2l ohc/285bp ajotukset
- eskotauno
- Viestit: 14
- Liittynyt: 17.05.2008 00:00
2l ohc/285bp ajotukset
mitenköhän noitten ajotuksien kanssa kun kyseessä 205 lohko, 1.5mm laskettu 2l kansi,ja nyt tuo bp285 nokka niin toimiiko "vakio"ajotuksilla vai kuinka tuos nyt kannattaa toimia?ei ole säädettävää nokkaa eikä ajotuskiekkoa,eikä ajotusohjeitakaan tullu mukana 
- jateco
- Viestit: 1
- Liittynyt: 05.01.2010 00:00
Nokan ajoitus
Kyllä se yleensä ajoitus menee pieleen kun on tasoja laskettu.
Mutta tuo imun aukiolo saksauksessa noin puoli milliä enemmän kuin pako on hyvä nyrkki sääntö.
Eli kun sytkä on 4 sylinterillä tekee 1 sylinteri ns.vaihtoa venttiileillä.
Molemmat ovat auki yhtä aikaa.
Siinä pitää molempien auki olo millit mitata ja imun olla auki
se noin puoli milliä enemmän.Toimii vaikka olisi vain tuon 0.2 tai esim 0.8 enemmän auki.
tarkka männän yläkuolo kohta pitää merkitä esim vauhtipyörälle ensin ennenkuin aloittaa mittauksen.
Eli katsot 1 syl molempien venttiileiden jousien pituuden vaikka työntö mitalla ylös paperille silloin kun siellä on oikea venttiili välys.
Kun sinulla on se yläkuolo kohta merkatuna ,pyöräytät moottoria 1 kierroksen eteen päin merkkeihin.
siinä asennossa mittaat taas venajousien pituudet sieltä 1 sylinteriltä.
paperilta vertaat täys pituutta tähän auki pituuteen ja saat tuloksen
esim imu 4.0 mm ja pako 3.5 mm
Tässä sinulle se lähes tarkka ajoitus mikä on olemassa.
Laitan liitteenä sen Piperin ajoitus ohjeen mukaan
http://www.pipercams.co.uk/pipercams/ww ... d=OHCBP285
Jateco Motorsport
Mutta tuo imun aukiolo saksauksessa noin puoli milliä enemmän kuin pako on hyvä nyrkki sääntö.
Eli kun sytkä on 4 sylinterillä tekee 1 sylinteri ns.vaihtoa venttiileillä.
Molemmat ovat auki yhtä aikaa.
Siinä pitää molempien auki olo millit mitata ja imun olla auki
se noin puoli milliä enemmän.Toimii vaikka olisi vain tuon 0.2 tai esim 0.8 enemmän auki.
tarkka männän yläkuolo kohta pitää merkitä esim vauhtipyörälle ensin ennenkuin aloittaa mittauksen.
Eli katsot 1 syl molempien venttiileiden jousien pituuden vaikka työntö mitalla ylös paperille silloin kun siellä on oikea venttiili välys.
Kun sinulla on se yläkuolo kohta merkatuna ,pyöräytät moottoria 1 kierroksen eteen päin merkkeihin.
siinä asennossa mittaat taas venajousien pituudet sieltä 1 sylinteriltä.
paperilta vertaat täys pituutta tähän auki pituuteen ja saat tuloksen
esim imu 4.0 mm ja pako 3.5 mm
Tässä sinulle se lähes tarkka ajoitus mikä on olemassa.
Laitan liitteenä sen Piperin ajoitus ohjeen mukaan
http://www.pipercams.co.uk/pipercams/ww ... d=OHCBP285
Jateco Motorsport
