Kilpuri ei jäähdy
- coach
- A-Junnu
- Viestit: 73
- Liittynyt: 02.02.2005 00:00
Kilpuri ei jäähdy
Onpa tässä ollut ongelmia jäähdytyksen kanssa.
Auto escort mk1, jossa cosworth kone. Syyläri transitin alumiininen, etupuolella puhaltavat flektit, ei betonia, termari paikallaan, lämppärin kenno ei käytössä.
Autolla ajetaan lähinnä jm radalla, joten syheröä.
Lämmöt menee aika nopeesti yli 100c, joten jotain vinkkejä kaivattaisii mitä pitäs tehä.
Auto escort mk1, jossa cosworth kone. Syyläri transitin alumiininen, etupuolella puhaltavat flektit, ei betonia, termari paikallaan, lämppärin kenno ei käytössä.
Autolla ajetaan lähinnä jm radalla, joten syheröä.
Lämmöt menee aika nopeesti yli 100c, joten jotain vinkkejä kaivattaisii mitä pitäs tehä.
- 2000
- Yleinen
- Viestit: 262
- Liittynyt: 02.05.2004 00:00
Re: Kilpuri ei jäähdy
-Ensiksi tietenki uusi termaricoach kirjoitti:Onpa tässä ollut ongelmia jäähdytyksen kanssa.
Auto escort mk1, jossa cosworth kone. Syyläri transitin alumiininen, etupuolella puhaltavat flektit, ei betonia, termari paikallaan, lämppärin kenno ei käytössä.
Autolla ajetaan lähinnä jm radalla, joten syheröä.
Lämmöt menee aika nopeesti yli 100c, joten jotain vinkkejä kaivattaisii mitä pitäs tehä.
- sit onko letkut oikein?
- vesitilassa ilmaa?
- vesipumppu sisältä sökö, näinki joskus käyny et ratas syöpyny sileäksi!
- sytytysennakkoa tai puristussuhde liikaa lämpenee?
- pyöriikö letit oikein päin?
- kuinka paljo keulassa ilmareikiä, onko hitsattu uusi tavallinen pelti jossa ei mitään ilma-aukkoja?
- kannentiiviste tai muuta vikaa koneessa?
- syyläri liian pieni tai huono
nämä kun tarkistat jos ei mitään löydy niin ihme juttu!
- coach
- A-Junnu
- Viestit: 73
- Liittynyt: 02.02.2005 00:00
Re: Kilpuri ei jäähdy
-termari lähes uusi, kokeiltu isontaa reikiä ja ollut pois kokonaan ei eroa.2000 kirjoitti: -Ensiksi tietenki uusi termari
- sit onko letkut oikein?
- vesitilassa ilmaa?
- vesipumppu sisältä sökö, näinki joskus käyny et ratas syöpyny sileäksi!
- sytytysennakkoa tai puristussuhde liikaa lämpenee?
- pyöriikö letit oikein päin?
- kuinka paljo keulassa ilmareikiä, onko hitsattu uusi tavallinen pelti jossa ei mitään ilma-aukkoja?
- kannentiiviste tai muuta vikaa koneessa?
- syyläri liian pieni tai huono
nämä kun tarkistat jos ei mitään löydy niin ihme juttu!
-letkut on samallalailla kun alkuperäisessä versiossa.
-ilmat on yritetty ottaa pois
-vesipumppujuttu on käyny mielessä, täytyy tarkistaa.
-puristus 7 luokkaa ja Harinen säätänyt, kokoajan vedetään tosin syherörataa 1,5bar ahdoilla.
-koko jäähdyttimen kokonen alue keulasta on reikäpeltiä, en sitten tiedä onko pyöreäreikäinen pelti huono. Pitäs kokeilla ilman keulapeltejä.
-toivottavasti ei koneessa vika
-Syyläriä voi joutua vielä isontamaan tai ainakin vesikapasiteettiä suurentamaan.
- 2000
- Yleinen
- Viestit: 262
- Liittynyt: 02.05.2004 00:00
Re: Kilpuri ei jäähdy
Tarkista ny kuitenki toi sun mittarisikin jos vaikka näyttäisi mitä sattuu!coach kirjoitti:-termari lähes uusi, kokeiltu isontaa reikiä ja ollut pois kokonaan ei eroa.2000 kirjoitti: -Ensiksi tietenki uusi termari
- sit onko letkut oikein?
