B-Ryhmän Lada

Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
Avatar
kent
Yleinen
Yleinen
Viestit: 205
Liittynyt: 07.10.2004 00:00
Viesti:

B-Ryhmän Lada

Viesti Kirjoittaja kent » 22.10.2004 20:00

Millanen laite mahtais olla,kyseisellä koneella,ja 5-v fiatin suorakytky laatikolla ois myynnissä.Kokemuksia kyseisestä koneesta?saundit ainakin makeat

Avatar
peteracing
KV
KV
Viestit: 675
Liittynyt: 21.08.2004 00:00
Paikkakunta: kemi

vfts???

Viesti Kirjoittaja peteracing » 22.10.2004 23:37

tarkotat kai vfts:ää.. varmaanki aika kiree peli. mut mitäs meinasit ajella? f:äänhän se ei mee..ku siinä o ne alumiini luukut ja pleksi ikkunat.
pakosarjaki taitaa olla laiton äffässä sen paloseinä pykälän takia,paitsi että kyllä ne ainaki mun anto ajaa sellasella. ainaki mun auto oli aika "erikoinen" ajaa...ei ne kuitenkaan käänny!! ja kyllä sellasella vituttaa ajaa tojotien kans kilpaa samassa luokassa ...varsinki ku ei osaa muutenkaan ajaa. :cry: siis mulla oli f:läinen...enkä ikinä oo ees nähny oikeeta vfts:ää...tää oli vaan mun mielipide
power is nothing without control...

Avatar
kent
Yleinen
Yleinen
Viestit: 205
Liittynyt: 07.10.2004 00:00
Viesti:

B-ryhmän LADA

Viesti Kirjoittaja kent » 23.10.2004 00:08

Rallisprinttiä ajattelin kokeilla,tuntui ainakin toi ryki olevan sitä luokkaa,että ei siit ainakan kiinni ole!Miten se kone eroaa tavallisesta 1600 myllystä?

Avatar
peteracing
KV
KV
Viestit: 675
Liittynyt: 21.08.2004 00:00
Paikkakunta: kemi

eroaa...

Viesti Kirjoittaja peteracing » 23.10.2004 02:43

no se tehohan on aika kaxpiippunen juttu.., mulla oli omassa tossa oulun penkissä 100kw/154nm,5v. suorakytky ja 5.37perä. se tuntuu että se vetää ihan raivona ku se askel passaa nii hyvin(ei kyllä koskaan käyty starlettien kans kokeileen ett paljo ois tullu takkiin suoralla). sitte ladassa o se huono puoli ett osat pyörii piireissä..johtaa käytännössä siihen ett joudut ajaan huonoilla jo toisten käytöstä poistetuilla osilla. noista koneista o ollu kaikenlaista huhua,yx kaveri o ostanu joskus aikoinaan jyskälästä joltain venäläisiltä sellasen koneen eikä siinä oo ollu kannentiivistettä 8O ...jotain puhetta oon kuullu myös titaani veiveistä ym..
mut varmaa tietoo ei oo...aika vähän niistä tuntuu löytyvän tietoo. hannukaisen seppo vissiinki o niistä eniten perillä suomessa...näin oon kuullu. en kyllä suosittele ladaa jos meinaat aloittaa harrastusta, itse vaihdoin ihan perus escon (n.4000¤) ja tuntu alux ett se ois paljo laiskempi ku se ei piipaa mut kyllä kello enempi voortista tykkää,eka testillä nauratti ku tuntu ett se menee ihan itestään...vaikka nokkaa kaivais ysikympeissä :lol:
että kyllä mulla ainaki o ihan hirvee respecti kaikkia niitä kohtaan jotka ajaa ladalla kovaa...
power is nothing without control...

Jankos
KV
KV
Viestit: 417
Liittynyt: 29.04.2004 00:00
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Jankos » 23.10.2004 09:27

Mitä eroa vfts:n koneella on äffäläiseen: Ei mitään. Tänäpäivänä noihin saa jo parempaa nokkaa kuin b-ryhmän aikoina eli hyvin tehtyjen koneiden pitäisi olla tehokkaampia tänäpäivänä.

