Risa S50B32 kone = M3 moottori

Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
131rally
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 72
Liittynyt: 07.05.2004 00:00
Paikkakunta: Siilinjärvi
Viesti:

Risa S50B32 kone = M3 moottori

Viesti Kirjoittaja 131rally » 31.10.2010 23:37

Ostin leluksi Bimmeri Z3M rikkinäisellä S50B32 koneella. Kone ajettu ilman vesiä ja puristukset kateissa kuulemma. Opiskelin hieman tuota vanosta ja totesin että kunnon kirja tai pdf pitäisi olla koneen purkamisestakin jo, saatikka kasaamisesta. Eli, onko tiedossa nettilinkkiä jossa olisi tehtaan manuaaleja ladattavissa? Tai jos joku haluaa myydä kopion tms. niin kiinnostaa. Kertokaa kokemuksia ylikuumenneesta E36 M3 tai Z3M koneesta, mitä siitä rikkoutuu yleensä? Onko kansi herkkä halkeamaan? Entä välikansi vääntymään, lohko halkeamaan tms??

Ja ihan täsmäkysymys, kantta irrotettaessa, katkaistaanko nokan ketju, vai irrotetaanko nokkapyörät jotta ketjun saa pois?

ukir85
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 98
Liittynyt: 23.08.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja ukir85 » 01.11.2010 06:47

Kannattaa varmaan mennä surffaileen BTCF:n sivuille. Siellä pojat ovat remontanneet noita koneita aika reilusti.

Avatar
131rally
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 72
Liittynyt: 07.05.2004 00:00
Paikkakunta: Siilinjärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 131rally » 01.11.2010 07:10

Eipä löydy. Pitäisi ladata Bemarin TIS (ja DIS) mutta kun luin miten vaikea se on saada näkyviin koneelle niin totesin ettei minun atk taidot riitä siihen...

Avatar
131rally
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 72
Liittynyt: 07.05.2004 00:00
Paikkakunta: Siilinjärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 131rally » 01.11.2010 12:16

Eipä löydy. Pitäisi ladata Bemarin TIS (ja DIS) mutta kun luin miten vaikea se on saada näkyviin koneelle niin totesin ettei minun atk taidot riitä siihen...

Avatar
Ketzi
KV
KV
Viestit: 801
Liittynyt: 09.08.2004 00:00
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Ketzi » 01.11.2010 20:57

Täällä ainakin räjäytyskuvia, olisko apua:

http://bmwfans.info/parts/catalog/#all

Avatar
131rally
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 72
Liittynyt: 07.05.2004 00:00
Paikkakunta: Siilinjärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 131rally » 01.11.2010 21:02

Juu, olen noita katsellut. Pitää alkaa purkamaan ja toivoa parasta.

Avatar
tertsi
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 72
Liittynyt: 21.06.2004 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tertsi » 02.11.2010 10:18


Leinonen
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 57
Liittynyt: 04.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja Leinonen » 02.11.2010 19:37

Ketjua ei katkaista vaan lähtee nätisti purkautumaan, kun vanoksen vetää pois ja löysäilee ketjunkiristimen. Nokkapyörien jousilevyjä ei kannata tiputtaa koneen sisään purkaessa. Vanosta asettaessa takaisin nokkapyörät oltava oikeissa asennoissa eli äärilaidassaan oikealla, että vanospaketti menee oikein paikoilleen.

Avatar
131rally
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 72
Liittynyt: 07.05.2004 00:00
Paikkakunta: Siilinjärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 131rally » 03.11.2010 06:52

Kiitti tiedosta. Olen purkanut kantta pois kohta varmaan kahdeksan tuntia. Käsittämättömän vaikea purettava.. Nyt vielä jokin putki yhdistää kannen ja lohkon pakosarjan alla, piti luovuttaa puoliltaöin kun näytti siltä ettei sitä saa mistään irti.. Mitenkäs se saadaan irti, mistään ei sovi työkalut, käsikään ei sovi pakosarjojen väliin riittävän lähelle... Vai pitääkö pakosarjat irrottaa kokonaan, pakoputkistakin? :cry:

Vastaa Viestiin