Opel manta,historiikkiin
- Jantzu84
- A-Junnu

- Viestit: 64
- Liittynyt: 23.03.2006 00:00
- Paikkakunta: pmk
Opel manta,historiikkiin
Tervehdys ralli kansa!
Iski joku ihmeen päähän pisto hommata vw.1978 opel manta sr,ja ajattelin että,onko jotain järkee tehdä historiikki ralli auto siitä?
manta on papereiden mukaan alkuperäinen 2.0i SR mutta vuonna 1996 on tehty korin vaihto.Rek otteessa lukee että.korinvaihto,korjattu auto.kori vm.1983.prosentteja on 46.
Auto on täysin alkuperäis kuntoinen.(paitsi väri)
Vai olisiko järkevin tehdä perus F/sprint manta?
Iski joku ihmeen päähän pisto hommata vw.1978 opel manta sr,ja ajattelin että,onko jotain järkee tehdä historiikki ralli auto siitä?
manta on papereiden mukaan alkuperäinen 2.0i SR mutta vuonna 1996 on tehty korin vaihto.Rek otteessa lukee että.korinvaihto,korjattu auto.kori vm.1983.prosentteja on 46.
Auto on täysin alkuperäis kuntoinen.(paitsi väri)
Vai olisiko järkevin tehdä perus F/sprint manta?
Tuleva wrc kuljettaja :)
- Juke
- A-Junnu

- Viestit: 90
- Liittynyt: 04.05.2004 00:00
- Paikkakunta: Ilmajoki
- Viesti:
Eikös historicissa pidä auto olla suomen kilvissä ?
Tuo 46% tarkoittaa käytännössä sitä, että kun menet ja otat sisustan pois, niin prosentit pompsahtaa yli viidenkymmenen ja maksat autoveron ! tai viet kilvet pois ja teet käyttötarkoituksen muutosilmoituksen AKE:lle, niin kuin minäkin jouduin jo vuosia sitten tekemään omasta Mantasta...
( ei ollut prosentteja otteessa, mutta silti katsoivat että muutoksia oli enemmän kuin 50 % !!! )
Eli tuon käyttötarkoituksen muutoksen jälkeen auto onkin tarra-kilvillä eikä kelpaa historiciin mikäli muistikuvani pitää paikkansa.
Toinen asia minkä luulisin haittaavan tuota historic käyttöä, on se, että kori on "liian" uusi, en ole kyllä varma vaikuttaako asiaan...
Perus äffäläisen siitä tietysti saa tehtyä, mutta korinvaihdon takia kannattaa varautua siihen että kilvet saa viedä pois.
Annan mielellään vinkkejä Mantan rakentamisesta F:läiseksi, jos tarvetta on...
Tuo 46% tarkoittaa käytännössä sitä, että kun menet ja otat sisustan pois, niin prosentit pompsahtaa yli viidenkymmenen ja maksat autoveron ! tai viet kilvet pois ja teet käyttötarkoituksen muutosilmoituksen AKE:lle, niin kuin minäkin jouduin jo vuosia sitten tekemään omasta Mantasta...
( ei ollut prosentteja otteessa, mutta silti katsoivat että muutoksia oli enemmän kuin 50 % !!! )
Eli tuon käyttötarkoituksen muutoksen jälkeen auto onkin tarra-kilvillä eikä kelpaa historiciin mikäli muistikuvani pitää paikkansa.
Toinen asia minkä luulisin haittaavan tuota historic käyttöä, on se, että kori on "liian" uusi, en ole kyllä varma vaikuttaako asiaan...
Perus äffäläisen siitä tietysti saa tehtyä, mutta korinvaihdon takia kannattaa varautua siihen että kilvet saa viedä pois.
Annan mielellään vinkkejä Mantan rakentamisesta F:läiseksi, jos tarvetta on...
- Whiz
- KV

