Quaife 4.vaihteinen

Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
kent
Yleinen
Yleinen
Viestit: 205
Liittynyt: 07.10.2004 00:00
Viesti:

Quaife 4.vaihteinen

Viesti Kirjoittaja kent » 12.02.2005 18:00

suorakytkentalaatikko onpi kilpuris minkä hommasin,millä systeemillä porukka sellasella vaihtelee,hellää kaasua vai kytkimen kans vaiko ihan vaan raakana lykkiä menemään??

Avatar
kartsa
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 50
Liittynyt: 01.02.2005 00:00
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja kartsa » 12.02.2005 21:07

Eiköhän sillä vaihdeta sillain vähän kaasua helläämällä :?
Ford ohc 1600, voimaa ja nopeutta!

Avatar
pete1
WRC
WRC
Viestit: 992
Liittynyt: 03.05.2004 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pete1 » 13.02.2005 13:23

Ei se kytky lootakaan kaikkea kestä! Veikkaan että 80% suorakytkennän omistajista käyttää kytkintä vaihtaessa.Näin ainakin minä!Mutta ns.happipaikoissa kytkintä ei yksinkertaisesti kerkiä käyttämään, tällöin kytky laatikko pelastaa ehkä mahdollisen tuhon.Aika harva mitä olen kuullut, sanoo vaihtavansa ilman kytkintä :D .
Lappu lattiaan ja NIMI LEHTEEN... www.kortesuo.com

Avatar
make76
Viestit: 4
Liittynyt: 29.10.2004 00:00

Laatikko

Viesti Kirjoittaja make76 » 01.03.2005 11:56

Mulla oli kytkentä laatikko joku aika sitten, ja kyllä käytin kytkintä vaihtaessa. Kyllä se kestää käyttää ilmankin, mutta kytkentä palat kuluvat - jolloin huoltoväli lyhenee.
Minun mielestä on parempi käyttää kytkintä, ja happi paikassa raakana jos on pakko. Muista että siellä menee sitten mikä vaan vaihde päälle... Eli vaikka 5 - 1:lle.. Kone ei tykkää kivaa tuosta.

Vastaa Viestiin