Kenellä laiskin?

Kuumimmat huhut, viimeisimmät juorut ralliin, sprinttiin, rallicrossiin, jokamiesluokkaan ja kaikkeen muuhun autourheiluun liittyen...
Vastaa Viestiin
Avatar
Rallisatiainen
Yleinen
Yleinen
Viestit: 238
Liittynyt: 06.05.2004 00:00

Kenellä laiskin?

Viesti Kirjoittaja Rallisatiainen » 12.01.2005 12:29

Kun en ole koskaan :wink: kysynyt keneltäkään :D yhtään typerää kysymystä :lol: , niin teen sen nyt! Kenellä laisikin aktiivisessa käytössä oleva kisa-auto? Historikkeja ei lasketa...

Vertailukohtana ennen omistamani 127: 87 hp pyöristä.

Avatar
Saku_Tiainen
B-junnu
B-junnu
Viestit: 30
Liittynyt: 30.04.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja Saku_Tiainen » 12.01.2005 12:51

Käytin omani jokuaika sitten dynossa ja tulos oli "mykistävä" 82hp vetopyörätehoa ja se oli sentään paras tulos, joka saatiin säätöjen jälkeen. Onhan se toki 10 enempi kuin edellisellä kaudella, mutta kuitenkin. Ja kyseessähän on 1300 pata. Jotain tartteis tehrä...........

Avatar
Samil
KV
KV
Viestit: 497
Liittynyt: 10.03.2004 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Samil » 12.01.2005 12:54

Escortilla kansiongelmien vuoksi kaksi viimeistä kisaa ajettu vakiokannella ja -nokalla, tehoa varmaan jonkun matkaa yli sata heppaa...

JES
B-junnu
B-junnu
Viestit: 34
Liittynyt: 01.05.2004 00:00

Rajut rassit..

Viesti Kirjoittaja JES » 12.01.2005 16:29

Itel 90-luvun lopulla n-ryhmän Pösössä aluksi huimat 62hv pyörältä, jolla ajettiin useampia kisa, säätöjen jälkeen nousi huimaan 82 heppaan pyörältä.. Lähti ku purkka tukasta.

sps1
KV
KV
Viestit: 754
Liittynyt: 10.08.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja sps1 » 12.01.2005 16:49

Itsellä oli joskus A-ryhmän Opel Corsa 1300 jossa koneteho n.100 hv.
Yllättävän hyvin se silti kulki ja saihan sen kiedottua niilläkin tehoilla kunnolla puun ympärille :cry:
http://www.youtube.com/user/rallyfin?ob=5" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
mikahele
Yleinen
Yleinen
Viestit: 237
Liittynyt: 29.04.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja mikahele » 12.01.2005 21:30

Fiat Cinquecento Trofeo KitCar :D . 65hv moottorista, vakiona 39hv, 915cc.. Saatiin kerran kunnon naurut Huittisten SM-sprintissä, kun edellisellä viikolla takanani lähtevä oli soittanut kilpailun johtajalle, että pitää saada minuutin tai puolentoista väli Fiatiin, ettei se oo tientukkona... No, jäin ekalla kierroksella siitä 15s, sillä reilun kuuden kilometrin radalla :D . Takana lähtevällä oli 1300 ss ryhmän Starletti. Kasausta odottaa tosin ISO lohko 1150 Kit moottori, josta pitäisi irrota jo huimat 115hv :wink: ...

Avatar
funrally
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 51
Liittynyt: 25.05.2004 00:00

...

Viesti Kirjoittaja funrally » 12.01.2005 22:15

Jaa täällä pääsee makeileen tehoilla :D :D :D
suzzukissa on kaikki sata pyöristä, mutta aika ajoin meinaa olla tuskaa pitää se silti tiellä 8)

Avatar
jari-t
B-junnu
B-junnu
Viestit: 29
Liittynyt: 30.04.2004 00:00
Paikkakunta: Vammala

Viesti Kirjoittaja jari-t » 14.01.2005 17:11

Joo luulisin että voitin tämän skaban. Auto olisi Trabant P 600 ja tehoa vakiona 26 hp, kyseisessä autossa ehkä 30. Auto on vuosimallia 89 ja parasta A-ryhmää eli pistäkää paremmaksi. T jari :lol:

Avatar
J_Mantyla
KV
KV
Viestit: 685
Liittynyt: 30.04.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja J_Mantyla » 14.01.2005 17:51

jari-t kirjoitti:Joo luulisin että voitin tämän skaban. Auto olisi Trabant P 600 ja tehoa vakiona 26 hp, kyseisessä autossa ehkä 30. Auto on vuosimallia 89 ja parasta A-ryhmää eli pistäkää paremmaksi. T jari :lol:
... ja on muuten todella hieno peli !

sps1
KV
KV
Viestit: 754
Liittynyt: 10.08.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja sps1 » 14.01.2005 19:24

jari-t kirjoitti:Joo luulisin että voitin tämän skaban. Auto olisi Trabant P 600 ja tehoa vakiona 26 hp, kyseisessä autossa ehkä 30. Auto on vuosimallia 89 ja parasta A-ryhmää eli pistäkää paremmaksi. T jari :lol:
Mutta ne Trabantin äänet saa sen auton kuulostamaan yli 100 hevosvoimaiselta :lol: :lol: :lol:
http://www.youtube.com/user/rallyfin?ob=5" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
jarko
Yleinen
Yleinen
Viestit: 163
Liittynyt: 25.05.2004 00:00

Re: Kenellä laiskin?

