ss corsa A

Muu autojen tekniikkaan liittyvä keskustelu, sähköt, lisälaitteet, turvallisuus yms.
Vastaa Viestiin
Avatar
toniracingteam
B-junnu
B-junnu
Viestit: 27
Liittynyt: 20.07.2004 00:00
Paikkakunta: Padasjoki
Viesti:

ss corsa A

Viesti Kirjoittaja toniracingteam » 05.11.2004 12:16

kaikki rakentelu vinkit jotka liittyvät corsaan tai on muuten yleis hyödyllisiä, otetaan ilolla vastaan...KIITOS!

Avatar
escortcosworth
WRC
WRC
Viestit: 905
Liittynyt: 21.08.2004 00:00
Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti:

Re: ss corsa A

Viesti Kirjoittaja escortcosworth » 05.11.2004 13:24

toniracingteam kirjoitti:kaikki rakentelu vinkit jotka liittyvät corsaan tai on muuten yleis hyödyllisiä, otetaan ilolla vastaan...KIITOS!
pitikö tähänkin laittaa kolme eri topiiccia? ensin äänestys ja sitten nämä kaksi... yksikin riittää :roll:
http://www.rallizoom.net/

-Aina ei voi onnistua, ei edes joka kerta.-

Avatar
Saku_Tiainen
B-junnu
B-junnu
Viestit: 30
Liittynyt: 30.04.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja Saku_Tiainen » 05.11.2004 15:28

Kumpaako rakennat 1300 vai 1600, vai jollain muulla koneella? Mulla on 1300 SS luokan Corsa, joten jotakin voinen sellaisen suhteen kertoa. Mulla autossa ei ole mitään "varsinaisia" kilpaosia, jos omatekemiä ei lasketa mukaan. Omassani on käytetty paljon muiden OPELien osia mm. vaihteisto F13-5CR Gsi corsasta, vetopyörästö 1.3 C Asconasta (4,29) välitys. Kansi on omatekemä, isommilla venttiileillä, Piperin 285/107/12,36 nokka, imusarja läppärunko ja pakosarja omaa valmistetta. Puristukset ~10. Moottorinohjaus MegasquirtNSpark. Koria jonkin verran vahvistushitsattu. Alustassa "siviili" kaasuiskarit, edessä Astran jouset, takana omat. Jarrut edessä levyt+satulat Gsi kadetista, takana Gsi Astran levyt ja satulat. Alatukivarret vahvistettu ja reaktiotangot muutettu Uniball päille. Etu ja takapäässä pyörien kallistusta (camber) lisätty. Tuolla kokoonpanolla olis tarkoitus taas ensikaudella ajaa. Jos jotain kysyttävää on niin laittele sähköpostia niin vastailen mielelläni. saku.tiainen@ksao.fi

Avatar
toniracingteam
B-junnu
B-junnu
Viestit: 27
Liittynyt: 20.07.2004 00:00
Paikkakunta: Padasjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja toniracingteam » 05.11.2004 16:58

1600 olis tarkoitus väsätä! projekti alku tekijöissä ja kesäl pitäs olla valmis kiire voi tulla! minkäslaiset etunavat, vetoakselit ja nivelet sulla on, luotatko alkuperäisiin?

Avatar
Kartanlukija
KV
KV
Viestit: 477
Liittynyt: 29.04.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja Kartanlukija » 05.11.2004 22:15

Ei osu aiheeseen tämä vastaus. Mutta jos käytät yhtä paljon aikaa ja vaivaa kilpurisi eteen mitä kadettiisi on kulunut, niin kyllä sillä jo kehtaa kisaa lähtee!

Tee nyt heti sillä mielellä että kaikki ratkaisut kestäisi mahdollisimman pitkään. Parempi päästä ekoissa ralleissa mieluumin maaliin asti, kun jäädä parin kilsan jälkeen tienposkeen ihmeteleen.

Vedä vaikka sillä vakiokoneella aluksi, ja tee kori, turvakaaret, alusta, sähköt, moottori -kerrallaan huolellisesti harkiten kuntoon
www.veku.net -autourheilukauppa netissä

Avatar
toniracingteam
B-junnu
B-junnu
Viestit: 27
Liittynyt: 20.07.2004 00:00
Paikkakunta: Padasjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja toniracingteam » 05.11.2004 23:24

juu kyllä ekat sprintit ajetaan luultavasti melko vakiolla 16sv moottorilla ja f13 laatikolla. aikaa ja rahaa näihin auto harrastuksiin saa palamaan kyllä vähän enemmän kuin tienaa.. 8)
ss corsa A 1600

Avatar
jesse
B-junnu
B-junnu
Viestit: 44
Liittynyt: 17.01.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja jesse » 16.02.2010 18:38

Corsaan liittyen... Kun puhutaan kovista nostajista niin mistä saan sellaiset c16se moottoriin??? Eli corsa a gsin normi kasivenanen 1600cc moottori. Niitä ilmeisesti voi myös itse tehdä mutta miten? Ilmeisesti vanhasta nostajasta lainataan vain runko ja sitä modataan?

Sitten liittyen f13 5v laatikkoon...siihen jos joltain löytyisi lukko niin kauppoja voisi hieroa ;) edullinen mieluusti. Muutenkin a corsan tekniikka ratkuisut kiinnostaa.

Oma autoni on 1300 ähväläinen mutta tekniikka vaihtuu nyt joko 1.4 tai 1.6 litraseen...
Jesse Niini, corsasport@suomi24.fi, 044 5652712 :)

Vastaa Viestiin