
polkimien siirto?
- patu74
- Viestit: 5
- Liittynyt: 22.11.2004 00:00
polkimien siirto?
siis onko sallittua f-ryhmän autossa 

- eko
- A-Junnu
- Viestit: 90
- Liittynyt: 02.12.2004 00:00
Re: polkimien siirto?
Luokitustodistuksen mukaan tehty muutos on ainakin sallittu (siis tietysti), mutta muunlainen polkimien muuttelu ? Ei sitä sääntökirjassa kai sanota muuta kuin että poljinpinnat saa vapaasti vaihtaa.
- TienTukko
- Yleinen
- Viestit: 276
- Liittynyt: 29.04.2004 00:00
- Viesti:
-
- WRC
- Viestit: 1096
- Liittynyt: 29.05.2004 00:00
polkimet
jos autossa on riippuvat polkimet pitää ne säilyttää toiminnaltaan alkuperäisenä, jos luokitus vapauttaa mallin tai toiminnan muutoksen niin silloin sallittu. eli lattia mallin polkimia ei voi laittaa jos polkimet riippuvat alkuperäisesti. säätölaite eli niin sanottu palansbar on vapaa, mutta polkimet eivät, kuin poljin pintojen osalta
"Tuhatsatayksitoista"
- Samil
- KV
- Viestit: 497
- Liittynyt: 10.03.2004 00:00
- Viesti:
Kaverille (nyt jo valitettavasti edesmenneelle) viime kevään suopungissa katsastaja vaan tuumas ettei oo luokituksen mukainen pedalbox ? Varmasti oli, ja sillä oli ajettu kauan ennen tuota ja vielä vähän tuon jälkeenkin ???
Ja tuo suopungin katsuri oikein kirjasi katsastuskorttiin huomautuksen; pedalbox ei luokituksen mukainen ?? Ei vaan osannut perustella...
Ja tuo suopungin katsuri oikein kirjasi katsastuskorttiin huomautuksen; pedalbox ei luokituksen mukainen ?? Ei vaan osannut perustella...
- mickey69
- A-Junnu
- Viestit: 141
- Liittynyt: 07.07.2004 00:00
- Paikkakunta: Padasjoki
- Viesti:
Joo, tuollaisia katsastajia löytyy kilpailuista valitettavan paljon.... :( Innolla odotan taas lauantain rallia, että mistä taas päästään väitteleen....., jopa kaarista on neuvoteltu jossain katarissa, ja seuraavassa paikassa ne on todettu taas sääntökirjan mukaisiksi.....Samil kirjoitti:Kaverille (nyt jo valitettavasti edesmenneelle) viime kevään suopungissa katsastaja vaan tuumas ettei oo luokituksen mukainen pedalbox ? Varmasti oli, ja sillä oli ajettu kauan ennen tuota ja vielä vähän tuon jälkeenkin ???
Ja tuo suopungin katsuri oikein kirjasi katsastuskorttiin huomautuksen; pedalbox ei luokituksen mukainen ?? Ei vaan osannut perustella...



- mposti
- Viestit: 17
- Liittynyt: 30.04.2004 00:00
Sääntökija sanoo:
<i>
3.2.1 Kytkin on vapaa seuraavin rajoituksin.
...
- Kytkimen toimintaa tulee ohjata ainoastaan kuljettajan jalalla, ellei muunlainen järjestelmä ole luokiteltu.
...
3.5.4 Jarrusylinterien lukumäärä pyörää kohden on enintään 4. Muuten jarrut ovat vapaat.
</i>
Eli ainoastaan kaasupolkimen osalta on epäselvyyttä. Omassa autossani kaasupoljin ei kuulu poljinasetelmaan (Golf), joten em. kohtien perusteella olen ottanut vapauden rakentaa asetelman uusiksi.
<i>
3.2.1 Kytkin on vapaa seuraavin rajoituksin.
...
- Kytkimen toimintaa tulee ohjata ainoastaan kuljettajan jalalla, ellei muunlainen järjestelmä ole luokiteltu.
