BDG Escortit ja 400 Opelit,valaiskaa tyhmää!
-
- A-Junnu
- Viestit: 64
- Liittynyt: 28.07.2004 00:00
BDG Escortit ja 400 Opelit,valaiskaa tyhmää!
En oikein ymmärrä miksi ei nyky päivänä sallita F ryhmässä käyttää yllä mainittuja veto vehkeitä.Kun vertaa huippu Bemarien tehoja ja vanhoja huippu kaksivetosia niin olisi vähintäänkin kohtuullista saada nuo vanhemmatkin vehkeet voitto taisteluihin.Historikkki kisoissa niitä on jo olemassa niin miksi sitten ei F:ssä.
- MrSpoon
- KV
- Viestit: 627
- Liittynyt: 30.04.2004 00:00
jarouski kirjoitti:Näitä ko. autoja ei ole luokiteltu 16 venttiilisiksi..
Eikö näin ole?!?
Kukas ne venttiilit on vienyt, eilen ne vielä oli 16 venasia.
http://www.cosworthrsclub.com/fordarkis ... s1600.html
Johtuu siitä että kukaan ei uskalla ylhäällä päättä asioista...
Eniten vahinkoja sattuu kotona, eli käy vieraissa...
-
- A-Junnu
- Viestit: 119
- Liittynyt: 16.05.2004 00:00
Onneksi ei nähdä
Paljon mieluimmin näkisin nämä hienot ja harvinaiset kilpurit esim nolla-autotehtävissä.
mukava olisi myös historic kisoissa autoja katsella.
F-ryhmässä ajetaan kilpaa, eikä kunnioiteta auton historiaa.
mukava olisi myös historic kisoissa autoja katsella.
F-ryhmässä ajetaan kilpaa, eikä kunnioiteta auton historiaa.
- mickey69
- A-Junnu
- Viestit: 141
- Liittynyt: 07.07.2004 00:00
- Paikkakunta: Padasjoki
- Viesti:
Kyseiset pelit oli aikanaan luokiteltu nelosryhmään, ja äffään kelpaa autot joissa kansainväliset luokitukset ryhmiin 2, N ja A ovat päättyneet.... (oikaiskoon joku paremmin tietävä) Ehkä nuo harvalukuiset pelit on parempi säästää historiikki hommiin.... Vielä kun löytäis jostain Fiat 131Abarthin... Vois vaan äkkiä historian vaaliminen jäädä toisarvoiseksi seikaksi.. 

- Mopoilija
- WRC
- Viestit: 3125
- Liittynyt: 25.07.2004 00:00
- Viesti:
eiköhän se ole BDA eikä BDG escortti.
http://www.tumpelorallysport.com/
http://www.arosolutions.com
------------------------
"Must drive carefully, there´s some corner here and there..." - Gigi Galli
http://www.arosolutions.com
------------------------
"Must drive carefully, there´s some corner here and there..." - Gigi Galli
- escortcosworth
- WRC
- Viestit: 905
- Liittynyt: 21.08.2004 00:00
- Paikkakunta: Hyvinkää
- Viesti:
- JLe
- A-Junnu
- Viestit: 138
- Liittynyt: 08.05.2004 00:00
- Viesti:
BD-moottorit
Saman BD-sarjan koneitahan BDA ja BDG ovat; Belt Driven type A, Belt Driven type G jne. Viimeinen kirjain ilmaisee (ainakin) moottorin tilavuuden, mutta kansankielessä nuo kaikki kuutiotilavuudeltaan n. 1300 -> olevat Belt Driven -koneiset Escortit on BDA:ta. Näin ainakin Opelistin ymmärrysten perusteella. Joskus vuosia sitten löysin netistä hienosti kerrottuna viimeisten kirjainten selitykset, mutta enpäs enää muista mistä.
-
- A-Junnu
- Viestit: 64
- Liittynyt: 28.07.2004 00:00
BDG
Mun mielestä toi BDG hoppa on kyllä se suurin ja tehokkain ´peetuista`.Lieneeköhän se noin 2,2 litrainen versio.Olen sitä mieltä,että toi historiikki homma on kyllä pää osin tosi kaukana vanhojen autojen `kunnioituksesta´.Sallimalla 16 v hopat ja opelit saataisiin kyllä kärkitaistoihin vähän uutta väriä bemujen ja corollien sekaan tuonne F ryhmään.Olettekos sattuneet käymään tuolla historikki miesten netti sivuilla,siellä on koko ajan joku riitely ja syyttely meneillään.Ei ole itellä mitään vastaan vanhoja autoja mutta jotenkin tuntuu,että homma on mennyt aivan liian kireä pipoiseksi.
- NikoN
- Yleinen
- Viestit: 199
- Liittynyt: 02.05.2004 00:00
- Viesti:
Re: BD-moottorit
Eikös BDA ollut 1800 ja BDG sen kakslitranen versio?
- jiihoo1
- Yleinen
- Viestit: 152
- Liittynyt: 07.05.2004 00:00
16v vanhukset..
Ei taida olla oikeen ideaa ottaa 400 ja bd sarjan moottoreita f ryhmän puolelle, alkaa sitten homma maksamaan oikeen tosissaan, uusi bdg maksaa 50000¤ englannissa.... Risseltä 400:n raakakansi 7500¤...
Vaihtoehto, mielestäni hyvä sellainen olisi sallia Fordeihin cossun koneen käyttö ja Opeleihin esim Kadett 16V:n kone, aihioita riittää ja ei tarvitsisi tuskailla puhkiporattujen lohkojen kanssa.... Eikä kuitenkaan hypittäisi minkään merkin nenille tehojen suhteen.. samallahan voisi sallia 4AG:n starlettiin, tai jopa 2.0-16V celican moottorin, kuten Eestissä....
