jko kirjoitti:Ei ne tuu vapaa-aikana talleille tai mihkään muuallekkaan kun jamppa ei maksa ylkkätyökorvauksia
Kertokaa kuka jaksaa miten vaikeaa esim. kansallisen rallin järkkääminen on kun kaikilla toimihenkilöillä pitää olla jonninmoinen koulutus(lue kostea viikonloppu hotellissa josta seura joutuu maksaa) esim. kilpailun johtaja, ratamestari, sihteeri... ei auta vaikka olis 20wee tehny näitähommia.
Kyllä ne ns. vaikeudet alkaa jo sieltä järjestö puolelta, periaattees makkaraa et saa myydä jos et oo käyny paskomas kuppiin.
Seuroissa on tietotaitoa ja paljon, mutta kun ei sulla oo sitä koulutusta tai sun lisenssi on menny vanhaksi niin ethänsä osaa olla siinä tehtävässä.
OKEI, joku kontrolli pitää olla mutta liika on liikaa. Seurat eli tekiät ukottuu ja akottuu kun ei nuoria saada tekemään kilpailuja kun heti ekaksi pitäs lähtee viikonlopuksi Heinolaan ryypp.. eiku koulutukseen (ei mitään Heinolaa vastaan, varmaan kiva mesta)
Nojoo, tää oli tällästä avautumista, mä lähden ravintolaan......
Tuo oli tosiaan uudistus, joita nämä lajit kaipaa!!! Mullakin oli rallin ja nopeuden kakkoslisenssi ja tehtäviä oli takana niin paljon, et olis riittänyt seuraavassa lisenssissä ykköseen. Mutta kas, säännöt muuttuivat tässä välissä ja mun uurastus kaikkien lajien kilpailujen päätoimitsijana palkittiinkin peruslisenssillä, joka nyt kelpaa ehkä just makkaran myyntiin....
Kirkolta kysyin, et eikö tuossa vois käyttää maalaisjärkeä, mut vastaus oli tylysti että ei voi, vaan sun pitää lähtee joku viikonloppu kurssille. Itse olin kyllä sitä mieltä, et noi munkin tehtävät (kilp.johtajana, ratamestarina, turvapäällikkönä, EK-päällikkönä, ratatuomareiden päällikkönä, hinauspäällikkönä, maalituomarina yms. sulkumiehestä lippumieheen noin 7-10 kilpailua vuodessa ja omat ajelut päälle) on antaneet pikkuisen enemmän tietotaitoa noihin hommiin, kun joku ryyppyreissu Heinolaan... No mä kun en juopottele ja on "vähän" muitakin harrastuksia, niin on jäänyt kurssit käymättä ja pari vuotta ollut yksi päätoimitsija vähemmän isonkirkonkirjoissa.....
Mutta kai näihin päätöksiin sit on varaa ja nuoria on tulossa hommiin riitävästi, et kaikkia ei tarvita. Mut tuo on minusta yksi ihan hyvä esimerkki noista päätöksistä, joissa ei juuri harrastajaa kuunnella. Tietysti jos ajatellaan, et ei ole muuta harrastusta olemassakaan kuin motorsport, niin eihän muutama viikonloppu Heinolassa ole mitään, mutta.... Siksi en ihmettele yhtään tuota jokkispuolen touhuilua uuden kerhon ympärillä.
Mutta voi tuo toisaalta olla aika turhaakin energian tuhlausta, kun ei nykysäännöillä ja palkinnoilla yms. tuo touhu muutu miksikään uudessakaan kerhossa. Jopparit joppaa kymppitonnin hitekki autoja ja rahamiehet keräilee hirsikehikoita kisoista. Tuolla jokkis.netissä kovasti keksitään mitä ihmeelisimpiä rekistereitä autojen ostajista ja käytöstä seuraavassa kisassa, että saatais joppaus kuriin. Tuokin ongelma on todella helppo ratkaista ilman mitään monimutkaisia atk-järjestelmiä. Älkää harrastajat rakentako kymppitonnin autoja. Niin, siinä se on ja eikö kuulosta aika helpolta:D Jos autojen todellinen arvo olis vaikka max pari tonnia, niin ei kukaan niistä lähde linja-autolla tekemään tarjouksia, eikä niitä sen jälkeen ole nettiautossa monella tonnilla myynnissä. Eli ei kaikki aina johdu AKK:n päätöksistäkään vaan ihan harrastajien omista tekemisistäkin. Ja nuo oikeat ja alkuperäiset roskapöntötkin ovat kerääntyneet sadoittain tuonne Sheikin rokkikisoihin, et kyllä Suomessa voi vielä harrastaa halvallakin ilman Hansseja jos haluaa.