EM-kandikisa Kouvolassa 7.-8.6.08
- akluoto
- A-Junnu
- Viestit: 87
- Liittynyt: 13.06.2005 00:00
EM-kandikisa Kouvolassa 7.-8.6.08
Nyt kaikki kisaamaan Kouvolaan!!!
Ajettavia luokkia on neljä, joten sopiva luokka pitäisi löytyä kaikille. (sopii myös hieman vanhemmallekin kalustolle).
Kaikkien kilpailuun osallistuvien kuljettajien kesken arvotaan Sonyn 40" digitaalinen taulu-tv! Arvonta suoritetaan palkintojen jaon yhteydessä.
HUOM! Kilpailussa Nez-sääntöjen mukaiset rahapalkinnot!!!
Lisätietoa kilpailusta osoitteessa www.valua.fi
Kisan sivut ovat nyt myös suomenkielisinä
Ajettavia luokkia on neljä, joten sopiva luokka pitäisi löytyä kaikille. (sopii myös hieman vanhemmallekin kalustolle).
Kaikkien kilpailuun osallistuvien kuljettajien kesken arvotaan Sonyn 40" digitaalinen taulu-tv! Arvonta suoritetaan palkintojen jaon yhteydessä.
HUOM! Kilpailussa Nez-sääntöjen mukaiset rahapalkinnot!!!
Lisätietoa kilpailusta osoitteessa www.valua.fi
Kisan sivut ovat nyt myös suomenkielisinä
- akluoto
- A-Junnu
- Viestit: 87
- Liittynyt: 13.06.2005 00:00
Nyt kaikki kilpailijat ilmoittautumaan sankoin joukoin EM-kandikisaan Kouvolaan!!! Ilmoittautuminen päättyy huomenna!!! Eli jos olet epäillyt että ajetaanko kisaa vai ei, niin kyllä ajetaan.. Kaikki sankoin joukoin nyt kilpailemaan ja auttamaan Suomea saamaan EM-kisat ensi vuodelle :D
HUOM! NEZ-sääntöjen mukaiset rahapalkinnot!
HUOM! NEZ-sääntöjen mukaiset rahapalkinnot!
- Hioja
- A-Junnu
- Viestit: 143
- Liittynyt: 16.02.2007 00:00
- Viesti:
Missä ovat Suomalaiset crossi kuskit? Noin vuosi sitten alettiin puhumaan EM-kisojen saamiseta suomeen, aikaa on ollut tarpeeksi valmistautua kisaan. Puuhamihet on saanut kandikisan tänne ja nyt kilpailijat on sitä mieltä ettei tänne tarvita EM-kisaa. Pois jäänti kisasta on mielestäni suora poikotti hanketta kohtaan.
Puolustellaanko pois jääntiä, "Ei rahoitus anna mahdollisuutta" kuitenkin on käytetty rahoitusta haettaessa pointina EM-kandikisaa ja ei tullakaan.
"Joka viikonloppu kisoja, ei jaksa" karting väki liikkuu todellakin joka viikonloppu jossainpäin suomea kisoissa.
Tekniset ongelmat on ymärrettäviä kun ei saa kalustoa kuntoon. Autoja on silti ehjänä jolla vois osallistua.
Hyvät kilpailija miettikää niitä panostuksia mitä puuhamiehet on asian eteen tehneet, ne ei ole pikkusummia. Ilman kilpailijita ei ole kilpailujakaan.
Puolustellaanko pois jääntiä, "Ei rahoitus anna mahdollisuutta" kuitenkin on käytetty rahoitusta haettaessa pointina EM-kandikisaa ja ei tullakaan.
"Joka viikonloppu kisoja, ei jaksa" karting väki liikkuu todellakin joka viikonloppu jossainpäin suomea kisoissa.
Tekniset ongelmat on ymärrettäviä kun ei saa kalustoa kuntoon. Autoja on silti ehjänä jolla vois osallistua.
Hyvät kilpailija miettikää niitä panostuksia mitä puuhamiehet on asian eteen tehneet, ne ei ole pikkusummia. Ilman kilpailijita ei ole kilpailujakaan.
-
- WRC
- Viestit: 1622
- Liittynyt: 04.08.2004 00:00
- Viesti:
16 kilpailijaa ilmottautunut KITI:n kautta, mutta ulkomaan apujen ilmottautuminen ei taida KITI:n kautta mennä, toivotaan että se lista on pidempi. Mitkä liene perusteet millä valitaan EM-rallicrosskilpailut ensi kaudelle? Toivottavasti siihen vaikuttaa suurimmaksi osaksi järjestäjän panostukset rataan ja kisajärjestelyihin.
