Rohkea veto jokkis porukalta

Jokamiesluokkaan liittyvä keskustelufoorumi
Avatar
hannulehessaari
WRC
WRC
Viestit: 1557
Liittynyt: 17.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja hannulehessaari » 17.10.2010 00:35

Rallimax kirjoitti: ....

Toisaalta lyödään nyt näille vastuu kysymyksille piste, koska jos alkaa kertomaan asioita juridisella tasolla, tulee hirmun pitkä kirje.

...
Timppa
Älä nyt hellitä, onhan tässä yötä kirjoitella. Minä luen sitten aamulla :D

- hannulehessaari

Avatar
pena1212
Yleinen
Yleinen
Viestit: 225
Liittynyt: 13.01.2007 00:00

timppa

Viesti Kirjoittaja pena1212 » 17.10.2010 00:55

mistä pirusta, keksit,tälläistä soopaa vastuunkannosta,luulisi että ollaan venäjällä,minä (timppa)kerron totuuden muuta ei ole,mutta,eihän se kyllä näin mene,mieti vähän mitä kirjoittelet,jos et oikeasti tiedä,voin valaista sinulle,mitä vastaa ja kuka,kun onnettomuus tapahtuu,nyt hiukkasen kokemusta siitäkin,ei luulen

Avatar
ripeka
Yleinen
Yleinen
Viestit: 164
Liittynyt: 30.04.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja ripeka » 17.10.2010 12:16

jko kirjoitti:Ei ne tuu vapaa-aikana talleille tai mihkään muuallekkaan kun jamppa ei maksa ylkkätyökorvauksia :lol:

Kertokaa kuka jaksaa miten vaikeaa esim. kansallisen rallin järkkääminen on kun kaikilla toimihenkilöillä pitää olla jonninmoinen koulutus(lue kostea viikonloppu hotellissa josta seura joutuu maksaa) esim. kilpailun johtaja, ratamestari, sihteeri... ei auta vaikka olis 20wee tehny näitähommia.

Kyllä ne ns. vaikeudet alkaa jo sieltä järjestö puolelta, periaattees makkaraa et saa myydä jos et oo käyny paskomas kuppiin.

Seuroissa on tietotaitoa ja paljon, mutta kun ei sulla oo sitä koulutusta tai sun lisenssi on menny vanhaksi niin ethänsä osaa olla siinä tehtävässä.

OKEI, joku kontrolli pitää olla mutta liika on liikaa. Seurat eli tekiät ukottuu ja akottuu kun ei nuoria saada tekemään kilpailuja kun heti ekaksi pitäs lähtee viikonlopuksi Heinolaan ryypp.. eiku koulutukseen (ei mitään Heinolaa vastaan, varmaan kiva mesta)

Nojoo, tää oli tällästä avautumista, mä lähden ravintolaan......

Tuo oli tosiaan uudistus, joita nämä lajit kaipaa!!! Mullakin oli rallin ja nopeuden kakkoslisenssi ja tehtäviä oli takana niin paljon, et olis riittänyt seuraavassa lisenssissä ykköseen. Mutta kas, säännöt muuttuivat tässä välissä ja mun uurastus kaikkien lajien kilpailujen päätoimitsijana palkittiinkin peruslisenssillä, joka nyt kelpaa ehkä just makkaran myyntiin....

Kirkolta kysyin, et eikö tuossa vois käyttää maalaisjärkeä, mut vastaus oli tylysti että ei voi, vaan sun pitää lähtee joku viikonloppu kurssille. Itse olin kyllä sitä mieltä, et noi munkin tehtävät (kilp.johtajana, ratamestarina, turvapäällikkönä, EK-päällikkönä, ratatuomareiden päällikkönä, hinauspäällikkönä, maalituomarina yms. sulkumiehestä lippumieheen noin 7-10 kilpailua vuodessa ja omat ajelut päälle) on antaneet pikkuisen enemmän tietotaitoa noihin hommiin, kun joku ryyppyreissu Heinolaan... No mä kun en juopottele ja on "vähän" muitakin harrastuksia, niin on jäänyt kurssit käymättä ja pari vuotta ollut yksi päätoimitsija vähemmän isonkirkonkirjoissa.....

