sääntökirja on kirjoitettu niin, että vasta noin 10. lukukerralla alkaa oman ryhmän säännöt aukeamaan.
Samoten harmittaa kun usein sääntökirja luetaan vähän "Nopeesti" ja sitten pitää naama punasena huutaa katsastusmiehen kanssa kilpaa selvästä asiasta joka on jäänyt huomaamatta... :(