- Viestit: 315
- Liittynyt: 19.10.2004 00:00
Eikös SR Manta ole aika harvinainen, Kuten SR Asconakin?? En tiedä kun en ole Opel miehiä, mutta harvoin olen SR malleihin törmännyt...että josko siitä ihan museo pelin tekis?
Mutta jos haluat siitä kuitenkin Historickiin tehdä niin Mantahan on luokiteltu kait -76? Tai jossain niillä main, eli ei ole liian "uusi" Historickkiin, ja kilpailuhistoriaa ei ole tarvittu enää muutamaan vuoteen joten siitä saa tehdä ns.replican.
Noista prosentti säännöistä en tiedä miten ne vaikuttaa Historic hommissa, tai museopeleissä.
Ja Nimim.Juke:n Manta kävis kanssa Historickiin, riippuen siitä paljonko on tehty F-ryhmän muutoksia, eli onko paljon muutostöitä auton saamiseksi luokkarin mukaiseksi?
Ja jos en sotke autoja keskenään niin sillähän saattaa olla ajettu jo ennen vuotta -83?
Mutta jos haluat siitä kuitenkin Historickiin tehdä niin Mantahan on luokiteltu kait -76? Tai jossain niillä main, eli ei ole liian "uusi" Historickkiin, ja kilpailuhistoriaa ei ole tarvittu enää muutamaan vuoteen joten siitä saa tehdä ns.replican.
Noista prosentti säännöistä en tiedä miten ne vaikuttaa Historic hommissa, tai museopeleissä.
Ja Nimim.Juke:n Manta kävis kanssa Historickiin, riippuen siitä paljonko on tehty F-ryhmän muutoksia, eli onko paljon muutostöitä auton saamiseksi luokkarin mukaiseksi?
Ja jos en sotke autoja keskenään niin sillähän saattaa olla ajettu jo ennen vuotta -83?
- Jantzu84
- A-Junnu

- Viestit: 64
- Liittynyt: 23.03.2006 00:00
- Paikkakunta: pmk
No niin vähän arvelinkiin,että tuo liian "uusi"kori pilaa sen historic auton rakentamiseks.
Itse kanssa huomasin että,ei ole paljoo enää alkuperäsiä sr.mantoja,vaikka tuo on korinvaihto auto,niin SR se on alunperin.
Ja jos museo auton tekis,niin joutus hommaamaan aika paljon uusia osia tuohon,lähinnä sisustan takia,ovissa kajareiden reiät,kattoverhoilu maalattu jne...ja sitten kun ei ole alkuperäinen kori?
Katu autona hirvittää nuo prosentit,ei pysty laittamaan esim.pikku getragia,ei lukkoo yms,jos konttorilla huomaavat sen ,niin auto vero tuli maksuun.
Sen taki vaan mietin että,ois kiva tehdä perus f:ryhmän peli.Ei vissiin noitakaan ihan kauheesti enää ole kisoissa?
Mitäs minun pitää selvitellä akelle,että saan sen tarrakilpiseksi,F:ryhmässähän ei taida olla prossilla mitään merkitysta jos ajelee tarroilla?
Koneessahan olis jo seuraavat
cat camsin 298nokka
Mahlen tasalaki männät
Kansi tehty(joku ralli guru)
peltipakosarja
putkisto
mutta vakio ruisku.
Koneeseen riittäs perus rempat.
Itse kanssa huomasin että,ei ole paljoo enää alkuperäsiä sr.mantoja,vaikka tuo on korinvaihto auto,niin SR se on alunperin.
Ja jos museo auton tekis,niin joutus hommaamaan aika paljon uusia osia tuohon,lähinnä sisustan takia,ovissa kajareiden reiät,kattoverhoilu maalattu jne...ja sitten kun ei ole alkuperäinen kori?
Katu autona hirvittää nuo prosentit,ei pysty laittamaan esim.pikku getragia,ei lukkoo yms,jos konttorilla huomaavat sen ,niin auto vero tuli maksuun.
Sen taki vaan mietin että,ois kiva tehdä perus f:ryhmän peli.Ei vissiin noitakaan ihan kauheesti enää ole kisoissa?
Mitäs minun pitää selvitellä akelle,että saan sen tarrakilpiseksi,F:ryhmässähän ei taida olla prossilla mitään merkitysta jos ajelee tarroilla?
Koneessahan olis jo seuraavat
cat camsin 298nokka
Mahlen tasalaki männät
Kansi tehty(joku ralli guru)
peltipakosarja
putkisto
mutta vakio ruisku.
Koneeseen riittäs perus rempat.
Tuleva wrc kuljettaja :)
- jokke
- A-Junnu