Mutta kai näihin päätöksiin sit on varaa ja nuoria on tulossa hommiin riitävästi, et kaikkia ei tarvita. Mut tuo on minusta yksi ihan hyvä esimerkki noista päätöksistä, joissa ei juuri harrastajaa kuunnella. Tietysti jos ajatellaan, et ei ole muuta harrastusta olemassakaan kuin motorsport, niin eihän muutama viikonloppu Heinolassa ole mitään, mutta.... Siksi en ihmettele yhtään tuota jokkispuolen touhuilua uuden kerhon ympärillä.

Mutta voi tuo toisaalta olla aika turhaakin energian tuhlausta, kun ei nykysäännöillä ja palkinnoilla yms. tuo touhu muutu miksikään uudessakaan kerhossa. Jopparit joppaa kymppitonnin hitekki autoja ja rahamiehet keräilee hirsikehikoita kisoista. Tuolla jokkis.netissä kovasti keksitään mitä ihmeelisimpiä rekistereitä autojen ostajista ja käytöstä seuraavassa kisassa, että saatais joppaus kuriin. Tuokin ongelma on todella helppo ratkaista ilman mitään monimutkaisia atk-järjestelmiä. Älkää harrastajat rakentako kymppitonnin autoja. Niin, siinä se on ja eikö kuulosta aika helpolta:D Jos autojen todellinen arvo olis vaikka max pari tonnia, niin ei kukaan niistä lähde linja-autolla tekemään tarjouksia, eikä niitä sen jälkeen ole nettiautossa monella tonnilla myynnissä. Eli ei kaikki aina johdu AKK:n päätöksistäkään vaan ihan harrastajien omista tekemisistäkin. Ja nuo oikeat ja alkuperäiset roskapöntötkin ovat kerääntyneet sadoittain tuonne Sheikin rokkikisoihin, et kyllä Suomessa voi vielä harrastaa halvallakin ilman Hansseja jos haluaa.

Avatar
ignis
KV
KV
Viestit: 656
Liittynyt: 18.12.2005 00:00
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: timppa

Viesti Kirjoittaja ignis » 17.10.2010 13:13

pena1212 kirjoitti:mistä pirusta, keksit,tälläistä soopaa vastuunkannosta,luulisi että ollaan venäjällä,minä (timppa)kerron totuuden muuta ei ole,mutta,eihän se kyllä näin mene,mieti vähän mitä kirjoittelet,jos et oikeasti tiedä,voin valaista sinulle,mitä vastaa ja kuka,kun onnettomuus tapahtuu,nyt hiukkasen kokemusta siitäkin,ei luulen
Täältä takaa voisin huudella himan tähän väliin että nyt tuntuu siltä että yksi puhuu aidasta ja toinen aidan seipäästä. Kilpailjan loukkaantumiseen johtaneissa onnettomuuksissa varmaan asia on niin kuin pena tuossa kertoo eli AKK ei ota juurikaan kantaa. Mutta uskoisin kyllä että jos auto ajautuu yleisön joukkoon aiheuttaen laajaa ja vakavaa tuhoa niin silloin ruetaan kysymään niitä vastuun kantajia kilpailun järjestäjästä alkaen ja silloin voi olla myös AKK syytettyjen penkillä. Tämä siis täysin hypoteettinen tilanne mutta myös aivan mahdollinen. Yleisötilaisuuksissa kun järjestäjällä on vastuu yleisön turvallisuudesta eikä sitä vastuuta poista se että artisti esiintyy omalla vastuulla...
Missä vaiheessa on päässyt käymään niin kierosti että miehelle on kasvanut omatunto?

