Järkihintaista Sprint-autoa harrastusmielessä
- Ketzi
- KV
- Viestit: 801
- Liittynyt: 09.08.2004 00:00
- Paikkakunta: Oulu
Saksastahan löytyy myös näitä 1.6 vti siviccejä. Hyvännäköisen auton sai jo esim. 3000e. Vakiona siis 160hv ja kierrrtää. Ei tosin kannata sekoittaa 1.6 esi malliin, jossa 125hv.
Vastaavanlaisella vti:llä, joskin piristetyllä on Kinnusen Jaro näyttänyt kuinka autoa viedään.
Mutta eikai noihin japanin autoihin alvia tarvi maksaa, jos tekee ainoastaan kilpailukäyttöön..?
Vastaavanlaisella vti:llä, joskin piristetyllä on Kinnusen Jaro näyttänyt kuinka autoa viedään.
Mutta eikai noihin japanin autoihin alvia tarvi maksaa, jos tekee ainoastaan kilpailukäyttöön..?
- Ketzi
- KV
- Viestit: 801
- Liittynyt: 09.08.2004 00:00
- Paikkakunta: Oulu
Re: rH
On pian liian raisua ajoa sellaiselle..jiihoo1 kirjoitti:ei kun vakioluokan hissepeli... nopea tehdä, ei maksa paljon, monikäyttöisempi kuin SS auto(voi käydä vaikka kaupalla), miltei joka kisassa löytyy historic luokka, yksinkertainen ja halpa ylläpidettävä..

- AJTP
- Viestit: 8
- Liittynyt: 26.06.2007 00:00
kaikkiin eu alueen ulkopuolelta tuleviin tavaroihin lisätään alv,valitettavastiKetzi kirjoitti:Saksastahan löytyy myös näitä 1.6 vti siviccejä. Hyvännäköisen auton sai jo esim. 3000e. Vakiona siis 160hv ja kierrrtää. Ei tosin kannata sekoittaa 1.6 esi malliin, jossa 125hv.
Vastaavanlaisella vti:llä, joskin piristetyllä on Kinnusen Jaro näyttänyt kuinka autoa viedään.
Mutta eikai noihin japanin autoihin alvia tarvi maksaa, jos tekee ainoastaan kilpailukäyttöön..?
- Ketzi
- KV
- Viestit: 801
- Liittynyt: 09.08.2004 00:00
- Paikkakunta: Oulu
Ai niinpä onkin joo.
Mutta onkos jollakin tosiaan tarkempaa tietoa että voiko junnuna osallistua yleiseen? Koska jos jaks junnua ajaa samalla autolla, eikä samassa luokassa voi ajaa samalla autolla tulee pikku ristiriita. Ja jos auto on esim. 2,5l bemari, niin ei ole isompaa luokkaa siitä..
Mutta esim. muutamassa kisassa 2007 kun ei ollut sprintissä junioreille trophy-luokkaa, niin ajoin itse yleisessä. Ei siihen ainakaan kukaan puuttunut?
Esim. kärppämäki 07
Mutta onkos jollakin tosiaan tarkempaa tietoa että voiko junnuna osallistua yleiseen? Koska jos jaks junnua ajaa samalla autolla, eikä samassa luokassa voi ajaa samalla autolla tulee pikku ristiriita. Ja jos auto on esim. 2,5l bemari, niin ei ole isompaa luokkaa siitä..
Mutta esim. muutamassa kisassa 2007 kun ei ollut sprintissä junioreille trophy-luokkaa, niin ajoin itse yleisessä. Ei siihen ainakaan kukaan puuttunut?
Esim. kärppämäki 07
-
- B-junnu
- Viestit: 40
- Liittynyt: 04.02.2005 00:00
Terve! Oon rakennellut bmw e30 korista itelle harrastepeliä ss säännöillä ja 6000e budjetilla. (ei sisällä ajovarusteita.)
aihio maksoi 400e (hitsattavaa oli sen mukaan) ja tähän mennessä osiin ja koritöihin rahaa on palanut n. 2000e kun kaiken on tehnyt itse. (huom. EI vielä kaaria, jarru- ja bensalinjat vetämättä, puuttuu jousitus edestä ja takaa. Tekniikka vakio M10b20, ja vakio 325 jarrut.)
Jos jotakin tekisin nyt toisin niin ostaisin 325:n kun siinä on levyjarrut takana valmiina, ja moottorissakin vakiona tehoa 170hp. www.btcf.fi sivulta löytyy searchia käyttämällä paljon tietoa e30 rakentelusta. (mm. e36 moottoriswappiin)
Autoa rakennellessa ja "kilpa-osien" hintoja katellessa oon huomannut että ladaan saa aika edullisesti osia (ainakin bmw osiin verrattuna!) joten esim. 2107 ladasta saisi varmaan aika edullisesti rakennettua kivan harrastepelin.
Toivottavasti tuosta oli jotain apua.. :)
aihio maksoi 400e (hitsattavaa oli sen mukaan) ja tähän mennessä osiin ja koritöihin rahaa on palanut n. 2000e kun kaiken on tehnyt itse. (huom. EI vielä kaaria, jarru- ja bensalinjat vetämättä, puuttuu jousitus edestä ja takaa. Tekniikka vakio M10b20, ja vakio 325 jarrut.)
