evo 5 japanista ralliautoksi

Muu autojen tekniikkaan liittyvä keskustelu, sähköt, lisälaitteet, turvallisuus yms.
Vastaa Viestiin
Avatar
Rocco
Viestit: 1
Liittynyt: 27.03.2007 00:00

evo 5 japanista ralliautoksi

Viesti Kirjoittaja Rocco » 27.03.2007 20:11

Olisi mahdollisuus tuoda evo japanista, niin mitä tulisi ottaa huomioon jos rakentaa siitä ralliauton?

saxspeed
WRC
WRC
Viestit: 1096
Liittynyt: 29.05.2004 00:00

Evo

Viesti Kirjoittaja saxspeed » 27.03.2007 20:19

Täytyy varmaan tutkia onko kunnossa Ostaja/Auto 8O Toisin sanoen ei ole mitään järkee.
"Tuhatsatayksitoista"

Avatar
JET
B-junnu
B-junnu
Viestit: 33
Liittynyt: 26.01.2007 00:00

Viesti Kirjoittaja JET » 27.03.2007 21:10

En tiiä onko väliä, mutta eikös jaappanissa ajeta "väärältä" puolelta?

Avatar
KiarDon
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 81
Liittynyt: 02.02.2007 00:00
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja KiarDon » 27.03.2007 21:18

Onko autot japanissa niin paljon halvempia että kannattaisi lähteä tuomaan? Varmasti "vähän" erilaiset kustannukset tulee matkoista ja kuljetuksesta yms kuin vaikkapa saksantuonnissa.. Ja sitten, en ole ihan varma mutta kun EU:n ulkopuolelta auto tulee niin onko siinä jotain erikoissäädöksiä rekisteröinnin tms kanssa(?) :roll: Entä miksi juuri evo 5, jos sen takia että on tiedossa joku yksittäinen poikkeavan halpa yksilö niin voisi epäillä että autossa ei kaikki ihan kohdillaan...

Avatar
Samil
KV
KV
Viestit: 497
Liittynyt: 10.03.2004 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Samil » 27.03.2007 21:38

KiarDon kirjoitti:erikoissäädöksiä rekisteröinnin tms kanssa(?) ...
Ottamatta kantaa itse asiaan, mutta maailmalta tuotuja autoja ei taideta rekisteröidä jos ne tuodaan kilpakäyttöön...
Teippaukset, tarrat, banderollit ym. edullisesti ja nopeasti!! http://www.ostatarra.fi

Avatar
KiarDon
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 81
Liittynyt: 02.02.2007 00:00
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja KiarDon » 27.03.2007 21:41

Samil kirjoitti:
KiarDon kirjoitti:erikoissäädöksiä rekisteröinnin tms kanssa(?) ...
Ottamatta kantaa itse asiaan, mutta maailmalta tuotuja autoja ei taideta rekisteröidä jos ne tuodaan kilpakäyttöön...
Joo totta, lipsahti jotenkin vaan kun ajattelin tuota siviiliautojen tuontia kun kirjottelin. Kiitos korjauksesta

Avatar
huhhuh
Yleinen
Yleinen
Viestit: 206
Liittynyt: 08.06.2004 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja huhhuh » 27.03.2007 21:47

Ei kannata, koska uudemman kehitysversion valmiin huolletun ja täysin sisältä ja päältä maalatun N-ryhmäläiset saat pitkästi alle 30.000 ¤, siis alle sen mitä F-ryhmäläisistä jotkut pyytävät. Suoraan viivalle. Mistäkö ?
Minulta

Avatar
ws1
B-junnu
B-junnu
Viestit: 21
Liittynyt: 14.06.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja ws1 » 29.03.2007 16:08

Toimme Japanista Evo 4:n ja autosta menee ostohinnasta plus rahdista 10 prosentin tulli ja siitä koko summasta vielä pitää maksaa alv. Rahti on luokkaa 1000-1500 eur riippuen kuinka nopeasti ja turvallisesti auton tänne haluaa.

Silti auto jää Saksan vastaavia aika paljon halvemmaksi mutta ohjauksen mahdollinen siirto vasemmalle pitää laskea mukaan. Siinä olen samaan mieltä, että jos alkaa rakentaa autosta ralliautoa niin tarjolla on kyllä kilpailukykyiseen hintaan valmiita pelejä.

Tietääkö kukaan onko jo Japanista tai Jenkeistä tuotuja evo 4-6 autoja saatu kilpiin? Saksasta tuotuja on, siitä on faktaa.

Avatar
robu84
Yleinen
Yleinen
Viestit: 172
Liittynyt: 22.04.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja robu84 » 29.03.2007 21:40

täähän menee ihan offtopiciks mutta miksei noita evoja saa/saanut rekisteriin? Olen kuullut niin monta eri versiota tosta että ois jo aika kuulla se oikea :D

Avatar
Sössökoski
Viestit: 11
Liittynyt: 05.02.2007 00:00

Viesti Kirjoittaja Sössökoski » 29.03.2007 21:52

uupu joku EU tyyppihyväksyntä.

Avatar
Unto
KV
KV
Viestit: 728
Liittynyt: 29.04.2004 00:00
Paikkakunta: Valkeakiski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Unto » 30.03.2007 01:25

robu84 kirjoitti:täähän menee ihan offtopiciks mutta miksei noita evoja saa/saanut rekisteriin? Olen kuullut niin monta eri versiota tosta että ois jo aika kuulla se oikea :D
Ne ei menneet päästöistä läpi euro normien... Yksittäisiä autoja sai itse kikkailemalla / säätämällä ja leimaamalla... Ja muutama Evo on suomenkilpinen... Pitkälti kuulemma enduro prätkissä samaa ongelmaa, niistäkin jokkut on jollainkonstilla hyväksytty valkokilpisiksi... Oliskos sama juttu ollut siinä Nissanin sany gti-r:ssä silloin aikanaan kivi ja kilpi...

(tällaiseen ymmärrkseen olen itseni ajanut, et päästö normit ovat (olivat) erillaiset eri maissa ja mm. Mitsut ei läpäisseet suomen / euroopan normeja)

Avatar
Dohc
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 135
Liittynyt: 12.06.2007 00:00

Viesti Kirjoittaja Dohc » 27.10.2008 20:29

Kait tämä kysymys käy tänne vanhaan ketjuun. Eli onko kukaan tehny tai teetättänyt ohjauksen vaihtoa/muutosta Mitsuun oikealta vasemmalle puolelle? Alkaa olla jo aika paljon liikenteessä noita tuonti Evoja,mut kaikissa tahtoo ohjaus olla oikealla. Jotenkin vain vierastuttaa tuo "postiautomaisuus". Varmasti joutuu aika läjän osia vaihtamaan kojelaudasta lähtien ja sähköjen kanssa teetättää varmaan töitä?

Avatar
leppis
WRC
WRC
Viestit: 1839
Liittynyt: 31.03.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja leppis » 27.10.2008 20:39

Latvalan Jari ja Asko Sairanen, mikäli oikein muistan. Jarin tallissa samaan aikaan EVO 1, 2 ja 3.

Avatar
kprt
KV
KV
Viestit: 735
Liittynyt: 09.05.2004 00:00
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kprt » 27.10.2008 22:22

..

Vastaa Viestiin