2l ohc/285bp ajotukset

Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
eskotauno
Viestit: 14
Liittynyt: 17.05.2008 00:00

2l ohc/285bp ajotukset

Viesti Kirjoittaja eskotauno » 21.10.2010 19:39

mitenköhän noitten ajotuksien kanssa kun kyseessä 205 lohko, 1.5mm laskettu 2l kansi,ja nyt tuo bp285 nokka niin toimiiko "vakio"ajotuksilla vai kuinka tuos nyt kannattaa toimia?ei ole säädettävää nokkaa eikä ajotuskiekkoa,eikä ajotusohjeitakaan tullu mukana :cry:

Avatar
Samuli
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 56
Liittynyt: 15.01.2006 00:00

Viesti Kirjoittaja Samuli » 21.10.2010 20:44

Perusohjeena laitat imun auki 0.2-0.5mm enempi kun pakonen, eli katot mitä imu aukeaa ykk ja sit mitä pakoselle jää, erotus tuon 0.2-0.5 imuselle enempi.

Avatar
jateco
Viestit: 1
Liittynyt: 05.01.2010 00:00

Nokan ajoitus

Viesti Kirjoittaja jateco » 22.10.2010 20:21

Kyllä se yleensä ajoitus menee pieleen kun on tasoja laskettu.
Mutta tuo imun aukiolo saksauksessa noin puoli milliä enemmän kuin pako on hyvä nyrkki sääntö.
Eli kun sytkä on 4 sylinterillä tekee 1 sylinteri ns.vaihtoa venttiileillä.
Molemmat ovat auki yhtä aikaa.
Siinä pitää molempien auki olo millit mitata ja imun olla auki
se noin puoli milliä enemmän.Toimii vaikka olisi vain tuon 0.2 tai esim 0.8 enemmän auki.
tarkka männän yläkuolo kohta pitää merkitä esim vauhtipyörälle ensin ennenkuin aloittaa mittauksen.
Eli katsot 1 syl molempien venttiileiden jousien pituuden vaikka työntö mitalla ylös paperille silloin kun siellä on oikea venttiili välys.
Kun sinulla on se yläkuolo kohta merkatuna ,pyöräytät moottoria 1 kierroksen eteen päin merkkeihin.
siinä asennossa mittaat taas venajousien pituudet sieltä 1 sylinteriltä.
paperilta vertaat täys pituutta tähän auki pituuteen ja saat tuloksen
esim imu 4.0 mm ja pako 3.5 mm
Tässä sinulle se lähes tarkka ajoitus mikä on olemassa.

Laitan liitteenä sen Piperin ajoitus ohjeen mukaan

http://www.pipercams.co.uk/pipercams/ww ... d=OHCBP285

Jateco Motorsport

Vastaa Viestiin