Mitä taas tulee ajettavuuteen niin kyllä tuon omani ainakin olen saanut aika hyväksi ajaa. Ei vetele suoralla, kääntyy mutkiin, takapään pito hyvä mutkissakin (kunhan vaan polkee lisää kaasua...). Edellisessä kisassa jouduin kerran nykäseen käkkäriä, kun meinas hitaassa mutkassa oja lähentyä ja irtosoralla ei pyörä enää pitänyt. Eli aika hyvin tuo nyt on balanssissa. Mutta kyllä se työtä on vaatinut että tuohon malliin sen on saanut.

Kone mulla on melko laiska mutta näyttää sillä silti vielä ehtivän kyläkisoissa a-junnuissa.

Ja b-ryhmäläisenä kait saa ajaa sprinttiä eli menee ss-sääntöihin (en ole varma) ja luukkujen vaihdolla pääsee ralliin.

Multa voit tulla alustan vinkkejä hakemaan paikanpäältäkin kun et niin mahottoman kaukana asu...
Ei tiedolla, ei taidolla, vaan Vakiokipolla :D

Avatar
kolli
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 75
Liittynyt: 05.06.2004 00:00

vfts

Viesti Kirjoittaja kolli » 23.10.2004 11:47

Moro vaan lada fanit, mulla ittelläni oli aikanaan laatokka ja voin sanoa että voimaa lähtee , mutta niin hän se on jokavehkeen kanssa kun vain panostaa, mä ostin aikanaan laatokan jossa oli kaikki luukut ja ovet alumiinia, kaikki oli tehty ryssissä ja ei voi kun kehua, jos oikein muistan niin painoero oli noin 80 kg orkkis luukkuihin verrattuna, kääntyvyyttä oli parannettu kääntövarsia muuttamalla,(topparit pois jne) pyörän kulmia muuttamalla...kone oli ostaessa palasina mutta ostin siihen latviassa tehdyn pannun ja koneesta jarrutettiin 172 hv, eli takapyörissä oli 140 hepoa 8500 kierosta, ongelma oli että kone ei toiminut alle 5000 ja hankala oli ajaa, ryssät kun oli tehny mootorin p******n korkea puristeiseksi ja kasattu normaali pahvilla, kun olis liekkirenkaita pitäny käyttää,myöhemmin puristuksia pudotettiin ja peräkin muutettiin , laitettiin panjoon enkku ford murikka(ladan akselit käy suoraan) ja väännettiin panjoa aurauksen puolelle ja kyllä suoraan kulki. Jos jostakin löytyy aivan aito venäjällä tehty VFTS niin se on hieno peli, ryssät on tehny hienoja yksityis kohtia mm. titania käyttämällä, komeet migin rundi kellot kevlari koje laudat jne. jos teet sprinttiin laatokkaa ja haluat siihen ison ladan pannun, niin tee kone 1.7 ruisku koneeseen, siinä on vastapaino kampura ja lohkon voi porata yli neljä milliä isommaks, mäntia saa klaukkalan Hämiksen kautta latviasta(millaisia tahansa), eikä ole hinnalla pilattuja, ja eiku fordsonia kiusaamaan

Avatar
rutja
Yleinen
Yleinen
Viestit: 222
Liittynyt: 30.04.2004 00:00
Paikkakunta: Virolahti

Re: vfts

Viesti Kirjoittaja rutja » 23.10.2004 11:59

Osia vois kysellä viipurista. Siellähän on vaikka millä mitalla kaikennäköistä autotarvikeliikettä. Osia ja tekijöitä varmasti löytyy.

Avatar
kolli
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 75
Liittynyt: 05.06.2004 00:00

VFTS

Viesti Kirjoittaja kolli » 23.10.2004 12:51

Ei millään pahalla, mutta oon pyörinyt venäjän maalla sen verran että viipurista et saa kun sorvin osia, kyllä ryssän maalla on aina lahdettävä aina pietariin asti, jos sulla eisatu olemaan niin sanottua päällys miestä, joka hoitaa hommat siellä päin, kyllä jos laatokkaan osia tarttee, niin viron puolelle kannattaa kääntyä sellä niitä latikoitakin väsätään ja latvia on toinen mesta, mutta kannattaa kääntyä niitten kavereitten puoleen jotka sieltä roudaa laatikoita jne. esm Hämis tietää sieltä paljon(jiihoo 1), muistaakseni se ajo aikanaan oikeella VFTS laatokalla konalan laskuun aika paljon, ja on varmasti kontakteja siihen suuntaan, tietää mistä saa laatokan osia.

