Suomeen kansainvälisen tason moottorirata - katso profiili
- Group4
- KV
- Viestit: 394
- Liittynyt: 21.02.2009 00:00
Suomeen kansainvälisen tason moottorirata - katso profiili
Aika veikeän muotoinen rata, paperilla näyttää ainakin mukavan ajettavalta. Hauskana yksityiskohtana huomasin suuria yhtenäisyyksiä ison radan ja karting radan kohdalla enpä ole aiemmin moiseen törmännyt, nyt kaikki varpaat ja peukalot pystyyn että rakennustyöt saadaan nopeasti käyntiin!
http://www.mtv3.fi/urheilu/muutlajit/uu ... oriurheilu
http://www.mtv3.fi/urheilu/muutlajit/uu ... oriurheilu
- EriPlus
- B-junnu
- Viestit: 33
- Liittynyt: 25.02.2010 00:00
Toivottavasti tuo ei toteudu ikinä. Jos tuo toteutuu häviää Kouvolasta Suomen paras rc-jm rata. Kaikki keskittyy pakolla tuonne ja 200-300 km päässä olevat radat suljetaan. Jos tuo toteutuu sitten liittomme ei tee työtä kuin MM-rallin ja tuon radan eteen. Tai voisikin olla hyvä että liitto menisikin konkkaan, tulisi uusi alku uusilla namoilla.
- ahvenistofan
- A-Junnu
- Viestit: 67
- Liittynyt: 23.03.2010 00:00
Samaa mieltä. Toivottavasti ei toteudu ikinä.EriPlus kirjoitti:Toivottavasti tuo ei toteudu ikinä. Jos tuo toteutuu häviää Kouvolasta Suomen paras rc-jm rata. Kaikki keskittyy pakolla tuonne ja 200-300 km päässä olevat radat suljetaan. Jos tuo toteutuu sitten liittomme ei tee työtä kuin MM-rallin ja tuon radan eteen. Tai voisikin olla hyvä että liitto menisikin konkkaan, tulisi uusi alku uusilla namoilla.
-
- KV
- Viestit: 307
- Liittynyt: 05.07.2006 00:00
- homer
- KV
- Viestit: 545
- Liittynyt: 17.06.2004 00:00
Tuli mieleen että mitäs kisoja tuolla sitten voitaisi ajella (siis semmoisia jotka oikeasti kiinnostaisivat suomalaisia)? GT-autoja sörnäisissä ainakin muinoin kokeiltiin ja vähiin jäi väki katsomossa. Ykkösiä pienemmät formulat tuskin vetäisi porukkaa? RR ei taida vaan kiinnostaa varsinkin kun Kalliokaan ei enää pärjää (ajaako enää lainkaan). DTM hyvien lisäluokkien kera saattaisi olla ok jos sinne joskus vielä suomalaisia saadaan mukaan?
Sorry pessimismi mutta eiköhän olisi parempi ylläpitää nykyiset radat toiminnassa (kyllä niiden kapasiteetti riittää noille muutaman auton sm-lähdöille mainiosti...) ja kehittää niitä.
Sorry pessimismi mutta eiköhän olisi parempi ylläpitää nykyiset radat toiminnassa (kyllä niiden kapasiteetti riittää noille muutaman auton sm-lähdöille mainiosti...) ja kehittää niitä.
- MJT
- WRC
- Viestit: 1046
- Liittynyt: 21.05.2004 00:00
Re: Suomeen kansainvälisen tason moottorirata - katso profii
Ratahan näyttää hyvin paljon samanlaiselta kuin Vantaan moottoriurheilukeskukseen on suunnitteilla. Sen hahmotelmat, 2 kpl, näkyvät viimeksi viime sunnuntaina TAV-sprintin kilpailutoimiston seinällä, jos joku huomasi katsoa. Siellä olisi myös RC-rata, Moto-Cross, Karting, Sprint, JM ja ehkä vielä jotakin jota en huomannut.Group4 kirjoitti:Aika veikeän muotoinen rata, paperilla näyttää ainakin mukavan ajettavalta. Hauskana yksityiskohtana huomasin suuria yhtenäisyyksiä ison radan ja karting radan kohdalla enpä ole aiemmin moiseen törmännyt, nyt kaikki varpaat ja peukalot pystyyn että rakennustyöt saadaan nopeasti käyntiin!