- vesitilassa ilmaa?
- vesipumppu sisältä sökö, näinki joskus käyny et ratas syöpyny sileäksi!
- sytytysennakkoa tai puristussuhde liikaa lämpenee?
- pyöriikö letit oikein päin?
- kuinka paljo keulassa ilmareikiä, onko hitsattu uusi tavallinen pelti jossa ei mitään ilma-aukkoja?
- kannentiiviste tai muuta vikaa koneessa?
- syyläri liian pieni tai huono
nämä kun tarkistat jos ei mitään löydy niin ihme juttu!
-letkut on samallalailla kun alkuperäisessä versiossa.
-ilmat on yritetty ottaa pois
-vesipumppujuttu on käyny mielessä, täytyy tarkistaa.
-puristus 7 luokkaa ja Harinen säätänyt, kokoajan vedetään tosin syherörataa 1,5bar ahdoilla.
-koko jäähdyttimen kokonen alue keulasta on reikäpeltiä, en sitten tiedä onko pyöreäreikäinen pelti huono. Pitäs kokeilla ilman keulapeltejä.
-toivottavasti ei koneessa vika
-Syyläriä voi joutua vielä isontamaan tai ainakin vesikapasiteettiä suurentamaan.
Fordissa lämmityskennoa käytettäessä on ainakin väliä kummin päin letkut on lämmittimen kennossa, tosin tossahan ei kennoa ole!
ja et paisuntasäiliö on riittävän ylhäällä jos sellainen on!
Ja öljynlauhduttajallakin saa lämpöja tippuun!
ei koneen pitäisi lämmetä jos on kunnossa ja jäähdytin ei liian pieni, omassa f-ryhmän autossa sierran jäähdytin ja lettiä ei tarvi muulloin kuin auto seisoo paikoillaan! tehoakin on 226hv harinen!
- TiM
- A-Junnu
- Viestit: 60
- Liittynyt: 13.09.2004 00:00
Re: Kilpuri ei jäähdy
En tunne Cossun vedenkiertoa, mutta jossain muissa autoissa lämppärin kennossa kiertää koko ajan vesi ja lämmönsäätö on toteutettu säätämällä kuinka suuri osa sisäilmasta kulkee kennon läpi ja kuinka suuri osa tulee sen ohi. Tälläisessä systeemissä lämppärin kennon voi ottaa pois, mutta letkun paikkoja ei voi tulpata, vaan sen tilalle täytyy laittaa letku, jossa pienellä kuristuksella vesi kiertää. Muuten jäähdytys ei toimi suunnitellulla tavalla.coach kirjoitti: lämppärin kenno ei käytössä.
- coach
- A-Junnu
- Viestit: 73
- Liittynyt: 02.02.2005 00:00
-2000:Hestec näyttää samaa, joten kyllä siellä lämmintä on vaan ei keitä. Paisuntasäiliö on kaikkien yläpuolella. Voi tässä joutua kokeilemaan isompaa kennoa.
-TiM:Lämppärin kenno on tosiaan poistettu tai oikeestaan tilalle on vain laitettu suora putki eli kierto ei ole muuttunut.
-Benkku:Vesipumppu on valssatulla siivellä. Tota olen miettinyt että onkohan siivet jotenkin jääny lohkonpinnan katveeseen.
fordsoni:eli ahtoja pienemmäksi :D
-TiM:Lämppärin kenno on tosiaan poistettu tai oikeestaan tilalle on vain laitettu suora putki eli kierto ei ole muuttunut.
-Benkku:Vesipumppu on valssatulla siivellä. Tota olen miettinyt että onkohan siivet jotenkin jääny lohkonpinnan katveeseen.
fordsoni:eli ahtoja pienemmäksi :D
-
- KV
- Viestit: 417
- Liittynyt: 29.04.2004 00:00
- Paikkakunta: Jokioinen
Ihan perusasioihin vielä.
Eli onhan noi puhaltimet aivan kiinni jäähdyttimessä? Että ilma varmasti tulee jäähdyttäjästä läpi eikä vain kierrätä sitä ilmaa ennen jäähdyttäjää / puhalla jäähdyttäjän ohi.