Avatar
peteracing
KV
KV
Viestit: 675
Liittynyt: 21.08.2004 00:00
Paikkakunta: kemi

172hp...

Viesti Kirjoittaja peteracing » 23.10.2004 15:45

ohhoh...172 heppaa kuulostaa aika paljolta. mulla sano prokkolan seppo että se meän 100kw:tä alkaa hipoon sen penkin lada pohjia..
kaikkiin sprintti starletteihinki pitäs varmaan tilata venäjältä ladan monsterimoottori ni alkas vetään... :lol:
mut oon kyllä kuullu ett noista etelästä ostetuista rallimoottoreista o junassa lähteny 10-20% tehoa...johtuu varmaan ilmastosta :roll:
power is nothing without control...

Avatar
kolli
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 75
Liittynyt: 05.06.2004 00:00

VFTS

Viesti Kirjoittaja kolli » 23.10.2004 17:40

Jep. kyllä se näin vain oli, luuletko sä että minä tännesatuja huvikseni kirjoittelen, se missä tehot kyseisestä vehkeestä mitattiin oli pv-tuning lahden seudulla ja vuosiluku oli 2000, paikan päällä oli porukkaa itseni lisäksi ihmettelemässä melkoinen joukko, siitä en tiedä miten paljon penkissä oli virhettä, mutta mitä minulle kerrottiin niin penkin piti tuohon aikaan olla suomen uusimpia ja näyttää totta, mutta kyllähän koneesta saa enenpi kuin 100 kw, olihan Jäntin Kaitsun laatokassakin puolentoista sataa heppaa, tiedän vaan koska kyseinen auto meni sedälleni joensuun liepeille, ja kyllähän Jäntti F- cupissa kusetti laatokalla melkosta kaartia, että jos sulla ei vehkeet vedä niin ei voi mitään, mutta ei ole tapana paskaa puhua jos asia vain on näin. Etsi ittellesi video itä-rallista vuodelta 1989 silloin ajettiin muistaakseni viimeisen kerran B-ryhmän cup ja kyllä laatokat vetää pitkälläkin perällä audi guatroista puhumattakaan, ajoin muuten kyseisessä rallissa itsekkin tosin escortilla

Avatar
unissakaahaaja
B-junnu
B-junnu
Viestit: 27
Liittynyt: 18.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja unissakaahaaja » 23.10.2004 17:41

ette oo nähny sit oikeet ladaa viäl, kotikonstein siit saa jo sen 100kw eikä siin tarvii mitään titaani eikä muitakaan ihme osia :twisted:

Avatar
Kollo
KV
KV
Viestit: 351
Liittynyt: 02.05.2004 00:00

Tehot

Viesti Kirjoittaja Kollo » 23.10.2004 17:53

Kyllä Terijoen Quattroissa oli 160-170 hepoo, puheiden mukaan ainakin. Lievemmissäkin oli 130-140 hp. Siihen aikaan tuli talleilla ja testeissä pyörittyä.
Lohko ja vauhtipyörä muistaakseni oli silloin heikkoja kohtia.

Talleillahan aina puhutaan tosin kaikenlaista, mutta kyydissäkin olleena voin todeta, että oli kyllä räyhäkkäitä pelejä!

htr
KV
KV
Viestit: 539
Liittynyt: 08.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja htr » 23.10.2004 17:55

100 kw(koneesta) on mopo. Kaverin ladasta mitattu 157hv. En epäile tuota 172hv yhtään.

Avatar
kent
Yleinen
Yleinen
Viestit: 205
Liittynyt: 07.10.2004 00:00
Viesti:

100kw

Viesti Kirjoittaja kent » 23.10.2004 19:01

jospa se ois ollut pyöräteho,niin sit aika hyvä mut jos koneteho ni trabantitkin latelevat ohi!1300 otettu sen verran

Avatar
peteracing
KV
KV
Viestit: 675
Liittynyt: 21.08.2004 00:00
Paikkakunta: kemi

anteeksi...

Viesti Kirjoittaja peteracing » 23.10.2004 19:34

pyydän anteeksi jos joku otti tästä nokkiin..
ei ollu tarkotus aliarvioida kenenkään kalustoa eikä epäillä ketään paskanjauhajaksi...
ihmettelin vaan ku on vehkeissä ni saatanasti ruttua... 8O
power is nothing without control...

Vastaa Viestiin