HANS NISKATUKI

Muu autojen tekniikkaan liittyvä keskustelu, sähköt, lisälaitteet, turvallisuus yms.
Vastaa Viestiin
Avatar
Rallimax
Yleinen
Yleinen
Viestit: 289
Liittynyt: 26.02.2005 00:00

HANS NISKATUKI

Viesti Kirjoittaja Rallimax » 08.09.2008 21:26

Tässä osoite sivulle, josta näkee, miksi hankkia Hans niskatuki !

Laittoi hieman ajattelemaan kun näin tämän !

http://www.schroth.com/racing/produktde ... 1&id_kat1=

-AP-
Yleinen
Yleinen
Viestit: 214
Liittynyt: 18.08.2008 00:00
Paikkakunta: Pyhtää, Kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja -AP- » 08.09.2008 21:36

Ihan selvä ja vakuuttava apuhan tuosta on, mutta miksi vyöt ilman HANSia on paljon löysemmällä kuin HANS-hanssilla?

Avatar
northwest
KV
KV
Viestit: 832
Liittynyt: 29.04.2004 00:00
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » 08.09.2008 21:43

Olisko vaan niin että vyöt painuvat syvemmälle kehoon kun ei ole hanssia välissä jakamassa voimia laajemmalle alueelle?

Avatar
ErPe
Yleinen
Yleinen
Viestit: 202
Liittynyt: 31.05.2004 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ErPe » 08.09.2008 22:23

Täytyy kuitenkin muistaa että kyseessä on valmistajan mainos.
Tottakai pitää tuotteen erinomaisuus saada todistettua.
Kaikki ei ole totta mitä netissä on. 8O

Avatar
hannulehessaari
WRC
WRC
Viestit: 1557
Liittynyt: 17.05.2004 00:00

Vyöt ovat kirteällä

Viesti Kirjoittaja hannulehessaari » 09.09.2008 00:07

Ihmisen keho menee ihan erilailla lysyyn, kun pää painuu eteen ja alas verrattuna siihen, että pää pysyy kohtuuppisen suorassa. Kyllä noissa kuvissa varmaan vöiden kireys on kohdillaan kummassakin.

Nokka edellä törmäyksessä HANSista on kiistaton hyöty. Sivuttaistörmäyksessäkin HANS saattaa hieman rajoittaa pään retkahtamista, joskin korvallinen penkki on tässä tapauksessa se ensisijainen turvallisuusväline. Kun on molemmat, saa auto pyöriä jo melkein mitenpäin vaan ja mahdollisuudet välttyä niska- ja päävammoilta ovat oleellisesti suuremmat kuin ilman näitä turvavarusteita. Erityisesti vanhemmissa kaatovideoissa näkyy, kuinka kauas auton ulkopuolelle kilpailijan pää ja kypärä saattavat ulottua, kun auto oikein pyörii.

Historic-autoissa vielä ovetkin levähtävät helpohkosti auki, kun kaarien turvallisuus on rajoitettu (mm. Sivuputkien määrä, korikiinnitykset). Siinä sitten auton ulkopuolella heiluu päätä, kättä ja jalkaa.

- hannulehessaari

Avatar
gtdriver
WRC
WRC
Viestit: 965
Liittynyt: 09.03.2005 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja gtdriver » 09.09.2008 08:31

Minusta noi HANS:n ja korvallisten penkkien edut ovat kiistattomat.

Avatar
Rallimax
Yleinen
Yleinen
Viestit: 289
Liittynyt: 26.02.2005 00:00

Jokkikseen...

Viesti Kirjoittaja Rallimax » 09.09.2008 10:15

Aika kovat oli uutiset Kemorasta viikonloppuna.
Jokkikseen korvalliset penkit ja Hans niskatuki tulisi laittaa ehdottomasti pakolliseksi.
Minusta Kemoran viime viikonlopun tapahtumat osoittavat sen aivan kiistattomasti ja sääntö tulisi laittaa voimaan heti kesken kauden.
Viikonlopusta olisi selvitty selkeästi pienemmillä vahingoilla, jos autoissa olisi ollut Hans ja korvapenkki.

Meille tuli kypäräsääntökin aika vauhdilla voimaan, kun muutama kypärä halkesi.

Autourheilu on sen verran herkkä laji, että sen ikäviä asioita seurataan eräiden medioiden keskuudessa suurennuslasilla ja kun jotain tapahtuu, siitä ei ainakaan kirjoiteta positiivisessä hengessä.


Timppa Rintanen

www.timpparintanen.fi

Vastaa Viestiin