Opelin laatikko(kadett)

Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
Avatar
Jantzu84
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 64
Liittynyt: 23.03.2006 00:00
Paikkakunta: pmk

Opelin laatikko(kadett)

Viesti Kirjoittaja Jantzu84 » 20.12.2007 22:49

Kertokaas viisaamat nyt.Auto on 8venanen r:f kadetti ja laatikko on f-20 mallia vakio.saako siihen esim.4.66 välitystä ja lukkoa ilman muutoksia.Suositelkaa kukkaro ystävällistä pakettia.Tai mikä siihen kannattaa hommata.onkos lukosta miten paljon hyötyä etuvetosessa.
Tuleva wrc kuljettaja :)

Avatar
RacingMedia
KV
KV
Viestit: 603
Liittynyt: 30.04.2004 00:00
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RacingMedia » 21.12.2007 00:03

Lukon ja välityksen saa ilman muutoksia..

Lukko helpottaa kyllä!

Avatar
RacingMedia
KV
KV
Viestit: 603
Liittynyt: 30.04.2004 00:00
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RacingMedia » 21.12.2007 10:17

Laitoin yv:tä!

Avatar
arif
Viestit: 4
Liittynyt: 02.08.2009 00:00

Viesti Kirjoittaja arif » 19.08.2009 18:14

Minkälainen homma tuo lukko juttu ois f16 ja f20 laatikoihin?
Varttimaili ajoa+normaali siviiili käyttö ahetulla opel 8v koneella.

Avatar
LRT
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 125
Liittynyt: 25.09.2006 00:00

Viesti Kirjoittaja LRT » 20.08.2009 16:33

Samaa kyselen mistä ja mihin hintaan???

Avatar
Dohc
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 135
Liittynyt: 12.06.2007 00:00

Re: Opelin laatikko(kadett)

Viesti Kirjoittaja Dohc » 04.12.2012 19:15

Jatkan tätä vanhaa ketjua. Olis tarkotus hankkia Opelin F-20 laatikkoon tiheämpää peränvälitystä. Mitä välitystä olette käyttäneet (4,66) vai mitä? Ja miltä valmistajilta saa? Ainakin SFF-Pyörältä saa 4,66 välitystä? Laatikko on siis vakio F-20 jossa lukko ja nyt pitäs saada tiheämpää peränvälitystä. Toivottavasti joku viittis vastata,kiitos.

Avatar
fordesko
B-junnu
B-junnu
Viestit: 37
Liittynyt: 20.02.2005 00:00

Re: Opelin laatikko(kadett)

Viesti Kirjoittaja fordesko » 04.12.2012 20:22


valluk
Viestit: 6
Liittynyt: 25.12.2012 13:54

Re: Opelin laatikko(kadett)

Viesti Kirjoittaja valluk » 06.02.2013 18:11

olen kanssa etsinyt kadettiin, f-20 lootaan perävälitystä.. ake-gears ja ssf-pyörä ilmoitti että ei saa tällä hetkellä, mut puhuivat jostakin waipista?? joku ulkomaan putinki että sieltä sais. onko kellään tietoo tai linkkiä kyseiseen puulaakiin? kiitos jo etukäteen!

Avatar
jukebox
Viestit: 10
Liittynyt: 30.04.2004 00:00

Re: Opelin laatikko(kadett)

Viesti Kirjoittaja jukebox » 06.02.2013 18:46

Minä olen tuolta ottanut osia, sieltä saa lukkojakin jne. Neuvoa tulee kun vain kysyy. Toimitus nopeaa
http://www.mathijssentechnics.nl/

valluk
Viestit: 6
Liittynyt: 25.12.2012 13:54

Re: Opelin laatikko(kadett)

Viesti Kirjoittaja valluk » 06.02.2013 20:06

jukebox kirjoitti:Minä olen tuolta ottanut osia, sieltä saa lukkojakin jne. Neuvoa tulee kun vain kysyy. Toimitus nopeaa
http://www.mathijssentechnics.nl/

ei vaan taida just nuita välityksiä olla..

Avatar
TeemuPetteri
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 94
Liittynyt: 19.02.2010 00:00
Viesti:

Re: Opelin laatikko(kadett)

Viesti Kirjoittaja TeemuPetteri » 06.02.2013 22:58

C-mallin Asconasta löytyis vakiovälitys 4,19. F16 ja F20 osat käy ristiin, poislukien perävälityksien poskilaakerit.

Lisää inffoa löydät tuolta.
http://www.opel-infos.de/getriebe/f16_5.html

Avatar
Trophy
KV
KV
Viestit: 450
Liittynyt: 05.05.2004 00:00
Viesti:

Re: Opelin laatikko(kadett)

Viesti Kirjoittaja Trophy » 06.02.2013 23:19

Dohc kirjoitti:Jatkan tätä vanhaa ketjua. Olis tarkotus hankkia Opelin F-20 laatikkoon tiheämpää peränvälitystä. Mitä välitystä olette käyttäneet (4,66) vai mitä? Ja miltä valmistajilta saa? Ainakin SFF-Pyörältä saa 4,66 välitystä? Laatikko on siis vakio F-20 jossa lukko ja nyt pitäs saada tiheämpää peränvälitystä. Toivottavasti joku viittis vastata,kiitos.
Tuoltakin löytyy aiheeseen liittyvää: http://www.quaife.co.uk/

Avatar
TeemuPetteri
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 94
Liittynyt: 19.02.2010 00:00
Viesti:

Re: Opelin laatikko(kadett)

Viesti Kirjoittaja TeemuPetteri » 06.02.2013 23:26

ja vielä lisähuomautukseksi laatikossahan ei ole ns. suoraa vaihdetta, jotenka kokonais välitys ei ole sama kuin perävälitys. Jotenka kun valkkaat tiheimmän laatikon ja siihen tiheimmän välityksen, on muutos dramaattinen vakio F20 laatikkoon verrattuna. Ja homma maksaa korkeintaan satasia!!

Aikanaan suomessa myytiin metroautosta tyyliin 200kpl 1,6l C-Asconoita ja liki saman verran niihin kuuluvia vaihdelaatikon ratas sarjoja ;)

laskinpa joutessani sinulle välitykset ja loppunopeudet kierroksilla 8000rpm, renkaalla 195/65 R15.

sinulla nyt kokonaisvälitys 3,145 jolla loppunopeus 190Km/h
jos nykyisessä laatikossa olisi 4,66 perä kokonaisvälityksesi olisi 4,129 jolla loppunopeus 145Km/h

F16 RC variaatio 1 rataspaketti ja 1,6l asconan tai kadetin 4,19 perä kokonaisvälityksesi olisi 3,737 jolla loppunopeus 160Km/h

Rallipyörä on toki halkaisijaltaan isompi, joten loppunopeudet ovat suurempia todellisuudessa. Löytyi vain helposti tuo laskennassa käytetyn renkaan halkaisija.

valluk
Viestit: 6
Liittynyt: 25.12.2012 13:54

Re: Opelin laatikko(kadett)

Viesti Kirjoittaja valluk » 08.02.2013 12:12

kiitoksia vastauksista! tuolta quiafelta ainakin saa näköjään :)

Avatar
jesse
B-junnu
B-junnu
Viestit: 44
Liittynyt: 17.01.2005 00:00

Re: Opelin laatikko(kadett)

Viesti Kirjoittaja jesse » 16.07.2013 21:03

Mahtaako tuo sopia orkkis f16-f20 askiin?
http://kimtech.fi/data/documents/Opel=204.66.JPG

Vastaa Viestiin