missä vika?
- mape73
- Viestit: 8
- Liittynyt: 17.11.2008 00:00
missä vika?
mikähän vaivaa minun autoani. 2,0 ohc, weber tuplakaasarit,
Lähtee käyntiin vasta, kun laittaa bensaa suoraan kaasariin, mekaaninen bensapummppu pumppu mielestäni ihan normaalisti bensaa, että siinä vika ei pitäsi olla.
toinen vika, tyhjä käynnillä kone tupsaa imupuolelta, kun kone on lämmin.
Olis kiva saada talveksi kunnolla pelaamaan.... :D
Lähtee käyntiin vasta, kun laittaa bensaa suoraan kaasariin, mekaaninen bensapummppu pumppu mielestäni ihan normaalisti bensaa, että siinä vika ei pitäsi olla.
toinen vika, tyhjä käynnillä kone tupsaa imupuolelta, kun kone on lämmin.
Olis kiva saada talveksi kunnolla pelaamaan.... :D
- Spoileri
- KV

- Viestit: 523
- Liittynyt: 24.02.2011 18:58
- Paikkakunta: Lemi
Jaa. DHLA:n kanssa ainakin ne oorengashässäkät tahtoo vuotaa vaikka minkä tekis. Itse laitoin sitten lopulta paksua paperia väliin ja ne helkkarin värinänvaimennuskumit pois. Sylkeminen väheni huomattavasti. Kokonaanhan sitä ei ainakaan Lortoista taida pois saada.
"Täysillä sisään ja paareilla ulos!!" (Saku Vierimaa)
Toyota Starlet 2T-B r.SS (tulossa 4T-B)
Toyota Corolla GT r.F (telakalla)
Toyota Starlet 2T-B r.SS (tulossa 4T-B)
Toyota Corolla GT r.F (telakalla)
- Roponator
- A-Junnu

- Viestit: 77
- Liittynyt: 09.01.2007 00:00
Jatkoa...
Auton entisenä osakkaana kävin eilen kokeilemassa säätää tuota autoa.
Imusarjan tiivisteet vaihdettu kunnon paprutiivisteiksi.
Pääsuutinta ja ilmasuutinta isonnettiin.
Nokka on vakio ajoituksessa. Pitäisikö muuttaa, kun on tuplat?
Säädin sytytyksen ja auto käynnistyi nyt heittämällä!
Ongelmana et pakosarjassa tupsetta ja imusarjassa aivastelua. Kokeilin sytytyksellä hakea kohtaa jossa se asettuisi, mut ei se asettunut. Tupsaminen tapahtuu korvakuulolla kahdessa taimmassa pytyssä.
Venttiileistä sen ei pitäisi johtua koska ne on juuri hiottu.
Kierroksilla käydessä näiden kahden pakosarjat punahehkussa, etummaiset ei. Mietin pitäisikö tarkistaa kaasuläppien asennot? Sitten kun käyttää kierroksilla, niin kierrokset tippuu verkaisesti.
Imusarjan tiivisteet vaihdettu kunnon paprutiivisteiksi.
Pääsuutinta ja ilmasuutinta isonnettiin.
Nokka on vakio ajoituksessa. Pitäisikö muuttaa, kun on tuplat?
Säädin sytytyksen ja auto käynnistyi nyt heittämällä!
Ongelmana et pakosarjassa tupsetta ja imusarjassa aivastelua. Kokeilin sytytyksellä hakea kohtaa jossa se asettuisi, mut ei se asettunut. Tupsaminen tapahtuu korvakuulolla kahdessa taimmassa pytyssä.
Venttiileistä sen ei pitäisi johtua koska ne on juuri hiottu.
Kierroksilla käydessä näiden kahden pakosarjat punahehkussa, etummaiset ei. Mietin pitäisikö tarkistaa kaasuläppien asennot? Sitten kun käyttää kierroksilla, niin kierrokset tippuu verkaisesti.
- zessa
- A-Junnu

- Viestit: 83
- Liittynyt: 05.03.2005 00:00
Vaihdoitteko siis tyhjäkänti vai pääsuuttimet? Entä mihin väliin paperitiiviste oli laitettu? Ei kai imusarjan ja kaasarin?
Ite tappelin samojen ongelmien kanssa: auto ei lähtenyt käyntiin, kuumeni paljon tyhjäkäynnillä ja kaasarit tupsasi -> isommat tyhjäkäyntisuuttimet ja putket, niin kaikki korjaantui...
Kuulostaa myöskin siltä, että kaasarien synkronoinnissa ongelmia... Letkun avulla säätäminen tuttua?
Ite tappelin samojen ongelmien kanssa: auto ei lähtenyt käyntiin, kuumeni paljon tyhjäkäynnillä ja kaasarit tupsasi -> isommat tyhjäkäyntisuuttimet ja putket, niin kaikki korjaantui...
Kuulostaa myöskin siltä, että kaasarien synkronoinnissa ongelmia... Letkun avulla säätäminen tuttua?
- zessa
- A-Junnu

