opel astran käyntiongelma

Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
arvo
B-junnu
B-junnu
Viestit: 27
Liittynyt: 20.10.2006 00:00

opel astran käyntiongelma

Viesti Kirjoittaja arvo » 11.02.2010 10:02

Kyseessä opel astra r/N.Kun auton ajaa kuumaksi,kone saattaa sammua yht äkkiä.10-15 min.jäähdyttelyn jälkeen kone taas lähtee käymään .Olisiko vika tulpissa ,puolassa tai jossain muualla.Autoon on laitettu moni napainen päävirtakatkaisija jolla katkaistaan puolalle menevä virta. Mitä tulppia olette käyttäneet kyseisissä vehkeissä?

Avatar
massa
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 54
Liittynyt: 18.05.2004 00:00

Käyntiongelma

Viesti Kirjoittaja massa » 11.02.2010 10:48

Terve,

meillä oli aikanaan Gt Corolla mystinen ongelma mutta toiseen suuntaan eli sammuili kylmänä mutta toimi kuumana. Meiltä vika löytyi kaasuläpän asento tunnistimesta jonka hiilirengas poikki hius halkeamalla. Kadotti välillä asentotiedon ja pisti jonkun turvamoodin päälle ja sammui. Meillä oli Haltecin boxi josta löytyi sitten vihdoin vika kun loggasimme anturitiedot kun sammuili. Muuten ei löytynyt.

virkm
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 50
Liittynyt: 25.10.2004 00:00

käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja virkm » 11.02.2010 11:11

Meillä teki tuota kun sytytyksen ohjainboksi oli hajonnut, kylmänä pelas ja kuumana hyyty. N-ryhmän vireisenä menee ihan joku vakio tulppa. Meillä ihan perus NGK 7 tulppa äffäläisessä. Myös puola tekee tuota samaa vikaa.

Avatar
Ossi
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 78
Liittynyt: 14.09.2004 00:00
Paikkakunta: valkeakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ossi » 11.02.2010 16:49

Terve!

Jos kyseessä on suorasytkä malli niin hyvin suurella todennäköisyydellä
vika sytytysvahvistin yksikössä.

Kokeile sormella vahvistinta onko kuinka kuuma kun moottori sammuu.
tod. näköisesti tulee sormeen pipi :)

t: Ossi

Avatar
fordpoju
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 51
Liittynyt: 05.10.2008 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja fordpoju » 12.02.2010 16:38

Meillä teki ihan täsmälleen samalla tavalla mitsun galantti ja silloin vika oli nokka-akselin asentoanturissa... ja oli halpa vaan 136€...

Avatar
arvo
B-junnu
B-junnu
Viestit: 27
Liittynyt: 20.10.2006 00:00

käyntihäikkä ja laatikkovika.

Viesti Kirjoittaja arvo » 16.02.2010 09:14

Vika luultavasti löyty.Kampiakselin tunnistin anturan johto oli puoliks poikki ja sitten tuli vielä vaihdettua moottorin käyntilämpötilan anturi,niin lakkas puola lämpiämästä.Eikä ole sen jälkeen sammuillu.Se on joskus pienestä kiinni."TOIVOTTAVASTI"

Ja sitten vielä että mistä sais vahvistetut rattaat laatikkoon ,kun ei tahdo noi kolmosen rattaat kestää?kaks laatikkoo on jo mennyt 2 kuukauden aikana.

Vastaa Viestiin