- Viestit: 70
- Liittynyt: 10.05.2004 00:00
Korinvaihtoautona se ei kelpaa museoautoksikaan. Paprut on tietysti Mantan ja vaihdettu korikin eli jotain myönnytyksiä voi olla, mutta 83 korissa on kuitenkin 4-reikäinen maski ja seitkytylukulaisessa on 2-reikäinen. Mahdollisesti kelpaa museoitavaksi keulapalan vaihdolla, mutta pitää hakea varmaan lausunto. Jokatapauksessa Ascona paperiset korinvaihto Mantat ei kelpaa museoautoksi.
- Jantzu84
- A-Junnu

- Viestit: 64
- Liittynyt: 23.03.2006 00:00
- Paikkakunta: pmk
Juuri tätä itse arvelinkiin.jokke kirjoitti:Korinvaihtoautona se ei kelpaa museoautoksikaan. Paprut on tietysti Mantan ja vaihdettu korikin eli jotain myönnytyksiä voi olla, mutta 83 korissa on kuitenkin 4-reikäinen maski ja seitkytylukulaisessa on 2-reikäinen. Mahdollisesti kelpaa museoitavaksi keulapalan vaihdolla, mutta pitää hakea varmaan lausunto. Jokatapauksessa Ascona paperiset korinvaihto Mantat ei kelpaa museoautoksi.
ihmetyttää vaan miksi on tehty korivaihto mantasta->mantaan?olisko ollu alkuperäinen kori sitten aivan laho.
Siinä mielessä olisi hyvä ralli auton aihio,kun ei ole mätä vikaa.todella hyväkuntoinen kori ja pohja.
Ja muutenki olisi vähän toisellainen ähfä peli.
Tuleva wrc kuljettaja :)
- jiihoo1
- Yleinen

- Viestit: 152
- Liittynyt: 07.05.2004 00:00
manta Historiikkiin...
ei kori pilaa hommaa vielä mitenkään, vaihat keulapalan "2-reikäiseksi" ja myyt torinkiertäjille ne isot muovipuskurit ja takaspoilerin ja lyöt peltiset tai pienet muovipuskurit tilalle..
jos autossa on jo SR:n sisusta, siolloinhan sisustan muutos on jo laskettu tuohon 46%, en jaksa uskoa että leimamies viitsii innostua laskeskelemaan niistä lisää pinnoja, tai jos arvelet niin käyvän, anna sisustan olla leimalla paikallaan. Getracista turha murehtia koskapa r2 mantaan on luokiteltu vain 4v aski. lukkohan SR:ssä on ollut vakiona..
jos autossa on jo SR:n sisusta, siolloinhan sisustan muutos on jo laskettu tuohon 46%, en jaksa uskoa että leimamies viitsii innostua laskeskelemaan niistä lisää pinnoja, tai jos arvelet niin käyvän, anna sisustan olla leimalla paikallaan. Getracista turha murehtia koskapa r2 mantaan on luokiteltu vain 4v aski. lukkohan SR:ssä on ollut vakiona..
kun ny vaan ei sattus mitään...
- Jantzu84
- A-Junnu