- Viestit: 83
- Liittynyt: 05.03.2005 00:00
Kaasarin ja imusarjan väliin ehdottomasti kumi vaimentimet, esim misab. Muuten värinät syö neulaventtiilit kaasarien verähdellessä mukana. Neulaventtiilit kestää normaalisti viisikin vuotta, ilman kunnollista vaimennusta aika mitataan kuukausissa...
Pääsuttimet eivät vaikuta tyhjäkäyntiin -> vaihda tyhjäkäynnin suuttimet. Hyvää palvelua, neuvoja ja suuttimia saa esim. soitto: Free Tecnics kaarinassa.
Kaasarien synkan saa säädettyä helpoiten n.1m mittaisella pissapojan letkun avulla. Toinen pää korvaan ja toinen n.10cm kaasarin kurkkuun sisälle. Sitten vaan vaihtelet letkua kurkusta toiseen ja säädät kaasarien akseleiden yhdistävässä mekanismissa olevaa ruuvia, kunnes saat samanlaiset imuäänet kuulumaan kaikista kurkuista. Hienoja mittareitakin on tähän kehitetty, mutta ei ole vanhan konstin voittanutta. Olet vaan tarkkana, että työnnät letkua saman verran joka kurkkuun...
Näillä pitäis alkaa toimia...
Pääsuttimet eivät vaikuta tyhjäkäyntiin -> vaihda tyhjäkäynnin suuttimet. Hyvää palvelua, neuvoja ja suuttimia saa esim. soitto: Free Tecnics kaarinassa.
Kaasarien synkan saa säädettyä helpoiten n.1m mittaisella pissapojan letkun avulla. Toinen pää korvaan ja toinen n.10cm kaasarin kurkkuun sisälle. Sitten vaan vaihtelet letkua kurkusta toiseen ja säädät kaasarien akseleiden yhdistävässä mekanismissa olevaa ruuvia, kunnes saat samanlaiset imuäänet kuulumaan kaikista kurkuista. Hienoja mittareitakin on tähän kehitetty, mutta ei ole vanhan konstin voittanutta. Olet vaan tarkkana, että työnnät letkua saman verran joka kurkkuun...
Näillä pitäis alkaa toimia...
- Roponator
- A-Junnu

- Viestit: 77
- Liittynyt: 09.01.2007 00:00
Sit viel...
Kuis tarpeellisena pidätte virranjakajalle tulevaa alipaineletkua???
- Peke
- KV

- Viestit: 316
- Liittynyt: 13.03.2005 00:00
Re: Sit viel...
Varmaankin useimmista jakajalla olevista kilpakoneista alipaine ennakon säätö poistettu ja jakajan sisälle pari hitsiheftiä.Roponator kirjoitti:Kuis tarpeellisena pidätte virranjakajalle tulevaa alipaineletkua???
- Roponator
- A-Junnu

- Viestit: 77
- Liittynyt: 09.01.2007 00:00
Mites ku...
Kaveri isonti nyt tyhjäkäynti suuttimia ja tupsaminen pakosarjaan ja aivastelu imupuolle oli loppunu. mut kakkosella oli kuulemma tehon puutetta!?
- Spoileri
- KV

- Viestit: 523
- Liittynyt: 24.02.2011 18:58
- Paikkakunta: Lemi
Eikös Webruissa ole niitä mitkänenytonnimeltään -tulppia, mitkä kun kiertää pois, niin näkyy läpät kolmesta pienestä reiästä, jos vaan tyhjäkäynnillä säätää ne oikeelle kohalle, kuten Lortoissa?zessa kirjoitti:Vaihdoitteko siis tyhjäkänti vai pääsuuttimet? Entä mihin väliin paperitiiviste oli laitettu? Ei kai imusarjan ja kaasarin?
Ite tappelin samojen ongelmien kanssa: auto ei lähtenyt käyntiin, kuumeni paljon tyhjäkäynnillä ja kaasarit tupsasi -> isommat tyhjäkäyntisuuttimet ja putket, niin kaikki korjaantui...
Kuulostaa myöskin siltä, että kaasarien synkronoinnissa ongelmia... Letkun avulla säätäminen tuttua?
"Täysillä sisään ja paareilla ulos!!" (Saku Vierimaa)
Toyota Starlet 2T-B r.SS (tulossa 4T-B)
Toyota Corolla GT r.F (telakalla)
Toyota Starlet 2T-B r.SS (tulossa 4T-B)
Toyota Corolla GT r.F (telakalla)