Risa S50B32 kone = M3 moottori
- 131rally
- A-Junnu

- Viestit: 72
- Liittynyt: 07.05.2004 00:00
- Paikkakunta: Siilinjärvi
- Viesti:
Risa S50B32 kone = M3 moottori
Ostin leluksi Bimmeri Z3M rikkinäisellä S50B32 koneella. Kone ajettu ilman vesiä ja puristukset kateissa kuulemma. Opiskelin hieman tuota vanosta ja totesin että kunnon kirja tai pdf pitäisi olla koneen purkamisestakin jo, saatikka kasaamisesta. Eli, onko tiedossa nettilinkkiä jossa olisi tehtaan manuaaleja ladattavissa? Tai jos joku haluaa myydä kopion tms. niin kiinnostaa. Kertokaa kokemuksia ylikuumenneesta E36 M3 tai Z3M koneesta, mitä siitä rikkoutuu yleensä? Onko kansi herkkä halkeamaan? Entä välikansi vääntymään, lohko halkeamaan tms??
Ja ihan täsmäkysymys, kantta irrotettaessa, katkaistaanko nokan ketju, vai irrotetaanko nokkapyörät jotta ketjun saa pois?
Ja ihan täsmäkysymys, kantta irrotettaessa, katkaistaanko nokan ketju, vai irrotetaanko nokkapyörät jotta ketjun saa pois?
- 131rally
- A-Junnu

- Viestit: 72
- Liittynyt: 07.05.2004 00:00
- Paikkakunta: Siilinjärvi
- Viesti:
- 131rally
- A-Junnu

- Viestit: 72
- Liittynyt: 07.05.2004 00:00
- Paikkakunta: Siilinjärvi
- Viesti:
- Ketzi
- KV

- Viestit: 801
- Liittynyt: 09.08.2004 00:00
- Paikkakunta: Oulu
- 131rally
- A-Junnu

- Viestit: 72
- Liittynyt: 07.05.2004 00:00
- Paikkakunta: Siilinjärvi
- Viesti:
- tertsi
- A-Junnu

- Viestit: 72
- Liittynyt: 21.06.2004 00:00
- Viesti:
-
Leinonen
- A-Junnu

- Viestit: 57
- Liittynyt: 04.05.2004 00:00
Ketjua ei katkaista vaan lähtee nätisti purkautumaan, kun vanoksen vetää pois ja löysäilee ketjunkiristimen. Nokkapyörien jousilevyjä ei kannata tiputtaa koneen sisään purkaessa. Vanosta asettaessa takaisin nokkapyörät oltava oikeissa asennoissa eli äärilaidassaan oikealla, että vanospaketti menee oikein paikoilleen.
- 131rally
- A-Junnu

- Viestit: 72
- Liittynyt: 07.05.2004 00:00
- Paikkakunta: Siilinjärvi
- Viesti:
Kiitti tiedosta. Olen purkanut kantta pois kohta varmaan kahdeksan tuntia. Käsittämättömän vaikea purettava.. Nyt vielä jokin putki yhdistää kannen ja lohkon pakosarjan alla, piti luovuttaa puoliltaöin kun näytti siltä ettei sitä saa mistään irti.. Mitenkäs se saadaan irti, mistään ei sovi työkalut, käsikään ei sovi pakosarjojen väliin riittävän lähelle... Vai pitääkö pakosarjat irrottaa kokonaan, pakoputkistakin? 