...
3.5.4 Jarrusylinterien lukumäärä pyörää kohden on enintään 4. Muuten jarrut ovat vapaat.
</i>
Eli ainoastaan kaasupolkimen osalta on epäselvyyttä. Omassa autossani kaasupoljin ei kuulu poljinasetelmaan (Golf), joten em. kohtien perusteella olen ottanut vapauden rakentaa asetelman uusiksi.
- eko
- A-Junnu
- Viestit: 90
- Liittynyt: 02.12.2004 00:00
Allaolevan mukaan mielestäni ylläoleva kohta koskee jarrujen osalta vain "lokasuojan sisällä olevia osia". Tämäkin lainaus on sääntökirjastamposti kirjoitti:Sääntökija sanoo:
<i>
3.2.1 Kytkin on vapaa seuraavin rajoituksin.
...
- Kytkimen toimintaa tulee ohjata ainoastaan kuljettajan jalalla, ellei muunlainen järjestelmä ole luokiteltu.
...
3.5.4 Jarrusylinterien lukumäärä pyörää kohden on enintään 4. Muuten jarrut ovat vapaat.
</i>
Eli ainoastaan kaasupolkimen osalta on epäselvyyttä. Omassa autossani kaasupoljin ei kuulu poljinasetelmaan (Golf), joten em. kohtien perusteella olen ottanut vapauden rakentaa asetelman uusiksi.
2.4. Pyörät, jarrut ja jousitus:
Osittain tai kokonaan jousittamattomat osat.
- mposti
- Viestit: 17
- Liittynyt: 30.04.2004 00:00
Tuo on tosiaan hieman ristiriidassa, mutta toisaalta F-ryhmän erityismääräysten kohdassa "3.5 Jarrut" määritellään myös seuraavaa:eko kirjoitti: Allaolevan mukaan mielestäni ylläoleva kohta koskee jarrujen osalta vain "lokasuojan sisällä olevia osia". Tämäkin lainaus on sääntökirjasta
2.4. Pyörät, jarrut ja jousitus:
Osittain tai kokonaan jousittamattomat osat.
<i>
3.5.2 Käsijarru on pakollinen.
3.5.3 Mikäli ei käytetä alkuperäistä järjestelmää ovat vähintään 2-piiriset jarrut pakolliset.
</i>
Nuo kohdat mielestäni laajentavat käsitteen. Lisäksi kohta 3.5.3 sallii mielestäni alkuperäisen <i>järjestelmän</i> korvaamisen.
- eko
- A-Junnu
- Viestit: 90
- Liittynyt: 02.12.2004 00:00
mposti kirjoitti:Tuo on tosiaan hieman ristiriidassa, mutta toisaalta F-ryhmän erityismääräysten kohdassa "3.5 Jarrut" määritellään myös seuraavaa:eko kirjoitti: Allaolevan mukaan mielestäni ylläoleva kohta koskee jarrujen osalta vain "lokasuojan sisällä olevia osia". Tämäkin lainaus on sääntökirjasta
2.4. Pyörät, jarrut ja jousitus:
Osittain tai kokonaan jousittamattomat osat.
<i>
3.5.2 Käsijarru on pakollinen.
3.5.3 Mikäli ei käytetä alkuperäistä järjestelmää ovat vähintään 2-piiriset jarrut pakolliset.
</i>
Nuo kohdat mielestäni laajentavat käsitteen. Lisäksi kohta 3.5.3 sallii mielestäni alkuperäisen <i>järjestelmän</i> korvaamisen.
3.5.3 sallii mielestäni taas 1-piirijarrujenkin käytön (jos sellainen on alkuperäsiasennus) ja työsylinterien määrän lisäämisen kahteen (tai useampaan), ei sekään ota kantaa polkimiin. Polkimeen ei tarvitse tehdä muutosta vaikka jarrupiirejä lisätään.
Kaikki mitä ei ole erikseen mainittu....