Jos jotakin tekisin nyt toisin niin ostaisin 325:n kun siinä on levyjarrut takana valmiina, ja moottorissakin vakiona tehoa 170hp. www.btcf.fi sivulta löytyy searchia käyttämällä paljon tietoa e30 rakentelusta. (mm. e36 moottoriswappiin)
Autoa rakennellessa ja "kilpa-osien" hintoja katellessa oon huomannut että ladaan saa aika edullisesti osia (ainakin bmw osiin verrattuna!) joten esim. 2107 ladasta saisi varmaan aika edullisesti rakennettua kivan harrastepelin.
Toivottavasti tuosta oli jotain apua.. :)
- 141697
- Yleinen
- Viestit: 161
- Liittynyt: 20.11.2005 00:00
- Viesti:
- 1403
- Yleinen
- Viestit: 273
- Liittynyt: 21.05.2004 00:00
Tai 309 16v, siinä ilmeisesti jo valmiina tuo 160hv kone??? Helppo tehdä minimi painoon ja peltiosia yms saa joka puolelta. siihen 1,6 Gti;n laatikko niin välityksetkin kohdillaan!!!! ja hintaa menee toi muutama tonttu....141697 kirjoitti:Peugeot 205 gti on halpa vaihtoehto hinta noin 1000¤ ja siihen sitten Mi16 kone 160 Hv.
Välitykset saa aika hyvät yhdistelemällä vakiolaatikoita.
Alustaksi vaikka taakse Konin sportit ja eteen Bilsteinit.
Eli parilla tonnilla saa jo nopean auton.

- Ketzi
- KV
- Viestit: 801
- Liittynyt: 09.08.2004 00:00
- Paikkakunta: Oulu
Jaa tännekin oli noista pösööistä mainittu. :)
Tosiaan kun etuvetosesta on jo kokemusta, niin se ei ole poissuljettu. Kaverin kanssa ollaan noita 205 vähän luurattu, mutta tietoa on ollut vähän hankala aiheestä löytää. Hinnat ei oo tosiaan paha aihioon 600-1000e! ja jopa allekin.
Tuo 309 160hv koneella onkin uus juttu. Pitääpä etsia autosta lisää tietoa.
Onko pösössä kuinka keskenään käyvät noi laatikko-osat? Ja minkälaiset välitykset noissa eri vakiolaatikoissa on. Edullinen peli ei lukkoa alkuun tarvitse..!
Onko vaikea saada SS-luokan auto minimipainoon? Mites noissa on se tankin laita? Turvatankki ilmeisesti, entä akku? Pitääkö 205 koteloida tankki jotenkin, kun ei ole ns. peräkontissa?
Muutenkin jos jollakin on paljon tietoa tai kokemusta näiden pösööjen rakentelusta. Niin jutellaan mieluusti täällä aiheesta lisää niin muutkin kiinnostuneet näkee. tai jos ei halua juttujaan julki, niin mulle voi laittaa yv. tai mailata ketzi88@gmail.com
ARP:lle Ja ei olis joo Ladakaan hullu idea. Ainakin huomattais.. Varsinkin jo ajolinjat poikkeaa. :)
Tosiaan kun etuvetosesta on jo kokemusta, niin se ei ole poissuljettu. Kaverin kanssa ollaan noita 205 vähän luurattu, mutta tietoa on ollut vähän hankala aiheestä löytää. Hinnat ei oo tosiaan paha aihioon 600-1000e! ja jopa allekin.
Tuo 309 160hv koneella onkin uus juttu. Pitääpä etsia autosta lisää tietoa.
Onko pösössä kuinka keskenään käyvät noi laatikko-osat? Ja minkälaiset välitykset noissa eri vakiolaatikoissa on. Edullinen peli ei lukkoa alkuun tarvitse..!
Onko vaikea saada SS-luokan auto minimipainoon? Mites noissa on se tankin laita? Turvatankki ilmeisesti, entä akku? Pitääkö 205 koteloida tankki jotenkin, kun ei ole ns. peräkontissa?
Muutenkin jos jollakin on paljon tietoa tai kokemusta näiden pösööjen rakentelusta. Niin jutellaan mieluusti täällä aiheesta lisää niin muutkin kiinnostuneet näkee. tai jos ei halua juttujaan julki, niin mulle voi laittaa yv. tai mailata ketzi88@gmail.com
ARP:lle Ja ei olis joo Ladakaan hullu idea. Ainakin huomattais.. Varsinkin jo ajolinjat poikkeaa. :)
- timotor
- A-Junnu
- Viestit: 52
- Liittynyt: 07.04.2005 00:00
Jos valmiin auton haluaa niin Ruotsista kannattaa katsoa esim motorsport4sale sivustolta. Esim. Valmiin kilpailukykyisen suzuki swiftin saa 4500e sieltä. (Helppo hakea , ei tartte välikäsiä, sen kun pomppaa laivaan raileri peräs ja raahaa auton Suomeen) .Kulkee varmasti samaa tahtia kuin 1600 kentti escort tai vast. Väittäisin että sprintin 1300 luokassa ihan kilpailukykyinen ja suht. luotettava peli ja se sama käy sitten ralliinkin trophy luokkaan.
"Makuasioista ei voi kiistellä , sano mäyräkoira kun muniansa nuoli :D "
"Makuasioista ei voi kiistellä , sano mäyräkoira kun muniansa nuoli :D "