evo 5 japanista ralliautoksi
- Rocco
evo 5 japanista ralliautoksi
Olisi mahdollisuus tuoda evo japanista, niin mitä tulisi ottaa huomioon jos rakentaa siitä ralliauton?
- KiarDon
- A-Junnu

Onko autot japanissa niin paljon halvempia että kannattaisi lähteä tuomaan? Varmasti "vähän" erilaiset kustannukset tulee matkoista ja kuljetuksesta yms kuin vaikkapa saksantuonnissa.. Ja sitten, en ole ihan varma mutta kun EU:n ulkopuolelta auto tulee niin onko siinä jotain erikoissäädöksiä rekisteröinnin tms kanssa(?)
Entä miksi juuri evo 5, jos sen takia että on tiedossa joku yksittäinen poikkeavan halpa yksilö niin voisi epäillä että autossa ei kaikki ihan kohdillaan...
- Samil
- KV

- Viesti:
Ottamatta kantaa itse asiaan, mutta maailmalta tuotuja autoja ei taideta rekisteröidä jos ne tuodaan kilpakäyttöön...KiarDon kirjoitti:erikoissäädöksiä rekisteröinnin tms kanssa(?) ...
Teippaukset, tarrat, banderollit ym. edullisesti ja nopeasti!! http://www.ostatarra.fi
- KiarDon
- A-Junnu

Joo totta, lipsahti jotenkin vaan kun ajattelin tuota siviiliautojen tuontia kun kirjottelin. Kiitos korjauksestaSamil kirjoitti:Ottamatta kantaa itse asiaan, mutta maailmalta tuotuja autoja ei taideta rekisteröidä jos ne tuodaan kilpakäyttöön...KiarDon kirjoitti:erikoissäädöksiä rekisteröinnin tms kanssa(?) ...
- huhhuh
- Yleinen

- Viesti:
- ws1
- B-junnu

Toimme Japanista Evo 4:n ja autosta menee ostohinnasta plus rahdista 10 prosentin tulli ja siitä koko summasta vielä pitää maksaa alv. Rahti on luokkaa 1000-1500 eur riippuen kuinka nopeasti ja turvallisesti auton tänne haluaa.
Silti auto jää Saksan vastaavia aika paljon halvemmaksi mutta ohjauksen mahdollinen siirto vasemmalle pitää laskea mukaan. Siinä olen samaan mieltä, että jos alkaa rakentaa autosta ralliautoa niin tarjolla on kyllä kilpailukykyiseen hintaan valmiita pelejä.
Tietääkö kukaan onko jo Japanista tai Jenkeistä tuotuja evo 4-6 autoja saatu kilpiin? Saksasta tuotuja on, siitä on faktaa.
Silti auto jää Saksan vastaavia aika paljon halvemmaksi mutta ohjauksen mahdollinen siirto vasemmalle pitää laskea mukaan. Siinä olen samaan mieltä, että jos alkaa rakentaa autosta ralliautoa niin tarjolla on kyllä kilpailukykyiseen hintaan valmiita pelejä.
Tietääkö kukaan onko jo Japanista tai Jenkeistä tuotuja evo 4-6 autoja saatu kilpiin? Saksasta tuotuja on, siitä on faktaa.
- Unto
- KV

- Viesti:
Ne ei menneet päästöistä läpi euro normien... Yksittäisiä autoja sai itse kikkailemalla / säätämällä ja leimaamalla... Ja muutama Evo on suomenkilpinen... Pitkälti kuulemma enduro prätkissä samaa ongelmaa, niistäkin jokkut on jollainkonstilla hyväksytty valkokilpisiksi... Oliskos sama juttu ollut siinä Nissanin sany gti-r:ssä silloin aikanaan kivi ja kilpi...robu84 kirjoitti:täähän menee ihan offtopiciks mutta miksei noita evoja saa/saanut rekisteriin? Olen kuullut niin monta eri versiota tosta että ois jo aika kuulla se oikea :D
(tällaiseen ymmärrkseen olen itseni ajanut, et päästö normit ovat (olivat) erillaiset eri maissa ja mm. Mitsut ei läpäisseet suomen / euroopan normeja)
- Dohc
- A-Junnu

Kait tämä kysymys käy tänne vanhaan ketjuun. Eli onko kukaan tehny tai teetättänyt ohjauksen vaihtoa/muutosta Mitsuun oikealta vasemmalle puolelle? Alkaa olla jo aika paljon liikenteessä noita tuonti Evoja,mut kaikissa tahtoo ohjaus olla oikealla. Jotenkin vain vierastuttaa tuo "postiautomaisuus". Varmasti joutuu aika läjän osia vaihtamaan kojelaudasta lähtien ja sähköjen kanssa teetättää varmaan töitä?