Turvatankki (RoadSport)
- tvh
- B-junnu

- Viestit: 33
- Liittynyt: 27.03.2006 00:00
Turvatankki (RoadSport)
En ole vielä löytänyt RoadSport-aiheista foorumia, joten laitan kysymyksen kyseisen sarjan sääntöjen tulkinnasta tänne.
Eli tietääkö kukaan,
a) Pitääkö Jaz-tyyppistä turvatankkia erikseen vielä koteloida?
b) Säännöt sallii (korin kevennyksen ja vahvistamisen lisäksi) pohjan muokkaamisen pakoputkea tai pyöränripustuksia varten, mutta turvatankkia varten ei saa tehdä pientä muutosta (kaareva linja suoraksi) noin 30cm x 30cm alalta?
c) Onko ulkopuolelle johdettu täyttöputki pakollinen vai voiko sen jättää pois ja tankata sisäkautta?
Eli tietääkö kukaan,
a) Pitääkö Jaz-tyyppistä turvatankkia erikseen vielä koteloida?
b) Säännöt sallii (korin kevennyksen ja vahvistamisen lisäksi) pohjan muokkaamisen pakoputkea tai pyöränripustuksia varten, mutta turvatankkia varten ei saa tehdä pientä muutosta (kaareva linja suoraksi) noin 30cm x 30cm alalta?
c) Onko ulkopuolelle johdettu täyttöputki pakollinen vai voiko sen jättää pois ja tankata sisäkautta?
- FSR
- A-Junnu

- Viestit: 73
- Liittynyt: 06.07.2007 00:00
- Viesti:
Tosta jaz tyyppisestä ei ole tietoa,minkälainen se oikein on.
Rafulla on CSL:ssä tankki koteloitu konttiin ja täyttö kontin puolella.
Jussilla taasen tankki on näkyvillä kontin pohjalla ja tankkaus kontissa.
Molemmat Roadsport A:n kalustoo 188 ja 111
Jussilla on muistaakseni tämä
http://shop.autoracing.fi/index.php?mai ... cts_id=518
Rafulla on CSL:ssä tankki koteloitu konttiin ja täyttö kontin puolella.
Jussilla taasen tankki on näkyvillä kontin pohjalla ja tankkaus kontissa.
Molemmat Roadsport A:n kalustoo 188 ja 111
Jussilla on muistaakseni tämä
http://shop.autoracing.fi/index.php?mai ... cts_id=518
- kaaos
- B-junnu

- Viestit: 20
- Liittynyt: 20.01.2008 00:00
- tvh
- B-junnu

- Viestit: 33
- Liittynyt: 27.03.2006 00:00
Kiitokset vastauksista. Alumiini lienee sallittu materiaali kotelon tekemiseen?
205:sen oma tankki on optimaalisessa paikassa painopisteen kannalta, takapenkin istuinosan alla, mutta ongelmana on tässä vanhempikorisen tankissa se että 45 litran tankissa pitää olla yli 30 litraa ainetta ettei pumppu hörpi ilmaa mutkissa. Tankki on koko auton pohjan levyinen, matala ja loiskelevyt puuttuu, rata-ajossa bensat on kaikkialla muualla paitsi bensapumpun kohdalla kaiken aikaa :) Eli vaatisi kerääjäsäiliön ja lisäpumpun toimiakseen. Lisäksi käyttäisin mielelläni tankissa turvavaahtoa, jolloin kustannustehokkain ratkaisu olisi edullinen, pieni turvatankki jossa on jo vaahdot valmiina.
205:sen oma tankki on optimaalisessa paikassa painopisteen kannalta, takapenkin istuinosan alla, mutta ongelmana on tässä vanhempikorisen tankissa se että 45 litran tankissa pitää olla yli 30 litraa ainetta ettei pumppu hörpi ilmaa mutkissa. Tankki on koko auton pohjan levyinen, matala ja loiskelevyt puuttuu, rata-ajossa bensat on kaikkialla muualla paitsi bensapumpun kohdalla kaiken aikaa :) Eli vaatisi kerääjäsäiliön ja lisäpumpun toimiakseen. Lisäksi käyttäisin mielelläni tankissa turvavaahtoa, jolloin kustannustehokkain ratkaisu olisi edullinen, pieni turvatankki jossa on jo vaahdot valmiina.
- saaspe-t
- A-Junnu

- Viestit: 76
- Liittynyt: 22.06.2004 00:00
- Paikkakunta: Valkeakoski
Mjaa, miksei sitten voisi laittaa alkuperäiseen tankkiin vaahtoa. Omaan citikkaan leikkasin turvavaahdon (sehän on kuin karkeaa superlonia) parina palana ja tungin mittarin anturin reiästä sisään. Citikassa on myös auton levyinen tankki, mutta nyt ei enää loisku ja voi ajaa vajaalla tankilla.tvh kirjoitti:Kiitokset vastauksista. Alumiini lienee sallittu materiaali kotelon tekemiseen?
Lisäksi käyttäisin mielelläni tankissa turvavaahtoa, jolloin kustannustehokkain ratkaisu olisi edullinen, pieni turvatankki jossa on jo vaahdot valmiina.
-petri-
- saaspe-t
- A-Junnu

- Viestit: 76
- Liittynyt: 22.06.2004 00:00
- Paikkakunta: Valkeakoski
Ostin (muistaakseni autoracingista) lähes tankin levyisen palan. Olisiko ollut 90 x 40 cm. Se sitten tungettiin sinne pohjalle muutamassa palassa.
On kilohinnaltaan arvokasta ainetta, eikä se takin rikkoontuessa estä vuotoja.
Mutta se loiskunta vähenee. Varjopuolena oli että se on liikkunut ja tankinmittarin anturi ei liiku...
SS-säännöissä oli hieman epäselvää pari vuotta sitten onko se pakollinen, nyt sitä suositellaan. Kukaan ei ole koskaan kysynyt onko sitä tankissa vai ei.
On kilohinnaltaan arvokasta ainetta, eikä se takin rikkoontuessa estä vuotoja.
Mutta se loiskunta vähenee. Varjopuolena oli että se on liikkunut ja tankinmittarin anturi ei liiku...
SS-säännöissä oli hieman epäselvää pari vuotta sitten onko se pakollinen, nyt sitä suositellaan. Kukaan ei ole koskaan kysynyt onko sitä tankissa vai ei.