Toni Ollikainen | http://www.tonigraphs.com | @ Facebook
**En vastaa foorumin kuvakyselyihin. Kuvakyselyiden merkeissä ota yhteyttä sähköpostitse.**
**En vastaa foorumin kuvakyselyihin. Kuvakyselyiden merkeissä ota yhteyttä sähköpostitse.**
-
- A-Junnu
- Viestit: 121
- Liittynyt: 02.06.2004 00:00
- Viesti:
Missä ovat Suomalaiset crossi kuskit? Noin vuosi sitten alettiin puhumaan EM-kisojen saamiseta suomeen, aikaa on ollut tarpeeksi valmistautua kisaan. Puuhamihet on saanut kandikisan tänne ja nyt kilpailijat on sitä mieltä ettei tänne tarvita EM-kisaa. Pois jäänti kisasta on mielestäni suora poikotti hanketta kohtaan.
liittyskö siihen että joutuu laittamaan yli 100kg rautaa autoon!!!itselläkin autokrossi vw 120kg yhtä kisaa varten,...tiedätte varmaan ettei pelkkä raudan laitto riitä:alusta pitää tehdä uusiksi ym...painotaulukko löytyy nez sarjan sivuilta....
tässä muutama esimerkki:yli 1800cc takaveto 960kg , yli 2000cc 980kg,kun suomessa 860kg...yli 2800cc 1150kg,kun suomessa 1030kg. nämä siis takavetoisia... :?
kyllä tuo on varmasti yksi rajoittava tekijä..
liittyskö siihen että joutuu laittamaan yli 100kg rautaa autoon!!!itselläkin autokrossi vw 120kg yhtä kisaa varten,...tiedätte varmaan ettei pelkkä raudan laitto riitä:alusta pitää tehdä uusiksi ym...painotaulukko löytyy nez sarjan sivuilta....
tässä muutama esimerkki:yli 1800cc takaveto 960kg , yli 2000cc 980kg,kun suomessa 860kg...yli 2800cc 1150kg,kun suomessa 1030kg. nämä siis takavetoisia... :?
kyllä tuo on varmasti yksi rajoittava tekijä..
- tallitonttu
- B-junnu
- Viestit: 20
- Liittynyt: 28.11.2006 00:00
- Paikkakunta: haukipudas
- Viesti:
eikö se painotaulukko kuiteskin koske joka autoa.ei pitäis olla kovin vaikeeta laittaa sitä lisä painoa sinne autoon.paljon vaikeampi se olisi siitä autosta ottaa 100 kiloo vähemmäksi.itsekkin joudun nostamaan sprintissä käyttämäni painon foordiini.kovin on pieni uhraus lajin eteen...ei se voitto taida olla tälläkään kertaa tärkein vaan osallistuminen.
ugh olen puhunut.
ugh olen puhunut.
-
- WRC
- Viestit: 1622
- Liittynyt: 04.08.2004 00:00
- Viesti:
KITI:n mukaan ilmottautumista on jatkettu torstaihin asti.
Toni Ollikainen | http://www.tonigraphs.com | @ Facebook
**En vastaa foorumin kuvakyselyihin. Kuvakyselyiden merkeissä ota yhteyttä sähköpostitse.**
**En vastaa foorumin kuvakyselyihin. Kuvakyselyiden merkeissä ota yhteyttä sähköpostitse.**
- Etuveto
- KV
- Viestit: 300
- Liittynyt: 05.11.2004 00:00
painotaulukko löytyy nez sarjan sivuilta....
tässä muutama esimerkki:yli 1800cc takaveto 960kg , yli 2000cc 980kg,kun suomessa 860kg...yli 2800cc 1150kg,kun suomessa 1030kg. nämä siis takavetoisia... :?
Näillä painoilla pitäisi olla Suoman muutkin kisat, koska nykyaikaista autoa ei ole mahdollista keventää nyt voimassa oleviin painoihin.
tässä muutama esimerkki:yli 1800cc takaveto 960kg , yli 2000cc 980kg,kun suomessa 860kg...yli 2800cc 1150kg,kun suomessa 1030kg. nämä siis takavetoisia... :?
Näillä painoilla pitäisi olla Suoman muutkin kisat, koska nykyaikaista autoa ei ole mahdollista keventää nyt voimassa oleviin painoihin.

- jarko
- Yleinen
- Viestit: 163
- Liittynyt: 25.05.2004 00:00
Jep, mulla olis antaa "lainaksi" jollekin 150 ylimääräistä kiloa (2-litraa, paino 1 030 kg).tallitonttu kirjoitti:eikö se painotaulukko kuiteskin koske joka autoa.ei pitäis olla kovin vaikeeta laittaa sitä lisä painoa sinne autoon.paljon vaikeampi se olisi siitä autosta ottaa 100 kiloo vähemmäksi.itsekkin joudun nostamaan sprintissä käyttämäni painon foordiini.kovin on pieni uhraus lajin eteen...ei se voitto taida olla tälläkään kertaa tärkein vaan osallistuminen.
ugh olen puhunut.

