missä vika?

Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
Avatar
mape73
Viestit: 8
Liittynyt: 17.11.2008 00:00

missä vika?

Viesti Kirjoittaja mape73 » 19.11.2008 19:29

mikähän vaivaa minun autoani. 2,0 ohc, weber tuplakaasarit,

Lähtee käyntiin vasta, kun laittaa bensaa suoraan kaasariin, mekaaninen bensapummppu pumppu mielestäni ihan normaalisti bensaa, että siinä vika ei pitäsi olla.

toinen vika, tyhjä käynnillä kone tupsaa imupuolelta, kun kone on lämmin.

Olis kiva saada talveksi kunnolla pelaamaan.... :D

Avatar
zessa
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 83
Liittynyt: 05.03.2005 00:00

ohc

Viesti Kirjoittaja zessa » 19.11.2008 21:47

Oma veikkaus, että molemmat ongelmat ratkee, kun laitat tyhjäkäynnille lisää ruokaa -> isommat suuttimet. Toinen vaihtoehto on vuotava imusarja...

Avatar
jusu2
Viestit: 18
Liittynyt: 07.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja jusu2 » 20.11.2008 15:31

vaihda kaasarien ja imusarjan väliin alumiiniset laipat jossa on o renkaat niin loppuu tupsaaminen

Avatar
mape73
Viestit: 8
Liittynyt: 17.11.2008 00:00

Viesti Kirjoittaja mape73 » 20.11.2008 20:52

imusarjan ja kaasarien välissä on sellaiset tiivisteet, et ei vika pitäs olla siinä.

Minkä kokoiset suuttimet on sitten oikean kokoiset,???

Avatar
Spoileri
KV
KV
Viestit: 523
Liittynyt: 24.02.2011 18:58
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Spoileri » 21.11.2008 11:57

Jaa. DHLA:n kanssa ainakin ne oorengashässäkät tahtoo vuotaa vaikka minkä tekis. Itse laitoin sitten lopulta paksua paperia väliin ja ne helkkarin värinänvaimennuskumit pois. Sylkeminen väheni huomattavasti. Kokonaanhan sitä ei ainakaan Lortoista taida pois saada.
"Täysillä sisään ja paareilla ulos!!" (Saku Vierimaa)
Toyota Starlet 2T-B r.SS (tulossa 4T-B)
Toyota Corolla GT r.F (telakalla)

Avatar
Roponator
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 77
Liittynyt: 09.01.2007 00:00

Jatkoa...

Viesti Kirjoittaja Roponator » 18.01.2009 09:43

Auton entisenä osakkaana kävin eilen kokeilemassa säätää tuota autoa.

Imusarjan tiivisteet vaihdettu kunnon paprutiivisteiksi.
Pääsuutinta ja ilmasuutinta isonnettiin.

Nokka on vakio ajoituksessa. Pitäisikö muuttaa, kun on tuplat?

Säädin sytytyksen ja auto käynnistyi nyt heittämällä!

Ongelmana et pakosarjassa tupsetta ja imusarjassa aivastelua. Kokeilin sytytyksellä hakea kohtaa jossa se asettuisi, mut ei se asettunut. Tupsaminen tapahtuu korvakuulolla kahdessa taimmassa pytyssä.
Venttiileistä sen ei pitäisi johtua koska ne on juuri hiottu.
Kierroksilla käydessä näiden kahden pakosarjat punahehkussa, etummaiset ei. Mietin pitäisikö tarkistaa kaasuläppien asennot? Sitten kun käyttää kierroksilla, niin kierrokset tippuu verkaisesti. :roll:

Avatar
zessa
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 83
Liittynyt: 05.03.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja zessa » 18.01.2009 15:39

Vaihdoitteko siis tyhjäkänti vai pääsuuttimet? Entä mihin väliin paperitiiviste oli laitettu? Ei kai imusarjan ja kaasarin?
Ite tappelin samojen ongelmien kanssa: auto ei lähtenyt käyntiin, kuumeni paljon tyhjäkäynnillä ja kaasarit tupsasi -> isommat tyhjäkäyntisuuttimet ja putket, niin kaikki korjaantui...

Kuulostaa myöskin siltä, että kaasarien synkronoinnissa ongelmia... Letkun avulla säätäminen tuttua?

Avatar
Roponator
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 77
Liittynyt: 09.01.2007 00:00

Viesti Kirjoittaja Roponator » 18.01.2009 15:59

Kyllä tais olla just sielläkin!
Pääsuuttimia isonnettiin
Eipä oo tullu letkulla säädettyä! mites oot sen tehnyt?