Avatar
hannulehessaari
WRC
WRC
Viestit: 1557
Liittynyt: 17.05.2004 00:00

Re: timppa

Viesti Kirjoittaja hannulehessaari » 17.10.2010 13:43

ignis kirjoitti:
pena1212 kirjoitti:mistä pirusta, keksit,tälläistä soopaa vastuunkannosta,luulisi että ollaan venäjällä,minä (timppa)kerron totuuden muuta ei ole,mutta,eihän se kyllä näin mene,mieti vähän mitä kirjoittelet,jos et oikeasti tiedä,voin valaista sinulle,mitä vastaa ja kuka,kun onnettomuus tapahtuu,nyt hiukkasen kokemusta siitäkin,ei luulen
Täältä takaa voisin huudella himan tähän väliin että nyt tuntuu siltä että yksi puhuu aidasta ja toinen aidan seipäästä. Kilpailjan loukkaantumiseen johtaneissa onnettomuuksissa varmaan asia on niin kuin pena tuossa kertoo eli AKK ei ota juurikaan kantaa. Mutta uskoisin kyllä että jos auto ajautuu yleisön joukkoon aiheuttaen laajaa ja vakavaa tuhoa niin silloin ruetaan kysymään niitä vastuun kantajia kilpailun järjestäjästä alkaen ja silloin voi olla myös AKK syytettyjen penkillä. Tämä siis täysin hypoteettinen tilanne mutta myös aivan mahdollinen. Yleisötilaisuuksissa kun järjestäjällä on vastuu yleisön turvallisuudesta eikä sitä vastuuta poista se että artisti esiintyy omalla vastuulla...
Kilpailun järjestäjällä on AINA iso ja raskas vastuu kannettavanaan järjestämästään tilaisuudesta. Sen lisäksi, että tuon vastuun perusteella voi tulla korvausvelvollisuuksia, niin sieltä voi tulla ihan sakko- tai vaikkapa vankeustuomioitakin. Suomessa on kuitenkin sellainen menettely, että asioita käsitellään oikeudessa ja rapsut annetaan Suomen lain eikä AKK:n sääntökirjan pohjalta.

- hannulehessaari

Avatar
MJT
WRC
WRC
Viestit: 1046
Liittynyt: 21.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja MJT » 17.10.2010 18:37

Rallimax kirjoitti:Ei tästä nyt tarvitse kenekään suuttua.

Jos on asioista enemmän tietoa kun toisella, siitä saa myös kertoa, eikö tämä foormui ole sitä varten.

Toisaalta lyödään nyt näille vastuu kysymyksille piste, koska jos alkaa kertomaan asioita juridisella tasolla, tulee hirmun pitkä kirje.

Jatketaan mieluummin siitä, miten tätä rakasta harrastustamme voitaisiin edistää harrastaja ystävällisemmäksi ja miten ja mistä löytyisi voimia saada AKK:n ymmärrystä kuulla kentän ääntä.

Haluankin esittää ihan julkisen kysymyksen AKK:lle, koska Teistä joku on viimeksi kiertänyt talleilla ja harrastajien keskuudessa ns, siviiliaikana oikein tosimielessä kuuntelemaasa harrastajien mielipidettä.

Ei lajipäivät tai jotkin esim, rallisprintin SM tai muunkaan sarjan palkintojenjaon jne yhteydessä käydyt yhteiskeskustelut kerro minkäänlaista totuutta, koska siellä on pakko puhua harkitulla kielellä.

Timppa

MM. Laineen Risto, hoitaessaan lajipäällikön tehtäviä. Olen nähnyt hänet itse teossa enkä ole ainoa näkijä

Avatar
MJT
WRC
WRC
Viestit: 1046
Liittynyt: 21.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja MJT » 17.10.2010 18:42

jko kirjoitti:Ei ne tuu vapaa-aikana talleille tai mihkään muuallekkaan kun jamppa ei maksa ylkkätyökorvauksia :lol:

Kertokaa kuka jaksaa miten vaikeaa esim. kansallisen rallin järkkääminen on kun kaikilla toimihenkilöillä pitää olla jonninmoinen koulutus(lue kostea viikonloppu hotellissa josta seura joutuu maksaa) esim. kilpailun johtaja, ratamestari, sihteeri... ei auta vaikka olis 20wee tehny näitähommia.