http://www.mtv3.fi/urheilu/muutlajit/uu ... oriurheilu
- Group4
- KV
- Viestit: 394
- Liittynyt: 21.02.2009 00:00
Jos tutustuisit asiaan tarkemmin niin huomaisit että noilla sun eväillä ei kannattaisi edes rataa suunnitella, Iitin radan käyttöosuus moottoriurheilussa on luokkaa 30%, pääosa käytöstä on koulutusta ym. Sanoisin vielä tosta RR:stä että sehän mualimalla suositumpaa (livenä katsomossa) kuin F1, joten kyllä tuolta keskieuroopasta tulis varmaan joku tännekin...homer kirjoitti:Tuli mieleen että mitäs kisoja tuolla sitten voitaisi ajella (siis semmoisia jotka oikeasti kiinnostaisivat suomalaisia)? GT-autoja sörnäisissä ainakin muinoin kokeiltiin ja vähiin jäi väki katsomossa. Ykkösiä pienemmät formulat tuskin vetäisi porukkaa? RR ei taida vaan kiinnostaa varsinkin kun Kalliokaan ei enää pärjää (ajaako enää lainkaan). DTM hyvien lisäluokkien kera saattaisi olla ok jos sinne joskus vielä suomalaisia saadaan mukaan?
Sorry pessimismi mutta eiköhän olisi parempi ylläpitää nykyiset radat toiminnassa (kyllä niiden kapasiteetti riittää noille muutaman auton sm-lähdöille mainiosti...) ja kehittää niitä.
- Group4
- KV
- Viestit: 394
- Liittynyt: 21.02.2009 00:00
HUOH! No saahan kaikilla olla mielipiteet.. Koko maailma muuten huolehti joitain aikoja sitten että mitä tapahtuu formula ykkösissä kun Abu Dhabiin rakennettin miljardien rata- ajetaanko kaikki kisat siellä ja muut F1 radat suljetaan? Mitä tapahtuu jos maailman parhaaksi ek:ksi valittu Ouninpohja palaa Neste ralliin- perutaanko kaikki muut pätkät 20-30 kilometrin sisällä...EriPlus kirjoitti:Toivottavasti tuo ei toteudu ikinä. Jos tuo toteutuu häviää Kouvolasta Suomen paras rc-jm rata. Kaikki keskittyy pakolla tuonne ja 200-300 km päässä olevat radat suljetaan. Jos tuo toteutuu sitten liittomme ei tee työtä kuin MM-rallin ja tuon radan eteen. Tai voisikin olla hyvä että liitto menisikin konkkaan, tulisi uusi alku uusilla namoilla.
HUOH! Voi VEE...tuli mieleen että jos Ruotsin Prinsessa Victoria on raskaana nyt kun ne meni Danielin kanssa avioliittoon ja vaikka synnytys menisi hyvin ja ne haluaisi sitten toisen lapsen niin kestääköhän Victorian selkä toista synnytystä..huolia, huolia ja murheita mun täytyy miettiä ja kantaa...HUOH!
- Whiz
- KV
- Viestit: 315
- Liittynyt: 19.10.2004 00:00
EriPlus kirjoitti:Toivottavasti tuo ei toteudu ikinä. Jos tuo toteutuu häviää Kouvolasta Suomen paras rc-jm rata. Kaikki keskittyy pakolla tuonne ja 200-300 km päässä olevat radat suljetaan. Jos tuo toteutuu sitten liittomme ei tee työtä kuin MM-rallin ja tuon radan eteen. Tai voisikin olla hyvä että liitto menisikin konkkaan, tulisi uusi alku uusilla namoilla.
Voi vattu sentään!
Meinaatko että Suomessa on liikaa suorituspaikkoja!??
Tekisi mieleni sanoa että oletpa Aasi...vaan en sano, tulee vielä häkkiä pekkaa ja penaltia.
Ihanko oikeasti ajattelet että kaikki radat suljetaan 200-300 km säteellä?