Avatar
zessa
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 83
Liittynyt: 05.03.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja zessa » 18.01.2009 17:20

Kaasarin ja imusarjan väliin ehdottomasti kumi vaimentimet, esim misab. Muuten värinät syö neulaventtiilit kaasarien verähdellessä mukana. Neulaventtiilit kestää normaalisti viisikin vuotta, ilman kunnollista vaimennusta aika mitataan kuukausissa...

Pääsuttimet eivät vaikuta tyhjäkäyntiin -> vaihda tyhjäkäynnin suuttimet. Hyvää palvelua, neuvoja ja suuttimia saa esim. soitto: Free Tecnics kaarinassa.

Kaasarien synkan saa säädettyä helpoiten n.1m mittaisella pissapojan letkun avulla. Toinen pää korvaan ja toinen n.10cm kaasarin kurkkuun sisälle. Sitten vaan vaihtelet letkua kurkusta toiseen ja säädät kaasarien akseleiden yhdistävässä mekanismissa olevaa ruuvia, kunnes saat samanlaiset imuäänet kuulumaan kaikista kurkuista. Hienoja mittareitakin on tähän kehitetty, mutta ei ole vanhan konstin voittanutta. Olet vaan tarkkana, että työnnät letkua saman verran joka kurkkuun...

Näillä pitäis alkaa toimia...

Avatar
mape73
Viestit: 8
Liittynyt: 17.11.2008 00:00

Viesti Kirjoittaja mape73 » 18.01.2009 19:37

minkä kokoinen tyhjäkäynti suutin tulisi olla 2,0 litraisessa. nyt suuttimen koko on 0,59 mm

olisiko kellään ylimääräistä startti myydä moiseen autoon.?

Avatar
Roponator
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 77
Liittynyt: 09.01.2007 00:00

Sit viel...

Viesti Kirjoittaja Roponator » 19.01.2009 17:14

Kuis tarpeellisena pidätte virranjakajalle tulevaa alipaineletkua???

Avatar
Peke
KV
KV
Viestit: 316
Liittynyt: 13.03.2005 00:00

Re: Sit viel...

Viesti Kirjoittaja Peke » 19.01.2009 17:23

Roponator kirjoitti:Kuis tarpeellisena pidätte virranjakajalle tulevaa alipaineletkua???
Varmaankin useimmista jakajalla olevista kilpakoneista alipaine ennakon säätö poistettu ja jakajan sisälle pari hitsiheftiä.

Avatar
Roponator
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 77
Liittynyt: 09.01.2007 00:00

Mites ku...

Viesti Kirjoittaja Roponator » 19.01.2009 20:33

Kaveri isonti nyt tyhjäkäynti suuttimia ja tupsaminen pakosarjaan ja aivastelu imupuolle oli loppunu. mut kakkosella oli kuulemma tehon puutetta!?

Avatar
mape73
Viestit: 8
Liittynyt: 17.11.2008 00:00

Viesti Kirjoittaja mape73 » 19.01.2009 21:20

millin poralla hurautin tyhjäkäynti suuttimen, ni johan tusaminen loppui. vaan kyllä bensakin kelpas. ehkä niinkään iso olis tarvinnu olla.

Avatar
Spoileri
KV
KV
Viestit: 523
Liittynyt: 24.02.2011 18:58
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Spoileri » 20.01.2009 11:27

zessa kirjoitti:Vaihdoitteko siis tyhjäkänti vai pääsuuttimet? Entä mihin väliin paperitiiviste oli laitettu? Ei kai imusarjan ja kaasarin?
Ite tappelin samojen ongelmien kanssa: auto ei lähtenyt käyntiin, kuumeni paljon tyhjäkäynnillä ja kaasarit tupsasi -> isommat tyhjäkäyntisuuttimet ja putket, niin kaikki korjaantui...

Kuulostaa myöskin siltä, että kaasarien synkronoinnissa ongelmia... Letkun avulla säätäminen tuttua?
Eikös Webruissa ole niitä mitkänenytonnimeltään -tulppia, mitkä kun kiertää pois, niin näkyy läpät kolmesta pienestä reiästä, jos vaan tyhjäkäynnillä säätää ne oikeelle kohalle, kuten Lortoissa?
"Täysillä sisään ja paareilla ulos!!" (Saku Vierimaa)
Toyota Starlet 2T-B r.SS (tulossa 4T-B)
Toyota Corolla GT r.F (telakalla)

Vastaa Viestiin