Juben W124 230E -85 jäärataprojekti! - Uusi aihio W201-

Projektit osioon kaikki autonrakennusprojektien keskustelut, jutut ja kuvat.

Mitä mieltä tällaisesta harrastuksesta?

Mukavan näköistä touhua!
48
14%
Mukavan näköistä touhua!
48
14%
Mukavan näköistä touhua!
48
14%
Mukavan näköistä touhua!
48
14%
Mukavan näköistä touhua!
48
14%
Ihan ok?
15
4%
Ihan ok?
15
4%
Ihan ok?
15
4%
Ihan ok?
15
4%
Ihan ok?
15
4%
Eipä isommin kiinnosta...
6
2%
Eipä isommin kiinnosta...
6
2%
Eipä isommin kiinnosta...
6
2%
Eipä isommin kiinnosta...
6
2%
Eipä isommin kiinnosta...
6
2%
Järjetöntä touhua!!!
2
1%
Järjetöntä touhua!!!
2
1%
Järjetöntä touhua!!!
2
1%
Järjetöntä touhua!!!
2
1%
Järjetöntä touhua!!!
2
1%
 
Ääniä yhteensä: 355

Avatar
Katja74
B-junnu
B-junnu
Viestit: 20
Liittynyt: 02.02.2009 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Katja74 » 23.02.2010 18:43

Laita säänntöjen mukaiset kaaret sisään,
niin voidaan katsoa jossain kisassa kumpi kulkee paremmin;
pikkumersu vai taksimersu :D

-Katja-

Avatar
Jube83
Viestit: 11
Liittynyt: 18.02.2010 00:00

Viesti Kirjoittaja Jube83 » 23.02.2010 20:03

Taas on ajettu, mutta kyllä se aika illassa alkaa tuo pannu olemaan!
Ei taida kestää talvea loppuun koska nestettä tulee paisarin letkusta jo aikalailla kun lujempaa ajaa pari kierrosta :?
Lämmöt kyllä pysyy normaalissa, mutta hukkaa nestettä...

Vai oisko se Forten "pommi" sitte kuitenki se loppukauden pelastus :?: :lol:
Harmittaa jos näin kesken joutuu jääratakauden heittämään koska olisi vielä monta asiaa alustan suhteen testattavana ennen kesää, jolloin kone oli alunperin tarkoitus tehdä uusiin kuosiin :?

Avatar
Jani_V
Yleinen
Yleinen
Viestit: 154
Liittynyt: 23.09.2007 00:00

Viesti Kirjoittaja Jani_V » 24.02.2010 11:38

Jube83 kirjoitti: Voi olla tyhmä kysymys, mutta pitääkö muuten kaikissa lajeissa/luokissa olla leimat voimassa penkeissä ja vöissä?
Tähän ei tainnut vielä kukaan vastata?
Vöissä pitää olla leimat kaikissa lajeissa. Ainut taitaa olla rokkiralli missä sitä ei vaadita? Ellei muuta niin siellähän voi käydä huoletta superissa koestaan mersun vauhtia ;-)

Penkissä pitää olla voimassa oleva leima muissa paitti jokkiksessa. Tuota autoo tuskin haluatte ihan vielä sinne laittaa... Rokkirallissa ei tarvi olla leimaa penkissä tai ainakaan voimassa olevaa.

Jos tuli puhuttua puuta shaissee heinää niin saa oikoa 8)

Avatar
Jube83
Viestit: 11
Liittynyt: 18.02.2010 00:00

Viesti Kirjoittaja Jube83 » 05.03.2010 04:19

Eilen tuli paketti Rintakarilta, eli nyt on uusi nokka, modattu venttiilikoneisto ja uusi sytkä-yksikkö paikoillaan!
Koeajoa ei ole vielä suoritettu koska radalla on 50-70cm lunta viimeisen viikon lumisateiden vuoksi :?