Tuolla logiikalla jompi kumpi Botniaring tai Kemora pitäisi kanssa sulkea kun niilläkin on välimatkaa n. 200 km. ja monta muuta rc/jm rataa. TäälläPohjanmaalla on jm ratoja 200 km ympyrän sisällä yhtäkkiä laskien 15 kpl joista aika monta Satakunnan, Keski-Suomen ja Pohjois-Pohjanmaan alueella. ympyrän keskipisteenä Seinäjoki.
Katoppa nyt karttaa ja mieti uudemman kerran ennenkuin kirjoitat.
Miten ne voi pakolla keskittyä Iittiin jos esim. joku seura haluaa järjestää Tykkimäkeen kisan?
Mainittakoon vielä että Iitin ja Alastaron väli on n.230 km ja väliin jää Ahvenisto eli pitäskö nekin radat lopettaa ja ajetaan vain Iitissä?
Motoparkin kohtalo on surkea, ja Ahvenisto oman olettamukseni mukaan varmaan loppuu jossain vaiheessa, mutta meneekösiihen 5 vai 10 vuotta...kuka tietää. Ehkä tästä Iitin radasta on ajateltu legendaarisen Ahveniston korvaajaa?
- Whiz
- KV
- Viestit: 315
- Liittynyt: 19.10.2004 00:00
Etkö ole koskaan ollut katsomassa HRF:än kisoja???homer kirjoitti:Tuli mieleen että mitäs kisoja tuolla sitten voitaisi ajella (siis semmoisia jotka oikeasti kiinnostaisivat suomalaisia)? GT-autoja sörnäisissä ainakin muinoin kokeiltiin ja vähiin jäi väki katsomossa. Ykkösiä pienemmät formulat tuskin vetäisi porukkaa? RR ei taida vaan kiinnostaa varsinkin kun Kalliokaan ei enää pärjää (ajaako enää lainkaan). DTM hyvien lisäluokkien kera saattaisi olla ok jos sinne joskus vielä suomalaisia saadaan mukaan?
Sorry pessimismi mutta eiköhän olisi parempi ylläpitää nykyiset radat toiminnassa (kyllä niiden kapasiteetti riittää noille muutaman auton sm-lähdöille mainiosti...) ja kehittää niitä.
Roadsport ja Historic lähtöjä???
Automäärältään Härmän suurimmat kisat, tänäkin vuonna Historic Grand Racessa muistaakseni 140 autoa.
Muina viikonloppuina kuskeja keskimäärin 120 kpl
Kansaa katsomossa paljon enemmän kuin SM luokilla.
Mistä tiedät miten paljon RR kisoissa on katseloijoita, jos sinua ja minua ei ne kiinnosta? Tai Karting, Motocross, Speedway kisoissa?
Kyllä nykyiset radat pysyy edelleen toiminnassa, Motopark on kiikun kaakun mutta se johtuu meluvalituksesta. Käyppä piruuttas katsomassa vaikka Botniaringin menneen kesän varauslistoja...ei yhtään vapaata viikonloppua, ja monesti viikkollakin punaista, ja taitaa Ahvenistolla olla sama tilanne. Alastaron ja Kemoran tilannetta en ole katsonut, mutta tuskin ovat nurin menossa.
Radoillahan on muutakin toimintaa kuin pelkät kisat. ratakuskit joskus jopa testaavat autojaan...moottoriradalla, erilaisia ajokoulutus tapahtumia, ja yksittäisiä prätkä ja auto kuskeja...jopa driftaritkin harjoittelee.
Samalla kun tsiigaat niitä varausaikoja niin katoppa myös hinnastoa.
Mitä maksaa kisanjärjestäjälle yksi viikonloppu.
Kyllä sille Iitin radalle käyttöä varmasti on...toivottavasti se saadaan rakennetuksi.
