Harraste ja 1600-luokka ???

Kuumimmat huhut, viimeisimmät juorut ralliin, sprinttiin, rallicrossiin, jokamiesluokkaan ja kaikkeen muuhun autourheiluun liittyen...
Avatar
Trophy
KV
KV
Viestit: 450
Liittynyt: 05.05.2004 00:00
Viesti:

Harraste ja 1600-luokka ???

Viesti Kirjoittaja Trophy » 09.11.2004 13:25

Katselin tuossa AKK:n sivuilta lajiparlamentin kokousohjelmaa ja pisti silmään teksti:RALLI: Harrasteluokka ja N-1600, vastaanotetaan muutos ja parannusehdotuksia. Mitähän ne nämä luokat mahtaa pitää sisällään?

Ja ei kai vaan 1400 Trophy ole vaarassa näiden mahdollisten uudistusten tullessa.....

Avatar
markomartini
KV
KV
Viestit: 803
Liittynyt: 29.03.2004 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markomartini » 09.11.2004 17:53

Eiköhän se N ssä riitäisi luokat jo nyt onhan isoN nelkut ja pikkuN alle 2000
ja trophyssa N alle 1400 . A:ssa yksi luokka riittäisi ja F:ssä kaksi alle ja yli 1600. HARRASTELUOKAKSI voisi tehdä alle 2100 cc omaavat kaksiveto autot joista n/a 1/2 ryhmän luokitukset ovat vanhentuneet eikä kelpaa historickiin eikä viritetä F-ryhmään vastaavaksi.Vain lukko ja jousituksen saisi parantaa(jäykistää).

VILLEvonWOLTTI
Yleinen
Yleinen
Viestit: 186
Liittynyt: 04.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja VILLEvonWOLTTI » 10.11.2004 12:14

Miksi yleensäkin pitäisi tehdä n 1600 luokka? Idean keksijä ei taida itse olla kilpailija tai muutenkaan suomalaiseen ralli "alaan" kovinkaan hyvin perehtynyt tai tietävä. Jos kyseinen luokka toteutuu. Se vie pikku n SM luokasta kilpailijoita ja Trophystä. Siispä kysyn miksi muuttaa nyt hyvin eläviä ja toimivia luokkia. Seuraavaksi on kolme kituvaa luokkaa, jos kukaan ei herätä päättäjiä. Onko järkeä vai ei? Tuntuu kuin päättäjät olisi ottaneet mallia FIA:sta. Aina kuin joku asia toimii vaikka vahingossa. Niin jo sitä ollaan muuttamassa hölmömpään suuntaan.

Avatar
Rintsu
Yleinen
Yleinen
Viestit: 195
Liittynyt: 27.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja Rintsu » 11.11.2004 14:03

Käsittääkseni tuota n1600 luokkaa ollaan tuomassa Nuorten SM-sarjaan, koska tämä nykymuotoinen "Honda Challenge" alkaa olla jo liian kallis luokka, näkihän sen jo Laihian osanottajamäärästä. Nuorten SM-sarjassa ajettaisiin vuodesta -06 alkaen kolmessa luokassa (n-1400, n1600, n-2000).
Myös yleisen SM-sarjan kiertäminen ja siellä menestyminen Hondalla vaatii noin 30 000 euron vuosibudjetin (+auto), joten jotain uutta on syytä tuoda tähän konseptiin.
n-1600 autoille kaavaillaan myös luokkaa radalle ja rallicrosiin, näin autojen kierrättäminen ja jopa usean eri lajin harrastaminen samalla autolla tulee mahdolliseksi. Ruotsissahan tästä on jo jotain (hyviä?) kokemuksia.
Autoja tähän löyty maailmalta, eikä hinta ole juurikaan 1400 Poloa kovempi, joten tämä antaa yhä useammalle mahdollisuuden kiertää SM-sarjaa ja taistella siellä mitalista.

Kaikki nämä ovat toki suunnitelmia ja päätöksiä niistä tehtäneen kuitenkin aika pian???

Avatar
Kollo
KV
KV
Viestit: 351
Liittynyt: 02.05.2004 00:00

Nuoret ja rikkaat

Viesti Kirjoittaja Kollo » 11.11.2004 21:43

"Käsittääkseni tuota n1600 luokkaa ollaan tuomassa Nuorten SM-sarjaan, koska tämä nykymuotoinen "Honda Challenge" alkaa olla jo liian kallis luokka, näkihän sen jo Laihian osanottajamäärästä. Nuorten SM-sarjassa ajettaisiin vuodesta -06 alkaen kolmessa luokassa (n-1400, n1600, n-2000)"

-Tuo kyllä kuulostaa ihan hyvältä. Saatais Nuorten SM:ään taas lisää porukkaa, eri asia on sitten kannattaisiko sitä enää isojen poikien SM:ään viedä. Muuten Trophy vehkeitten hinnat pomppaa pilviin jne.

Vastaa Viestiin