- Viestit: 64
- Liittynyt: 23.03.2006 00:00
- Paikkakunta: pmk
Re: manta Historiikkiin...
Tarkotat varmaan että museo auton tekisi?jiihoo1 kirjoitti:ei kori pilaa hommaa vielä mitenkään, vaihat keulapalan "2-reikäiseksi" ja myyt torinkiertäjille ne isot muovipuskurit ja takaspoilerin ja lyöt peltiset tai pienet muovipuskurit tilalle..
jos autossa on jo SR:n sisusta, siolloinhan sisustan muutos on jo laskettu tuohon 46%, en jaksa uskoa että leimamies viitsii innostua laskeskelemaan niistä lisää pinnoja, tai jos arvelet niin käyvän, anna sisustan olla leimalla paikallaan. Getracista turha murehtia koskapa r2 mantaan on luokiteltu vain 4v aski. lukkohan SR:ssä on ollut vakiona..
Sisusta on sr:än oma recaro.Mutta katto "pahvi"aurinko lipat ovat maalattu musitksi.Vai tarkotitko että olisi toivoa vielä rakentaa historic peli?
Tuleva wrc kuljettaja :)
- Jantzu84
- A-Junnu

- Viestit: 64
- Liittynyt: 23.03.2006 00:00
- Paikkakunta: pmk
-
-AP-
- Yleinen

- Viestit: 214
- Liittynyt: 18.08.2008 00:00
- Paikkakunta: Pyhtää, Kymenlaakso
Hanki ensin auton luokitustodistus, siinä kerrotaan millainen auto on.
Muutoskatsastuksen ongelmaksi voi tulla se, että uuden järjestelmän mukaan prosentit lasketaan kokonaan uudelleen, kun jotain muutetaan lisää. Tuolla 46 prossalla ei siis ole mitään varsinaista merkitystä siinä vaiheessa. Ja muutoskatsastuksenhan auto vaatii joka tapauksessa mm. turvakehikon myötä. Prosenttitaulukot löytyy AKEn sivuilta, laske tarkkaan ennen kuin alat hommiin, kannattaa myös käydä etukäteen jo jutustelemassa sillä katsastusasemalla, jolla muutoskatsastuksen tulet sitten teettämään.
Muutoskatsastuksen ongelmaksi voi tulla se, että uuden järjestelmän mukaan prosentit lasketaan kokonaan uudelleen, kun jotain muutetaan lisää. Tuolla 46 prossalla ei siis ole mitään varsinaista merkitystä siinä vaiheessa. Ja muutoskatsastuksenhan auto vaatii joka tapauksessa mm. turvakehikon myötä. Prosenttitaulukot löytyy AKEn sivuilta, laske tarkkaan ennen kuin alat hommiin, kannattaa myös käydä etukäteen jo jutustelemassa sillä katsastusasemalla, jolla muutoskatsastuksen tulet sitten teettämään.
- jiihoo1
- Yleinen

- Viestit: 152
- Liittynyt: 07.05.2004 00:00
ei, elikkä ainoa mikä saa, ja periaatteessa pitää olla on GT/E:n alkuperäinen pieni spoileri edessä, tosin sellainen näkyy löytyvän vain meidän autosta
luokkarikuvassa se kuitenkin on.
muovipuskurit, mustat sellaiset, ei "korisarja" on luokiteltu -79, ne voi olla tai sitten peltiset. takaspoileria ei ole luokiteltu, eikä helmalevikkeitä. Helpoimmalla pääset kun tilaat luokkarin Rafulta...
muovipuskurit, mustat sellaiset, ei "korisarja" on luokiteltu -79, ne voi olla tai sitten peltiset. takaspoileria ei ole luokiteltu, eikä helmalevikkeitä. Helpoimmalla pääset kun tilaat luokkarin Rafulta...
kun ny vaan ei sattus mitään...
-
-AP-
- Yleinen

- Viestit: 214
- Liittynyt: 18.08.2008 00:00
- Paikkakunta: Pyhtää, Kymenlaakso
Tämä Manta http://www.cg-racing.de/homologationsbl ... taB20E.pdf puskureineen on (toistaiseksi) liian uusi Historiciin, tarvitaan ilmeisesti luokitustodistus # 5686 vuodelta '78.
- Jantzu84
- A-Junnu

- Viestit: 64
- Liittynyt: 23.03.2006 00:00
- Paikkakunta: pmk
- Jantzu84
- A-Junnu

- Viestit: 64
- Liittynyt: 23.03.2006 00:00
- Paikkakunta: pmk