Vastaavasti tehoa puutuu 70 hv. Vaan eipä tuo häirinnyt halua osallistua "talkoisiin". Ranteet ei riittäis menestykseen vaikka molemmat puutteet sais korjattua
Periaatteessa vastustan ylipainoisia kilpa-autoja, mutta vois tosiaan meidänkin painotaulukkoa vähän tarkistaa NEZ:n suuntaan. Sitä paitsi; etuvetoinen 2-litrainen saisi olla NEZ:ssä 10 kg kevyempi kuin autokrossissa. Meikäläistä se ei tosin lämmitä, mutta hauska tietää kuitenkin.
- Jani_V
- Yleinen
- Viestit: 154
- Liittynyt: 23.09.2007 00:00
- Beginner
- Yleinen
- Viestit: 178
- Liittynyt: 19.12.2005 00:00
- Viesti:
-
- WRC
- Viestit: 1622
- Liittynyt: 04.08.2004 00:00
- Viesti:
Toivottavasti viimeisien päivien aikana listalle ilmaantuisi vielä reilusti porukkaa, harmi jos kilpailijat jää vähiin koska se valitettavasti tietää myös sitä että yleisöä on todella vaikea saada liikenteeseen ja tulemaan kisapaikalle vaikka kisajärjestäjä olisi tehnyt kuinka hyvän kisan tahansa.
Meteoriitit lupailee ainakin hyvää säätä Kouvolan suunnalle
Meteoriitit lupailee ainakin hyvää säätä Kouvolan suunnalle
Toni Ollikainen | http://www.tonigraphs.com | @ Facebook
**En vastaa foorumin kuvakyselyihin. Kuvakyselyiden merkeissä ota yhteyttä sähköpostitse.**
**En vastaa foorumin kuvakyselyihin. Kuvakyselyiden merkeissä ota yhteyttä sähköpostitse.**
- Jani_V
- Yleinen
- Viestit: 154
- Liittynyt: 23.09.2007 00:00
Äkkiseltään kuvittelisi ett sopivia autoja löytyisi vaikka kuinka paljon. Kuutiotilavuusvapaa kunhan raapii takaa. Ei muutaku "vähän" rautaa/lyijyä autoon ja menoksi. Kyllähän siellä porukassa voi ajaa siihekin malliin ettei kori mene ihan rusinaksi jos se huolettaa. Ja kyllä se näyttää meilläkin menevän siihen, että testit autolla suoritetaan vapaissa harjoituksissa. Toivottavasti maali ennättää edes vähän kuivua ennen kuin pitää mennä viivalle...
- marecap
- Viestit: 7
- Liittynyt: 28.03.2005 00:00
Etuveto kirjoitti:painotaulukko löytyy nez sarjan sivuilta....
tässä muutama esimerkki:yli 1800cc takaveto 960kg , yli 2000cc 980kg,kun suomessa 860kg...yli 2800cc 1150kg,kun suomessa 1030kg. nämä siis takavetoisia... :?
Näillä painoilla pitäisi olla Suoman muutkin kisat, koska nykyaikaista autoa ei ole mahdollista keventää nyt voimassa oleviin painoihin.
OLKAA NYT HÖPISEMÄTTÄ! USKON VAKAASTI NIIN ETTÄ PAINO ON KULJETTAJA MUKANA!
TÄMÄ SÄÄNTÖ ON TULOSSA ENSIVUONNA MYÖS EM KISOISSA.
-
- WRC
- Viestit: 1622
- Liittynyt: 04.08.2004 00:00
- Viesti:
Eikös divarissa sais vetää ihan rallisprint-viritteisellä autolla..vai eikö?(en todellakaan ole tutustunut teknisiin sääntöihin) Taitaa vaan sprinttimiehetkin pitää poissa jo seuraavana viikonloppuna ajettava Lapinlahden SM-sprintti. Kyllähän Arola kerkes ihan hyvin mukaan Ahvenistollakin Protonilla 
Rovanperällekkin vaan jostain auto lainaan..tietysti jos Harrilla ei muita menoja ole
Rovanperällekkin vaan jostain auto lainaan..tietysti jos Harrilla ei muita menoja ole
Toni Ollikainen | http://www.tonigraphs.com | @ Facebook
**En vastaa foorumin kuvakyselyihin. Kuvakyselyiden merkeissä ota yhteyttä sähköpostitse.**
**En vastaa foorumin kuvakyselyihin. Kuvakyselyiden merkeissä ota yhteyttä sähköpostitse.**