Escortin etupää

Ralli- ja sprint autojen alustaan ja koriin yms. liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Sammy
Yleinen
Yleinen
Viestit: 207
Liittynyt: 30.04.2004 00:00

Escortin etupää

Viesti Kirjoittaja Sammy » 16.02.2005 11:35

Minkälaista jousta olette käyttäneet escortin etupäässä? Tarkoitus olisi parantaa hieman etupään pitoa (puskee vähän) Onko progressiivisesta kokemuksia vai onko perinteinen lineaarinen hinta/hyötysuhteeltaan parempi?
Iskarina toimii perus Bilstein. 8O

Vieras

puskemisesta

Viesti Kirjoittaja Vieras » 16.02.2005 12:03

onko perä korkeammalla, vai matalammalla kuin keula? Kamberilla ja auraus/harituksellakin saadaan ihmeitä aikaan. Jousta ei välttämättä kannata ensimmäiseksi vaihtaa.

Avatar
ariwalk
KV
KV
Viestit: 587
Liittynyt: 17.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja ariwalk » 16.02.2005 19:34

Totaa, etu vai takavetonen?

Avatar
311260
B-junnu
B-junnu
Viestit: 33
Liittynyt: 30.08.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja 311260 » 17.02.2005 00:08

Se ongelman aiheuttaja voi olla vaikka lukko. Jos koittaa ajella liian tiukalla
lukolla (takavetoinen) niin kyllä puskee.
Mutta kokonaisuus ratkaisee. Ajettavuuteen vaikuttaa yllättävän moni asia.
Kokeileppa lukko mielenkiinnosta nostamalla toinen vetävä pyörä ilmaan ja
pyöritä renkaasta, (mikä voima tarvittiin?).

Avatar
peteracing
KV
KV
Viestit: 675
Liittynyt: 21.08.2004 00:00
Paikkakunta: kemi

pyöränkulmat?

Viesti Kirjoittaja peteracing » 17.02.2005 08:08

mites sulla o pyörän kulmat??
enempi haritusta ja sit kokeilee kääntyykö..
power is nothing without control...

Sammy
Yleinen
Yleinen
Viestit: 207
Liittynyt: 30.04.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja Sammy » 17.02.2005 13:48

Perä on hieman alempana, niin kuin käsittääkseni pitää ollakkin. Lukon tiukkuus pitänee vielä tarkistaa. Kulmat on juuri katsottu laserilla(auraus 1mm puolellaan, camber oli muistaakseni 2,5 astettaa negatiivista, Casteria en muista). Raideleveys ero on lähes olematon. Etupää toimii hyvin kun ajetaan isolla tiellä kovaa, mutta pikkutiella pienemmissä nopeuksissa puskemista tapahtuu. Oli mielessä että jos progressiivisella jousella saisi hieman herkkyyttä pienempiin nopeuksiin huonontamatta suurien nopeuksien ajettavuutta.

Avatar
peteracing
KV
KV
Viestit: 675
Liittynyt: 21.08.2004 00:00
Paikkakunta: kemi

pyöränkulmat...

Viesti Kirjoittaja peteracing » 17.02.2005 13:51

kokeileppa milli haritusta...
power is nothing without control...

Avatar
JanneE
Yleinen
Yleinen
Viestit: 157
Liittynyt: 19.05.2004 00:00
Paikkakunta: Varkaus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JanneE » 17.02.2005 23:07

En oikein ymmärrä mitä haette takavetosessa autossa harituksella pyöränkulmissa.. ite oon joskus hölmöyksissäni kokeillu ja oli ihan MAHDOTON ajettava?! Veteli joka suuntaan ja jarrutuksissa ihan päätön.

Avatar
peteracing
KV
KV
Viestit: 675
Liittynyt: 21.08.2004 00:00
Paikkakunta: kemi

haritus..

Viesti Kirjoittaja peteracing » 18.02.2005 09:55

ladassa se ainaki autto ku siinä oli vähä vaikeuksia kääntyä.. :lol:
escossa mulla oli +/-0... tommonen millin haritus auttaa mun mielestä ett se rengas vähän niinku haukkaa ahneemmin sinne kurviin..
tokihan se sit o niinku vähän levottomampi ajaa nopeita...mut ei auto voi pilalle mennä jos pyöränkulmaa millin kääntää,ainahan se kannattaa kokeilla...ei se ainakaan maksa mitään :wink:
power is nothing without control...

Avatar
kilikali
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 76
Liittynyt: 17.07.2004 00:00
Paikkakunta: Valkeala

Viesti Kirjoittaja kilikali » 19.02.2005 09:34

Onko kallistuksenvakaaja käytössä? Mun esko rupes kääntymään vasta kun vakaajan katkaisi keskeltä ja holkitti "löysäksi". Jouset oli 225lbs, auraus 0mm. Pyörät oli tietty siirretty n. 50mm eteenpäin.

Avatar
HBRteam
KV
KV
Viestit: 329
Liittynyt: 14.06.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja HBRteam » 19.02.2005 16:33

ONKO vakaaja käytössä?jos on heitä hel..tiin!laita reaktio tangot!!!ja laita ne oikein!mulla rs 2000 jotku 180 lbs jouset ja ajelin sileillä kesä renkaillakin ja kääntyy aivan vaivatta ei puske yhtään!vaikkakin tulis kuin tiukka paikka.auto vaaka tasossa ja noin 1-2 mm aurausta.olan ajanu sillä parisenkymmentä kilpailua eikä kertaakaan ole puskenu!vakaaja paikallaan ja liian jaykkä ja ehkä korkeahko keula niin ei varmaan ohjaa.

Sammy
Yleinen
Yleinen
Viestit: 207
Liittynyt: 30.04.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja Sammy » 20.02.2005 16:17

kilikali kirjoitti:Onko kallistuksenvakaaja käytössä? Mun esko rupes kääntymään vasta kun vakaajan katkaisi keskeltä ja holkitti "löysäksi". Jouset oli 225lbs, auraus 0mm. Pyörät oli tietty siirretty n. 50mm eteenpäin.
Ei oo vakaajaa vaan reaktiotangot ja säädettävät alatukivarret.

Vastaa Viestiin