ss corsa A
- toniracingteam
- B-junnu
- Viestit: 27
- Liittynyt: 20.07.2004 00:00
- Paikkakunta: Padasjoki
- Viesti:
ss corsa A
kaikki rakentelu vinkit jotka liittyvät corsaan tai on muuten yleis hyödyllisiä, otetaan ilolla vastaan...KIITOS!
- escortcosworth
- WRC
- Viestit: 905
- Liittynyt: 21.08.2004 00:00
- Paikkakunta: Hyvinkää
- Viesti:
Re: ss corsa A
pitikö tähänkin laittaa kolme eri topiiccia? ensin äänestys ja sitten nämä kaksi... yksikin riittäätoniracingteam kirjoitti:kaikki rakentelu vinkit jotka liittyvät corsaan tai on muuten yleis hyödyllisiä, otetaan ilolla vastaan...KIITOS!

- Saku_Tiainen
- B-junnu
- Viestit: 30
- Liittynyt: 30.04.2004 00:00
Kumpaako rakennat 1300 vai 1600, vai jollain muulla koneella? Mulla on 1300 SS luokan Corsa, joten jotakin voinen sellaisen suhteen kertoa. Mulla autossa ei ole mitään "varsinaisia" kilpaosia, jos omatekemiä ei lasketa mukaan. Omassani on käytetty paljon muiden OPELien osia mm. vaihteisto F13-5CR Gsi corsasta, vetopyörästö 1.3 C Asconasta (4,29) välitys. Kansi on omatekemä, isommilla venttiileillä, Piperin 285/107/12,36 nokka, imusarja läppärunko ja pakosarja omaa valmistetta. Puristukset ~10. Moottorinohjaus MegasquirtNSpark. Koria jonkin verran vahvistushitsattu. Alustassa "siviili" kaasuiskarit, edessä Astran jouset, takana omat. Jarrut edessä levyt+satulat Gsi kadetista, takana Gsi Astran levyt ja satulat. Alatukivarret vahvistettu ja reaktiotangot muutettu Uniball päille. Etu ja takapäässä pyörien kallistusta (camber) lisätty. Tuolla kokoonpanolla olis tarkoitus taas ensikaudella ajaa. Jos jotain kysyttävää on niin laittele sähköpostia niin vastailen mielelläni. saku.tiainen@ksao.fi
- toniracingteam
- B-junnu
- Viestit: 27
- Liittynyt: 20.07.2004 00:00
- Paikkakunta: Padasjoki
- Viesti:
- Kartanlukija
- KV
- Viestit: 477
- Liittynyt: 29.04.2004 00:00
Ei osu aiheeseen tämä vastaus. Mutta jos käytät yhtä paljon aikaa ja vaivaa kilpurisi eteen mitä kadettiisi on kulunut, niin kyllä sillä jo kehtaa kisaa lähtee!
Tee nyt heti sillä mielellä että kaikki ratkaisut kestäisi mahdollisimman pitkään. Parempi päästä ekoissa ralleissa mieluumin maaliin asti, kun jäädä parin kilsan jälkeen tienposkeen ihmeteleen.
Vedä vaikka sillä vakiokoneella aluksi, ja tee kori, turvakaaret, alusta, sähköt, moottori -kerrallaan huolellisesti harkiten kuntoon
Tee nyt heti sillä mielellä että kaikki ratkaisut kestäisi mahdollisimman pitkään. Parempi päästä ekoissa ralleissa mieluumin maaliin asti, kun jäädä parin kilsan jälkeen tienposkeen ihmeteleen.
Vedä vaikka sillä vakiokoneella aluksi, ja tee kori, turvakaaret, alusta, sähköt, moottori -kerrallaan huolellisesti harkiten kuntoon
www.veku.net -autourheilukauppa netissä
- toniracingteam
- B-junnu
- Viestit: 27
- Liittynyt: 20.07.2004 00:00
- Paikkakunta: Padasjoki
- Viesti:
- jesse
- B-junnu
- Viestit: 44
- Liittynyt: 17.01.2005 00:00
Corsaan liittyen... Kun puhutaan kovista nostajista niin mistä saan sellaiset c16se moottoriin??? Eli corsa a gsin normi kasivenanen 1600cc moottori. Niitä ilmeisesti voi myös itse tehdä mutta miten? Ilmeisesti vanhasta nostajasta lainataan vain runko ja sitä modataan?
Sitten liittyen f13 5v laatikkoon...siihen jos joltain löytyisi lukko niin kauppoja voisi hieroa ;) edullinen mieluusti. Muutenkin a corsan tekniikka ratkuisut kiinnostaa.
Oma autoni on 1300 ähväläinen mutta tekniikka vaihtuu nyt joko 1.4 tai 1.6 litraseen...
Jesse Niini, corsasport@suomi24.fi, 044 5652712 :)
Sitten liittyen f13 5v laatikkoon...siihen jos joltain löytyisi lukko niin kauppoja voisi hieroa ;) edullinen mieluusti. Muutenkin a corsan tekniikka ratkuisut kiinnostaa.
Oma autoni on 1300 ähväläinen mutta tekniikka vaihtuu nyt joko 1.4 tai 1.6 litraseen...
Jesse Niini, corsasport@suomi24.fi, 044 5652712 :)