Kuinka paljon jäähdyttäjän ympärillä on avonaista aluetta? Jäähdyttäjän reunat pitää olla kunnolla tiiviit että saa kunnollisen jäähdytystehon tai ainakin mielummin koteloa eteenpäin että ilma menee jäähdyttäjän läpi. Mieluiten rakenne niin että mitään muuta reikää ei keulassa konehuoneeseen ole kuin tuo jäähdyttäjän läpi menevä (tietty imuilma konehuoneen ulkopuolelta).
Kuva tietty kertoisi tässäkin tapauksessa paljon.
Eli onhan noi puhaltimet aivan kiinni jäähdyttimessä? Että ilma varmasti tulee jäähdyttäjästä läpi eikä vain kierrätä sitä ilmaa ennen jäähdyttäjää / puhalla jäähdyttäjän ohi.
Kuinka paljon jäähdyttäjän ympärillä on avonaista aluetta? Jäähdyttäjän reunat pitää olla kunnolla tiiviit että saa kunnollisen jäähdytystehon tai ainakin mielummin koteloa eteenpäin että ilma menee jäähdyttäjän läpi. Mieluiten rakenne niin että mitään muuta reikää ei keulassa konehuoneeseen ole kuin tuo jäähdyttäjän läpi menevä (tietty imuilma konehuoneen ulkopuolelta).
Kuva tietty kertoisi tässäkin tapauksessa paljon.
- coach
- A-Junnu
- Viestit: 73
- Liittynyt: 02.02.2005 00:00
Puhaltimet on aivan kiinni coolerissa ja cooleri niin kiinni jäähdyttimessä kun menee. Ylä ja alapuolelta on ummistettu välit. Aikaisemmin oli imevät flektit takana aivan kiinni jäähdyttimessä , mutta ongelma sama.Jankos kirjoitti:Ihan perusasioihin vielä.
Eli onhan noi puhaltimet aivan kiinni jäähdyttimessä? Että ilma varmasti tulee jäähdyttäjästä läpi eikä vain kierrätä sitä ilmaa ennen jäähdyttäjää / puhalla jäähdyttäjän ohi.
Kuinka paljon jäähdyttäjän ympärillä on avonaista aluetta? Jäähdyttäjän reunat pitää olla kunnolla tiiviit että saa kunnollisen jäähdytystehon tai ainakin mielummin koteloa eteenpäin että ilma menee jäähdyttäjän läpi. Mieluiten rakenne niin että mitään muuta reikää ei keulassa konehuoneeseen ole kuin tuo jäähdyttäjän läpi menevä (tietty imuilma konehuoneen ulkopuolelta).
Kuva tietty kertoisi tässäkin tapauksessa paljon.
- Jamo240
- A-Junnu
- Viestit: 60
- Liittynyt: 22.02.2005 00:00
- Paikkakunta: Riihikoski
- Viesti:
Ongelma voi johtua tuosta päällekkäisyydestäkin.... mutta eniten epäilisin syherö ajelua ei paljoa ilmaa kulje jäähdyttäjän läpi jos koko ajan ajaa kylki edellä.coach kirjoitti:Puhaltimet on aivan kiinni coolerissa ja cooleri niin kiinni jäähdyttimessä kun menee. Ylä ja alapuolelta on ummistettu välit. Aikaisemmin oli imevät flektit takana aivan kiinni jäähdyttimessä , mutta ongelma sama.Jankos kirjoitti:Ihan perusasioihin vielä.
Eli onhan noi puhaltimet aivan kiinni jäähdyttimessä? Että ilma varmasti tulee jäähdyttäjästä läpi eikä vain kierrätä sitä ilmaa ennen jäähdyttäjää / puhalla jäähdyttäjän ohi.
Kuinka paljon jäähdyttäjän ympärillä on avonaista aluetta? Jäähdyttäjän reunat pitää olla kunnolla tiiviit että saa kunnollisen jäähdytystehon tai ainakin mielummin koteloa eteenpäin että ilma menee jäähdyttäjän läpi. Mieluiten rakenne niin että mitään muuta reikää ei keulassa konehuoneeseen ole kuin tuo jäähdyttäjän läpi menevä (tietty imuilma konehuoneen ulkopuolelta).
Kuva tietty kertoisi tässäkin tapauksessa paljon.