Kiljotiini Läppärunko
- Linkki
- Viestit: 11
- Liittynyt: 11.05.2004 00:00
- Viesti:
Kiljotiini Läppärunko
Ei kellään sattus oleen kuvia tuommoisesta tai ohjeita miten se tehdään?
- Masapee
- Ralli.net Admin
- Viestit: 1757
- Liittynyt: 01.01.2003 00:00
- Paikkakunta: Tampere
Re: Kiljotiini Läppärunko
Ei ole kuvia mutta itse eilen ihmettelin moista, Jäntin Kaitsun volvosta löytyy sellainen. Jos olet valtikassa, niin sieltä volvo löytyy lauantaina, kannattaa kurkata.
Linkki kirjoitti:Ei kellään sattus oleen kuvia tuommoisesta tai ohjeita miten se tehdään?
Matti Partanen
- Ralli.net admin -
- Ralli.net admin -
- Linkki
- Viestit: 11
- Liittynyt: 11.05.2004 00:00
- Viesti:
- jarmothitz
- Viestit: 10
- Liittynyt: 26.05.2004 00:00
giljotiini
Tärkeää on ainakin laakerointi että moottorin imu ei jumita läppää moottori jarrutuksessa. myös aukon avautumis muodolla on tarkoitus ja tiivistys on rakaistava järkevästi . En ole tehnyt mutta jututtanut tekijöitä ja ajajia joilla on ollut kokemusta niistä, siviilikäyttöön ei suositella juuri tiivisteiden takia . Varmasti on sata muutakin asiaa mutta noi on ainakin oleet ongelmia jotka kannattaa ratkaista ekana.Linkki kirjoitti:En ole valtikkaan menossa. jurvaan kylläkin. toivotaan et jollain ois kuvia kiljotiiniläppärungosta
- Linkki
- Viestit: 11
- Liittynyt: 11.05.2004 00:00
- Viesti:
- J_Mantyla
- KV
- Viestit: 685
- Liittynyt: 30.04.2004 00:00
- Saku_Tiainen
- B-junnu
- Viestit: 30
- Liittynyt: 30.04.2004 00:00
Re: Kiljotiini Läppärunko
Tein ittelleni 1300 SS opeliin moisen läppärungon. Kanavan halkaisija on 40mm ja tietysti läpässä samanlainen reikä kunkin kanavan kohdalla. Ongelmana on todellakin tuo tiivistys ja imun aiheuttama juuttuminen. Juuttumista voi estää jäykällä jousella, mutta kaasupoljin on sitten turhan jäykkä. Itselläni runko on tehty kahdesta 10 alumiini latasta, jotka sitten puristetaan vastakkain ja läppä jää sinne väliin sille tehtyyn tilaan. Alumiinin kanssa jouduin kayttämään rosterista tehtyä läppää, jotta se edes jollain lailla liukuisi edestakisin. Ja tosiaan se reiän muoto on myös tärkeä, pyöreällä reiällä mielestäni polkimen liike vs. moottorin kierrokset jotenkin epälooginen. Kuvia löytyy kyllä, mutta kaikki on vielä kehittelyasteella ja lopullinen versio tulee varmasti muuttumaan nykyisestä.Linkki kirjoitti:Ei kellään sattus oleen kuvia tuommoisesta tai ohjeita miten se tehdään?
Tällä hetkellä moottorissa on kiinni 58mm yhdellä läpällä oleva läppärunko jolloin toiminta ja moottorin käytös huomattavasti parempi kuin giljotiinirungolla.
Pistä minulle sähköpostiosoitteesi niin voin laittaa pari kuvaa sulle läppärungosta.
saku.tiainen@ksao.fi