Viesti Kirjoittaja jarko » 18.01.2005 12:38

Rallisatiainen kirjoitti:Kun en ole koskaan :wink: kysynyt keneltäkään :D yhtään typerää kysymystä :lol: , niin teen sen nyt! Kenellä laisikin aktiivisessa käytössä oleva kisa-auto? Historikkeja ei lasketa...

Vertailukohtana ennen omistamani 127: 87 hp pyöristä.
Ei huono tuokaan, mutta arvaapas "rallisatiainen", paljonko mulla oli tehoa samassa autossa vuonna 1989? Elämäni ekan rallin jälkeen (Salon Pienoisralli -89) Harinen mittasi Figulista huimat 47 hv etupyöristä! Olin melko ylpeä siitä, että ennen kaatoa olin B-junnujen N/A-ryhmän alle 16-satasissa parin GT-Corollan, Golfin ja Starletin jälkeen viidentenä ja yleiskisassakin 25 sakissa... Tuli hiukan huimisteltua.
Kovin häävi ei ole urakehitys ollut senkään jälkeen, sillä N-ryhmän Favoritissa (ajoin sillä vuosina 1998-99) oli moottorissa peräti 75 hv! Melkein nolottaa vieläkin muuan A-ryhmän GT-Corolla-kuskin puolesta, joka otti selkäänsä Waltikka-rallissa -99.
Isälläni oli pari vuotta sitten Historic-Corolla, jossa oli paukkua kokonaista 65 hv (koneessa). Ei siinäkään kyydissä maisema kovin kiivaasti vaihtunut. Sama pätee tuoreimpaan rallikokemukseen, E-ryhmän Gaziin. 130 hv ja 2,3 tonnia painoa, kiihtyvyys 0-100 km/h n. 18 s...
Fiatilla, SKodalla ja nyttemmin Gazilla ei ole tarvinnut vallan kauheesti nostella. Kivaahan sekin on, omalla tavallaa, joskin myös ajoittain aika vaarallista. Mutta elämä on... :D

Avatar
Rallisatiainen
Yleinen
Yleinen
Viestit: 238
Liittynyt: 06.05.2004 00:00

Re: Kenellä laiskin?

Viesti Kirjoittaja Rallisatiainen » 18.01.2005 15:46

jarko kirjoitti:Gazilla ei ole tarvinnut vallan kauheesti nostella. Kivaahan sekin on, omalla tavallaa, joskin myös ajoittain aika vaarallista. Mutta elämä on... :D
GAZ:han on oikea tykki, alle 20 sekkaa 0-100 km/h! Onkos tuo kuorkki kuinka kauhea vietävä? Jos meinaa lähteä lapasesta, ottaako sitä kiinni edes kunnon ranteilla?

Olikos tuossa Seiskassa sinulla kiinni 903-kone kun noin huimia lukuja jarruttelit? Aloin tuossa miettimään itsekin dynolappua ja 87 humman tehoa, muistankohan ehkä väärin? Tai sitten dyno oli enemmän viritetty kuin kone...

Avatar
jarko
Yleinen
Yleinen
Viestit: 163
Liittynyt: 25.05.2004 00:00

Re: Kenellä laiskin?

Viesti Kirjoittaja jarko » 23.01.2005 14:28

Figulissa oli "isolohko" 1050 cm3, eli peli oli mallia 127 Sport. Viritys oli onnistunut, koska vakiossa oli tehoa 70 hp. A-ryhmän kilpurissani oli moottorissa paukkua n. 60 hv, joten tunnettu 10 prosentin sääntö täyttyi kirkkaasti. Eli kuten muinoin sanottiin, viritys on onnistunut jos vain 10 prosenttia alkuperäisestä tehosta hukkuu...
Gaz on vähän niin kuin vanhalla diesel-Transitilla yrittäisi ajaa rallia. Ohjaus on raskas ja väljä, mutta toisaalta epätarkka. Massaa on sen verran, ettei sitä ainakaan näillä ranteilla pidellä, jos se päättää lähteä kirjoittelemaan. Sikäli pitikin ekassa kisassa ajella varovasti. Katsotaan, josko ensi kevään Tallinnan ralliin jo ehtisi vähän harjoitella hommaa. Ei tarttis siellä kisassa enää opetella...
Kuorkkeja on muuten tiettävästi tulossa lisää, joten Tallinnassa voi olla melkoiset kapinat luvassa. Saarenmaalla oli jo kymmenisen peliä viivalla ja paikalliset huhuilevat, että uusiakin olisi vielä tulossa. Joten ei muuta kuin keväällä sitten reilusti evästä mukaan ja katsomaan kisaa!

Avatar
J_Mantyla
KV
KV
Viestit: 685
Liittynyt: 30.04.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja J_Mantyla » 23.01.2005 20:05

Aivan varmasti ollaan paikalla, josko jo viivallakin välillä

Vastaa Viestiin