Käyntiin kuitenkin lähti ja jotain racing henkistä on havaittavissa koska tyhjäkäyntiä ei käy juuri huonostikkaan, mutta pysyy silti vaivoin käynnissä :roll:
Kaasuun vastaa mukavasti, mutta kaikki säädöt on tosiaan luonnollisesti tekemättä koska ajamaan ei juuri nyt pääse...
Se ihmetytti että nokan pinnat oli hionnan jäljiltä erittäin karheat, mutta kai ne hioutuu ajanmyötä tasaiseksi? Tuntuis vaan että kuluttaa keinuja kohtuuttomasti tuollaiset karheat pinnat :shock:

Kuvaa ja videoa luvassa taas kun päästään radalle! 8)

Avatar
Eeri
Yleinen
Yleinen
Viestit: 299
Liittynyt: 08.05.2009 00:00
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Eeri » 05.03.2010 10:00

Juu eli jos ei noita kaikkia "AKK-tilpehöörejä" pysty/halua ainakaan heti hankkia niin tosiaan tuo rokkiralli on ihan varteenotettava vaihtoehto lähteä ajamaan ihan oikeasti kilpaa.. Eli ei muuta kun auto Super-Rock luokkaan ja ajamaan, siksi tuo luokka kun ei ole myyntivelvoitetta ja kyljet pysynevät suorana kun on kosketuskielto.. Niin ja on siellä ennenkin Mersuilla ajettu ja jopa pärjätty.. Ei muuta kun tutkimaan sääntöjä yms, www.rokkiralli.info

Seuraavan kerran superit varmasti mukana Heinolassa toukokuun lopulla, mutta mahdollisesti jo huhtikuun lopulla jossain päin Suomea jos kisa varmistuu.. Pohjoisemmassa ollaan sitten heinäkuulla, ensin kuun alussa Kuivaniemellä ja sit kuun lopussa Rantasalmella..

Avatar
Jube83
Viestit: 11
Liittynyt: 18.02.2010 00:00

Viesti Kirjoittaja Jube83 » 09.03.2010 22:38

Kyllä se nyt on valitettavasti niin että kausi on ohi kahdestakin syystä :?

-Jäällä on lumituiskujen jäljiltä niin paljon lunta ettei näy edes radan penkkoja ja lumen alla on niin paljon vettä ettei traktorilla voi mennä enään linkoamaan.
-Toisekseen ajoin tänään nokkaa hieman sisään seuraavalla periaatteella :arrow: Hirtin kierrokset 2500rpm, touhuilin siinä hetken pihalla ja sitten sisälle kahville :arrow: Parinkymmenen minuutin päästä katsomaan miltä näyttää :arrow: Ei hääviltä näytä, kaikki nesteet tullu ulos, lämpöä koneessa varmaan 500 astetta ku unohtu laittaa flekti päälle Kuva
No paskaksi meni varmaan sitte lopullisesti, v*tutti niin paljon että en käyny edes kokeilemassa mitä kaikkea hajosi, mutta varmaan suunnilleen kaikki :?
Lähti se vielä ominvoimin käyntiin kun oli jäähtyny pari tuntia niin sai ajettua talliin missä saaki nyt lepäillä siihen asti että inspiraatio iskee! :evil:

Että jos sanotaan ensimmäisen kauden menevän opetellessa niin näin kävi :!:
W201 sprinttiauton tekemiseen olisi kovasti kytyä, mutta aika näyttää ajetaanko ens talvi kuitenkin vielä tällä ihan harjoittelumielessä...

Avatar
Jube83
Viestit: 11
Liittynyt: 18.02.2010 00:00

Viesti Kirjoittaja Jube83 » 24.04.2010 23:24

Homma jatkuu mutta tämän vehkeen parissa:

Kuva
Kuva

Elikkä nyt aletaan tässä miettimään tehdäänkö aivan puhdas jäärata peli vai tehdäänkö samoilla tulilla ainakin kaaret sprintti säännön mukaiseksi?
Mietinnässä on myös se laitetaanko tähän edellisen auton 2.3 kone mihin on jo teetetty nokka, peltisarja ym. pientä vai aletaanko tekemään ihan alusta 2.3-16 konetta kaasareilla?

Mitäs kaikkea pitää ottaa huomioon/tehdä sääntökirja kädessä kuin kaaret korin osalta?
Tuossa korissa kun on kattoluukku niin pitääkö se esim. hitsata umpeen?

Vastaa Viestiin