Kyllä ne ns. vaikeudet alkaa jo sieltä järjestö puolelta, periaattees makkaraa et saa myydä jos et oo käyny paskomas kuppiin.

Seuroissa on tietotaitoa ja paljon, mutta kun ei sulla oo sitä koulutusta tai sun lisenssi on menny vanhaksi niin ethänsä osaa olla siinä tehtävässä.

OKEI, joku kontrolli pitää olla mutta liika on liikaa. Seurat eli tekiät ukottuu ja akottuu kun ei nuoria saada tekemään kilpailuja kun heti ekaksi pitäs lähtee viikonlopuksi Heinolaan ryypp.. eiku koulutukseen (ei mitään Heinolaa vastaan, varmaan kiva mesta)

Nojoo, tää oli tällästä avautumista, mä lähden ravintolaan......


Lajiryhmien jäsenille ei makseta palkkoja. Muistutan että heidän kauttaan asiat etenevät tai menevät taaksepäin. Toimiston (AKK:n)palkattu väki vaan toteuttaa tehtyjä päätöksiä jotka hallitus on siunannut.

Avatar
MJT
WRC
WRC
Viestit: 1046
Liittynyt: 21.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja MJT » 17.10.2010 18:47

MVRteam kirjoitti:MJT kirjoitti
AKK ei kärsi mutta me jotka kuulumme keskusjärjestöön tosiaan kärsimme Järjestäjähän maksaa JM kisan lupamaksun. Lupamaksu riippuu kisan koosta. Yksipäiväisen kansallisen JM kisan lupamaksu on 245 €. SM-yleinen maksaa 6100 € ja muut siltä väliltä.


Mitä tuo raha pitää sisällään?
Kysy siltä lajiryhmän tai hallituksen jäseneltä joka on lähemmin tuttu. Heidän pitäisi osata vastata. Osa ainakin menee toimistonpalkkoihin ja ylläpitokustannuksiin sekä koulutus ym. maksuihin.

Avatar
Marko Tähkä
KV
KV
Viestit: 488
Liittynyt: 30.12.2006 00:00

Viesti Kirjoittaja Marko Tähkä » 18.10.2010 21:18

ei tommoset maksut pidä mitään sisällään ne on vaan maksuja

Avatar
MJT
WRC
WRC
Viestit: 1046
Liittynyt: 21.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja MJT » 18.10.2010 21:30

151968 kirjoitti:ei tommoset maksut pidä mitään sisällään ne on vaan maksuja
Olet varmaan selvittänyt asian niiltä henkilöiltä joilta edellisessä viestissäni mainitsin? Oletko todella autourheilua harrastava henkilö siten että osallistut myös kilpailijana kilpailuihin, sekä käyt säännöllisesti edustamasi seuran kerhoilloissa, jossa näistäkin asioista saattaisi saada selvyyden kysymällä esim. hallituksen edustajilta. Mikä on edustamasi seura.

Avatar
Rallimax
Yleinen
Yleinen
Viestit: 289
Liittynyt: 26.02.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja Rallimax » 18.10.2010 22:08

245 euroa kilpailulupamaksu, eli jos ilmoittaumismaksu on 60 euroa auto, se on jokelan laskuopin mukaan noin, 4 autoa.
Tähänkö kaikki nyt kaatuu jos vertaa sitä, että tekisi normaalin yleisötapahtuman vakuutuksen vakuutusyhtiössä ?

Enemmänkin minua kyllä ihmetyttää, että jos rallin ilmoittaumismaksu on 270 euroa X 250 autoa = 67.500 X 6 = 405.000 tuhatta vanhaa mummon markkaa.
Silti on kilpailukeskus paikallisessa koulussa ja sen paikallisen kansakoulun opettaja kuuluttajana kun sillä on niin hyvä ulosanti, kaksi vääntynyttä kimittävää torvikaiutinta kovaäänisenä, halpatuontipokaaleja palkintoina ja silti loppujen lopuksi artisti maksaa koko show,n ! ?