Vaihtoehto, mielestäni hyvä sellainen olisi sallia Fordeihin cossun koneen käyttö ja Opeleihin esim Kadett 16V:n kone, aihioita riittää ja ei tarvitsisi tuskailla puhkiporattujen lohkojen kanssa.... Eikä kuitenkaan hypittäisi minkään merkin nenille tehojen suhteen.. samallahan voisi sallia 4AG:n starlettiin, tai jopa 2.0-16V celican moottorin, kuten Eestissä....
-
- Yleinen
- Viestit: 271
- Liittynyt: 19.05.2004 00:00
- Viesti:
- northwest
- KV
- Viestit: 832
- Liittynyt: 29.04.2004 00:00
- Paikkakunta: Tampere
Syy miksi noita muutoksia ei tulla koskaan tekemään sääntöihin on se että Akk haluaa että kalusto myös F-ryhmässä uudistuisi,on sieltä todettu että eskortit ja askoonat kuuluu historikkiin.Ongelma vaan on se että ei näytä korollalle olevan tulossa voittajaa vielä pitkään aikaan pikkuluokkaan...jos koskaan.Pemari on uudistanut tulollaan kyllä isonluokan.
- jjs
- Yleinen
- Viestit: 281
- Liittynyt: 18.06.2004 00:00
Näinhän se on, mutta talouspolitiikka karkaa hanskasta. Alunperin tarkoituksena oli "ajaa loppuun luokituksista tipahtaneet autot" ja pitää halvalla hauskaa.
Säännöt mielestäni ovat toisaalta ehkä liian vapaat (tekniikka, alusta), kustannukset ovat jo vuosia sitten karanneet. Myös sääntöjen "toispuoleinen kireys" (kori/perusmoottori/vetotapa) on rajoittamassa ryhmää merkkiluokiksi tilavuuden mukaan, uusia korimalleja tulee hyvin rajoitetusti. Ei kai kovin hyvä juttu...
On käynyt mielessä mm. että rajoittamalla alustaa (ei irtosäiliöiskareita jne) saataisiin vähän hankinta- ja säätökuluja kuriin, koripuolella taas voitaisiin sallia uudempi hylsy johon saisi tehdä esim. muutoksen takavetovoimansiirrolle (ei kallista, vie kyllä aikaa), ja rajoittaa ehkä käytettävä "vierasakselisto" vaikka jäykäksi (a la Atlas/Volvo). Ko. operaatioon ei voi enää olla esteenä ainakaan rakentelua rajoittava suomen autoverotusprosenttitaulukko, punakilpisiä kun olisivat. Katsastus kuten tähän saakka.
Moottoreiden osalta tyyliin saman kauppamerkin perusmoottori samalla sylinteriluvulla, muuten kuten ennen.
Englannissa homma toimii hienosti, tosin kustannukset sielläkin ovat karanneet mutta autot on mielenkiintoisia.
BDA:n tilavuudet ja koodit löytyy mm. googlettamalla. Alku on tämä; Belt Driven, sitten tilavuus A= 1601cc, G ja X= 1998cc, H= 1299cc jne. Cossu ei koskaan itse käyttänyt termiä BDT (T= turbo / RS1700T ja RS200), kone oli enemmänkin Zakspeedin ja Schrickin suunnittelema, tosin BDA -pohjalle. BDT-E "ei ole lainkaan Cossu", vaan sen suunnitteli Brian Hart RS200E:hen.
400:n Asconan ja Mantan koneen suunnitteli muuten myös Cosworth, samoin kuin Kadett/Astran 2,0 16V:n
Säännöt mielestäni ovat toisaalta ehkä liian vapaat (tekniikka, alusta), kustannukset ovat jo vuosia sitten karanneet. Myös sääntöjen "toispuoleinen kireys" (kori/perusmoottori/vetotapa) on rajoittamassa ryhmää merkkiluokiksi tilavuuden mukaan, uusia korimalleja tulee hyvin rajoitetusti. Ei kai kovin hyvä juttu...
On käynyt mielessä mm. että rajoittamalla alustaa (ei irtosäiliöiskareita jne) saataisiin vähän hankinta- ja säätökuluja kuriin, koripuolella taas voitaisiin sallia uudempi hylsy johon saisi tehdä esim. muutoksen takavetovoimansiirrolle (ei kallista, vie kyllä aikaa), ja rajoittaa ehkä käytettävä "vierasakselisto" vaikka jäykäksi (a la Atlas/Volvo). Ko. operaatioon ei voi enää olla esteenä ainakaan rakentelua rajoittava suomen autoverotusprosenttitaulukko, punakilpisiä kun olisivat. Katsastus kuten tähän saakka.
Moottoreiden osalta tyyliin saman kauppamerkin perusmoottori samalla sylinteriluvulla, muuten kuten ennen.
Englannissa homma toimii hienosti, tosin kustannukset sielläkin ovat karanneet mutta autot on mielenkiintoisia.
BDA:n tilavuudet ja koodit löytyy mm. googlettamalla. Alku on tämä; Belt Driven, sitten tilavuus A= 1601cc, G ja X= 1998cc, H= 1299cc jne. Cossu ei koskaan itse käyttänyt termiä BDT (T= turbo / RS1700T ja RS200), kone oli enemmänkin Zakspeedin ja Schrickin suunnittelema, tosin BDA -pohjalle. BDT-E "ei ole lainkaan Cossu", vaan sen suunnitteli Brian Hart RS200E:hen.
400:n Asconan ja Mantan koneen suunnitteli muuten myös Cosworth, samoin kuin Kadett/Astran 2,0 16V:n
