Eifel Rally 2008
- Unto
- KV
- Viestit: 728
- Liittynyt: 29.04.2004 00:00
- Paikkakunta: Valkeakiski
- Viesti:
- Sam
- B-junnu
- Viestit: 24
- Liittynyt: 28.10.2004 00:00
Re: Eifel Rally 2008
Todella hienoja laitteita tuossa videossa, näitä lisää!MikaK kirjoitti:Editoin kesäisestä Eifel Rally reissusta tuollaisen puolituntisen fiilistely pätkän. Mukana mm. Sport Quattroa, S1:stä, A2:sta. Muutama vilaus Toyota MR2 b-grupp proto (sillä ei valitettavasti ajettu). Niin ja paljon muutakin...
http://www.fototuubi.com/video/641/eifel-rally-2008
- ttiirika
- A-Junnu
- Viestit: 126
- Liittynyt: 19.08.2005 00:00
Ei muuta kuin Ryanairilla Tampereelta Hahniin ja siitä vaan sitten vuokrapirssillä. Matkaa Hahnin kentältä Dauniin on vähän reilut 60 km ja kaunis Moselin jokilaakso osuu siihen väliin. Lennot kannattaa varata suht ajoissa, jos haluaa päästä matkalle edullisesti. Samoin majoituksen kanssa kannattanee olla ajoissa liikkeellä. Daun on aika pieni kylä (noin 8500 asukasta), mutta on siellä joitakin hotelleja. Samaan syssyyn voi yhdistää vaikkapa vierailun Nurburgringilla, joka on ihan Daunin lähellä. Ja halutessaan voi käydä ajelemassa vaikka Moselin viiniteitä Saksan MM-rallin maisemissa. Me tehtiin tuollainen reissu viime kesänä ja voin kyllä suositella. Rallin kotisivut: http://www.eifel-rallye.de/J_Mantyla kirjoitti:GT3:et naukuu kyllä hienosti, ja näyttävät myös etenevän. Tonne pitää päästä paikan päälle ensi kesänä !
- jsh
- B-junnu
- Viestit: 30
- Liittynyt: 22.02.2005 00:00
lisä-infoa
Neljä kertaa kisassa mukna olleena voin suositella kisaa, niin katsojan kuin kilpailijankin kannalta. Majoituksia löytyy ihan läheltä, muualtakin kuin Daunista. Gerolstein ja Winkel (huoltoparkin vieresä) esimerkiksi ovat ihan 20km säteellä.
- HannuE
- Viestit: 1
- Liittynyt: 23.10.2008 00:00
Eifel ralli
Kisaa voi kyllä todellakin suositella härmäläisillekin ralli-aktiiveille sekä penkalla ja vaikka ratin taaksekin. Yleisön viihtyvyyteen oli panostettu runsaasti, bratwurstia ja kaljaa sai kaikista yleisökeskittymistä ja tunnelma oli muutenkin korkealla. Vaihtorahoinakin sai takaisin enemmän kuin mitä oli kasöörille annettu... Hyvää bisnestä
Kaikki pätkät ajettiin kahtena kierroksena ja osa pätkistä kahteen kertaan eli samalla istumalla aamusta iltaan oli mahdollista nähdä autot 4 kertaa.
Kisassa olleet B-ryhmäläiset ja vanhat kakkos- ja nelosryhmäläiset olivat "Slowly sideways"-porukkaa, samaa, jota on nähty pieninä erinä saksan MM-rallissakin.
Porukka koostuu ehkä hieman varakkaammista harrastajista jotka ulkoiluttavat muutaman kerran vuodessa aarteitaan. Porukkaan pääsy edellyttää myöskin että auto on vanha tehdaskilpuri tai ainakin läheinen sukulainen ( Jolly Club, Conrero, tai David Sutton ) ja sillä on kilpailuhistoriaa aikakausilta. Autot olivat pääsääntöisesti aika-kauden kuosissaan, mutta huomasinpa autoissa myöskin muutamia ajanmukaistuksia (Audi S1:ssä ei tainnut olla Waltterin, Hannun ja Stigun puikottamana Reigerin lisä-säiliöllisiä alustoja...)
Porschet GT3:set tekivät aika kivan säväyksen. Kuka toisi sellaisen tänne härmään vaikka SM-sarjan kesäkisoihin? Matthias Kahle päräytti sellaisella menemään sorakisassa viikko sitten Lausitzissa ja asfalttipyörillä tottakai. Ainakin julkisuus olisi kohdallaan. Voisi olla jopa helpompi saada sponssi tarraa kylkiin kuin Mitsuun tai Civicciin...

Kaikki pätkät ajettiin kahtena kierroksena ja osa pätkistä kahteen kertaan eli samalla istumalla aamusta iltaan oli mahdollista nähdä autot 4 kertaa.
Kisassa olleet B-ryhmäläiset ja vanhat kakkos- ja nelosryhmäläiset olivat "Slowly sideways"-porukkaa, samaa, jota on nähty pieninä erinä saksan MM-rallissakin.
Porukka koostuu ehkä hieman varakkaammista harrastajista jotka ulkoiluttavat muutaman kerran vuodessa aarteitaan. Porukkaan pääsy edellyttää myöskin että auto on vanha tehdaskilpuri tai ainakin läheinen sukulainen ( Jolly Club, Conrero, tai David Sutton ) ja sillä on kilpailuhistoriaa aikakausilta. Autot olivat pääsääntöisesti aika-kauden kuosissaan, mutta huomasinpa autoissa myöskin muutamia ajanmukaistuksia (Audi S1:ssä ei tainnut olla Waltterin, Hannun ja Stigun puikottamana Reigerin lisä-säiliöllisiä alustoja...)
Porschet GT3:set tekivät aika kivan säväyksen. Kuka toisi sellaisen tänne härmään vaikka SM-sarjan kesäkisoihin? Matthias Kahle päräytti sellaisella menemään sorakisassa viikko sitten Lausitzissa ja asfalttipyörillä tottakai. Ainakin julkisuus olisi kohdallaan. Voisi olla jopa helpompi saada sponssi tarraa kylkiin kuin Mitsuun tai Civicciin...