Ralli- ja sprint autojen alustaan ja koriin yms. liittyvä keskustelu.
-
Sammy
- Yleinen

- Viestit: 207
- Liittynyt: 30.04.2004 00:00
Viesti
Kirjoittaja Sammy » 16.02.2005 11:35
Minkälaista jousta olette käyttäneet escortin etupäässä? Tarkoitus olisi parantaa hieman etupään pitoa (puskee vähän) Onko progressiivisesta kokemuksia vai onko perinteinen lineaarinen hinta/hyötysuhteeltaan parempi?
Iskarina toimii perus Bilstein.

-
Vieras
Viesti
Kirjoittaja Vieras » 16.02.2005 12:03
onko perä korkeammalla, vai matalammalla kuin keula? Kamberilla ja auraus/harituksellakin saadaan ihmeitä aikaan. Jousta ei välttämättä kannata ensimmäiseksi vaihtaa.
-
ariwalk
- KV

- Viestit: 587
- Liittynyt: 17.05.2004 00:00
Viesti
Kirjoittaja ariwalk » 16.02.2005 19:34
Totaa, etu vai takavetonen?
-
311260
- B-junnu

- Viestit: 33
- Liittynyt: 30.08.2004 00:00
Viesti
Kirjoittaja 311260 » 17.02.2005 00:08
Se ongelman aiheuttaja voi olla vaikka lukko. Jos koittaa ajella liian tiukalla
lukolla (takavetoinen) niin kyllä puskee.
Mutta kokonaisuus ratkaisee. Ajettavuuteen vaikuttaa yllättävän moni asia.
Kokeileppa lukko mielenkiinnosta nostamalla toinen vetävä pyörä ilmaan ja
pyöritä renkaasta, (mikä voima tarvittiin?).
-
peteracing
- KV

- Viestit: 675
- Liittynyt: 21.08.2004 00:00
- Paikkakunta: kemi
Viesti
Kirjoittaja peteracing » 17.02.2005 08:08
mites sulla o pyörän kulmat??
enempi haritusta ja sit kokeilee kääntyykö..
power is nothing without control...
-
Sammy
- Yleinen

- Viestit: 207
- Liittynyt: 30.04.2004 00:00
Viesti
Kirjoittaja Sammy » 17.02.2005 13:48
Perä on hieman alempana, niin kuin käsittääkseni pitää ollakkin. Lukon tiukkuus pitänee vielä tarkistaa. Kulmat on juuri katsottu laserilla(auraus 1mm puolellaan, camber oli muistaakseni 2,5 astettaa negatiivista, Casteria en muista). Raideleveys ero on lähes olematon. Etupää toimii hyvin kun ajetaan isolla tiellä kovaa, mutta pikkutiella pienemmissä nopeuksissa puskemista tapahtuu. Oli mielessä että jos progressiivisella jousella saisi hieman herkkyyttä pienempiin nopeuksiin huonontamatta suurien nopeuksien ajettavuutta.
-
peteracing
- KV

- Viestit: 675
- Liittynyt: 21.08.2004 00:00
- Paikkakunta: kemi
Viesti
Kirjoittaja peteracing » 17.02.2005 13:51
kokeileppa milli haritusta...
power is nothing without control...
-
JanneE
- Yleinen

- Viestit: 157
- Liittynyt: 19.05.2004 00:00
- Paikkakunta: Varkaus
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja JanneE » 17.02.2005 23:07
En oikein ymmärrä mitä haette takavetosessa autossa harituksella pyöränkulmissa.. ite oon joskus hölmöyksissäni kokeillu ja oli ihan MAHDOTON ajettava?! Veteli joka suuntaan ja jarrutuksissa ihan päätön.
-
peteracing
- KV

- Viestit: 675
- Liittynyt: 21.08.2004 00:00
- Paikkakunta: kemi
Viesti
Kirjoittaja peteracing » 18.02.2005 09:55
ladassa se ainaki autto ku siinä oli vähä vaikeuksia kääntyä..
escossa mulla oli +/-0... tommonen millin haritus auttaa mun mielestä ett se rengas vähän niinku haukkaa ahneemmin sinne kurviin..
tokihan se sit o niinku vähän levottomampi ajaa nopeita...mut ei auto voi pilalle mennä jos pyöränkulmaa millin kääntää,ainahan se kannattaa kokeilla...ei se ainakaan maksa mitään

power is nothing without control...
-
kilikali
- A-Junnu

- Viestit: 76
- Liittynyt: 17.07.2004 00:00
- Paikkakunta: Valkeala
Viesti
Kirjoittaja kilikali » 19.02.2005 09:34
Onko kallistuksenvakaaja käytössä? Mun esko rupes kääntymään vasta kun vakaajan katkaisi keskeltä ja holkitti "löysäksi". Jouset oli 225lbs, auraus 0mm. Pyörät oli tietty siirretty n. 50mm eteenpäin.
-
HBRteam
- KV

- Viestit: 329
- Liittynyt: 14.06.2004 00:00
Viesti
Kirjoittaja HBRteam » 19.02.2005 16:33
ONKO vakaaja käytössä?jos on heitä hel..tiin!laita reaktio tangot!!!ja laita ne oikein!mulla rs 2000 jotku 180 lbs jouset ja ajelin sileillä kesä renkaillakin ja kääntyy aivan vaivatta ei puske yhtään!vaikkakin tulis kuin tiukka paikka.auto vaaka tasossa ja noin 1-2 mm aurausta.olan ajanu sillä parisenkymmentä kilpailua eikä kertaakaan ole puskenu!vakaaja paikallaan ja liian jaykkä ja ehkä korkeahko keula niin ei varmaan ohjaa.
-
Sammy
- Yleinen

- Viestit: 207
- Liittynyt: 30.04.2004 00:00
Viesti
Kirjoittaja Sammy » 20.02.2005 16:17
kilikali kirjoitti:Onko kallistuksenvakaaja käytössä? Mun esko rupes kääntymään vasta kun vakaajan katkaisi keskeltä ja holkitti "löysäksi". Jouset oli 225lbs, auraus 0mm. Pyörät oli tietty siirretty n. 50mm eteenpäin.
Ei oo vakaajaa vaan reaktiotangot ja säädettävät alatukivarret.