No kaikki kunnia niille jotka haluaa ralleja tehdä mutta joskus vain ihmetyttää, kun esimerkiksi Drag Racingissä maksetaan starttirahoja, matkakulukorvauksia jne, kuljettajille.

On sellainen vanha sanonta, että olet juuri niin hyvä kuin viimeinen esiintymisesi.
Tähän sopii hyvin esimerkki siitä, että kilpailun järjestäjästäkin muistetaan aina se parhaiten mitä viimeiseksi tapahtuu, eli vaikka kisa olisi kuin hyvä tahansa, palkinnoilla voi pilata kaiken, ja sama päinvastoin.

Miksiköhän Drag Racing on niin suosittu autourheilulaji Suomessa ja muualla maailmassa.?

TR

Avatar
emppu
KV
KV
Viestit: 667
Liittynyt: 01.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja emppu » 19.10.2010 08:50

Rallimax kirjoitti:245 euroa kilpailulupamaksu, eli jos ilmoittaumismaksu on 60 euroa auto, se on jokelan laskuopin mukaan noin, 4 autoa.
Tähänkö kaikki nyt kaatuu jos vertaa sitä, että tekisi normaalin yleisötapahtuman vakuutuksen vakuutusyhtiössä ?

Enemmänkin minua kyllä ihmetyttää, että jos rallin ilmoittaumismaksu on 270 euroa X 250 autoa = 67.500 X 6 = 405.000 tuhatta vanhaa mummon markkaa.
Silti on kilpailukeskus paikallisessa koulussa ja sen paikallisen kansakoulun opettaja kuuluttajana kun sillä on niin hyvä ulosanti, kaksi vääntynyttä kimittävää torvikaiutinta kovaäänisenä, halpatuontipokaaleja palkintoina ja silti loppujen lopuksi artisti maksaa koko show,n ! ?

No kaikki kunnia niille jotka haluaa ralleja tehdä mutta joskus vain ihmetyttää, kun esimerkiksi Drag Racingissä maksetaan starttirahoja, matkakulukorvauksia jne, kuljettajille.

On sellainen vanha sanonta, että olet juuri niin hyvä kuin viimeinen esiintymisesi.
Tähän sopii hyvin esimerkki siitä, että kilpailun järjestäjästäkin muistetaan aina se parhaiten mitä viimeiseksi tapahtuu, eli vaikka kisa olisi kuin hyvä tahansa, palkinnoilla voi pilata kaiken, ja sama päinvastoin.

Miksiköhän Drag Racing on niin suosittu autourheilulaji Suomessa ja muualla maailmassa.?

TR
Jos ihmettely vaikka johtuisi siitä että ei tiedäkkään kaikkea - oletetaan vaan?

Montakos kilpailua olet itse tehnyt?

-AP-
Yleinen
Yleinen
Viestit: 214
Liittynyt: 18.08.2008 00:00
Paikkakunta: Pyhtää, Kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja -AP- » 19.10.2010 09:58

Rallimax kirjoitti:joskus vain ihmetyttää, kun esimerkiksi Drag Racingissä maksetaan starttirahoja, matkakulukorvauksia jne, kuljettajille.
Kiihdytysautoilussa osallistumismaksu koko kaudelle on SM-luokissa 2640 eur, yksittäisiin kisoihin 570 eur - aika kova on ajamisen minuuttihinta sielläkin puolella ... ('90-luvun alussa hinta oli 240 FIM, pientä nousua siis siinäkin asiassa).

Avatar
Keitele
B-junnu
B-junnu
Viestit: 44
Liittynyt: 29.04.2004 00:00

Kilpailuun osallistuja vastaa

Viesti Kirjoittaja Keitele » 19.10.2010 10:20

Kun ilmoittaudut kilpailutoimistossa niin allekirjoitat paperiin nimesi jossa sitoudut osallistumaan ko:n kilpailuun omalla vastuullasi.

AKK ei vastaa muusta kuin rahan keräämisestä.

Vastaa Viestiin