- JPNippe
- Viestit: 16
- Liittynyt: 07.11.2007 00:00
- Viesti:
- ahvenistofan
- A-Junnu
- Viestit: 67
- Liittynyt: 23.03.2010 00:00
No huh huh. Sanotaanko, että Ahveniston asioista ehkä jotain tietävänäkin. Niin ei todellakaan lopu! Luuletteko todella, että hämeenlinnan kaupunki haluaa luopua Ahveniston radasta yhden Turkulaisen ja sen kätyrin melusta itkemisen takia. Ei todellakaan. Kyllä Ahvenistoa on tarkoitus kehittää eteenpäin niin ainakin oletan. Nyt odotellaan sitä mitä KHO sanoo. Ja ei kai tuon Motoparkin kohtalo nyt sentään ole niin huono?Whiz kirjoitti:EriPlus kirjoitti:Toivottavasti tuo ei toteudu ikinä. Jos tuo toteutuu häviää Kouvolasta Suomen paras rc-jm rata. Kaikki keskittyy pakolla tuonne ja 200-300 km päässä olevat radat suljetaan. Jos tuo toteutuu sitten liittomme ei tee työtä kuin MM-rallin ja tuon radan eteen. Tai voisikin olla hyvä että liitto menisikin konkkaan, tulisi uusi alku uusilla namoilla.
Mainittakoon vielä että Iitin ja Alastaron väli on n.230 km ja väliin jää Ahvenisto eli pitäskö nekin radat lopettaa ja ajetaan vain Iitissä?
Motoparkin kohtalo on surkea, ja Ahvenisto oman olettamukseni mukaan varmaan loppuu jossain vaiheessa, mutta meneekösiihen 5 vai 10 vuotta...kuka tietää. Ehkä tästä Iitin radasta on ajateltu legendaarisen Ahveniston korvaajaa?
- Matsku
- KV
- Viestit: 500
- Liittynyt: 30.04.2004 00:00
Valitettavasti asia on juurikin niin että rata toteutuessaan lopettaa tykkimäen ja varmasti jonkun muunkin "etelän" radan!
Sinänsä toivon että rata tulee kun kerran tässä lähistöllä asun, mutta harrastajan näkökulmasta lisämenoa ratamaksujen muodossa on luvassa kun tykkimäki poistuu!
Tämä Iitin rata on toteutuessaa niin kallis hanke, että myös käyttäjät maksavat aika summia radan käytöstä! Nyt tykkimäki on käytännössä ilmainen ja loistava rata muutenkin!
Mutta jos tuonne moto GP saadaan, niin on alue piukassa se on täysin selvä asia, F1 on kuitenkin yleisömäärillä mitattuna jäljessä moto Gp:tä reilusti! Motoristeja on suomessakin nykyään todella paljon ja uskon että lähes kaikkia kiinnostaa ko tapahtuma, toki eriasia on miten kukakin ehtii paikalla jne. mutta paljon kokatapauksessa!
Sinänsä toivon että rata tulee kun kerran tässä lähistöllä asun, mutta harrastajan näkökulmasta lisämenoa ratamaksujen muodossa on luvassa kun tykkimäki poistuu!
Tämä Iitin rata on toteutuessaa niin kallis hanke, että myös käyttäjät maksavat aika summia radan käytöstä! Nyt tykkimäki on käytännössä ilmainen ja loistava rata muutenkin!
Mutta jos tuonne moto GP saadaan, niin on alue piukassa se on täysin selvä asia, F1 on kuitenkin yleisömäärillä mitattuna jäljessä moto Gp:tä reilusti! Motoristeja on suomessakin nykyään todella paljon ja uskon että lähes kaikkia kiinnostaa ko tapahtuma, toki eriasia on miten kukakin ehtii paikalla jne. mutta paljon kokatapauksessa!
- EriPlus
- B-junnu
- Viestit: 33
- Liittynyt: 25.02.2010 00:00
Jos tuo rata tulee Tykkimäkeen rakennetaan asuintaloja se on varma. Kellä seuralla tai yksityisellä on varaa tuolta vuokrata yhtikäs mitään.
Kuten Vaari tuossa ylempänä kirjoitti tämä on sitä FIA ynnämuuta ei kansallista vouhotusta jota on harrastettu koko Mähöskän aikakausi.
Kaikki muu on jätetty heitteille, vain suuri ja kaunis FIA on jotain.
Siitä me maksamme vielä kallin hinnan tai olemme jo maksaneet.
Kuten Vaari tuossa ylempänä kirjoitti tämä on sitä FIA ynnämuuta ei kansallista vouhotusta jota on harrastettu koko Mähöskän aikakausi.
Kaikki muu on jätetty heitteille, vain suuri ja kaunis FIA on jotain.
Siitä me maksamme vielä kallin hinnan tai olemme jo maksaneet.