polkimien siirto?

Ralli- ja sprint autojen alustaan ja koriin yms. liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
patu74
Viestit: 5
Liittynyt: 22.11.2004 00:00

polkimien siirto?

Viesti Kirjoittaja patu74 » 31.01.2005 23:53

siis onko sallittua f-ryhmän autossa :?:

Avatar
eko
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 90
Liittynyt: 02.12.2004 00:00

Re: polkimien siirto?

Viesti Kirjoittaja eko » 01.02.2005 10:35

Luokitustodistuksen mukaan tehty muutos on ainakin sallittu (siis tietysti), mutta muunlainen polkimien muuttelu ? Ei sitä sääntökirjassa kai sanota muuta kuin että poljinpinnat saa vapaasti vaihtaa.

Avatar
ariwalk
KV
KV
Viestit: 587
Liittynyt: 17.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja ariwalk » 01.02.2005 13:09

Jep. Kaikki mitä ei sääntökirjassa oo mainittu on kieletty.

Avatar
TienTukko
Yleinen
Yleinen
Viestit: 276
Liittynyt: 29.04.2004 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TienTukko » 01.02.2005 14:22

Mekin on mietitty samaa; jarrupoljin siirrettäis kokonaan pois ja kaasupoljin kartturille :D
TienTukko Racing, perinteinen autourheiluseura jo vuodesta 2008!

Avatar
patu74
Viestit: 5
Liittynyt: 22.11.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja patu74 » 01.02.2005 21:29

kyseessä ois semmonen poljin setti missä on pedalboxi mukana ja olis kokonaisuudessaan pultattavissa lattiaan

saxspeed
WRC
WRC
Viestit: 1096
Liittynyt: 29.05.2004 00:00

polkimet

Viesti Kirjoittaja saxspeed » 01.02.2005 21:41

jos autossa on riippuvat polkimet pitää ne säilyttää toiminnaltaan alkuperäisenä, jos luokitus vapauttaa mallin tai toiminnan muutoksen niin silloin sallittu. eli lattia mallin polkimia ei voi laittaa jos polkimet riippuvat alkuperäisesti. säätölaite eli niin sanottu palansbar on vapaa, mutta polkimet eivät, kuin poljin pintojen osalta
"Tuhatsatayksitoista"

Avatar
Samil
KV
KV
Viestit: 497
Liittynyt: 10.03.2004 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Samil » 01.02.2005 23:13

Kaverille (nyt jo valitettavasti edesmenneelle) viime kevään suopungissa katsastaja vaan tuumas ettei oo luokituksen mukainen pedalbox ? Varmasti oli, ja sillä oli ajettu kauan ennen tuota ja vielä vähän tuon jälkeenkin ???
Ja tuo suopungin katsuri oikein kirjasi katsastuskorttiin huomautuksen; pedalbox ei luokituksen mukainen ?? Ei vaan osannut perustella...

Avatar
mickey69
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 141
Liittynyt: 07.07.2004 00:00
Paikkakunta: Padasjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mickey69 » 02.02.2005 15:22

Samil kirjoitti:Kaverille (nyt jo valitettavasti edesmenneelle) viime kevään suopungissa katsastaja vaan tuumas ettei oo luokituksen mukainen pedalbox ? Varmasti oli, ja sillä oli ajettu kauan ennen tuota ja vielä vähän tuon jälkeenkin ???
Ja tuo suopungin katsuri oikein kirjasi katsastuskorttiin huomautuksen; pedalbox ei luokituksen mukainen ?? Ei vaan osannut perustella...
Joo, tuollaisia katsastajia löytyy kilpailuista valitettavan paljon.... :( Innolla odotan taas lauantain rallia, että mistä taas päästään väitteleen....., jopa kaarista on neuvoteltu jossain katarissa, ja seuraavassa paikassa ne on todettu taas sääntökirjan mukaisiksi..... :evil: :evil: :evil:

Avatar
JJA
B-junnu
B-junnu
Viestit: 36
Liittynyt: 11.01.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja JJA » 02.02.2005 17:08

no miten tossa käy jos ne valittaa noista..? jääkö kisat väliin nim. tyhmä :D

Avatar
mposti
Viestit: 17
Liittynyt: 30.04.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja mposti » 03.02.2005 01:02

Sääntökija sanoo:
<i>
3.2.1 Kytkin on vapaa seuraavin rajoituksin.
...
- Kytkimen toimintaa tulee ohjata ainoastaan kuljettajan jalalla, ellei muunlainen järjestelmä ole luokiteltu.
...

3.5.4 Jarrusylinterien lukumäärä pyörää kohden on enintään 4. Muuten jarrut ovat vapaat.
</i>

Eli ainoastaan kaasupolkimen osalta on epäselvyyttä. Omassa autossani kaasupoljin ei kuulu poljinasetelmaan (Golf), joten em. kohtien perusteella olen ottanut vapauden rakentaa asetelman uusiksi.

Avatar
eko
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 90
Liittynyt: 02.12.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja eko » 03.02.2005 08:24

mposti kirjoitti:Sääntökija sanoo:
<i>
3.2.1 Kytkin on vapaa seuraavin rajoituksin.
...
- Kytkimen toimintaa tulee ohjata ainoastaan kuljettajan jalalla, ellei muunlainen järjestelmä ole luokiteltu.
...

3.5.4 Jarrusylinterien lukumäärä pyörää kohden on enintään 4. Muuten jarrut ovat vapaat.
</i>

Eli ainoastaan kaasupolkimen osalta on epäselvyyttä. Omassa autossani kaasupoljin ei kuulu poljinasetelmaan (Golf), joten em. kohtien perusteella olen ottanut vapauden rakentaa asetelman uusiksi.
Allaolevan mukaan mielestäni ylläoleva kohta koskee jarrujen osalta vain "lokasuojan sisällä olevia osia". Tämäkin lainaus on sääntökirjasta

2.4. Pyörät, jarrut ja jousitus:

Osittain tai kokonaan jousittamattomat osat.

Avatar
mposti
Viestit: 17
Liittynyt: 30.04.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja mposti » 03.02.2005 11:58

eko kirjoitti: Allaolevan mukaan mielestäni ylläoleva kohta koskee jarrujen osalta vain "lokasuojan sisällä olevia osia". Tämäkin lainaus on sääntökirjasta

2.4. Pyörät, jarrut ja jousitus:

Osittain tai kokonaan jousittamattomat osat.
Tuo on tosiaan hieman ristiriidassa, mutta toisaalta F-ryhmän erityismääräysten kohdassa "3.5 Jarrut" määritellään myös seuraavaa:
<i>
3.5.2 Käsijarru on pakollinen.

3.5.3 Mikäli ei käytetä alkuperäistä järjestelmää ovat vähintään 2-piiriset jarrut pakolliset.
</i>
Nuo kohdat mielestäni laajentavat käsitteen. Lisäksi kohta 3.5.3 sallii mielestäni alkuperäisen <i>järjestelmän</i> korvaamisen.

Avatar
eko
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 90
Liittynyt: 02.12.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja eko » 04.02.2005 14:54

mposti kirjoitti:
eko kirjoitti: Allaolevan mukaan mielestäni ylläoleva kohta koskee jarrujen osalta vain "lokasuojan sisällä olevia osia". Tämäkin lainaus on sääntökirjasta

2.4. Pyörät, jarrut ja jousitus:

Osittain tai kokonaan jousittamattomat osat.
Tuo on tosiaan hieman ristiriidassa, mutta toisaalta F-ryhmän erityismääräysten kohdassa "3.5 Jarrut" määritellään myös seuraavaa:
<i>
3.5.2 Käsijarru on pakollinen.

3.5.3 Mikäli ei käytetä alkuperäistä järjestelmää ovat vähintään 2-piiriset jarrut pakolliset.
</i>
Nuo kohdat mielestäni laajentavat käsitteen. Lisäksi kohta 3.5.3 sallii mielestäni alkuperäisen <i>järjestelmän</i> korvaamisen.

3.5.3 sallii mielestäni taas 1-piirijarrujenkin käytön (jos sellainen on alkuperäsiasennus) ja työsylinterien määrän lisäämisen kahteen (tai useampaan), ei sekään ota kantaa polkimiin. Polkimeen ei tarvitse tehdä muutosta vaikka jarrupiirejä lisätään.

Kaikki mitä ei ole erikseen mainittu....

Vastaa Viestiin